• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wraca siedemdziesiątka w tunelu pod Martwą Wisłą

Maciej Korolczuk
22 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (176)
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu
Ograniczenie do 50 km/h wprowadzono w tunelu ze względu na duży ruch ciężarówek z węglem. Teraz - gdy jest ich mniej - znów będzie można tam jechać o 20 km/h szybciej. Ograniczenie do 50 km/h wprowadzono w tunelu ze względu na duży ruch ciężarówek z węglem. Teraz - gdy jest ich mniej - znów będzie można tam jechać o 20 km/h szybciej.

Od czwartku, 23 marca, kierowcy znów pojadą w tunelu pod Martwą WisłąMapka z wyższą prędkością. Urzędnicy widząc, że ruch ciężarówek z węglem wyraźnie zmalał, przywrócą maksymalną dopuszczalną prędkość wynoszącą 70 km/h.



Tunel pod Martwą Wisłą - znowu ograniczenie prędkości do 70 km/h



Z jaką prędkością poruszasz się w tunelu pod Martwą Wisłą?

W optymalnych warunkach w tunelu pod Martwą Wisłą obowiązuje ograniczenie prędkości do 70 km/h.

Zimą, gdy wokół portu radykalnie zwiększył się ruch ciężarówek z węglem, podjęto decyzję o jej zmniejszeniu o 20 km/h do 50 km/h. Ograniczenie wprowadzono "do odwołania" w godz. 5-22.

Niższa prędkość miała na celu ograniczyć rozprzestrzenianie się pyłu węglowego, zagrażającego instalacjom odpowiedzialnym za bezpieczeństwo w podwodnej przeprawie.

Tunel tonie w pyle węglowym Tunel tonie w pyle węglowym

Zarządca tunelu już w styczniu alarmował, że jeśli sytuacja się nie poprawi, zanieczyszczenie może uszkodzić system wentylacyjny, co sprawi, że cały tunel trzeba będzie zamknąć.



- Chodzi głównie o wentylatory i o system przeciwpożarowy - wskazywał w styczniu Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor GZDiZ. - Jeśli pył pochodzący z ciężarówek transportujących węgiel uszkodzi choćby jeden z elementów odpowiedzialnych za wentylację, systemy bezpieczeństwa nie pozwolą na dalsze funkcjonowanie tunelu. Innymi słowy - tunel trzeba będzie całkowicie zamknąć dla ruchu do momentu usunięcia usterki.

Moment niedawnej kolizji na wjeździe do tunelu

Tunel pod Martwą Wisłą: korków brak, a ograniczenie pozostało



Początek wiosny i koniec sezonu grzewczego sprawiły, że w ostatnich dniach ruch ciężarówek z węglem wyraźnie zmalał. Ograniczenie prędkości jednak pozostało, na co uwagę zwrócili nasi czytelnicy w Raporcie.

- Nie ma korków ani sznurów tirów, a ograniczenie ciągle jest? Do tego w dwie strony, choć w drugą nie było problemów z przejazdem. Ktoś bardzo chce mandatów dla mieszkańców Gdańska? - napisał nasz czytelnik.
11:43 20 MARCA 23

Ograniczenie w tunelu - po co? (24 opinie)

Nie ma korków ani sznurów tirów, a ograniczenie ciągle jest? Do tego w dwie strony choć w drugą nie było problemów z przejazdem.

Ktoś bardzo chce mandatów dla mieszkańców Gdańska?
Nie ma korków ani sznurów tirów, a ograniczenie ciągle jest? Do tego w dwie strony choć w drugą nie było problemów z przejazdem.

Ktoś bardzo chce mandatów dla mieszkańców Gdańska?


Od czwartku, 23 marca, wraca 70 km/h w tunelu pod Martwą Wisłą



Jak się okazało, z poprawy sytuacji zdają sobie sprawę także urzędnicy i zapowiadają, że od czwartku, 23 marca, w tunelu zostanie przywrócona pierwotna organizacja ruchu.

- Obserwujemy, że rzeczywiście stopniowo zmniejsza się natężenie ruchu pojazdów transportujących węgiel - przyznaje Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Drógi i Zieleni. - Jeszcze w ubiegłym tygodniu bywały dni, że jeździło ich sporo, stąd utrzymywanie ograniczenia prędkości w tunelu do 50 km/h. Ciężarówki z węglem nadal jeżdżą, ale jest ich zdecydowanie mniej, dlatego stałą organizację ruchu, czyli 70 km/h, przywrócimy 23 marca.
Jednocześnie urzędnicy zastrzegli, że jeśli ponownie zwiększy się natężenie ruchu ciężarówek z węglem, ograniczenie prędkości do 50 km/h może zostać przywrócone.


Miejsca

Opinie (176) 8 zablokowanych

  • (6)

    Brawo,czas najwyższy.Ta 50 to tylko żniwa dla milicji było.Ważne aby kierowcy trzymali odległość miedzy pojazdami,to i 100km/h byłoby ok.

    • 49 8

    • milicji?!?

      • 0 0

    • 100 km/h to masz u siebie na wiosce. Tutaj musisz zwolnić. Sorki. (4)

      • 7 11

      • tutaj możesz 119 ziom (3)

        gdyby ktoś pomyślał i zaprojektował odpowiednio dlugi zjazd na rondo, nie powodujący zatorów i zwalniania

        • 4 6

        • Taka, najlepiej osobny tunel do ronda i osobny do wiaduktu (1)

          Ogromną różnicę robi na długości tunelu różnica prędkości...

          • 1 1

          • Robi. Obniża komfort jazdy

            • 1 0

        • ale tego nie zrobił. i tyle wystarczy normalnemu człowiekowi aby przestrzegał przepisów.

          • 9 4

  • Opinia wyróżniona

    i bardzo dobrze (23)

    Moim zdaniem spokojnie mogłoby być i 90, ale wymaga to najpierw nauki jazdy w takich obiektach, utrzymywania odległości i co najważniejsze, skupienia na prowadzeiu samochodu i tym co się dzieje na drodze. W Warszawie w tunelu pod Wilanowem jest 80 i jeździ się bez problemu, myślę że na początek w Gdańsku do 80 też możnaby podnieść. Pilnujmy się jako kierowcy na drogach, jeżeli spadnie liczba wypadków to i będą możliwości na podniesienie limitów prędkości.

    • 125 32

    • To jest niemożliwe (2)

      Mam w samochodzie taki układ - distronic, czyly po polsku tempomat aktywny. Przez 3 miesiące próbowalem tego używać, potem się poddałem. W Polsce trzeba jechać 150% limitu i nie dalej niż 15m za pojazdem poprzedzającym, inaczej jest się frjerem i ląduje się między tirami.

      • 11 7

      • jak tam masz limit 70 km/h (1)

        to gdzie inaczej chcesz wylądować z tym swoim tęmpomamtem?

        • 2 6

        • Tam gdzie mam ochotę, kolego szybki i bezpieczny.

          • 5 1

    • (5)

      A w Tulonie (FR) w tunelu autostradowym pod miastem wolno jechać 60 km/h i stoją dwa fotoradary. U nas wystarczą żółte kamery i odcinkowy pomiar prędkości, a wtedy ilość wypadków spadnie.

      • 6 14

      • Nie spadnie (4)

        Te wypadki związane są nie z prędkością a niezachowaniem należytej uwagi.

        • 11 4

        • napisał mistrz kierownicy negujący proste zależności przyczynowo-skutkowe (2)

          większość wypadków na drogach wywołana jest lekceważeniem limitów prędkości przez kierowców, nie tylko w Polsce, ale na całym świecie.

          • 4 8

          • Najlepszymi kierowcami są kobiety.

            • 0 1

          • Nieprawda

            Jako przykład obejrzyj film załączony do tego artykułu. Samochody poruszały się tam bardzo wolno i z dozwoloną prędkością a jednak kierowca z tyłu przez swoje gapiostwo spowodował kolizję.

            • 7 0

        • Twojej ?

          • 0 0

    • realnie w tunelu osobówki mają średnio 80-90 (2)

      jak dasz ograniczenie do 90 to będą latać 100-110.

      • 11 8

      • Dać pomiar odcinkowy i walić podatek od pośpiechu (1)

        • 12 6

        • Proponuję progi spowalniające na początku , końcu i tak jeszcze w połowie tunelu.

          • 3 0

    • tak może pisać jedynie człowiek, który nie ma świadomości, że maksymalną przepustowość korytarza ruchu drogowego (2)

      osiąga się przy zastosowaniu limitu prędkości na poziomie 30 km/h. Taki limit nie tylko poprawia bezpieczeństwo, ale pozwala na bezpieczną jazdę z niewielkimi odległościami między pojazdami, co zwiększa płynność ruchu i redukuje zjawisko zatorów drogowych, popularnie zwanych korkami. Nie jest to wiedza intuicyjna, ale sprawdzona w praktyce na wielu elementach sieci ulicznej wielu krajów świata cywilizowanego.

      • 1 23

      • Tak poprawia, że w Monachium ludzie zamiast po głównych drogach, to zaczęli coraz częściej jeździć osiedlowymi drogami. Tam, gdzie napakowali 30 na prawie całe miasto, korki i czas przejazdu się zwiększyły.

        • 14 1

      • Takich bzdur dawno nie czytałem.

        Jak u mnie w okolicy ktoś pojedzie 30 zamiast 40, to w chwilę robi się długi sznur. Sprawdzona to jest optymalność ruchu przy okolicach niewiele ponad 40 km/h, więc nie siej dezinformacji. W Paryżu niby miało się zrobić płynniej, a całe miasto stanęło w korku. W Brukseli też wydłużył się czas przejazdu, na co uwagę zwrócili tamtejsi strażacy.

        • 16 1

    • Tunele nie są dla Wolaków

      Zaraz będą dzwony

      • 1 0

    • Tunel pod Wilanowem ma status drogi ekspresowej. Dodatkowo nie jest tak obciążony tranzytem z portu. Dostrzegasz różnice? (2)

      • 15 22

      • Z jakiej PA ki?

        • 3 0

      • tylko w kwalifikacji . natomiast konstrukcyjnie oba obiekty sa ze sobą porównywalne.

        • 9 3

    • Ojej już zimy nie ma, węgla nie POtrzeba... Jak wy szwaby chcecie wybory wygrać...?

      • 0 8

    • Nie ma tunelu pod Wilanowem tylko pod Ursynowem (1)

      A na końcu tunelu nie ma ronda tak jak jest w Gdańsku. Tunel jest 3 pasmowy.
      W związku z tym, nad resztą wywodu nie ma co się zastanawiać.

      • 10 6

      • no ja chyba zyje w innym mieści. Powiedz mi, gdzie na końcu tunelu w Gdańsku jest rondo, tylko nie mów o tym na Marynarki Polskiej, bo ono jest na innym poziomie i przejazd na wprost z tunelu jest bezkolizyjny , zas na rondo rpowazda łacznice jak na drodze ekpresowej.

        • 15 3

    • Wystarczy

      Faktycznie wystarczy 80 tak jak w Warszawie i odcinkowy pomiar prędkości inaczej to bez sensu. Ktoś zwrócił uwagę na to, że tutaj jest wyjazd na rondo, ale na osobnej nitce gdzie spokojnie można zmniejszyć prędkość , więc nie ma żadnego problemu.

      • 4 7

  • Tam powinien być odcinkowy pomiar prędkości (1)

    • 0 1

    • I zakaz wyprzedzania

      • 0 0

  • Do tunelu powinien być zakaz wjazdu dla pojazdów z węglem (2)

    • 4 2

    • I niech jadą przez Śródmieście, czy przez Wrzeszcz? (1)

      • 3 0

      • przez Katowice

        • 0 0

  • Za to dzięki robotom poza tunelem pojedziemy 2 km przez godzinę czasu

    • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    I dobrze (10)

    Ze względu na konstrukcję tunelu, jadąc samochodem bez wciskania gazu samochód jechał 78km/h
    Więc wszyscy przez połowę tunelu musieli hamować

    • 111 13

    • Ale wiesz, że gdy zredukujesz bieg to zjedziesz i 20 km/h bez hamowania? (8)

      • 23 18

      • O a jak redukujesz w automacie? (7)

        Śrubokrętem? :)

        • 16 15

        • Automatem też można redukować biegi (3)

          Wystarczy przeczytać instrukcję obsługi, żeby wiedzieć jak w automatycznej skrzyni biegów zredukować bieg. Z reguły jest to dość łatwe.

          • 23 4

          • Oczywiscie Profesorze.

            To jak przeczytales to jak to sie robi?
            Bo zapomniales sie tym drobnym szczegolem podzielic.

            A jak juz zaczniesz szukac to zrozumiesz, ze w dzisiejszych instrukcjach nie ma takich rzeczy:p

            • 1 0

          • nie dla wszystkich

            podobnie jak automatyczne światła dzienne

            • 5 1

          • Skąd on ma wiedzieć skoro nie ma automatu? Chciał błysnąć chłopiec a zrobił z siebie pośmiewisko.

            • 12 6

        • hamulcem? (1)

          • 8 8

          • No to właśnie to napisałem- że trzeba było hamować :)

            • 16 0

        • W automacie redukujesz wciskajac mocno gaz.

          • 14 2

    • Słuszną linię obrała

      Nasza władza.

      • 1 1

  • Każdego kto przekracza dozwoloną prędkość natychmiast surowo karać

    nauczą się uwagi a nie mają jakieś głupie podejście, że do wskazanej liczby dodają sobie 5-10 lub więcej

    • 3 0

  • Uuu, to na pewno wina rowerzystów, że się tak nęka kierowców, biednych i pokrzywdzonych kierowców. (2)

    Rowerzyści i piesi tarasują święty przejazd kierowcom.
    Tak z pewnością myślą prawie wszystkie kierowczyki. Niestety.

    • 1 5

    • (1)

      Treść artykułu kompletnie nie dotyczy rowerzystów? A ch... mnie to i tak popłaczę na tych wrednych blachosmrodziarzy co tak dyskryminują nas biednych rycerzy w rajtuzach!

      Nie wszystko was dotyczy, koneserzy spalin, jeżdżenia po chodnikach i obcisłych wdzianek. Dosyć tych farmazonów. Właśnie przez takie durne komentarze jesteście jedną z najbardziej znienawidzonych grup w Polsce.

      Basta.

      • 3 2

      • Miło patrzeć, że właśnie udwodniłeś twierdzenie o agresywnych kierowczykach.

        Samozaoranie. Startuj do TVPiSlam.

        • 1 1

  • Czy ktokolwiek jechał tam 50 km/h? (2)

    • 1 3

    • (1)

      chyba jakieś gamonie tylko

      • 0 2

      • Ty jechałeś 40?

        • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    W Chorwacji tunele są węższe (25)

    I prędkość dozwolona to 100 km/h....

    • 84 37

    • Na terenie miasta i tuż przy tak dużym porcie? Byłeś gdziekolwiek indziej? (6)

      • 22 15

      • (2)

        a dlaczego w obszarze zabudowanym jest ograniczenie do 50 km/h. Ano dlatego , że jest tam dużo skrzyżowań, wyjazdów z posesji, świateł, pieszych i rowerzystów. Co występuje w tunelu z powyższych zjawisk .? Nic Nie ma ani skrzyżowań , jest zakaz ruchu pieszych i rowerzystów. Jezdnia jest poprowadzona długą rurą, gdzie tylko znajdują sie smapochdy jadące jeden za drugim. Co z tego, że n apowierzchni gruntu jest miasto. To nei ma żadnego wpływu na bezpieczeństwo ruchu w tunelu. Poza tym przed i za tunelem są węzły drogowe i nie ma zwykłych skrzyżowań.

        • 29 1

        • (1)

          Ale masz ograniczoną przestrzeń, co niejedna kolizja w tunelu pokazała.

          • 2 18

          • To sobie jedźcie do Chorwacji a potem do Austrii

            • 3 2

      • a co to ma do rzeczy?

        na terenie miasta przebiegają i autostrady (Niemcy)
        Znaczenie ma czy powstaje zagrożenie dla uczestników ruchu. Pieszych w tunelu nie ma, a ograniczenie jakby w tunelu przedszkole zbudowali.

        • 9 0

      • Też i w takich sytuacjach... tak samo we Włoszech

        • 6 1

      • Podobnie jest w Austrii

        • 12 8

    • W Szwajcarii też nie brakuje tuneli z limitem 100.

      • 6 0

    • w tej hrvatii

      wożą wungiel tunelami?

      • 1 0

    • (4)

      ale nasz tunel nie jest na autostradzie.

      • 13 10

      • Jest na drodze ekspresowej ... tj. takiej która z powodzeniem taką powinna i może być. (3)

        • 12 7

        • ale nią nie jest. kropka. (1)

          • 5 16

          • Przecinek, dlaczego nie jest?

            • 6 2

        • Nie jest

          • 1 2

    • Ale Chorwatki są szczuplejsze (2)

      • 16 1

      • A Chorwaci przystojniejsi

        • 2 4

      • I ładniejsze od Polek

        • 8 1

    • Ale w Chorwacji mniej kobiet za kierownicą

      • 2 0

    • w Austrii podobnie (4)

      Ostatnio miałem okazję odwiedzić Austrię, też ograniczenie w tunelach do 100 km/h. Z uwagi na fakt, że gdański tunel jest w mieście i ruch jest zdecydowanie większy, myślę że prędkość 80 - 90 byłaby optymalna.

      • 17 4

      • Ale w Szwajcarii jest w tunelach 80 km/h i mierzą odległości.

        • 0 4

      • Makary odstaw już te tackę

        • 1 3

      • Dobrze

        Że myslisz

        • 2 0

      • A co to 10 różnicy zmienia?

        Jak chcesz, to jedź 80. W większości aut, jeśli nie wszystkich, nie przekroczysz limitu.

        • 1 11

    • ah, zobaczyć Chorwację to jak zobaczyć cały świat dla niektórych. (1)

      Tam nawet ludzie mówią i obcym języku!

      • 11 5

      • Ale podobnym i odrežak prawie, jak schaboszczak

        • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane