• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Znowu ruch po jednej nitce na wiadukcie Biskupia Górka

Michał Brancewicz
23 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Od 26 kwietnia autobusy znów nie będą mogły kursować przez most nad Kanałem Raduni. Od 26 kwietnia autobusy znów nie będą mogły kursować przez most nad Kanałem Raduni.

Od 26 kwietnia do 7 maja układana będzie ostatnia warstwa nawierzchni na wiadukcie Biskupia GórkaMapka. To sprawi, że raz jedna, a raz druga nitka będzie nieprzejezdna, a ruch będzie odbywał się po jednym pasie w każdą stronę. Zamknięty będzie też most nad Kanałem Raduni łączący Zaroślak z Traktem św. Wojciecha, co spowoduje zmiany w kursowaniu autobusów.



Przypomnijmy, że most został otwarty 1 kwietnia po ponad półtorarocznej przerwie. Dzięki temu autobusy linii 108 i 118 mogły w końcu wrócić na stałe trasy.

Jednak po niespełna miesiącu przeprawa znów zostanie zamknięta.

- W związku z koniecznością ułożenia ostatniej warstwy nawierzchni na wiadukcie Biskupia Górka w poniedziałek, 26 kwietnia, od ok. godz. 4 zamknięta zostanie nitka wiaduktu w kierunku Pruszcza Gdańskiego - informuje Aneta Niezgoda z DRMG. - Zamknięty zostanie także zjazd na ul. Zaroślak oraz tunel pod Forum Gdańsk.
Kierowcy będą poruszali się w obu kierunkach po jednej nitce wiaduktu. Nowa nawierzchnia będzie układana od wyjazdu z tunelu na skrzyżowaniu z ul. Toruńską do wysokości stacji benzynowej.

Deszcz może wydłużyć czas robót



- Taka organizacja ruchu potrwa prawdopodobnie do piątku, 30 kwietnia, ale z uwagi na warunki atmosferyczne może ulec przesunięciu - dodaje Aneta Niezgoda.
To jednak nie oznacza końca utrudnień, bowiem od 30 kwietnia planowane jest układanie nawierzchni na drugiej nitce wiaduktu i na zjeździe w ul. Toruńską. W tym czasie most nad kanałem Raduni nadal pozostanie zamknięty.

- Ze wszystkimi robotami chcielibyśmy wyrobić się do 7 maja, ale zapowiadane są opady deszczu, co może opóźnić prace - przyznaje Niezgoda.

108 i 118 pojadą Armii Krajowej



W całym tym okresie autobusy linii 108 i 118 kursować będą do centrum Gdańska przez al. Armii Krajowej.

Autobusy linii 132, 154, 189, 256 nie będą zatrzymywać się przy przystankach "Toruńska" 02 i "Zaroślak" 01 i 02, a linie 205, 207 przy przystanku "Toruńska" 02.

Szczegóły zmian w kursowaniu autobusów:


Zastępcza linia autobusowa 908 na trasie:
Chełm Witosa - Cienista - Worcella - Styp-Rekowskiego - Reformacka - Stoczniowców - Zaroślak;
Zaroślak - Stoczniowców - Hirszfelda - Wronki - Chałubińskiego - Dragana - Witosa - Cieszyńskiego - Chełm Więckowskiego - Cieszyńskiego - Witosa - Chełm Witosa.
Linia będzie funkcjonować we wszystkie dni tygodnia - do czasu zakończenia prac.

Linia 108
Od przystanku "Brama Wyżynna" 04 do przystanku "Dragana Kładka" 01 obowiązywać będzie trasa ulicami: Armii Krajowej - Sikorskiego - Dragana. W drugim kierunku od przystanku "Worcella" 01 do przystanku "Brama Wyżynna" 05 autobusy pojadą ulicami: Chałubińskiego - Sikorskiego - Armii Krajowej. Na trasie objazdu obowiązywać będą wszystkie przystanki.

Linie 118
Pomiędzy przystankami "Brama Wyżynna" 04 i 05 a "Worcella" 01 i 02 w obu kierunkach obowiązywać będzie trasa objazdowa ulicami: al. Armii Krajowej - Sikorskiego - Chałubińskiego. Autobusy linii N4 nie zatrzymają się na przystankach "Śródmieście SKM" 03 i 04. Pozostałe przystanki dla obu linii będą obowiązywać.

Linie 106, 111, N9, N11
W kierunku Dolnego Miasta pomiędzy przystankami "Brama Wyżynna" 04 i "Dobra" 01 autobusy zostaną skierowane objazdem ulicami: Podwale Przedmiejskie - Żabi Kruk. Na ul. Żabi Kruk obowiązywać będzie tymczasowy przystanek "Muzeum Narodowe" 04.
06:47 26 KWIETNIA 21 (aktualizacjaakt. 08:51)

Korek na Trakcie św. Wojciecha (25 opinii)

Od Starogardzkiej do Gdańska. I tak przez tydzień ma być?
Od Starogardzkiej do Gdańska. I tak przez tydzień ma być?

Opinie (87) ponad 10 zablokowanych

  • A będzie drugie oficjalne otwarcie (2)

    I wstęgi cìęcie ?

    • 46 8

    • nie, zostanie jedynie zorganizowany uroczysty przejazd rowerowy

      Pokazujący, że warto domknąć pętlę: ulice Kartuska, trakt nad kanałem Raduni, trasa rowerowa prowadząca wzdłuż doliny potoku oruńskiego, ulica NIepołomicka, Przebiśniegowa, Wielkopolska, BUeszczadzka, przepust dla pieszych i rowerzystów pod ulicą Świętokrzyską, okolice zbiornika retencyjnego Świętokrzyska II, Świętokrzyska I i dalej do drogi dla rowerów wzdłuż Alei Pawła Adamowicza, Bulońska, Rakoczego, Nowolipie i Kartuska. Pomarzyć zawsze dobra rzecz w sobotę po południu.

      • 3 3

    • Tak, i premie.

      • 2 0

  • Gdańsk potrzebuje ograniczenia ruchu w centrum miasta. (11)

    Darmowy wstęp tylko dla mieszkańców tych dzielnic, bądź pracujących w firmach w centrum. Reszta opłata ekologiczna za wjazd i parkowanie. Turyści powinni być wręcz zniechęcani do przyjeżdzania do historycznego centrum miasta swoim samochodem.

    • 64 125

    • A to te znaczki gtc, gwe, CB, ct, ne, gsz, gnd. To sa turyści?

      • 23 5

    • Przecież wprowadzenie opłat nie zmniejszy ruchu lub zmniejszy w stopniu znikomym (1)

      Spowoduje jedeynie że urzad miałby dodatkowe wpływy z takiego kolejnego podatku, które by przejadł na rózne swoje potrzeby. Oczywiście część pochłonełyby koszty utworzenia i utrzymania systemu poboru tego podatku, doszłoby przynajmniej kilka lub kilkanaście nowych etatów i innych kosztów stałych i zmiennych. Skupiłbym się raczej na tym, żeby przenieść ruch tranzytowy poza centrum miasta bo to on jest największy.

      • 17 13

      • jakieś ślady zdolności do refleksji ekonomicznej się pojawiły

        wprowadzenie opłat może znacznie zmniejszyć ruch o ile jednocześnie będą szczodrze oferowane i promowane alternatywne sposoby poruszania się po historycznym centrum miasta: zwiększone zostaną strefy ruchu pieszego, konserwator nie będzie się upierał przy stosowaniu historycznych kocich łbów na wielu ulicach (np. Ogarnej), generalnie poprawi się jakość nawierzchni oraz komfort poruszania się rowerzystów i użytkowników UTO. Im więcej stref wolnych od jeżdżących i parkujących samochodów, tym wyższa jakość życia w mieście, nie tylko w centrum.

        • 1 13

    • Mieszkasz w centrum i chcesz pokazać figę wszystkim, którzy muszą tamtędy przejechać? (4)

      • 20 10

      • nie, uważam jedynie, że warto zauważyć, że samochód nie jest jedynym a nie powinien być głównym (3)

        sposobem poruszania się po centrum miasta a także pragnę poprawić komfort i bezpieczeństwo osób, które poruszają się po historycznym centrum inaczej niż samochodem. Jest ich coraz więcej, coraz więcej mieszkańców pozostałych dzielnic Gdańska rozumie także te proste rozwiązania znajdujące się w zasięgu możliwości decyzyjnych władz miasta.

        • 10 16

        • Przecież już jest zakaz wjazdu do historycznego centrum Gdańska (1)

          Tylko mieszkańcy mogą wjechać na ulice między Ogarną a Szeroką, czyli do historycznego centrum

          • 15 0

          • Tak jest, ale turyści ignorują te zakazy.

            Czasem Pojawi się patrol SM, ale stają tak, żeby ich było widać z daleka.

            • 1 2

        • A kto porusza sie samochodem

          Po historycznej części miasta?

          • 1 0

    • To już się dzieje przez opłaty za parkowanie w strefie Śródmieście. Narazie system jeszcze jest trochę dziurawy ale po zakupie aut skanujących będzie dobrze.

      • 5 2

    • Ograniczyć auta w centrum

      Racja! W zachodnioeuropejskich miastach tylko rower lub hybryda może wjechać. Właściwie to się nie opłaca autem wjeżdżać gdy ma się jakaś sprawe na mieście . Za 2 h 12zl parking. Bilet na autobus jest tańszy.

      • 4 7

    • Stąd na zachodzie prawdziwą awangardą jest:

      - bycie gejem, lesbijka
      - osoba niebinarną
      - niewierząca, czyli wierząca we wszystko
      - jeżdżąca na mułach, przejściowo tylko rowerami

      Cholera, przecież tak już było...

      • 5 3

  • Jeżeli "Kierowcy będą poruszali się w obu kierunkach po jednej nitce wiaduktu." to nie jest to ruch wahadłowy.

    • 30 1

  • (6)

    Ile razy można otwierać jedną drogę?
    Potem zamykać, otwierać i tak w kółko, bo coś trzeba skończyć.
    Wszystko powinno być otwarte dopiero wtedy, gdy będzie w 100% skończone.

    • 95 29

    • Dokładnie, a oni robią to w najgorszym momencie , jak zamknięta jest jedna nitka tunelu.

      • 17 6

    • Wcześniej otwierała Pani Prezydent. (2)

      Teraz ma przylecić, po licznych monitach i prośbach, niejaki Morawiecki ze świtą....

      • 8 13

      • A Głódź już nie poświęci ?

        • 9 8

      • Raczej emeryt-hejter z Sopotu

        • 2 0

    • Chopie, to gdansk, pobudka. Tak jest super i światowo.

      • 9 3

    • potwierdzam, jeżdzę w tej okolicy codziennie

      mieszkam niedaleko, ta przebudowa oraz to co się dzieje na ul. Rzeźnickiej i Augustyńskiego to jest po prostu kompromitacja i totalna dezorganizacja

      • 8 3

  • (1)

    Tylko zróbcie coś ze światłami bo samochody maja zielone wtedy kiedy piesi maja zielone przy wyjeździe z Toruńskiej i skręcie w wiadukt!

    • 24 6

    • Takie rzeczy się zgłasza, nie pisze nie forum

      • 0 0

  • (1)

    Znowu kładą nowy asfalt a mogli by tak urzyc czarów bo jaśnie pana ze wsi kole jak ten miejski syf widzi

    • 1 17

    • uŻyć

      • 1 0

  • Takie jaja to tylko w Gdańsk ! Oficjalnie odebrany i otwarty wiadukt zamykają. Pani Dulkiewicz, pani tego nieogarnia !

    • 41 16

  • Gratulacje (1)

    Tylko pogratulować pomysłu żeby wszystko pozamykać w tym samym czasie. Mowa tu o tunelu i teraz jeszcze to. Korki murowane. Ale kogo to obchodzi...

    • 55 12

    • Korki bywają codziennie w wyniku nadmiaru samochodów

      zamknięcie jednego pasa niewiele zmienia. Poszerzanie ulic nie likwiduje korków, tylko je przesuwa gdzie indziej, popuszczanie pasa nie leczy otyłości, samo zaciskanie pasa jedynie przesuwa "oponki" ludzi uzależnionych od siedzącego w samochodzie trybu życia w inne miejsca.

      • 4 10

  • Łucyk, dziękujemy (2)

    • 5 11

    • Ziom nie to miasto (1)

      • 3 1

      • Spoko - Łucykowi zdecydowanie warto

        Podziękować :) Definitywnie

        • 4 2

  • Czekamy

    na trzecie uroczyste otwarcie wiaduktu

    • 41 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane