• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Znowu ruch po jednej nitce na wiadukcie Biskupia Górka

Michał Brancewicz
23 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Od 26 kwietnia autobusy znów nie będą mogły kursować przez most nad Kanałem Raduni. Od 26 kwietnia autobusy znów nie będą mogły kursować przez most nad Kanałem Raduni.

Od 26 kwietnia do 7 maja układana będzie ostatnia warstwa nawierzchni na wiadukcie Biskupia GórkaMapka. To sprawi, że raz jedna, a raz druga nitka będzie nieprzejezdna, a ruch będzie odbywał się po jednym pasie w każdą stronę. Zamknięty będzie też most nad Kanałem Raduni łączący Zaroślak z Traktem św. Wojciecha, co spowoduje zmiany w kursowaniu autobusów.



Przypomnijmy, że most został otwarty 1 kwietnia po ponad półtorarocznej przerwie. Dzięki temu autobusy linii 108 i 118 mogły w końcu wrócić na stałe trasy.

Jednak po niespełna miesiącu przeprawa znów zostanie zamknięta.

- W związku z koniecznością ułożenia ostatniej warstwy nawierzchni na wiadukcie Biskupia Górka w poniedziałek, 26 kwietnia, od ok. godz. 4 zamknięta zostanie nitka wiaduktu w kierunku Pruszcza Gdańskiego - informuje Aneta Niezgoda z DRMG. - Zamknięty zostanie także zjazd na ul. Zaroślak oraz tunel pod Forum Gdańsk.
Kierowcy będą poruszali się w obu kierunkach po jednej nitce wiaduktu. Nowa nawierzchnia będzie układana od wyjazdu z tunelu na skrzyżowaniu z ul. Toruńską do wysokości stacji benzynowej.

Deszcz może wydłużyć czas robót



- Taka organizacja ruchu potrwa prawdopodobnie do piątku, 30 kwietnia, ale z uwagi na warunki atmosferyczne może ulec przesunięciu - dodaje Aneta Niezgoda.
To jednak nie oznacza końca utrudnień, bowiem od 30 kwietnia planowane jest układanie nawierzchni na drugiej nitce wiaduktu i na zjeździe w ul. Toruńską. W tym czasie most nad kanałem Raduni nadal pozostanie zamknięty.

- Ze wszystkimi robotami chcielibyśmy wyrobić się do 7 maja, ale zapowiadane są opady deszczu, co może opóźnić prace - przyznaje Niezgoda.

108 i 118 pojadą Armii Krajowej



W całym tym okresie autobusy linii 108 i 118 kursować będą do centrum Gdańska przez al. Armii Krajowej.

Autobusy linii 132, 154, 189, 256 nie będą zatrzymywać się przy przystankach "Toruńska" 02 i "Zaroślak" 01 i 02, a linie 205, 207 przy przystanku "Toruńska" 02.

Szczegóły zmian w kursowaniu autobusów:


Zastępcza linia autobusowa 908 na trasie:
Chełm Witosa - Cienista - Worcella - Styp-Rekowskiego - Reformacka - Stoczniowców - Zaroślak;
Zaroślak - Stoczniowców - Hirszfelda - Wronki - Chałubińskiego - Dragana - Witosa - Cieszyńskiego - Chełm Więckowskiego - Cieszyńskiego - Witosa - Chełm Witosa.
Linia będzie funkcjonować we wszystkie dni tygodnia - do czasu zakończenia prac.

Linia 108
Od przystanku "Brama Wyżynna" 04 do przystanku "Dragana Kładka" 01 obowiązywać będzie trasa ulicami: Armii Krajowej - Sikorskiego - Dragana. W drugim kierunku od przystanku "Worcella" 01 do przystanku "Brama Wyżynna" 05 autobusy pojadą ulicami: Chałubińskiego - Sikorskiego - Armii Krajowej. Na trasie objazdu obowiązywać będą wszystkie przystanki.

Linie 118
Pomiędzy przystankami "Brama Wyżynna" 04 i 05 a "Worcella" 01 i 02 w obu kierunkach obowiązywać będzie trasa objazdowa ulicami: al. Armii Krajowej - Sikorskiego - Chałubińskiego. Autobusy linii N4 nie zatrzymają się na przystankach "Śródmieście SKM" 03 i 04. Pozostałe przystanki dla obu linii będą obowiązywać.

Linie 106, 111, N9, N11
W kierunku Dolnego Miasta pomiędzy przystankami "Brama Wyżynna" 04 i "Dobra" 01 autobusy zostaną skierowane objazdem ulicami: Podwale Przedmiejskie - Żabi Kruk. Na ul. Żabi Kruk obowiązywać będzie tymczasowy przystanek "Muzeum Narodowe" 04.
06:47 26 KWIETNIA 21 (aktualizacjaakt. 08:51)

Korek na Trakcie św. Wojciecha (25 opinii)

Od Starogardzkiej do Gdańska. I tak przez tydzień ma być?
Od Starogardzkiej do Gdańska. I tak przez tydzień ma być?

Opinie (87) ponad 10 zablokowanych

  • No i mamy minimum 4 dni opóźnienia

    Opady trwały znacznie krócejiej, niż dobę, a juz zdążyli złapać 4 dni opóźnienia. W tym tempie to w czerwcu skończą...

    • 0 0

  • Zaorany

    Wodogłowie chyba macie w tym magistracie żeby jednocześnie zamknąć częściowo tunel i wiadukty przy wojewódzkim.

    • 2 0

  • Remonty?.....

    Tunel - remont, wiadukt biskipia - remont, Olszynka - remont nie ma litości dla mieszkańców południowego Gdańska ..
    BRAWO

    • 2 0

  • dymisje

    Tak Prezydent Dyrektorzy dróg i Zieleni Ci zlecają pracę nie licząc się z mieszkańcami
    Gdyby Ktoś pomyślał i odblokował Sandomierską ( zakończył do Niedzieli 25.04.2021 kładzenie kostki brukowej na przejeździe kolejowym ) Wielu ludzi mogłoby pojechać bokiem omijając Gdańsk,,, ale dla decydentów hołota może w korkach 40 min. Pomijam cudowne studzieńki , których w żaden sposób nie można ominąć. Wszyscy powinni stracić stanowiska...... To ich Przerosło........ lub inaczej nie dorośli do takich odpowiedzialnych stołków

    • 2 1

  • Złe oznakowanie

    skrzyżowania Toruńska-Okopowa od strony wyjazdu spod wiaduktu. Zamiast nakazu jazdy na wprost proponuję zakaz skrętu w lewo. Przy jednym pasie ruchu wystarczy jeden skręcający w Toruńską żeby zablokować skrzyżowanie w kierunku Oruni. A może by wykorzystać buspas do upłynnienia przejazdu?

    • 1 0

  • Otwarty 1 kwietnia

    dobry żart.

    • 1 0

  • Gdańsk potrzebuje ograniczenia ruchu w centrum miasta. (11)

    Darmowy wstęp tylko dla mieszkańców tych dzielnic, bądź pracujących w firmach w centrum. Reszta opłata ekologiczna za wjazd i parkowanie. Turyści powinni być wręcz zniechęcani do przyjeżdzania do historycznego centrum miasta swoim samochodem.

    • 64 125

    • Mieszkasz w centrum i chcesz pokazać figę wszystkim, którzy muszą tamtędy przejechać? (4)

      • 20 10

      • nie, uważam jedynie, że warto zauważyć, że samochód nie jest jedynym a nie powinien być głównym (3)

        sposobem poruszania się po centrum miasta a także pragnę poprawić komfort i bezpieczeństwo osób, które poruszają się po historycznym centrum inaczej niż samochodem. Jest ich coraz więcej, coraz więcej mieszkańców pozostałych dzielnic Gdańska rozumie także te proste rozwiązania znajdujące się w zasięgu możliwości decyzyjnych władz miasta.

        • 10 16

        • A kto porusza sie samochodem

          Po historycznej części miasta?

          • 1 0

        • Przecież już jest zakaz wjazdu do historycznego centrum Gdańska (1)

          Tylko mieszkańcy mogą wjechać na ulice między Ogarną a Szeroką, czyli do historycznego centrum

          • 15 0

          • Tak jest, ale turyści ignorują te zakazy.

            Czasem Pojawi się patrol SM, ale stają tak, żeby ich było widać z daleka.

            • 1 2

    • Stąd na zachodzie prawdziwą awangardą jest:

      - bycie gejem, lesbijka
      - osoba niebinarną
      - niewierząca, czyli wierząca we wszystko
      - jeżdżąca na mułach, przejściowo tylko rowerami

      Cholera, przecież tak już było...

      • 5 3

    • Ograniczyć auta w centrum

      Racja! W zachodnioeuropejskich miastach tylko rower lub hybryda może wjechać. Właściwie to się nie opłaca autem wjeżdżać gdy ma się jakaś sprawe na mieście . Za 2 h 12zl parking. Bilet na autobus jest tańszy.

      • 4 7

    • To już się dzieje przez opłaty za parkowanie w strefie Śródmieście. Narazie system jeszcze jest trochę dziurawy ale po zakupie aut skanujących będzie dobrze.

      • 5 2

    • Przecież wprowadzenie opłat nie zmniejszy ruchu lub zmniejszy w stopniu znikomym (1)

      Spowoduje jedeynie że urzad miałby dodatkowe wpływy z takiego kolejnego podatku, które by przejadł na rózne swoje potrzeby. Oczywiście część pochłonełyby koszty utworzenia i utrzymania systemu poboru tego podatku, doszłoby przynajmniej kilka lub kilkanaście nowych etatów i innych kosztów stałych i zmiennych. Skupiłbym się raczej na tym, żeby przenieść ruch tranzytowy poza centrum miasta bo to on jest największy.

      • 17 13

      • jakieś ślady zdolności do refleksji ekonomicznej się pojawiły

        wprowadzenie opłat może znacznie zmniejszyć ruch o ile jednocześnie będą szczodrze oferowane i promowane alternatywne sposoby poruszania się po historycznym centrum miasta: zwiększone zostaną strefy ruchu pieszego, konserwator nie będzie się upierał przy stosowaniu historycznych kocich łbów na wielu ulicach (np. Ogarnej), generalnie poprawi się jakość nawierzchni oraz komfort poruszania się rowerzystów i użytkowników UTO. Im więcej stref wolnych od jeżdżących i parkujących samochodów, tym wyższa jakość życia w mieście, nie tylko w centrum.

        • 1 13

    • A to te znaczki gtc, gwe, CB, ct, ne, gsz, gnd. To sa turyści?

      • 23 5

  • Ja tylko nie rozumiem jednego (5)

    Dlaczego takie pracę planują w trakcie trwania weekendu majowego? Przecież z góry wiadomo, że przez to prace się wydłużą, bo są ustawowe dni wolne.

    • 37 11

    • (2)

      bo w weekend , niezależnie czy majowy czy jakikolwiek inny jest mniejszy ruch na drogach. Proste i logiczne

      • 5 4

      • (1)

        Przecież będą mieli wolne w tym czasie, nie czytasz ze zrozumieniem?

        • 3 2

        • nie będą

          • 1 1

    • remont

      myślenie nie jest twoją najmocniejszą stroną , w weekend obojętnie jaki ruch jest mniejszy to po pierwsze , po drugie co cię obchodzą dni wolne ludzi którzy będą te prace wykonywać ??,będą mieli wolne w inne dni lub zapłacone . gdyby robili w tygodniu narzekał/a być że korki bo ludzie jadą do pracy . nie zrobiliby nowej warstwy też miał/a się do czego uczepić

      • 4 3

    • I nie zrozumiesz matołku. Za mały ten twój rozumek.

      • 3 5

  • Mam już serdecznie dość tego bubla. Pozrywany asfalt,

    Most ,,niedopasowany,, do ulicy co tworzy dodatkowy próg zwalniający , wystające studzienki . K... co to jest za cyrk .

    • 3 0

  • (1)

    Tylko zróbcie coś ze światłami bo samochody maja zielone wtedy kiedy piesi maja zielone przy wyjeździe z Toruńskiej i skręcie w wiadukt!

    • 24 6

    • Takie rzeczy się zgłasza, nie pisze nie forum

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane