• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zobacz, ile tracisz stojąc w korku

neo
14 stycznia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Stojąc w korku tracimy nie tylko sporo nerwów, ale również pieniędzy. Stojąc w korku tracimy nie tylko sporo nerwów, ale również pieniędzy.

Stoisz w korku, a licznik bije. Nie tylko w taksówce, ale w każdym aucie. Gdański kierowca traci rocznie 2,3 tys. zł przez zatkane ulice. Gorzej jest tylko w Warszawie i Krakowie.



Czy stojąc w korku masz poczucie straconego czasu?

W Warszawie kierowcy tracą 4,3 tys. zł przez stanie w korkach. W Krakowie - 3,3 tys. zł. Eksperci firmy doradczej Deloitte sprawdzili, jak zakorkowane ulice przekładają się na nasze portfele.

- Pracujący w siedmiu największych polskich miastach w 2010 roku tracili w korkach średnio 16 mln zł dziennie, co daje kwotę 351 mln zł miesięcznie i ponad 4,2 mld zł rocznie - podkreśla wiceprezes Deloitte Rafał Antczak.

Z raportu wynika, że przykładem dla Gdańska powinny być Katowice, gdzie korki są minimalne dzięki buspasom i odpowiedniej synchronizacji świateł. Buspasy w Gdańsku dopiero powstają, a sygnalizacją świetlną w całym Trójmieście ma kierować Tristar, "inteligentny" system sterowania ruchem, który nawet o połowę może zmniejszyć korki w Trójmieście.

- Już dawno złożyliśmy wniosek o dofinansowanie unijne do programu Infrastruktura i Środowisko, ale cały czas jest oceniany. Za nami już pierwszy stopień i pozytywna ocena merytoryczna oraz formalna. Teraz czekamy na akceptację dokumentacji i związanych z nią procedur. Jak tylko będzie pozytywna, ruszamy z przetargiem na wykonawcę - mówi Jacek Oskarbski, naczelnik gdyńskiego Biura Inżynierii Transportu, pracującego nad projektem.

Według ekspertów Deloitte dobrym sposobem na ograniczenie korków są inwestycje w transport publiczny, ale warto też popracować jeszcze nad organizacją ruchu samochodowego. Ocena organizacji transportu to bowiem ledwie 1,74 pkt. w pięciostopniowej skali. Dwukrotnie lepiej oceniona została komunikacja miejska w Gdańsku.

- Gdyby transport we wszystkich aglomeracjach był równie efektywny jak na przykład w Katowicach, mieszkańcy zaoszczędziliby 2,4 miliarda złotych rocznie. Nierzadko jednak same inwestycje nie wystarczą, gdy potrzebna jest zmiana sposobu myślenia. Można i trzeba minimalizować skalę oraz koszty korków, czyniąc mądre inwestycje - dodaje Rafał Antczak.
neo

Opinie (343) ponad 10 zablokowanych

  • A rzad i koncerny paliwowe zacieraja raczki, ze nie ma nowych drog i wydajemy wiecej na wahe za stanie w korkach (2)

    • 11 1

    • (1)

      twój wybór, bilet miesięczny 90 zł, czy jedziesz, czy stoisz. Zakupów nie musisz robić w godzinach szczytu.

      • 2 1

      • pojezdzilbym, jakby wszystko chodzilo normalnie i bylo czysto

        • 1 2

  • BRAWOOO!!!

    • 0 0

  • no niestety to JEST dziki kraj (1)

    obecnie korki tworza dię dzięki paru baranom, którzy parkuja jak im sie podoba, prawie na srodku ulicy

    i pytanie - gdzie jest policja czy straz miejska?

    czy jak z odśniezaniem, nie maja zamiaru wystawiac mandatów?

    czyli promujemy cwaniactwo - jak za komuny

    czy płaczacy policjant, który twierdzi ze ma złe buty i mundur, nie ma pieniędzy na benzynę, nie jest w stanie pomyslec ligicznie i dojśc do wniosku, że im wiecej wystawi mandatwó dla takich własnie, którzy źle parkują, to te mandaty pójdą do budżetu i wtedy nagle okaze się, ze mozna wiecej pieniedzy przeznaczyć na policje?

    czy to takie trudne? wykracza poza horyzont myslowy przecietnego policjanta?

    bo nie liczę, by czuł sie zobowiązany do egzekwowania istneijacego i obowiazujacego prawa - bylibyśmy Szwajcaria, a nie Polską

    • 7 2

    • ano własnie dzis widziałem czerwonego busa, kórego niedawno odholowano, bo blokował ruch... i co? i nico, facet olewa wszystko i parkuje dokładnie w tym samym miejscu

      • 0 0

  • oby do wyborów.. (4)

    Od dłuższego czasu staram się korzystać z komunikacji miejskiej. Niestety. autobusy jeżdzą "jak chcą", rozkłady nie są dostosowane do szczytów komunikacyjnych, bardzo często zdarza się, że tramwaj, który powinien być za 20 minut przyjeżdza po 40.
    Największym jednak problemem są remonty torowisk. Zastępcza komunikacja autobusowa, kilkukrotne przesiadki, powodują, że mam ochotę wsiążć do samochodu. W ubiegłym roku remonty na Kartuskiej, Przymorzu i Zaspie a w tym na Jana z Kolna. A może po prostu zrobić coś raz a porządnie. (na Chłopskiej niedawno był remont )
    Decydenci nie jeżdźą tramwajami i autobusami. Są wożeni i z tego powodu nie tracą kilku tysięcy na staniu w korkach. Mogą nam obiecywać, że zbudują ul. Słowackiego w ciągu 7 lat, tunel pod motławą i wzgórzem Pachołek zieloną i czerwoną drogę, obwodnicę południową, północną i metropolitarną a wszystko do do wyborów....

    • 9 1

    • poczekaj jak w marcu zacznie się remont torowisk we Wrzeszczu Centrum

      całe miasto utknie na amen. Autobusy zastępcze to będzie masakra. Jak z filmu.

      • 4 0

    • fatalnie jest na linii 162 czasami ponad godzinę autobus nie jedzie a 262 jeżdżą całkiem dobrze dlaczego? inny przewoźnik

      • 1 0

    • Oni nie mają tego myślenia żeby zrobić coś raz a porządnie co widać na przykładzie Łostowickiej.

      • 2 1

    • gdańszczanin - zdejmij klapki z oczu

      dlaczego nie piszesz o obiecywanych 30 lat temu liniach tramwajowych - np. na Morenę?

      Jak byś znał, ile kasy idzie na rozbudowę infrastruktury dla samochodów a ile na infrastrukturę komunikacji miejskiej i chodniki, być może inaczej byś redagował swoje pretensje. Lepiej drogi remontować niż budować nowe - ale warto też wyjaśniać, że gdy wszyscy będą chcieli jechać samochodami - to miasto się zakorkuje na amen bez względu na liczbę tuneli estakad i innych takich

      • 2 0

  • na szczescie mam w aucie playstation ;-)

    a i film czasami obejrze.... wydawalo mi sie ze to bedzie gadzet na poczatku, ale ktoregos razu w korku na ok 40 min nawet sie nie obejrzalem kiedy czas minal

    • 1 4

  • i klops stoisz to stoisz

    i klops stoisz to stoisz

    • 1 0

  • O boże przecież to nie wasz artukuł

    A moze bardziej irginalnie i napiszecie jakiś artukuł mniej oklepany. Ja tam lubie stać w korkach bo mam czas podzwonić po znajomych.

    • 2 3

  • Autor tekstu mógłby dodać do swego tekstu

    aby system komunikacyjny miasta dobrze funkcjonował, potrzebne są inwestycje nie tylko w transport publiczny, ale także pieszy i rowerowy.

    rower to nie tylko sport - również transport (w zimie zresztą okazuje się częściej bardziej niezawodny niż jakikolwiek inny)

    • 7 2

  • Panie Adamowicz i wy dzielne zuchy z ZDiZ

    Wy, którzy kłamaliście w żywe oczy, że zamknięcie ulicy przy Porcie Lotniczym i przeniesienie ruchu na Nowatorów, na słynne rondo turbinowe nie spowoduje pogorszenia warunków ruchu. Kłamczuszki! Pokonanie odcinka starą trasą to 4-5 min, obecnie 25 min!
    Życzę wam, gdy już kojfniecie, żebyście przed bramą u św. Piotra trafili na rondo turbinowe, o ile nie strącą was za ten syf na Nowatorów do czeluści piekielnych.

    • 8 3

  • w cenie biletow ktore znowu ida w gore napewno nie przesiade sie na zkm bo co to za oszczednosc skoro i komunikacja stoi a przesiadki sa paranoja a bus pasy niech robia przyklad Wałów ktore przez to zakorkowali

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane