- 1 Wraca ocenzurowany "autobus do piekła" (203 opinie)
- 2 Parking przecieka. Są chętni do naprawy (80 opinii)
- 3 Rozbiórka na terenie kupionym za 130 mln zł (147 opinii)
- 4 Poważny wypadek w Chyloni (118 opinii)
- 5 Kot Rysiek będzie miał swoją rzeźbę (164 opinie)
- 6 Przepisy niewiele zmieniły na przejściach? (209 opinii)
Zobacz, ile tracisz stojąc w korku
Stoisz w korku, a licznik bije. Nie tylko w taksówce, ale w każdym aucie. Gdański kierowca traci rocznie 2,3 tys. zł przez zatkane ulice. Gorzej jest tylko w Warszawie i Krakowie.
- Pracujący w siedmiu największych polskich miastach w 2010 roku tracili w korkach średnio 16 mln zł dziennie, co daje kwotę 351 mln zł miesięcznie i ponad 4,2 mld zł rocznie - podkreśla wiceprezes Deloitte Rafał Antczak.
Z raportu wynika, że przykładem dla Gdańska powinny być Katowice, gdzie korki są minimalne dzięki buspasom i odpowiedniej synchronizacji świateł. Buspasy w Gdańsku dopiero powstają, a sygnalizacją świetlną w całym Trójmieście ma kierować Tristar, "inteligentny" system sterowania ruchem, który nawet o połowę może zmniejszyć korki w Trójmieście.
- Już dawno złożyliśmy wniosek o dofinansowanie unijne do programu Infrastruktura i Środowisko, ale cały czas jest oceniany. Za nami już pierwszy stopień i pozytywna ocena merytoryczna oraz formalna. Teraz czekamy na akceptację dokumentacji i związanych z nią procedur. Jak tylko będzie pozytywna, ruszamy z przetargiem na wykonawcę - mówi Jacek Oskarbski, naczelnik gdyńskiego Biura Inżynierii Transportu, pracującego nad projektem.
Według ekspertów Deloitte dobrym sposobem na ograniczenie korków są inwestycje w transport publiczny, ale warto też popracować jeszcze nad organizacją ruchu samochodowego. Ocena organizacji transportu to bowiem ledwie 1,74 pkt. w pięciostopniowej skali. Dwukrotnie lepiej oceniona została komunikacja miejska w Gdańsku.
- Gdyby transport we wszystkich aglomeracjach był równie efektywny jak na przykład w Katowicach, mieszkańcy zaoszczędziliby 2,4 miliarda złotych rocznie. Nierzadko jednak same inwestycje nie wystarczą, gdy potrzebna jest zmiana sposobu myślenia. Można i trzeba minimalizować skalę oraz koszty korków, czyniąc mądre inwestycje - dodaje Rafał Antczak.
Opinie (343) ponad 10 zablokowanych
-
2011-01-16 02:18
dlaczego w usa sa wylotowki 16 PASMOWE! A U NAS WASKIE GARDLO ! HAHAHAHA (1)
i jednopasmowki jak w 17 wieku! europa hihihihihihi
- 1 3
-
2011-01-16 16:44
w Ameryce na 16 pasmowych wylotówkach są korki jak ta lala
a główną przyczyną śmierci są choroby wiążące się z otyłością
kumaci Amerykanie wiedzą, że poszerzanie dróg nie likwiduje korków tylko je przesuwa gdzie indziej
w miastach (np. w Nowym Jorku) poświęcają pasy na strefy piesze, miejsca relaksu lub pasy dla rowerów i autobusów- 0 0
-
2011-01-16 14:54
... (1)
http://www.cupt.gov.pl/files/CUPT/beneficjenci/wynikinaboru/aktualne/Lista rankingowa po I etapie oceny 05.01.2011.pdf
- 0 0
-
2011-01-16 19:21
ok
- 0 0
-
2011-01-17 11:43
Gdańsk to największa wieś ulicówka Europy
Jedna szersza droga przez cała wieś, obok tory; wieś ma 50 km długości , 10 km szerokości, Tak główny jak i wszystkie boczne trakty jak nie wyboiste to dziurawe. No i normalnie, jak na wsi karczma (złota), kuźnia (oliwska), koński trakt, owczarnia, matarnia; Żadnych większych firm, przemysł morski w agonii, nafciarnia na spedaż braciom moskalom, młode pokolenie w UK albo w mazowieckim mordorze.
Ale za to mamy ECS, lechwalesaairport, płemieła narciarza i piłkarza, sołtysa na czwartej kadencji i trujmiasto.pl, które zawsze nam jakaś wizualizacyjkę strzeli, żeby się nam humor poprawił.
no to chlup! zdrowie nasze w gardło nasze- 0 1
-
2011-02-04 13:54
oszustwo !
większość ludzi co czyta ten raport pewnie nie zdaje sobie sprawy z tego, że są to dane prognozowane - czyli nie są one do końca aktualne
- 0 0
-
2011-02-09 14:10
trafiic trojmiasta
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.