• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zobacz, ile tracisz stojąc w korku

neo
14 stycznia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Stojąc w korku tracimy nie tylko sporo nerwów, ale również pieniędzy. Stojąc w korku tracimy nie tylko sporo nerwów, ale również pieniędzy.

Stoisz w korku, a licznik bije. Nie tylko w taksówce, ale w każdym aucie. Gdański kierowca traci rocznie 2,3 tys. zł przez zatkane ulice. Gorzej jest tylko w Warszawie i Krakowie.



Czy stojąc w korku masz poczucie straconego czasu?

W Warszawie kierowcy tracą 4,3 tys. zł przez stanie w korkach. W Krakowie - 3,3 tys. zł. Eksperci firmy doradczej Deloitte sprawdzili, jak zakorkowane ulice przekładają się na nasze portfele.

- Pracujący w siedmiu największych polskich miastach w 2010 roku tracili w korkach średnio 16 mln zł dziennie, co daje kwotę 351 mln zł miesięcznie i ponad 4,2 mld zł rocznie - podkreśla wiceprezes Deloitte Rafał Antczak.

Z raportu wynika, że przykładem dla Gdańska powinny być Katowice, gdzie korki są minimalne dzięki buspasom i odpowiedniej synchronizacji świateł. Buspasy w Gdańsku dopiero powstają, a sygnalizacją świetlną w całym Trójmieście ma kierować Tristar, "inteligentny" system sterowania ruchem, który nawet o połowę może zmniejszyć korki w Trójmieście.

- Już dawno złożyliśmy wniosek o dofinansowanie unijne do programu Infrastruktura i Środowisko, ale cały czas jest oceniany. Za nami już pierwszy stopień i pozytywna ocena merytoryczna oraz formalna. Teraz czekamy na akceptację dokumentacji i związanych z nią procedur. Jak tylko będzie pozytywna, ruszamy z przetargiem na wykonawcę - mówi Jacek Oskarbski, naczelnik gdyńskiego Biura Inżynierii Transportu, pracującego nad projektem.

Według ekspertów Deloitte dobrym sposobem na ograniczenie korków są inwestycje w transport publiczny, ale warto też popracować jeszcze nad organizacją ruchu samochodowego. Ocena organizacji transportu to bowiem ledwie 1,74 pkt. w pięciostopniowej skali. Dwukrotnie lepiej oceniona została komunikacja miejska w Gdańsku.

- Gdyby transport we wszystkich aglomeracjach był równie efektywny jak na przykład w Katowicach, mieszkańcy zaoszczędziliby 2,4 miliarda złotych rocznie. Nierzadko jednak same inwestycje nie wystarczą, gdy potrzebna jest zmiana sposobu myślenia. Można i trzeba minimalizować skalę oraz koszty korków, czyniąc mądre inwestycje - dodaje Rafał Antczak.
neo

Opinie (343) ponad 10 zablokowanych

  • dlaczego w usa sa wylotowki 16 PASMOWE! A U NAS WASKIE GARDLO ! HAHAHAHA (1)

    i jednopasmowki jak w 17 wieku! europa hihihihihihi

    • 1 3

    • w Ameryce na 16 pasmowych wylotówkach są korki jak ta lala

      a główną przyczyną śmierci są choroby wiążące się z otyłością

      kumaci Amerykanie wiedzą, że poszerzanie dróg nie likwiduje korków tylko je przesuwa gdzie indziej

      w miastach (np. w Nowym Jorku) poświęcają pasy na strefy piesze, miejsca relaksu lub pasy dla rowerów i autobusów

      • 0 0

  • ... (1)

    http://www.cupt.gov.pl/files/CUPT/beneficjenci/wynikinaboru/aktualne/Lista rankingowa po I etapie oceny 05.01.2011.pdf

    • 0 0

    • ok

      • 0 0

  • Gdańsk to największa wieś ulicówka Europy

    Jedna szersza droga przez cała wieś, obok tory; wieś ma 50 km długości , 10 km szerokości, Tak główny jak i wszystkie boczne trakty jak nie wyboiste to dziurawe. No i normalnie, jak na wsi karczma (złota), kuźnia (oliwska), koński trakt, owczarnia, matarnia; Żadnych większych firm, przemysł morski w agonii, nafciarnia na spedaż braciom moskalom, młode pokolenie w UK albo w mazowieckim mordorze.

    Ale za to mamy ECS, lechwalesaairport, płemieła narciarza i piłkarza, sołtysa na czwartej kadencji i trujmiasto.pl, które zawsze nam jakaś wizualizacyjkę strzeli, żeby się nam humor poprawił.

    no to chlup! zdrowie nasze w gardło nasze

    • 0 1

  • oszustwo !

    większość ludzi co czyta ten raport pewnie nie zdaje sobie sprawy z tego, że są to dane prognozowane - czyli nie są one do końca aktualne

    • 0 0

  • trafiic trojmiasta

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane