- 1 Zabrał kartę i ją zniszczył. "Procedury" (385 opinii)
- 2 Znów pies pogryzł dziecko (289 opinii)
- 3 Ograniczenie do 50 km/h nie ma sensu (311 opinii)
- 4 Wpadli, gdy wyłudzali kody BLIK (65 opinii)
- 5 Wyburzenia w UCK. Będą utrudnienia (115 opinii)
- 6 Marsz życia przeszedł przez Gdańsk (654 opinie)
Zobacz, ile tracisz stojąc w korku
Stoisz w korku, a licznik bije. Nie tylko w taksówce, ale w każdym aucie. Gdański kierowca traci rocznie 2,3 tys. zł przez zatkane ulice. Gorzej jest tylko w Warszawie i Krakowie.
- Pracujący w siedmiu największych polskich miastach w 2010 roku tracili w korkach średnio 16 mln zł dziennie, co daje kwotę 351 mln zł miesięcznie i ponad 4,2 mld zł rocznie - podkreśla wiceprezes Deloitte Rafał Antczak.
Z raportu wynika, że przykładem dla Gdańska powinny być Katowice, gdzie korki są minimalne dzięki buspasom i odpowiedniej synchronizacji świateł. Buspasy w Gdańsku dopiero powstają, a sygnalizacją świetlną w całym Trójmieście ma kierować Tristar, "inteligentny" system sterowania ruchem, który nawet o połowę może zmniejszyć korki w Trójmieście.
- Już dawno złożyliśmy wniosek o dofinansowanie unijne do programu Infrastruktura i Środowisko, ale cały czas jest oceniany. Za nami już pierwszy stopień i pozytywna ocena merytoryczna oraz formalna. Teraz czekamy na akceptację dokumentacji i związanych z nią procedur. Jak tylko będzie pozytywna, ruszamy z przetargiem na wykonawcę - mówi Jacek Oskarbski, naczelnik gdyńskiego Biura Inżynierii Transportu, pracującego nad projektem.
Według ekspertów Deloitte dobrym sposobem na ograniczenie korków są inwestycje w transport publiczny, ale warto też popracować jeszcze nad organizacją ruchu samochodowego. Ocena organizacji transportu to bowiem ledwie 1,74 pkt. w pięciostopniowej skali. Dwukrotnie lepiej oceniona została komunikacja miejska w Gdańsku.
- Gdyby transport we wszystkich aglomeracjach był równie efektywny jak na przykład w Katowicach, mieszkańcy zaoszczędziliby 2,4 miliarda złotych rocznie. Nierzadko jednak same inwestycje nie wystarczą, gdy potrzebna jest zmiana sposobu myślenia. Można i trzeba minimalizować skalę oraz koszty korków, czyniąc mądre inwestycje - dodaje Rafał Antczak.
Opinie (343) ponad 10 zablokowanych
-
2011-01-14 20:05
sonja
ma rację-stojąc w korkach,spalając więcej benzyny płacimy większy podatek i powinniśmy za to mieć lepsze drogi. Kto marnuje nasze pieniądze?
- 2 2
-
2011-01-14 20:26
brak
W sondzie brak odpowiedzi: nie stoję w korku. przesiadłem się na rower
- 5 0
-
2011-01-14 20:35
Co z tą rowerową paranoją (3)
Ludzie opamiętajcie się - co temat komunikacyjny - to rowery.. Latem - rowery, zimą - rowery. Jak widzę takiego nawiedzonego zimą przy minus 15 na rowerze to mam ochotę go kopnąć..
- 5 6
-
2011-01-14 22:08
kopsnij siebie
- 0 0
-
2011-01-14 22:09
jak widzę gościa kiblującego w korku w samochodzie w zimie przez 3 godziny
jak ja se jadę rowerkiem 15 minut,
to mu raczej współczuję, niż chce mi się go kopać- 4 1
-
2011-01-14 22:13
Co z tą samochodową, raczej....
Przecież rower to środek transportu, wiec nie rozumiem, czemu sie dziwisz jak sie pojawia w temacie komunikacyjnym. Tak samo jak tramwaj, autobus i skm.
Pieszych tez masz ochotę w zimie kopać, jak gdzieś idą przy -15?- 3 0
-
2011-01-14 20:43
Sprzedałem dziś samochód!!!!!!W końcu!!!!!!!!! (4)
3.0 w benzynie a ten wał go kupił za 60.000 i jeszcze chwalił się, że na kredyt. Pozdrawiam dobrego klienta, który mam nadzieje, że nie skojarzy:-)!!!
Teraz mieszkam i pracuję w centrum więc już nie potrzebuję tego palącego 16 litrów potwora. Nigdy więcej w korku!!!!!!!!!- 5 2
-
2011-01-14 21:09
po co komu 3.0 w mieście?? idiotyzm. (1)
- 5 0
-
2011-01-14 21:18
Po co komu w ogole samochod w miescie?????
- 5 0
-
2011-01-15 01:56
(1)
auto za 60 tysi z 3 litrowym silnikiem, które pali 16 litrów ?
Dziwne, bo to bardzo świerze auto musi być, a one tyle nie palą- 0 0
-
2011-01-15 10:00
BMW 530i kombi!!!!
Ale skoro jeżdzisz fiatem punto w leasing to bardzo mi przykro!!!
- 1 0
-
2011-01-14 22:24
złoty interes (3)
Państwu zależy na wzroscie liczby aut i korkach.
1. Płacimy podatki przy od zakupu auta, od części, od usług.
2. Utrzymujemy firmy płacące podatki, które utrzymują sie z tego, że mamy samochody - np. firmy budowlane, huty, fabryki aut i części, ubezpieczalnie, autozłomy, komisy, media motoryzacyjne, marketingowe itd.
3. Im więcej paliwa spalimy, tym wieksze wpływy z VAT i akcyzy.
Nikt nie zrobi nic w celu zmniejszenia obrotów.
Wszystkie ruchy zmniejszajace korki poprzez reorganizację będą storpedowane.
Szansę na realizację mają tylko te pomysły, które zmniejszają korki dzięki inwestycjom, bo wtedy kasa płynie do skarbca.- 2 1
-
2011-01-14 22:28
chwila refleksji
Państwo to obora, a my jesteśmy dojnymi krowami.
Nie uciekamy z obory, bo na zewnątrz grasują drapieżniki i może być zła pogoda.
Jeśli nie da się nas doić, zostaniemi zastąpieni innymi krowami. Dlatego UE przyjęła nowe państwa. 2 mln dojnych krów przeszło z polskiej obory do zachodnich obór.- 2 1
-
2011-01-14 22:34
chwila refleksji 2
Czytając taki artykuł jak ten, krowy - o pardon - samochodziarze, wściekaja się i postanawiają oszczędzić. Moze np. sprzedadzą auta. Państwo zarabia, bo ktoś je kupuje i staje się następną krową, a do tego poprzednia krowa zapłaciła podatek od sprzedaży i bedzie płacić za komunikację, bo miasta są tak zorganizowane, żeby było daleko do pracy.
- 0 0
-
2011-01-14 22:34
chwila refleksji 3
Muuuu!!!
- 1 0
-
2011-01-14 22:50
Budyniowo !!!!
klapa
- 2 0
-
2011-01-14 22:56
Niech dołożą na Podwalu Przedniejskich jeszcze jeden bus pas to wogle nie będzie korka. Kto to wogóle wymyślił? Powinien tam stac cay dzien i patrzec na swoje dzieło czyli korek gigant.
- 2 1
-
2011-01-15 02:44
Opinia wyróżniona
Sposob na korki POPROSTU POSZERZYC DO 3,4,5PASOW NA GLOWNYCH ULICACH 3MIASTA (1)
TAK JAK PARYZ poszerzyc glowne ulice 3city stworzyc swoiste bulwary aleje wyburzyc domy bloki zrobic raz a porzadnie jak pole elizejskie Paris ,bus pasy jak najwiecej drogi rowerowe wezly przesiadkowe itegracyjne KOMUNIKACJA KOMBINOWANA AUTO PLUS SKM ROWER =SUKCES trzeba polaczyc sily wszystich srodkow stworzyc strone internetowa z pomyslami od czytelnikow i tak krok po kroku zmieniac na lepsze :):)
- 1 3
-
2011-01-15 15:04
Może lepiej zbudować nowe miasto za obwodnicą?
wielopasmowe i wielopoziomowe drogi na planie kraty,kładki, tunele i shoping w niedzielę.
- 1 1
-
2011-01-15 10:20
Lepiej stać w korku niż jeździć SKM (1)
Taka jest prawda.
- 2 7
-
2011-01-15 11:03
Nie zgadzam sie!!!!!!!!!
Mieszkam we Wrzeszczu, do dworca mam 200 metrow, pracuje zas w centrum Gdyni. SKM jade kolo 30 minut a kiedys mialem miesieczny na osobowy, bo mi pasowal czsowo, i tym jechalem 12 minut. To gdzie ja mam sie pchac samochodem przez cale Trojmiasto. Zajmuje to ponad 1.5 godziny w kazda strone. Nie wiem skad wziales swoja teorie ale w wielu przypadkach SKM jest duzo bardziej po drodze.
- 4 0
-
2011-01-15 10:23
Budyń czy kisiel przez całe swoje lta nie wybudował żadnej drogi
Stąd buspasy i tristar niczego nei zmienią. Gdańsk drogowo jest w opłakanym stanie.
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.