• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zobacz, ile tracisz stojąc w korku

neo
14 stycznia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Stojąc w korku tracimy nie tylko sporo nerwów, ale również pieniędzy. Stojąc w korku tracimy nie tylko sporo nerwów, ale również pieniędzy.

Stoisz w korku, a licznik bije. Nie tylko w taksówce, ale w każdym aucie. Gdański kierowca traci rocznie 2,3 tys. zł przez zatkane ulice. Gorzej jest tylko w Warszawie i Krakowie.



Czy stojąc w korku masz poczucie straconego czasu?

W Warszawie kierowcy tracą 4,3 tys. zł przez stanie w korkach. W Krakowie - 3,3 tys. zł. Eksperci firmy doradczej Deloitte sprawdzili, jak zakorkowane ulice przekładają się na nasze portfele.

- Pracujący w siedmiu największych polskich miastach w 2010 roku tracili w korkach średnio 16 mln zł dziennie, co daje kwotę 351 mln zł miesięcznie i ponad 4,2 mld zł rocznie - podkreśla wiceprezes Deloitte Rafał Antczak.

Z raportu wynika, że przykładem dla Gdańska powinny być Katowice, gdzie korki są minimalne dzięki buspasom i odpowiedniej synchronizacji świateł. Buspasy w Gdańsku dopiero powstają, a sygnalizacją świetlną w całym Trójmieście ma kierować Tristar, "inteligentny" system sterowania ruchem, który nawet o połowę może zmniejszyć korki w Trójmieście.

- Już dawno złożyliśmy wniosek o dofinansowanie unijne do programu Infrastruktura i Środowisko, ale cały czas jest oceniany. Za nami już pierwszy stopień i pozytywna ocena merytoryczna oraz formalna. Teraz czekamy na akceptację dokumentacji i związanych z nią procedur. Jak tylko będzie pozytywna, ruszamy z przetargiem na wykonawcę - mówi Jacek Oskarbski, naczelnik gdyńskiego Biura Inżynierii Transportu, pracującego nad projektem.

Według ekspertów Deloitte dobrym sposobem na ograniczenie korków są inwestycje w transport publiczny, ale warto też popracować jeszcze nad organizacją ruchu samochodowego. Ocena organizacji transportu to bowiem ledwie 1,74 pkt. w pięciostopniowej skali. Dwukrotnie lepiej oceniona została komunikacja miejska w Gdańsku.

- Gdyby transport we wszystkich aglomeracjach był równie efektywny jak na przykład w Katowicach, mieszkańcy zaoszczędziliby 2,4 miliarda złotych rocznie. Nierzadko jednak same inwestycje nie wystarczą, gdy potrzebna jest zmiana sposobu myślenia. Można i trzeba minimalizować skalę oraz koszty korków, czyniąc mądre inwestycje - dodaje Rafał Antczak.
neo

Opinie (343) ponad 10 zablokowanych

  • sonja

    ma rację-stojąc w korkach,spalając więcej benzyny płacimy większy podatek i powinniśmy za to mieć lepsze drogi. Kto marnuje nasze pieniądze?

    • 2 2

  • brak

    W sondzie brak odpowiedzi: nie stoję w korku. przesiadłem się na rower

    • 5 0

  • Co z tą rowerową paranoją (3)

    Ludzie opamiętajcie się - co temat komunikacyjny - to rowery.. Latem - rowery, zimą - rowery. Jak widzę takiego nawiedzonego zimą przy minus 15 na rowerze to mam ochotę go kopnąć..

    • 5 6

    • kopsnij siebie

      • 0 0

    • jak widzę gościa kiblującego w korku w samochodzie w zimie przez 3 godziny

      jak ja se jadę rowerkiem 15 minut,

      to mu raczej współczuję, niż chce mi się go kopać

      • 4 1

    • Co z tą samochodową, raczej....

      Przecież rower to środek transportu, wiec nie rozumiem, czemu sie dziwisz jak sie pojawia w temacie komunikacyjnym. Tak samo jak tramwaj, autobus i skm.
      Pieszych tez masz ochotę w zimie kopać, jak gdzieś idą przy -15?

      • 3 0

  • Sprzedałem dziś samochód!!!!!!W końcu!!!!!!!!! (4)

    3.0 w benzynie a ten wał go kupił za 60.000 i jeszcze chwalił się, że na kredyt. Pozdrawiam dobrego klienta, który mam nadzieje, że nie skojarzy:-)!!!
    Teraz mieszkam i pracuję w centrum więc już nie potrzebuję tego palącego 16 litrów potwora. Nigdy więcej w korku!!!!!!!!!

    • 5 2

    • po co komu 3.0 w mieście?? idiotyzm. (1)

      • 5 0

      • Po co komu w ogole samochod w miescie?????

        • 5 0

    • (1)

      auto za 60 tysi z 3 litrowym silnikiem, które pali 16 litrów ?
      Dziwne, bo to bardzo świerze auto musi być, a one tyle nie palą

      • 0 0

      • BMW 530i kombi!!!!

        Ale skoro jeżdzisz fiatem punto w leasing to bardzo mi przykro!!!

        • 1 0

  • złoty interes (3)

    Państwu zależy na wzroscie liczby aut i korkach.
    1. Płacimy podatki przy od zakupu auta, od części, od usług.
    2. Utrzymujemy firmy płacące podatki, które utrzymują sie z tego, że mamy samochody - np. firmy budowlane, huty, fabryki aut i części, ubezpieczalnie, autozłomy, komisy, media motoryzacyjne, marketingowe itd.
    3. Im więcej paliwa spalimy, tym wieksze wpływy z VAT i akcyzy.

    Nikt nie zrobi nic w celu zmniejszenia obrotów.
    Wszystkie ruchy zmniejszajace korki poprzez reorganizację będą storpedowane.
    Szansę na realizację mają tylko te pomysły, które zmniejszają korki dzięki inwestycjom, bo wtedy kasa płynie do skarbca.

    • 2 1

    • chwila refleksji

      Państwo to obora, a my jesteśmy dojnymi krowami.

      Nie uciekamy z obory, bo na zewnątrz grasują drapieżniki i może być zła pogoda.

      Jeśli nie da się nas doić, zostaniemi zastąpieni innymi krowami. Dlatego UE przyjęła nowe państwa. 2 mln dojnych krów przeszło z polskiej obory do zachodnich obór.

      • 2 1

    • chwila refleksji 2

      Czytając taki artykuł jak ten, krowy - o pardon - samochodziarze, wściekaja się i postanawiają oszczędzić. Moze np. sprzedadzą auta. Państwo zarabia, bo ktoś je kupuje i staje się następną krową, a do tego poprzednia krowa zapłaciła podatek od sprzedaży i bedzie płacić za komunikację, bo miasta są tak zorganizowane, żeby było daleko do pracy.

      • 0 0

    • chwila refleksji 3

      Muuuu!!!

      • 1 0

  • Budyniowo !!!!

    klapa

    • 2 0

  • Niech dołożą na Podwalu Przedniejskich jeszcze jeden bus pas to wogle nie będzie korka. Kto to wogóle wymyślił? Powinien tam stac cay dzien i patrzec na swoje dzieło czyli korek gigant.

    • 2 1

  • Opinia wyróżniona

    Sposob na korki POPROSTU POSZERZYC DO 3,4,5PASOW NA GLOWNYCH ULICACH 3MIASTA (1)

    TAK JAK PARYZ poszerzyc glowne ulice 3city stworzyc swoiste bulwary aleje wyburzyc domy bloki zrobic raz a porzadnie jak pole elizejskie Paris ,bus pasy jak najwiecej drogi rowerowe wezly przesiadkowe itegracyjne KOMUNIKACJA KOMBINOWANA AUTO PLUS SKM ROWER =SUKCES trzeba polaczyc sily wszystich srodkow stworzyc strone internetowa z pomyslami od czytelnikow i tak krok po kroku zmieniac na lepsze :):)

    • 1 3

    • Może lepiej zbudować nowe miasto za obwodnicą?

      wielopasmowe i wielopoziomowe drogi na planie kraty,kładki, tunele i shoping w niedzielę.

      • 1 1

  • Lepiej stać w korku niż jeździć SKM (1)

    Taka jest prawda.

    • 2 7

    • Nie zgadzam sie!!!!!!!!!

      Mieszkam we Wrzeszczu, do dworca mam 200 metrow, pracuje zas w centrum Gdyni. SKM jade kolo 30 minut a kiedys mialem miesieczny na osobowy, bo mi pasowal czsowo, i tym jechalem 12 minut. To gdzie ja mam sie pchac samochodem przez cale Trojmiasto. Zajmuje to ponad 1.5 godziny w kazda strone. Nie wiem skad wziales swoja teorie ale w wielu przypadkach SKM jest duzo bardziej po drodze.

      • 4 0

  • Budyń czy kisiel przez całe swoje lta nie wybudował żadnej drogi

    Stąd buspasy i tristar niczego nei zmienią. Gdańsk drogowo jest w opłakanym stanie.

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane