- 1 Majaland: znamy dokładną datę otwarcia (232 opinie)
- 2 Budynki jak doktor Jekyll i mister Hyde (75 opinii)
- 3 Nowa kładka nad SKM Stocznia (64 opinie)
- 4 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (244 opinie)
- 5 Zdejmowali dzikie roje pszczół (46 opinii)
- 6 Jest nowy dyrektor gdyńskiego urzędu (137 opinii)
Zrywają tory kolejowe w rok po ich ułożeniu
Na linii dalekobieżnej miedzy Sopotem a Gdynią Chylonia są zrywane tory. Powód? Prawdopodobnie użyto niewłaściwego tłucznia pod tory. Zarządca linii uspokaja twierdząc, że prace naprawcze są realizowane w ramach gwarancji. Nie ma też utrudnień w ruchu pociągów.
Pierwsze prace już ruszyły. - Stoję na przystanku SKM w Chyloni i widzę, jak kolejarze zrywają położony zaledwie rok temu tor. Zniknął tłuczeń, a wraz z nim podkłady i szyny. Całość na odcinku 500 m - relacjonował pan Łukasz, czytelnik.
Z tego powodu została wyłączona jedna krawędź peronowa stacji od strony toru numer 2. Pociągi zatrzymują się przy północnej krawędzi.
Postanowiliśmy sprawdzić, co jest powodem tych prac. Skontaktowaliśmy się z zarządcą linii i okazało się, że podobne roboty zaplanowano jeszcze na innych odcinkach. - W Chyloni prowadzone są prace związane z regulacją toru. Wykonywane są one w ramach gwarancji. Nie płacimy za nie - uspokaja Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
- Podobne roboty będą wykonywane na stacji Gdynia Główna. W tym celu został jakiś czas temu zamknięty tor nr 10. Ponadto z ruchu od poniedziałku wyłączony jest tor między Sopotem a Gdynią Orłowo. Są to wszystkie planowe zamknięcia - mówi Jakubowski.
Torowcy jednak twierdzą, że regulacja torowiska to tylko słowo wytrych. Problem prawdopodobnie leży w niskiej jakości tłucznia, który trafił pod podkłady. - Był on zabrudzony m.in. ziemią. To oznaczałoby, że za jakiś czas tor zwyczajnie zarósłby roślinnością, która bardzo pogorszyłaby walory techniczne linii - opowiada nam torowiec, który chce pozostać anonimowy. - Wystarczyło tłuczeń dobrze przesiać przed położeniem i nie byłoby problemu - dodaje.
Prace prowadzone na linii dalekobieżnej w Gdyni póki co nie mają znaczenia dla ruchu pasażerskiego.
Opinie (203) 8 zablokowanych
-
2015-05-13 12:21
A tunel dla pieszych w ciągu Waryńskiego we Wrzeszczu
Remontują już 29 miesięcy i końca nie widać. Jedynie co zrobiono, to zlikwidowano na schodach podjazd dla wózków.
- 3 1
-
2015-05-13 12:23
TaaK (4)
Normalna sprawa-takie są standarty i ustawiane przetargi pod rządami PO!!!!!
- 7 3
-
2015-05-13 13:08
Standardy
jeśli już.
- 2 0
-
2015-05-13 13:42
Ciekawe co będziesz (1)
pisał jak w wyborach jesienią nie daj Bóg wygra Pis
- 0 1
-
2015-05-13 13:46
nie dowiesz się bo takie matoły jak ty będą na przymusowych robotach.
trzeba będzie odbudować to co rozpieprzyły platfusy.
- 0 1
-
2015-05-13 19:12
Jasne wygra PIS
i w Polsce budować się będzie już tylko pomniki. Wiadomo jakie. Tam już nie będzie przekrętów, zawsze wygra opcja najdroższa.
- 0 0
-
2015-05-13 12:35
Gdzie był inspektor? Na innej budowie?
Nie jest tajemnicą, że w Polsce inspektorzy często pracują na wielu budowach jednocześnie. A to są skutki...
- 5 2
-
2015-05-13 12:38
(1)
Czyli polski standard wykonania tzn. najtańszy wygrał przetarg, wziął jeszcze tańszych podwykonawców, którzy wzięli kolejnych itd.
Na końcu prawdziwy "wykonawca" za pół darmo realizuje kontrakt i oszukuje na czym tylko się da aby wyjść z bilansem budowy na zero , oczywiście płacąc łapówę inspektorowi nadzoru, który podpisuje bezusterkowy protokół wykonania robót.
I tak się właśnie kręci ten cały burdel zwany III RP.
Hołota u władzy świetnie się bawi a społeczeństwo ochoczo za to płaci od ponad 25 lat.- 11 2
-
2015-05-13 14:08
Teraz wiadomo dlaczego gdy stoję na światłach to z lewa i prawa otaczają mnie SUVY za 150k PLN.
- 0 2
-
2015-05-13 13:43
No q....a co z tego że robią to w ramach gwarancji jak jest bałagan i ograniczony jest ruch pociągów!!! Niech nie mówią że to nie robi problemów bo jakby tak było to by ten tor nie powstał!!!! Jak zawsze burdel.... I teraz kolejne dwa lata remontu. Brawo!!! Inspektorzy spali? OOdebrać im wynagrodzenie wszystkim którzy dopuścili do tego.
- 5 1
-
2015-05-13 13:49
a czy nie lepiej
(prościej i taniej) byłoby tłuczeń posypać substancją zapobiegającą rozrostowi roślin, potem po małyn osiadnięciu tłucznia uzupełnić nowym i dla pewności zabieg powtórzyć? tak tylko pytam bo jestem leniwy i szukam prostych rozwiązań.
- 1 1
-
2015-05-13 14:50
jak już będą w Gdyni...
poprawiać te tory, to może przy okazji poprawią te nieudane perony dalekobieżne.
- 1 1
-
2015-05-13 15:15
Gdynia ma ostatnio pecha do inwestycji (1)
- 6 1
-
2015-05-13 18:56
Co Gdynia, jako miasto ma wspólnego z tą inwestycją?
- 0 0
-
2015-05-13 15:44
czy tłuczeń
To jakaś rodzina tłuka (inaczej debila)? Bo może jak są u nas inteligentne pociągi, to jak jeżdżą po takim zwykłym głupim tłuczniu, to źle jeżdżą i potem są opóźnienia i awarie? Sorry, taki mamy tłuczeń !!!
- 0 1
-
2015-05-13 16:33
(1)
Taki syf tylko w Gdyni przez szczura się rzadzonej
- 0 1
-
2015-05-13 19:05
Może już czas odwiedzić lekarza
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.