• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zrywają tory kolejowe w rok po ich ułożeniu

Maciej Naskręt
13 maja 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Zdemontowane torowisko przy stacji Gdynia Chylonia. Zdemontowane torowisko przy stacji Gdynia Chylonia.

Na linii dalekobieżnej miedzy Sopotem a Gdynią Chylonia są zrywane tory. Powód? Prawdopodobnie użyto niewłaściwego tłucznia pod tory. Zarządca linii uspokaja twierdząc, że prace naprawcze są realizowane w ramach gwarancji. Nie ma też utrudnień w ruchu pociągów.



Czy zamówienia udzielane na podstawie przetargów są dobrze wykonywane?

Wiosną 2014 r. zakończyła się przebudowa linii dalekobieżnej (LCS Gdynia) o długości ok. 14,5 km. Prace trwały nieco ponad trzy lata na odcinku między przystankiem Gdańsk Oliwa a Gdynia Chylonia. Za kwotę 456,9 mln zł i przy 85-procentowym dofinansowaniu Unii Europejskiej zmodernizowano m.in. 51,3 km torów szlakowych i stacyjnych. Teraz okazuje się, że część z nich nadaje się do wymiany.

Pierwsze prace już ruszyły. - Stoję na przystanku SKM w Chyloni zobacz na mapie Gdyni i widzę, jak kolejarze zrywają położony zaledwie rok temu tor. Zniknął tłuczeń, a wraz z nim podkłady i szyny. Całość na odcinku 500 m - relacjonował pan Łukasz, czytelnik.

Z tego powodu została wyłączona jedna krawędź peronowa stacji od strony toru numer 2. Pociągi zatrzymują się przy północnej krawędzi.

Postanowiliśmy sprawdzić, co jest powodem tych prac. Skontaktowaliśmy się z zarządcą linii i okazało się, że podobne roboty zaplanowano jeszcze na innych odcinkach. - W Chyloni prowadzone są prace związane z regulacją toru. Wykonywane są one w ramach gwarancji. Nie płacimy za nie - uspokaja Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

- Podobne roboty będą wykonywane na stacji Gdynia Główna. W tym celu został jakiś czas temu zamknięty tor nr 10. Ponadto z ruchu od poniedziałku wyłączony jest tor między Sopotem a Gdynią Orłowo. Są to wszystkie planowe zamknięcia - mówi Jakubowski.

Torowcy jednak twierdzą, że regulacja torowiska to tylko słowo wytrych. Problem prawdopodobnie leży w niskiej jakości tłucznia, który trafił pod podkłady. - Był on zabrudzony m.in. ziemią. To oznaczałoby, że za jakiś czas tor zwyczajnie zarósłby roślinnością, która bardzo pogorszyłaby walory techniczne linii - opowiada nam torowiec, który chce pozostać anonimowy. - Wystarczyło tłuczeń dobrze przesiać przed położeniem i nie byłoby problemu - dodaje.

Prace prowadzone na linii dalekobieżnej w Gdyni póki co nie mają znaczenia dla ruchu pasażerskiego.

Opinie (203) 8 zablokowanych

  • dalej głosujcie na Bredzisława i PO (1)

    • 10 3

    • idiota czy Kukiz?

      albo jedno i drugie

      • 2 6

  • Tory na tiry!

    • 2 1

  • Ściema.

    Wystarczyłyby herbicydy żeby zlikwidować rośliny.

    • 1 1

  • Roboty wykonane

    Wykonawca do upadłości.

    • 2 3

  • Normalnie na wymioty bierze jak sie słyszy o wszystkich pseudorobotach w pseudokraji POlska

    • 4 5

  • partacze, tak jest ze wszytkim w POlsce. (1)

    ludzie pobudka. zaczniemy od prezydenta, skończymy na sołtysie... if you know what i mean.

    • 5 4

    • To się zdziwisz

      wygra PIS i zbuduje tylko pomniki. Wszystkie stołki zajmą matoły z tej partii i nie zrobią nic innego. Wszystkie decyzje będzie podejmował wszechwiedzący "Prezes". Życzę wam wygrajcie wybory i pokażcie co potraficie. Szkoda tylko Polski. Ja jednak przeżyję może te kilka lat i zobaczę jak sami wpędzicie się do pierdla.

      • 0 0

  • Najlepsze jest to, ze tory były w użytku już od roku, według mojej wiedzy naocznej juz ze dwa lata, prawda ?

    .................więc pytam kto wydał warunkowe użytkowanie , skoro tłuczeń jest podstawą w prawidłowym funkcjonowaniu inwestycji. no i jeździ sobie "nasza chluba" Pendolino, po badziewiu ? ludzi wozi jak dla mnie za gruba kaskę ? i to jest ok.?

    • 7 1

  • Wszystko ze zlych procedur pprzetargowych : wybiera sie tych co najnizsza cene oferuja po to by pozniej podpisac aneksy, ustala sie warunki przetargu pod okreslone firmy tak by inni od razu odpadli w przedbiegach, ustala sie cene za jaka bedzie przyjeta oferta, itd itd

    • 5 2

  • No wlasnie a jak dawniej niemic kladl tory to do dzis torowiska funkcjonuja

    • 7 1

  • torowisko

    W ramach gwarancji ,ok ,ale pytanko mam .Kto już siedzi .Trzeba doceniać ludzi.

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane