- 1 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (36 opinii)
- 2 Nocna komunikacja do poprawki (216 opinii)
- 3 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (400 opinii)
- 4 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (78 opinii)
- 5 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (54 opinie)
- 6 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (336 opinii)
Zrywają tory kolejowe w rok po ich ułożeniu
Na linii dalekobieżnej miedzy Sopotem a Gdynią Chylonia są zrywane tory. Powód? Prawdopodobnie użyto niewłaściwego tłucznia pod tory. Zarządca linii uspokaja twierdząc, że prace naprawcze są realizowane w ramach gwarancji. Nie ma też utrudnień w ruchu pociągów.
Pierwsze prace już ruszyły. - Stoję na przystanku SKM w Chyloni i widzę, jak kolejarze zrywają położony zaledwie rok temu tor. Zniknął tłuczeń, a wraz z nim podkłady i szyny. Całość na odcinku 500 m - relacjonował pan Łukasz, czytelnik.
Z tego powodu została wyłączona jedna krawędź peronowa stacji od strony toru numer 2. Pociągi zatrzymują się przy północnej krawędzi.
Postanowiliśmy sprawdzić, co jest powodem tych prac. Skontaktowaliśmy się z zarządcą linii i okazało się, że podobne roboty zaplanowano jeszcze na innych odcinkach. - W Chyloni prowadzone są prace związane z regulacją toru. Wykonywane są one w ramach gwarancji. Nie płacimy za nie - uspokaja Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
- Podobne roboty będą wykonywane na stacji Gdynia Główna. W tym celu został jakiś czas temu zamknięty tor nr 10. Ponadto z ruchu od poniedziałku wyłączony jest tor między Sopotem a Gdynią Orłowo. Są to wszystkie planowe zamknięcia - mówi Jakubowski.
Torowcy jednak twierdzą, że regulacja torowiska to tylko słowo wytrych. Problem prawdopodobnie leży w niskiej jakości tłucznia, który trafił pod podkłady. - Był on zabrudzony m.in. ziemią. To oznaczałoby, że za jakiś czas tor zwyczajnie zarósłby roślinnością, która bardzo pogorszyłaby walory techniczne linii - opowiada nam torowiec, który chce pozostać anonimowy. - Wystarczyło tłuczeń dobrze przesiać przed położeniem i nie byłoby problemu - dodaje.
Prace prowadzone na linii dalekobieżnej w Gdyni póki co nie mają znaczenia dla ruchu pasażerskiego.
Opinie (203) 8 zablokowanych
-
2015-05-13 09:49
dalej głosujcie na Bredzisława i PO (1)
- 10 3
-
2015-05-13 10:01
idiota czy Kukiz?
albo jedno i drugie
- 2 6
-
2015-05-13 09:51
Tory na tiry!
- 2 1
-
2015-05-13 10:02
Ściema.
Wystarczyłyby herbicydy żeby zlikwidować rośliny.
- 1 1
-
2015-05-13 10:03
Roboty wykonane
Wykonawca do upadłości.
- 2 3
-
2015-05-13 10:12
Normalnie na wymioty bierze jak sie słyszy o wszystkich pseudorobotach w pseudokraji POlska
- 4 5
-
2015-05-13 10:42
partacze, tak jest ze wszytkim w POlsce. (1)
ludzie pobudka. zaczniemy od prezydenta, skończymy na sołtysie... if you know what i mean.
- 5 4
-
2015-05-13 20:06
To się zdziwisz
wygra PIS i zbuduje tylko pomniki. Wszystkie stołki zajmą matoły z tej partii i nie zrobią nic innego. Wszystkie decyzje będzie podejmował wszechwiedzący "Prezes". Życzę wam wygrajcie wybory i pokażcie co potraficie. Szkoda tylko Polski. Ja jednak przeżyję może te kilka lat i zobaczę jak sami wpędzicie się do pierdla.
- 0 0
-
2015-05-13 10:53
Najlepsze jest to, ze tory były w użytku już od roku, według mojej wiedzy naocznej juz ze dwa lata, prawda ?
.................więc pytam kto wydał warunkowe użytkowanie , skoro tłuczeń jest podstawą w prawidłowym funkcjonowaniu inwestycji. no i jeździ sobie "nasza chluba" Pendolino, po badziewiu ? ludzi wozi jak dla mnie za gruba kaskę ? i to jest ok.?
- 7 1
-
2015-05-13 11:04
Wszystko ze zlych procedur pprzetargowych : wybiera sie tych co najnizsza cene oferuja po to by pozniej podpisac aneksy, ustala sie warunki przetargu pod okreslone firmy tak by inni od razu odpadli w przedbiegach, ustala sie cene za jaka bedzie przyjeta oferta, itd itd
- 5 2
-
2015-05-13 11:06
No wlasnie a jak dawniej niemic kladl tory to do dzis torowiska funkcjonuja
- 7 1
-
2015-05-13 11:35
torowisko
W ramach gwarancji ,ok ,ale pytanko mam .Kto już siedzi .Trzeba doceniać ludzi.
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.