• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia Główna: remont pełen usterek

Michał Sielski
10 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Aby dojść pod dach, trzeba spory kawałek przejść "pod chmurką". Aby dojść pod dach, trzeba spory kawałek przejść "pod chmurką".

Wiaty oddalone od siebie o blisko 200 metrów, wąskie schody i utrudniające mycie wykończenie kostką - tak wygląda wyremontowany peron piąty na gdyńskim dworcu. Ministerstwo transportu zapowiada kontrolę.



Hen, w oddali, druga wiata. A pomiędzy nimi ponad 100 metrów przerwy. Hen, w oddali, druga wiata. A pomiędzy nimi ponad 100 metrów przerwy.
Nawierzchnia peronu wykonana została ze zwykłej kostki, co znacznie utrudnia utrzymanie w czystości. Nawierzchnia peronu wykonana została ze zwykłej kostki, co znacznie utrudnia utrzymanie w czystości.
Dlaczego zwężono wejście na peron? Dlaczego zwężono wejście na peron?
Remont budynku dworca jeszcze trwa, podobnie jak wykonywany w ramach przebudowy trasy do Warszawy całkowity remont peronów. Myliłby się jednak ten, kto by pomyślał, że teraz będzie już tylko lepiej. Wdrożone przy remoncie peronu numer 5 rozwiązania są według korzystających z niego pasażerów całkowicie niefunkcjonalne, o czym pisaliśmy już w listopadzie.

- Może projektantowi powinniśmy wyjaśnić do czego służą wiaty? Budowane zadaszenie nie dość, że jest daleko od wejścia, to jeszcze bezsensownie zostało podzielone. Jedna wiata jest bliżej wejścia, a druga na końcu peronu. Odległość pomiędzy nimi sięga ok. 180 metrów. To dystans 8 wagonów dalekobieżnych - mówi nasz czytelnik, Leszek Ochmański.

- Druga sprawa to samo wejście na peron. Czy projektant, który jest odpowiedzialny za tę przebudowę, podejrzewa spadek przewozów? Szerokość wejścia jest zmniejszona i wynosi niecałe 2,5 kroku. Trudno jest tam nawet wyminąć jedną osobę z większym bagażem ręcznym - dodaje czytelnik portalu Trojmiasto.pl.

Powyższe pytania przedstawiliśmy rzecznikowi prasowemu Centrum Realizacji Inwestycji PKP, Maciejowi Dutkiewiczowi, ale nie potrafił nam wyjaśnić, dlaczego tak się stało. Być może trudności z komunikacją wynikają z tego, że kolejarze mogą się już spodziewać kontroli.

PKP Polskie Linie Kolejowe zostały bowiem zganione przez Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej za brak dbałości o szczegóły funkcjonalno-użytkowe. Co więcej, kolejne perony mają być wyremontowane staranniej, a inspektorzy sprawdzą, czy materiałów na peronie piątym także nie trzeba wymienić. Kolejne inwestycje także będą teraz baczniej obserwowane.

- Dotyczy to zarówno projektowania, jak i realizacji rozwiązań architektonicznych czy komunikacyjnych na wszystkich dworcach kolejowych - informuje Mikołaj Karpiński, rzecznik Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.

Miejsca

Opinie (258) ponad 10 zablokowanych

  • Jeżeli są to wszystkie zarzuty, to PKP pozostaje pogratulować zakończenia kolejnego etapu remontu (1)

    Bo nie da się ukryć, że te zarzuty są absurdalne (za wąski peron dla kolei dalekobieżnej? kostka brukowa niby utrudnia utrzymanie peronu w czystości?) i jest to zwykłe czepianie się dla czepiania.

    • 1 9

    • Akurat zarzut z wiatami

      jest sensowny. W tym kształcie jak jest zrobione to równie dobrze tych wiat mogłoby nie być.

      • 2 0

  • Do Siwy

    Faktycznie jestem milosnikiem kolei

    • 5 0

  • do Danzinger

    Idź do ortopedy. I lecz się na nogi, bo na głowę, to już za późno.

    • 0 2

  • W POLSCE NIKT NIE WIE CO TO JAKOSC ! A FIRMY BUDOWLANE TO ZBIERANINA HENKOW I RYSKOW ! (1)

    WIECIE JAK W BERLINIE ROBI SIE ODBIOR TECHNICZNY ! TAM PRZYCHODZA NA ODBIOR Z LASEREM I POZIOMICA I NAWET ODSTEPY MIEDZY KOSTKAMI CZY PLYTKAMI MUSZA BYC ROWNE BO KTOS ZA TO ZAPLACIL MILIONY EURO I TO MA BYC JAK LUSTRO A JAK NIE TO KONIEC FIRMY NA AMEN ! Czy u nas tez do odbioru z laserem przychodza i sprawdzaja linie i odstepy miedzy kostkami i poziomica mierza ?????? MAMY DZIADOSTWO BO DZIAD Z DZIADEM TO ROBI I SIE NA TAKIE DZIADOSTWO ZGADZAMY i sie ciagle slyszy ....ze u nas sie tak nie da ... ze nie mozna ....ze gdyby bylo wiecej szmalu to by bylo ...itd itd a noski od picia fioletowe !!!

    • 19 2

    • 10/10

      • 2 1

  • Nie mogę tego skumać, żeby w XXI wieku człowiek musiał czekać na pociąg na niezadaszonym peronie

    I to z mieście, z ktorego i do którego odchodzi mnostwo pociągów dalekobieżnych.

    • 12 1

  • Czy to są usterki (1)

    czy taki był po prostu projekt? A projekty z reguły ktoś zatwierdza. I taka osoba ogólnie rzecz biorą nazywana jest urzędnikiem.

    • 12 0

    • WINIEN PROJEKT

      A urzędnikami wydziałów architektury są w większości osoby nie posiadające żadnego doświadczenia w projektowaniu, ani w wykonawstwie budowlanym, bez uprawnień, bez przynależności do organizacji zawodowych, nie dokształcające się - pracujących za mizerne wynagrodzenie. Dlatego mizerny jest wynik ich pracy. Brak wiedzy. Brak wyobraźni. Smutne!

      • 1 0

  • Właśnie usterki czy projekt ?

    Kto był projektantem ?

    • 7 0

  • Peron

    Peron został podzielony na 1 i 2 klase , czyli tam gdzie jest wiata to zatrzymują sie wagony z pierwszej klasy a gdzie wiaty brak to deuga klasa i tyle

    • 7 1

  • Brać przykład z Sopotu,z Sopotu przykład brać ! (2)

    • 3 2

    • W sopocie 20 razy poprawiali kostke az cala w koncu wymienili!!!! (1)

      • 2 0

      • tylko raz i to nie wymieniali a przekładali

        a powód był ze konserwator - idiota chciał historycznie na pisku kłaść. a nie przewidział ze to juz 21 wiek i ruch jest taki ze musi być na cementowej podsypce ubitej i własnie po to zdejmowali aby podłoże wzmocnić i to za darmo w ramach gwarancji

        • 2 0

  • Dla mnie dla na ten remont to jak chinski bubel!!!!!!! (3)

    Jestem mieszkancem Gdyni myslalem ze bedzie remont na wysokim poziome i bede dumny z dworca i peronów.A tu taka zenada!!!!!!! Perony to nie porozumienie.Istna tandeta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Niskie perony-nie jak ma sie to do pociagów dalekobieznych.Sa zbyt niskie!!!!!!!!!!!!!!!!!! A gdzie jest dach na calej dlugośći peronu.Sa fragmentami.Ja jest duzo ludzi to mokną!!!!!!!!!! Zenada!!!! By sie przydaly jakies monitory dla ludzi na peronach aby np wiadomosci poogladali(np.tVN24) tak jak jest warszawie na peronach!!!!! Szybciej by zlecialo czekania na pociag ktrre i tak zawsze sie pozniają!!!!! Jednym slowem PKP pokazola zenujaca tandete jak za komuny ,a mój prezydent Wojtrek Szczurek sie na to zgodził!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 14 3

    • WSI 24

      • 1 1

    • Zgadzam się ale nie krzycz tak! (1)

      • 1 0

      • ehh

        Ja już na szczurka nie oddam głosu, chyba przyzwyczaił się że ma posadę i wiele nie musi się wysilać.

        • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane