- 1 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (109 opinii)
- 2 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (129 opinii)
- 3 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (120 opinii)
- 4 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (50 opinii)
- 5 Pozostałości baterii mającej bronić portu (67 opinii)
- 6 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (136 opinii)
Plan zabudowy centrum Gdyni od nowa. Ale taki sam
Wojewódzki Sąd Administracyjny zgodził się z zarzutami dotyczącymi nowego planu zagospodarowania przestrzennego, który pozwalał na zabudowę prestiżowej działki należącej do Nauty. Dokument będzie więc trzeba przygotować od nowa, ale urzędnicy zapowiadają, że będzie identyczny - zmieni się tylko komentarz do niego.
Tymczasem już w przyszłym roku miały zacząć się inwestycje, dotyczące obszaru o powierzchni ok. 8,5 ha.
Czytaj więcej na: Plan dla terenów po Naucie już gotowy.
Miasto już w przyszłym roku chciało rozpocząć inwestycje w drogi, które miałyby rozwiązać kłopot dojazdu do przyszłych inwestycji. Sęk w tym, że teren pod projektowaną drogę nazwaną roboczo Nową Węglową był bardzo rozległy. Szeroka trasa połączy dwiema jezdniami - każda po dwa pasy ruchu - ul. Jerzego Waszyngtona z ul. Janka Wiśniewskiego . Miejska autostrada, od których w większości miast się odchodzi, odetnie od śródmieścia kilka obiektów. Zmiany sprawią też, że zatrudniająca 80 osób firma Sword zostanie zrównana z ziemią.
Protesty firm i wojewody
To właśnie przedstawiciele firmy Sword, a także hotelu Hotton, który straci część miejsc parkingowych, zaskarżyli uchwałę Rady Miasta Gdyni. Skargę złożył też wojewoda pomorski, do której przychylił się sąd. Skargi Sword i Hottona zostały zawieszone, więc niewykluczone, że powrócą, jeśli miasto wniesie skargę kasacyjną do Naczelnego Sądu Administracyjnego. Władze Gdyni chcą bowiem postawić na swoim, choć niekoniecznie przed sądem. Wolą opracować PZP jeszcze raz, twierdząc, że działają dla dobra miasta.
- Budowa nowych arterii ma przyspieszyć rozwój północnej części gdyńskiego śródmieścia, ale także wypchnąć z centrum ruch tranzytowy, zmierzający do i z portu oraz stoczni - podkreśla wiceprezydent Gdyni Marek Stępa.
Czytaj też: Dwa wysokościowce zmienią krajobraz Gdyni
Sama budowa drogi to koszt ok. 100 mln zł. Inwestycja zakłada przebudowę torowiska kolejowego na terenie Portu Gdynia. Przy ul. Nowej Węglowej i prowadzących do niej dojazdów zostaną wybudowane drogi rowerowe. Zaplanowano m.in. rozbudowę - przedłużenie - ul. Waszyngtona z dowiązaniem do istniejącego układu drogowego. Powstanie też ul. Nowa Władysława IV z połączeniem do ul. Nowej Węglowej. Budowa miała ruszyć już w przyszłym roku, ale nie ma na to szans, choć przedstawiciele Gdyni przekonują, że - mimo wyroku - plan się nie zmieni. Przynajmniej w jego zasadniczej części.
Będą zmiany, ale tylko teoretyczne
- Raczej nie wprowadzimy zmian w planie, ale uściślimy jego część opisową. Będzie więc to samo przeznaczenie nieruchomości, ale z dokładniejszym uwzględnieniem procedur i pełnym wyjaśnieniem ich zakresu - mówi Marek Karzyński, dyrektor Biura Planowania Przestrzennego Miasta Gdyni.
Przypomnijmy, że Nauta za 60 mln zł wykupiła w celu kontynuowania produkcji 14 ha zwolnionych przez Stocznię Gdynia. By sfinalizować transakcję, potrzebne były obligacje wyemitowane przez Agencję Rozwoju Przemysłu. Czas ich wykupu mija do końca roku, a do tego czasu na pewno żaden inwestor nie kupi "kota w worku", czyli terenów bez aktualnego planu zagospodarowania przestrzennego, który po uchwaleniu praktycznie na pewno znowu zostanie oprotestowany.
Miejsca
Opinie (117) 1 zablokowana
-
2015-10-16 15:50
Już się nie mogę doczekać :) w efekcie przecież nie powinno być opóźnień (4)
będzie cudnie!
- 2 4
-
2015-10-16 15:56
(2)
bedzie radosnie
- 2 0
-
2015-10-16 16:07
(1)
będzie zabawa
- 1 0
-
2015-10-16 19:51
będzie się działo
- 1 0
-
2015-10-16 17:47
I powstaną nowe osiedla:
- "Kolorowe",
- "Trzy życzenia",
- "Pogodne".
Oraz biznes parki:
- "Baltic invest extreme",
- "Marine traffic cafe",
- "Windy sea office".
POWODZENIA GDYNIO ;)- 2 0
-
2015-10-16 16:26
wyburzyc cale centrum i porobic autostrady, po 10pasow w kazda z strone, zeby wyprowadzic tranzyt z centrum.
Tfuu, tylko jakiego centrum???- 3 3
-
2015-10-16 16:40
(1)
a gdzie na tych planach są uwzględnione torowiska dla obsługi portu?
- 4 0
-
2015-10-16 16:41
port też buractwo za ora
- 0 1
-
2015-10-16 17:13
zieleń i miejsca pracy (1)
Po co nam w miastach? Przecież ludzie oddychaja betonem a zarabiaja na kanapie. W gdyni buduje sie w dziesiatkach tysięcy mieszkań gdy miejsc pracy jakby ubywa . Ważniejsze od nowego centrum jest połączenie starych rozbudowanych do maksimum dzielnic gdyni z ktorych dojazd do centrum w szczycie zabiera ponad h nierzadko.
- 3 4
-
2015-10-16 18:55
ponad h? nie ma takiej dzielnicy w Gdyni
Chyba że za dzielnicę uznasz Wejherowo. Sorry
- 2 0
-
2015-10-16 19:14
Będzie super.
- 0 1
-
2015-10-16 20:08
stop zabudowie śródmieścia
Gdynia robi się ciasna i betonowa, każdy skrawek zieleni jest zabudowaywany, lasy wycinane.Chore! A gdzie tereny do rekreacji? Natura się nam odwdzięczy
- 3 4
-
2015-10-16 21:02
OPAT
kiedy OPAT - dość stania w korku w sezonie
- 1 2
-
2015-10-16 23:34
a co z policją??? (1)
a co będzie na terenie gdzie wybudowano policje na Waszyngtona? jakos nie mogę się doczytać co będzie na przeciw tego duże bloku Waszyngtona 16-20? czy ktoś cos widział?
- 2 1
-
2015-10-18 18:26
W ciapkowie będą mieli nową siedzibe!
- 0 0
-
2015-10-17 06:11
Ulice mają pasy ruchu, nie pasma i są dwu i cztero pasowe.
- 0 1
-
2015-10-17 06:50
a nie moga zrobic ZRiDa (1)
- 0 1
-
2015-10-17 08:34
mogą, ale w tym mieście jeszcze tego nie trenowali,
więc nie wiedzą, że tak można.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.