- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (56 opinii)
- 2 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (282 opinie)
- 3 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (41 opinii)
- 4 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (184 opinie)
- 5 Pod prąd uciekał przed policją (269 opinii)
- 6 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (60 opinii)
Radni chcą przejścia naziemnego przy Bramie Wyżynnej
Czy po ponad 40 latach ponownie będzie można wygodnie przejść z Targu Węglowego na Targ Sienny i Rakowy? Ośmioro radnych miasta apeluje do prezydenta o utworzenie naziemnego przejścia na wysokości Bramy Wyżynnej . Co ciekawe, sam inwestor Forum Gdańsk zamieścił kilka lat temu takie rozwiązanie na jednej z wizualizacji.
Po tym artykule głos zabrał Andrzej Duch, dyrektor Wydziału Architektury i Urbanistyki Urzędu Miejskiego, który przekonywał, że przejścia podziemne są lepszym rozwiązaniem w centrum miasta (przynajmniej do czasu budowy kolejnych dróg omijających tę część miasta), a naczelnym dogmatem w projektowaniu miasta powinna być przepustowość układu drogowego.
Słowa te podtrzymał także w ubiegłym roku Piotr Grzelak, zastępca prezydenta miasta Gdańska ds. polityki komunalnej. Pytany o możliwość utworzenia przejść naziemnych przy Bramie Wyżynnej i dworcu głównym w związku ze spadkiem liczby aut w centrum miasta po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą mówił, że "uprzywilejowanie pieszych i rowerzystów musi być robione z głową" ze względu na "główną arterię komunikacyjną Gdańska".
Taką postawę, która utrudnia poruszanie się po Śródmieściu i korzystanie z komunikacji miejskiej chcą teraz przełamać radni miasta z PO: Agnieszka Owczarczak, Beata Jankowiak, Emilia Lodzińska, Magdalena Olek, Piotr Borawski, Adam Nieroda, Mateusz Skarbek oraz Przemysław Ryś. Skierowali oni petycję do prezydenta, w której przekonują o potrzebie budowy przejścia naziemnego przy Bramie Wyżynnej.
- Likwidacja tuneli i przywracanie ruchu pieszego w poziomie ulicy to dziś europejskie standardy. Chcielibyśmy, aby również Gdańsk był miastem przyjaznym dla wszystkich uczestników ruchu drogowego i traktował na równi pieszych, rowerzystów i zmotoryzowanych użytkowników dróg (...) Naziemne przejścia są podstawowym wyznacznikiem komfortu korzystania przez pieszych z infrastruktury miejskiej. Ulica Wały Jagiellońskie powinna być zatem ulicą miejską, bez przejść podziemnych - argumentują radni w interpelacji do prezydenta miasta.
Czytaj też: Jak uczynić Trójmiasto przyjaźniejsze pieszym?
Na tym jednak nie kończą się działania radnych. Już po wakacjach sprawa trafić ma na posiedzenie Komisji Zrównoważonego Rozwoju Rady Miasta Gdańska.
- Oddanie do użytku Forum Gdańsk to dobra okazja do tego, by zrobić kolejny krok w przywracaniu centrum Gdańska pieszym i rowerzystom. Niedawno otrzymaliśmy znakomitą wiadomość o zamiarze stworzenia przejścia naziemnego na wysokości dworca głównego, więc warto iść za ciosem. Ulice Okopowa, Wały Jagiellońskie, Wały Piastowskie czy Podwale Przedmiejskie powinny stawać się ulicami miejskimi. Miasto poprzecinane wewnętrznymi autostradami to melodia przeszłości - przekonuje Adam Nieroda, przewodniczący Komisji Zrównoważonego Rozwoju w RMG.
W podobnym tonie wypowiada się Piotr Borawski, przewodniczący klubu Platformy Obywatelskiej w Radzie Miasta.
- Śródmieście jest obszarem, w którym powinno być coraz więcej rozwiązań z myślą o pieszych. Przejście naziemne przy Forum Gdańsk wraz z przejściem przy dworcu i kolejnymi deptakami wpisuje się w taką politykę przestrzenną. Przykład przejścia naziemnego przy Alchemii pokazuje, że rozwiązania tego typu nie odbijają się znacznie na przepustowości.
Czytaj też: Forum Gdańsk: mur zamiast zieleni
Działania radnych pozytywnie oceniają też członkowie stowarzyszenia Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej, którzy wcześniej krytykowali formę zabudowy Targu Siennego i Rakowego.
- Cieszę się, że wreszcie, po tylu latach dyskusji, radni miasta dostrzegli problem z przejściami podziemnymi w samym sercu miasta. Liczę, że temat nie skończy się jedynie na interpelacji i dyskusji na komisji, a Wały Jagiellońskie w poziomie jezdni będzie można pokonać jeszcze przed otwarciem kolejnego centrum handlowego - komentuje Paweł Mrozek, wiceprezes FRAG.
Czytaj też: Parking za 21 mln zł przy Urzędach Wojewódzkim i Marszałkowskim
Z którego przejścia piesi korzystają chętniej? We Wrocławiu dokonano pomiaru liczby pieszych używających niedawno otwartego przejścia naziemnego obok wyremontowanego tunelu pod ulicą w centrum miasta.
Inwestycje
Miejsca
Opinie (358) 2 zablokowane
-
2017-07-06 21:51
(1)
Czytam opinie i sie dziwię. Nikt tego nie widzi ? Tu nie chodzi o czyjąkolwiek wygodę. Tu chodzi o to, żeby wściekłe tabuny klientów miały proste przedłużenie drogi królewskiej do tego gownianegi forum.
- 12 5
-
2017-07-06 22:57
Jak świnie do koryta
- 0 0
-
2017-07-06 22:06
Bardzo głupi pomysł !
Bardzo zły pomysł. Użytkownicy aut to też mieszkańcy tego miasta a korzystanie z tunelu dla większości pieszych jest równie wygodne co przejście naziemne na którym trzeba i tak czekać na zielone światło. Dążenie na siłę do zakorkowania i zablokowania miasta to bardzo głupia idea.
- 5 3
-
2017-07-06 22:25
Lepiej zlikwidujcie przewóz rowerów komunikacja miejska
DEBILIZM- 1 5
-
2017-07-06 22:31
Radni chca czy chce developer?
- 3 1
-
2017-07-06 22:55
O czym ta mowa?
Jak taka wiocha jak Gdańsk równa się z Europą?
Bliżej im do Bangladeszu...
Pozdrowienia dla Budynia- 2 2
-
2017-07-06 23:44
tunel1
Jak markwtedy chce łatwy i szybki dostęp do siedziby nich zbuduje sobie schody ruchome lub wiadukt..to skanadal by 2 lat budować kilka schowków w tunelu by dojść do przystanku tym. .Wojska i inni w średniowieczu budowali krócej i 3m w 15godz dziwnie. .a tu wywody czy tunel czy kładka. Czy wyciąg itd..
- 1 0
-
2017-07-07 01:02
Ruchome schody i windy to nie jest luksus, to powinna byc podstawa kazdego wejścia i wyjscia z podziemnych przejsc i tuneli
- 5 0
-
2017-07-07 01:28
a może windy lub schody ruchome skoro tak trudno namalować pasy
Przejścia podziemne są zmorą zarówno dla matek z wózkami dziecięcymi czy też osób niepełnosprawnych i dotyczy to wielu miejsc nie tylko w centrum.
- 0 1
-
2017-07-07 01:34
Dlaczego
na Zaspie nie zlikwidują przejść podziemnych i na dokładkę murszejącej kładki? Dlaczego dwupasmowa Obrońców Wybrzeża będzie o'k, a dwupasmowe drogi w centrum są passe?
- 1 1
-
2017-07-07 05:48
Popieram pomysł na budowę przejść naziemnych w centrum. Przyjazne miasto dla ludzi!!!
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.