• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sopot nie da ani złotówki na tramwaje wodne

Piotr Weltrowski
16 grudnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Jeżeli Żegluga Gdańska nie zdecyduje się na prowadzenie działalności bez wsparcia miasta, to tramwaje wodne nie popłyną w przyszłym roku z Sopotu na Hel. Jeżeli Żegluga Gdańska nie zdecyduje się na prowadzenie działalności bez wsparcia miasta, to tramwaje wodne nie popłyną w przyszłym roku z Sopotu na Hel.

Sopoccy radni byli niemal jednomyślni. W piątek po południu przegłosowali uchwałę o wypowiedzeniu umowy między Sopotem, Gdańskiem i Helem dotyczącej organizacji przewozów tramwajów wodnych.



Dane ci było skorzystać z tramwaju wodnego?

Na początku grudnia ujawniliśmy, że władze Sopotu nie chcą dłużej współfinansować przewozów tramwajami wodnymi na Hel. W piątek sprawą zajęła się sopocka Rada Miasta. Obyło się bez większych sporów - tylko dwóch radnych (Jarosław Kempa z Kocham Sopot oraz Kazimierz Jeleński z PiS) wstrzymało się od głosu, reszta głosowała za zaprzestaniem współfinansowania przewozów.

Największe wątpliwości miał Kempa. - Myślę, że w dłuższej perspektywie Sopot na tym straci. Dla turystów przebywających na Helu to spora atrakcja, a dla nas to okazja, aby ściągać ich do Sopotu - stwierdził.

Wątpliwości radnych budziło głównie to, czy Żegluga Gdańska bez wsparcia miasta utrzyma połączenie między Sopotem a Helem. Uspokajał ich wiceprezydent kurortu, Bartosz Piotrusiewicz.

- Obserwowaliśmy, jak tramwaj funkcjonuje i robił to nie na zasadzie transportu publicznego, a raczej jak przewozy turystyczne. Chętnych było zawsze więcej niż wolnych miejsc, w takim wypadku nie jest chyba zasadna publiczna dotacja, Sopot nie powinien dokładać po 18 zł do każdego biletu, skoro wszystko wskazuje na to, że może to być działalność kontynuowana jako czystko komercyjna - mówił.

Już wcześniej Gdańsk zapowiedział, że - niezależnie od decyzji Sopot - będzie chciał przynajmniej w przyszłym roku utrzymać połączenie z Helem. Z finansowania projektu wyłączył się za to Pomorski Urząd Marszałkowski.

Jak głosować, panie przewodniczący?

Kontrowersje większe od samego głosowania budził w piątek sposób głosowania. Sopoccy radni, zgodnie z nowym statutem miasta, głosowali imiennie. Nie do końca wiadomo było, czy wystarczy, iż głosy zapisywać będzie na kartce, podstawie podniesionej ręki, jeden z wiceprzewodniczących rady, czy też każdy z radnych będzie musiał osobiście poinformować o swoim wyborze. Spierano się nawet o to, czy możliwe jest - dla ułatwienia spisywania głosów - odwrócenie kolejności i zadanie pierwszego pytania o tych którzy są przeciwni podjęciu uchwały, a nie tych, którzy ją popierają. Radni poprosili nawet o opinię w tej sprawie obecnego na sali radcę prawnego. Konieczne było też powtórzenie jednego z głosowań. Widać w Sopocie - od ostatnich wyborów - sesja Rady Miasta bez sporów, nawet gdy radni zgadzają się w sprawie poszczególnych uchwał, jest niemożliwa.

Opinie (70) 1 zablokowana

  • NIE SIE DUSZĄ WE WŁASNYM G (1)

    • 5 5

    • sopot

      jednak biedny miastem jest

      • 1 4

  • sesja Rady Miasta bez sporów ??????? jak zwykle Kocham Sopot/PiS,zero kreatywności

    za to pełna gotowość do kolejnej awantury na sesji

    • 9 2

  • tramwaje wodne są fajne

    Jesli będą kosztowały tyle ,co naprawdę kosztują , mieszkańcy nie zaakceptują .Jest to chore i kaygodne.
    Powinni zwykli ludzie zaakceptować , że miłe jest kosztowne.

    • 6 8

  • a co z połączeniem SOPOT > LOTNISKO bezposrednim ??????????????????????

    oprócz taxi w 2 strony za 140 zł ????????????

    TO chyba nie jest normalne że " NIBY KURORT " nie ma bezpośredniego połączenia ????????

    • 7 5

  • Sopot nie da ani złotówki na tramwaje wodne

    my też nie damy

    • 8 3

  • Zrobic tramwaje z Gdyni i Gdansk..

    ..wywalic Sopot i po klopocie. Niechca sie dolozyc to nie musza przeciez.

    • 9 4

  • niech przestana dokladac do skm-ki (1)

    i po zawodach.

    • 9 2

    • dokładnie, przecież jest tylu chętnych do jazdy skm ze spokojnie skm poradzi sobie na zasadach czysto komercyjnych!!!! Kurde, ale bełkot. Niech sopot wprowadzi wejściówki na Monciak tak jak na molo. na pewno znajdą się chętni.. będzie więcej kasy w kasie.. Żałosne jest podejście władz sopotu!

      • 2 1

  • Jakie kurna tramwaje? Niech się odezwie chociaż jeden, co korzystał, z tego jako środka codziennej komunikacji. (1)

    Toć to zwykłe statki do turystyki przybrzeżnej, dawniejsza "Biała Flota", przemianowana na "tramwaje", żeby szarpnąć dofinansowanie. Prywatnej firmie robią dobrze, za kasę mieszkańców.
    Sopot ma rację, że nie będzie finansować prywatnego biznesu, który i bez dofinansowania się kręci. A raz na jakiś czas wycieczkę sobie zrobić o kilkanaście złotych droższą, to chyba nie dramat?

    • 5 9

    • Przez lata (również za PRLu) kręcił się tylko

      gdy był dotowany. Takie rzeczy zwiększają atrakcyjność dla mieszkańców i turystów (tak jak chodniki, ulice, dopłaty do SKM, ZKM itp). Może trzeba troszkę podnieść ceny biletów, może więcej ale bardzo ulgowe dla dzieciaków itp. ale powrót do cen komercyjnych, które były wcześniej to porażka.
      Na szczęście mój Gdańsk dalej będzie dopłacał.

      • 2 0

  • Niech Gdańsk zrobi tramwaje z mola w Brzeźnie (1)

    • 8 1

    • dobry pomysł Gdynia mogłaby jeszcze zrobić z Orłowa

      • 1 1

  • najbardziej pasjonujące jest to że osoba będąca "wiceprezydentem" najwyraźniej nie widzi związku między niską ceną przewozu wynikającą z dofinansowań a ilością korzystających

    • 7 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane