• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Strefa 30 km/h do końca roku obejmie połowę gdańskich ulic

Maciej Naskręt
10 stycznia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Kolejne strefy, w których obowiązuje zakaz jazdy z prędkością powyżej 30 km/h powstaną w Gdańsku. Kolejne strefy, w których obowiązuje zakaz jazdy z prędkością powyżej 30 km/h powstaną w Gdańsku.

W 2013 r., jak w poprzednich latach, kolejne gdańskie ulice zostaną objęte strefą zakazu jazdy z prędkością szybszą niż 30 km/h - nazywaną też "tempo 30". Ponadto, w nowych strefach zostaną wyznaczone również skrzyżowania równorzędne.



Czy wprowadzenie stref "tempo 30" na drogach to trafiony pomysł?

Miejscy inżynierowie ruchu nie odpuszczają kierowcom dociskającym nieco mocniej pedał gazu w samochodzie. Będą oni musieli zwolnić na kolejnych osiedlach w Gdańsku. ZDiZ wyznaczył ulice, które zostaną objęte strefą zakazu jazdy z prędkością szybszą niż 30 km/h.

- Na chwilę obecną mamy już ok. 26 proc. ulic objętych strefą i będących pod nadzorem Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. Natomiast do końca tego roku do stref uspokojenia ruchu zostanie włączona ok. połowa wszystkich gdańskich ulic - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Według inżynierów ruchu z ZDiZ docelowo sieć stref "tempo 30" i skrzyżowań równorzędnych ma objąć wszystkie ulice lokalne w Gdańsku, czyli nawet ok. 70 proc. wszystkich ulic w mieście.

Wraz z nowymi strefami mają być wytyczane skrzyżowania równorzędne, które według drogowców również stanowią jeden z elementów uspokojenia ruchu. Skrzyżowania te jednak nie będą obowiązywać tam, gdzie kursuje komunikacja miejska. W takich miejscach zastosowane zostaną inne rozwiązania spowalniające ruch - wyniesione przejścia dla pieszych, progi zwalniające, wysepki.

Zarząd Dróg i Zieleni utrzymuje, że ze statystyk policyjnych jasno wynika, iż wprowadzenie wspomnianych rozwiązań jest dużo lepszym sposobem na poprawę bezpieczeństwa, niż montaż na przejściach dla pieszych sygnalizacji świetlnej.

- Bardzo często zdarza się bowiem, że pieszy, nie chcąc czekać na zielone światło, wbiega na jezdnię tuż pod nadjeżdżający z dużą prędkością pojazd. Elementy uspokojenia ruchu powodują natomiast, że pojazdy zwalniają do minimalnej prędkości, a pieszy nie musi czekać, żeby przejść przez jezdnię - mówi Kaczmarek.

Gdzie teraz w Trójmieście możemy napotkać strefy "tempo 30"? Od kilku lat funkcjonuje ona w Śródmieściu Gdańska. Nieco młodsza jest ta na Dolnym Mieście. Pojawiły się one także na wielu gdańskich osiedlach.

Strefa "tempo 30" od 10 października 2012 r. obowiązuje też w centrum Sopotu. Szczegółowy jej zakres możesz sprawdzić tutaj. Dodatkowo dwie strefy powstaną przy szkole i przedszkolu na ul. Kolberga, od Cieszyńskiego do ŚLO oraz na ul. 23 Marca, na odcinku przy przedszkolu.

W Gdyni natomiast nie ma ulic objętych strefą zakazu jazdy z prędkością szybszą niż 30 km/h. Jednak o ich wprowadzenie domaga się część rowerzystów.

Do końca tego roku strefy "tempo 30" wprowadzone mają zostać w następujących dzielnicach:

- Oliwa - rejon ul. Grottgera zobacz na mapie Gdańska,
- Żabianka - rejon ulic: Wejhera zobacz na mapie Gdańska, Orłowskiej zobacz na mapie Gdańska, Subisława zobacz na mapie Gdańska, Rybackiej zobacz na mapie Gdańska,
- Chełm - ul. Wilanowska zobacz na mapie Gdańska,
- Strzyża,
- Osowa - cała dzielnica, z wyłączeniem ulic: Kielnieńskiej zobacz na mapie Gdańska i częściowo Barniewickiej zobacz na mapie Gdańska,
- Wrzeszcz Dolny - rejon ulic: Wajdeloty zobacz na mapie Gdańska, Wybickiego zobacz na mapie Gdańska, Kilińskiego zobacz na mapie Gdańska,
- Brzeźno - rejon ulic: Gdańskiej zobacz na mapie Gdańska, Łozy zobacz na mapie Gdańska, Portowców zobacz na mapie Gdańska, Gałczyńskiego zobacz na mapie Gdańska,
- Siedlce - rejon ulic: Zakopiańskiej zobacz na mapie Gdańska, Bema zobacz na mapie Gdańska, Wyczółkowskiego zobacz na mapie Gdańska, Ojcowskiej zobacz na mapie Gdańska, Malczewskiego zobacz na mapie Gdańska.

Miejsca

Opinie (518) 10 zablokowanych

  • Co sie do qźwy nędzy dzieje w tym roku!!!

    Co sie tak uwzięli na kierowców? Kasy mało w budżecie?
    Jezdnia jest dla kierowców a nie dla pieszych. Mam rozgladać sie na pieszych zblizjacych sie do jezdni i stawać (co za debilny pomysł), wypatrywać dziur na drodze coby koła nie urwać, rozgladac się za pojazdami srebrny ford mondeo... Na patrzenie przed siebie nie ma już czasu... Chory kraj!!!!

    • 8 5

  • W dziale Miejskiego Inżyniera pracują same bęcwały. Niech któryś z nich przejedzie się od ul. Rzeczpospolitej w prawo w Słowackiego i zobaczy jak jest zgrana sygnalizacja świetlna. Oni powinni stracić pracę a nie wdrażać swoje poronione pomysły

    • 8 0

  • STAWIAJMY FOTORADARY DLA PIESZYCH- OGRANICZENIE 1/2KROKU NA MINUTĘ

    Bardzo często zdarza się bowiem, że pieszy, nie chcąc czekać na zielone światło, wbiega na jezdnię tuż pod nadjeżdżający z dużą prędkością pojazd. Jeszcze częściej zdarza się że samochód widząc pieszego przechodzącego na zielonym świetle wieżdża w pieszego żeby go unicestwić. NALEŻY WPROWADZIĆ SPOWOLNIENIE RUCHU PIESZYCH DO 1 KROKU NA MINUTĘ ABY WIEŻDŻAJĄCY SAMOCHÓD ŁATWIEJ MÓGŁ GO ZDELEJTOWAC

    • 8 4

  • przed wjazdem do Gdańska powinni postawić znak:

    zawróć na najbliższym skrzyżowaniu.

    • 3 2

  • co za chory kraj.

    • 3 3

  • Strefa

    Może zrobić strefę z buta z zakazem jakiejkolwiek jazdy?ALe co zmandatami na czym zarabiać.Proponuję boso a kto ma buty to mandat 500.Budżet będzie bardziej podreperowany

    • 2 3

  • to małe ograniczenie

    Najlepiej ograniczyć do 5km/h to wtedy będą piesi
    mogli również wyprzedzać samochody,a i porozmawiac z kierowcami w trakcie jazdy też będa mogli,oczywiście
    będzie bardzo bezpiecznie tyle ,że smród spalin będzie
    duży a i załatwić coś np przewieźć trudniej.
    A może zlikwidować pojazdy ? Zdeżenia pieszych są mniej
    szkodliwe i powietrze czystrze.

    • 5 1

  • A może by tak od razu wprowadzić ograniczenie prędkości do 20 km/h

    na wszystkich drogach. Wtedy nie trzeba będzie naprawiać istniejących dróg, nie będzie potrzeby ich utrzymania oraz nie będzie konieczności utrzymania samochodów w należytym stanie technicznym. Same zalety. Brawo budyń i spółka (Chyży Ruj i jego ziomale) !

    • 1 1

  • ograniczenia

    uważam, że najwyższy czas aby ZDiZ ograniczyło ilość opadów i prędkość wiatru na ulicy Wojska Polskiego.
    Najgorzej, jak urzędasy chcą spłodzić coś unikalnego ponad Ustawę Prawo o ruchu drogowym......to po cholerę ustawodawca stworzył art.19,1? Proponuję jeszcze co 100 metrów urządzenia spowalniające ruch.....

    • 1 1

  • ja mam w d*pie zakazy nakazy, puszczam pieszych, i lubie szybko jeździć, jeżdźe 15 lat i nie miałem wypadku

    w odbytnicy mam te ich 30 na godz.

    • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane