• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Strefa 30 km/h do końca roku obejmie połowę gdańskich ulic

Maciej Naskręt
10 stycznia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Kolejne strefy, w których obowiązuje zakaz jazdy z prędkością powyżej 30 km/h powstaną w Gdańsku. Kolejne strefy, w których obowiązuje zakaz jazdy z prędkością powyżej 30 km/h powstaną w Gdańsku.

W 2013 r., jak w poprzednich latach, kolejne gdańskie ulice zostaną objęte strefą zakazu jazdy z prędkością szybszą niż 30 km/h - nazywaną też "tempo 30". Ponadto, w nowych strefach zostaną wyznaczone również skrzyżowania równorzędne.



Czy wprowadzenie stref "tempo 30" na drogach to trafiony pomysł?

Miejscy inżynierowie ruchu nie odpuszczają kierowcom dociskającym nieco mocniej pedał gazu w samochodzie. Będą oni musieli zwolnić na kolejnych osiedlach w Gdańsku. ZDiZ wyznaczył ulice, które zostaną objęte strefą zakazu jazdy z prędkością szybszą niż 30 km/h.

- Na chwilę obecną mamy już ok. 26 proc. ulic objętych strefą i będących pod nadzorem Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. Natomiast do końca tego roku do stref uspokojenia ruchu zostanie włączona ok. połowa wszystkich gdańskich ulic - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Według inżynierów ruchu z ZDiZ docelowo sieć stref "tempo 30" i skrzyżowań równorzędnych ma objąć wszystkie ulice lokalne w Gdańsku, czyli nawet ok. 70 proc. wszystkich ulic w mieście.

Wraz z nowymi strefami mają być wytyczane skrzyżowania równorzędne, które według drogowców również stanowią jeden z elementów uspokojenia ruchu. Skrzyżowania te jednak nie będą obowiązywać tam, gdzie kursuje komunikacja miejska. W takich miejscach zastosowane zostaną inne rozwiązania spowalniające ruch - wyniesione przejścia dla pieszych, progi zwalniające, wysepki.

Zarząd Dróg i Zieleni utrzymuje, że ze statystyk policyjnych jasno wynika, iż wprowadzenie wspomnianych rozwiązań jest dużo lepszym sposobem na poprawę bezpieczeństwa, niż montaż na przejściach dla pieszych sygnalizacji świetlnej.

- Bardzo często zdarza się bowiem, że pieszy, nie chcąc czekać na zielone światło, wbiega na jezdnię tuż pod nadjeżdżający z dużą prędkością pojazd. Elementy uspokojenia ruchu powodują natomiast, że pojazdy zwalniają do minimalnej prędkości, a pieszy nie musi czekać, żeby przejść przez jezdnię - mówi Kaczmarek.

Gdzie teraz w Trójmieście możemy napotkać strefy "tempo 30"? Od kilku lat funkcjonuje ona w Śródmieściu Gdańska. Nieco młodsza jest ta na Dolnym Mieście. Pojawiły się one także na wielu gdańskich osiedlach.

Strefa "tempo 30" od 10 października 2012 r. obowiązuje też w centrum Sopotu. Szczegółowy jej zakres możesz sprawdzić tutaj. Dodatkowo dwie strefy powstaną przy szkole i przedszkolu na ul. Kolberga, od Cieszyńskiego do ŚLO oraz na ul. 23 Marca, na odcinku przy przedszkolu.

W Gdyni natomiast nie ma ulic objętych strefą zakazu jazdy z prędkością szybszą niż 30 km/h. Jednak o ich wprowadzenie domaga się część rowerzystów.

Do końca tego roku strefy "tempo 30" wprowadzone mają zostać w następujących dzielnicach:

- Oliwa - rejon ul. Grottgera zobacz na mapie Gdańska,
- Żabianka - rejon ulic: Wejhera zobacz na mapie Gdańska, Orłowskiej zobacz na mapie Gdańska, Subisława zobacz na mapie Gdańska, Rybackiej zobacz na mapie Gdańska,
- Chełm - ul. Wilanowska zobacz na mapie Gdańska,
- Strzyża,
- Osowa - cała dzielnica, z wyłączeniem ulic: Kielnieńskiej zobacz na mapie Gdańska i częściowo Barniewickiej zobacz na mapie Gdańska,
- Wrzeszcz Dolny - rejon ulic: Wajdeloty zobacz na mapie Gdańska, Wybickiego zobacz na mapie Gdańska, Kilińskiego zobacz na mapie Gdańska,
- Brzeźno - rejon ulic: Gdańskiej zobacz na mapie Gdańska, Łozy zobacz na mapie Gdańska, Portowców zobacz na mapie Gdańska, Gałczyńskiego zobacz na mapie Gdańska,
- Siedlce - rejon ulic: Zakopiańskiej zobacz na mapie Gdańska, Bema zobacz na mapie Gdańska, Wyczółkowskiego zobacz na mapie Gdańska, Ojcowskiej zobacz na mapie Gdańska, Malczewskiego zobacz na mapie Gdańska.

Miejsca

Opinie (518) 10 zablokowanych

  • No to będą nas (1)

    wyprzedzać rowery.

    • 1 1

    • pp jak stoisz w korku

      to i tak rowery cię wyprzedzają, więc po co piszesz te dyrdymały? rower do 5 km w mieście jest najszybszy, nawet tam, gdzie nie ma dróg dla rowerów.

      • 0 0

  • Jestem na tak, pod jednym warunkiem

    Wszyscy radni, politycy, policjanci, strażnicy miejscy, celnicy, strażnicy lasu, chodnika i ch... wie czego jeszcze mają zamontowany w samochodzie rejestrator, a obywatele mają podgląd on-line. W innym wypadku to bezsensu.

    • 2 2

  • no kto?

    A kto mi auto naprawi jak mi się silnik przegrzeje?

    • 1 3

  • taki niezdyscyplinowany

    Taaa. Samochody 30 a welocypedy 50 hahahaha

    • 0 1

  • a foto radary chyba zapomnieli je tam przy okaxji ustawic

    Wilanowska ulica ktora laczy chelm z gorna orunia .Kto to wymysla super pomysl.tam jest 50 a ma byc 30?To jest normalna ulica biegam tam i nie ma problemu z przejsciem przez ta ulice.Przyznajcie sie ze stwarzacie nowe miejsca na to by lapac kierowcow.Co za beznadzieja brawo panowie .

    • 0 1

  • Dla czego

    Zastanawiam się dla czego jak jeden z drugim jedzie za granicę gdzie są takie ograniczenia i jeszcze surowsze kary to jakoś potrafią nie łamać przepisów.Gdyby tak jak u nas pojeździli w Szwecji czy Kanadzie to by im pieniędzy na mandaty zabrakło

    • 3 0

  • dobre sobie, przy takiej predkosci zaczne sie chyba cofac

    Nic nie musze, ewentualnie moge, aczkolwiek w tym temacie: ni **uja!!

    • 0 1

  • Ciekawe ilu to kierowców jadących przepisowe 50km/h powodowało wypadki

    To jest takie typowo buraczano-urzędnicze myślenie życzeniowe.

    Założę się że wypadki (z którymi rzekomo tym chce się walczyć), powodowali nie ci którzy w mieście jechali dozwolone 50km/h, a ci którzy jechali szybciej i mieli gdzieś ograniczenia, bo mają antyradar, jammer i CB radio i kontrole im nie straszne.

    Ci którzy olewali 50, teraz będą olewali 30 i nadal będą niebezpieczni, natomiast rozsądnych kierowców którzy jeżdżą w mieście 50, teraz będzie się dodatkowo łupić mandatami.

    I to będzie cały efekt tego typu zmian.

    • 5 2

  • strefa "tempo 30" we Wrzeszczu...

    zaczyna się na ul. Białej od mostu pod koleją. Kierowca jadący od dworca we Wrzeszczu pod mostem nie ma szans zobaczyć znaku, tak jest ustawiony. To po pierwsze. A po drugie, ta ulica prowadzi w kierunku komisariatu we Wrzszczu i często jeżdżą tam radiowozy, oczywiście nie na sygnale i nie w akcji. Od czasu, kiedy ten znak tam stoi, nie widziałam jeszcze radiowozu jadącego 30 km/h. A jeżdżę tam często. To może niech sobie sami mandaciki wystawią i zabiorą prawka, co?

    • 4 1

  • Co za bzdura!!!!!

    "W Gdyni natomiast nie ma ulic objętych strefą zakazu jazdy z prędkością szybszą niż 30 km/h. Jednak o ich wprowadzenie domaga się część rowerzystów."

    Są osiedlowe.

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane