• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska: wolno, wolniej, coraz wolniej...

Michał Sielski
10 lutego 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Wszystko wskazuje na to, że jeszcze dużo czasu upłynie, zanim na plac budowy Trasy Kaszubskiej wjedzie ciężki sprzęt. Wszystko wskazuje na to, że jeszcze dużo czasu upłynie, zanim na plac budowy Trasy Kaszubskiej wjedzie ciężki sprzęt.

Według planów z września ubiegłego roku, miała już być gotowa decyzja środowiskowa, umożliwiająca prace przy budowie Trasy Kaszubskiej. Tymczasem nie ma jeszcze gotowych dokumentów, na podstawie których można ją wydać.



Warianty Trasy Kaszubskiej brane pod uwagę przez GDDKiA. Warianty Trasy Kaszubskiej brane pod uwagę przez GDDKiA.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad już na początku września 2009 roku wyznaczyła projektantowi drogi dwumiesięczny okres na przygotowanie materiałów niezbędnych do sporządzenia decyzji środowiskowej. Na podstawie tych dokumentów decyzję miała wydać Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska. Ale nie wydała, bo dokumentów do tej pory nie otrzymała.

- Cały czas wprowadzamy poprawki. Dokumenty dostarczymy do RDOŚ, gdy wszystko będzie zapięte na ostatni guzik. Na razie nie jest - przyznaje rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA, Piotr Michalski.

Decyzja środowiskowa to ostatni dokument, który pozwoli zacząć prace przetargowe przed budową Trasy Kaszubskiej. Koszt budowy ekspresowej drogi waha się w granicach 4,4-5,7 mld. zł. Dwupasmowa trasa ma mieć - w zależności od wariantu - od 60 do 70 km długości. Średni koszt wybudowania kilometra drogi wraz z mostami, wiaduktami itp. wyniesie od 69 do 84 mln. zł.

Czy uda się dotrzymać terminu i do 2015 roku ukończyć Trasę Kaszubską?

GDDKiA wybrała wariant najkrótszy i najtańszy. Trasa, łącząca Lębork i Słupsk z Trójmiastem, połączy się z obwodnicą na węźle w Wielkim Kacku. Ominie jeziora Marchowskie od północy i przejdzie skrajną częścią Koleczkowa. Ale decyzja środowiskowa może ten wybór podważyć, a nawet całkowicie wykluczyć.

- Dlatego staramy się, by dokumenty były jak najlepsze. Nie chcemy pochopnie wysłać nieprecyzyjnych dokumentów, które potem będzie trzeba poprawiać. To obszerne materiały, a nie krótka umowa, którą można podpisać na kolanie. Jednocześnie chciałbym zaprzeczyć pogłoskom, że się nam nie spieszy, bo rząd postawił na autostrady, a drogi ekspresowe mogą poczekać. Wszyscy wiemy, że nie mogą - mówi Piotr Michalski.

Urzędnicy zapewniają, że kilkumiesięczne opóźnienie nie wpłynie na termin realizacji inwestycji. Trasa Kaszubska ma być gotowa w 2015 roku, choć pierwotnie premier Donald Tusk mówił nawet o roku 2012, w którym miała być gotowa już pierwsza część trasy od Gdyni do Lęborka.

- Mamy plan "B". Istnieje możliwość wykonania części prac równolegle. To droższe rozwiązanie, ale jeśli ceny na rynku utrzymają się na obecnym poziomie, będzie nas na to stać. Do tej pory musieliśmy wybierać wolniejsze, ale tańsze rozwiązania - zdradza nam jeden z pracowników warszawskiej centrali GDDKiA.

Plan "B" może jednak nie wypalić, bowiem Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska wcale nie musi się spieszyć z wydaniem decyzji. Żadne przepisy nie precyzują, ile ma na to czasu.

Miejsca

Opinie (187) 9 zablokowanych

  • Trasę Kaszubską...

    ...zapraszamy do Gdyni :D

    • 0 0

  • wirtualnie ,nic namacalnie! kolejne bajki !!! ile jeszcze???

    • 0 0

  • Drogi na Chwarznie

    Co z tragicznym stanem ulicy Okrężnej na Starym Chwarznie w Gdyni? Przypominam -
    w październiku przebita opona, w listopadzie przypadek złamania nogi przez jednego z mieszkańców,
    w grudniu zasypywanie przez mieszkancow piaskiem dziur w miejscach gdzie droga była zupełnie nie przejezdna. W styczniu upadki ludzi i problemy z przejechaniem autem - brak odśnieżania drogi.
    I są to tylko przypadki o których słyszałem czy sam doświadczyłem, co z innymi? Żądamy położenia nawierzchni asfaltowej, a zimą odśnieżenia drogi choć raz na kilka dni. A rada dzielnicy
    Chwarzno-Wiczlino nawet nie odpisala na maile z prośbą o jakąkolwiek informację czy coś dzieje się w tej sprawie.

    • 1 0

  • ACH CI PSEUDO EKOLODZY (3)

    A MOŻE BY TAK GENERALNĄ DYREKCJE OCHRONY ŚRODOWISKA KOPNĄĆ W ...... TO BY SIĘ POSPIESZYŁA Z WYDANIEM DECYZJI. Zawsze znajdzie się jakaś zawalidroga i niech wszyscy za to płacą. Pora sprecyzować te przepisy, bo wszyscy inni muszą się spieszyć, ludzie muszą się zgadzać na drogi pod ich oknami, na wywłaszczenie z ziemi pod ekspresówkę, na oddanie drogi w terminie, a co to święte krowy?

    • 2 0

    • Trzymajmy się faktów, i poczynionych kiedyś rezerw, a nie, że grupa Kolesi.. (2)

      na wydrękupiła tanio działki w pierwotnym przebiegu, a teraz najgłośniej rezonują, że to GRANDA, odbierać im ich krwawice niech droga jest prowadzona w innym przebiegu. Bojano etc. wiedziało któredy co i jak.

      • 1 2

      • jeżeli mowa o "planowanym przebiegu trasy" to jest faktem iż podobne "trasy przebiegu zakładane" były w kilku a nawet kilkunastu wariantach. Zaden nie został oficjalnie potwierdzony przez 30 lat a prace nad nimi miały charakter tylko teoretyczny poniewarz nie zapadały wiąrzące decyzje władz samorządowych. Takie działania zawieszały w próżni właścicieli nieruchomości...
        potencjalny właściciel ionwestował w nieruchomość np. stawiając tam swój dom za oszczędności całego życia albo rekultywował teren i sprzedawał na działki mieszkaniowe. mijały lata a na trasach RZEKOMO PLANOWANEGO PRZEBIEGU drogi powstawały osiedla . A dziś na forum mieszkańców tych osiedli obrzuca sie botem i prezdstawia jako nieedukowalnych przeciwników postępu urbanistycznego... A GDZE W TYM SĄ WŁADZE KTÓRE NIEKONSEKWENTNIE REALIZOWAŁY PLANY ZAGOSPODAROWANIA MIEJSCOWOŚCI WYDAJĄC POZOWLENIA NA BUDOWĘ NA TRASIE RZEKOMEGO PRZEBIEGU TRAS SZYBKIEGO RUCHU. Należy posłuchać obydwu stron i szukać kompromisu który zminimalizuje negatywne skutki decyzji z wielu lat a nie bić piane i rzucać pustymi sloganami...!!!!!!!!!!!!!

        • 1 0

      • Człowieku jakich REZERW??????? za tę ziemię nikt nikomu nie zapłacił nie byłt to żadne rezerwy nawet w planach nie było to zaznaczone jako"rezerwa" na większości terenu nawet planu zagospodarowania nie ma. Te psełdo Rezerwy to tylko hasło obronne GDDKIA.

        • 0 0

  • a na zdjęciu przykładowa trasa z przykładowym ciężkim sprzętem...

    jakby nie mogli dać zdjęcia szczerego pola z brakiem ciężkiego (lub jakiegokolwiek) sprzętu - byle nie przykładowe szczere pole. tak jak na onecie pod artykułem na temat zdrady małżeńskiej w rodzinie Kowalskich - na zdjęciu przykładowa Jola Kowalska kłóci się z przykładowym Marianem Kowalskim.

    • 4 0

  • skandal i rządowa propaganda PO

    Pic na wodę fotomontaż...

    Tej drogi nie będzie jeszcze przez 7-8lat...

    Jak ktoś uwierzył na słowo gogusiowi Sławkowi Nowakowi, który obiecał tę trasę w roku 2012, to sam jest sobie winien...

    Poza tym cena 69mln zł to wychodzi 17,25mln€/km czyli prawie dwa razy drożej niż A1 kalkulowana w czasie boomu..

    Dlatego jest to poza tym skandal...

    • 6 0

  • wszystko pięknie

    ale jeśli dobrze pamiętam z poprzednich artykułow wariant północny jest droższy od południowego, urzędnik podaje kłamliwe informacje.

    • 1 0

  • jak to się ma do obecnej wypowiedzi?

    Wariant A1 trafił już do Warszawy, jako opcja rekomendowana, ale to nie oznacza jeszcze, że to właśnie on zostanie wybrany przez Komisję Oceny Projektów Inwestycyjnych. Za A1 ( południowa strona jezior) przemawia jednak rachunek ekonomiczny.- Wraz z wariantem II, zakładającym ominięcie Lęborka od strony południowej jest on także najmniej kosztowny - wyjaśnia rzecznik.

    Tak wypowiadało się GDDKiA , a co mówią dzisiaj?
    GDDKiA wybrała wariant najkrótszy i najtańszy. Trasa, łącząca Lębork i Słupsk z Trójmiastem, połączy się z obwodnicą na węźle w Wielkim Kacku. Ominie jeziora Marchowskie od północy i przejdzie skrajną częścią Koleczkowa.

    • 1 0

  • TUSK I JEGO Parada Oszustow !!!!!!!

    A BARANY NA NICH GLOSUJA !!!

    • 6 1

  • A budowa nowej ulicy Słowackiego idzie ,aż miło patrzeć.

    Front robót na trasie "Kolei Metropolitalnej" także robi wrażenie. Z "Trasą Kaszubską" też sobie poradzimy.

    • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane