• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Usprawnienia w ruchu na Chełmie wprowadzone. Kolejne drogowcy analizują

Maciej Naskręt
1 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Skrzyżowanie ul. Łostowickiej z al. Armii Krajowej w Gdańsku. Wąskie gardło komunikacyjne kierowców na drodze z południa do centrum Gdańska. Skrzyżowanie ul. Łostowickiej z al. Armii Krajowej w Gdańsku. Wąskie gardło komunikacyjne kierowców na drodze z południa do centrum Gdańska.

Wspólnie z drogowcami przeanalizowaliśmy sugestie czytelników Trojmiasto.pl, dotyczące usprawnienia ruchu w południowych dzielnicach Gdańska. Część z nich już wprowadzono.



Jedna z sugestii zakłada wykonanie bezpośredniego połączenia ul. Warszawskiej z Trasą W-Z. Kierowcy nie musieliby wjeżdżać wcześniej na 100-metrowy górny odcinek ul. Łostowickiej i tam stać w korku. Jedna z sugestii zakłada wykonanie bezpośredniego połączenia ul. Warszawskiej z Trasą W-Z. Kierowcy nie musieliby wjeżdżać wcześniej na 100-metrowy górny odcinek ul. Łostowickiej i tam stać w korku.
Drogowcy przyznają, że opinie czytelników Portalu Trojmiasto.pl, zarówno te zamieszczone w formie komentarzy pod artykułem o sytuacji na Chełmie, jak i te przysłane do naszej redakcji, są dla nich cennym źródłem informacji o utrudnieniach w okolicach budowanej ul. Nowej Łódzkiej.

Co takiego sugerowali nasi czytelnicy? Wielokrotnie w opiniach przewijał się pomysł stworzenia skrętu w prawo ze środkowego pasa w al. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańskaul. Łostowickiej zobacz na mapie Gdańska, jadąc od strony Ujeściska.

- Wprowadziliśmy to udogodnienie już w poprzedni piątek. Dodatkowo wydłużyliśmy o ok. 25 sekund zielone światło dla osób skręcających w prawo w Trasę W-Z, w kierunku centrum Gdańska. Dzięki temu przez splot dróg na Chełmie, w ciągu godziny i przy dużym natężeniu ruchu, przejedzie o ok. 200 aut więcej - mówi Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

Czy wykonanie odrębnego połączenia ul. Warszawskiej z Trasą W-Z usprawni ruch?

Nasz czytelnik - pan Michał - zaproponował, aby wykonać z płyt nowe połączenie pomiędzy ul. Warszawską zobacz na mapie Gdańskaal. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska - tuż za komisem samochodowym. Umożliwiłoby to dotarcie do Trasy W-Z bez potrzeby wjeżdżania na skrzyżowanie z ul. Wilanowską.

- Wśród wszystkich sugestii kierowców ten pomysł jest wyjątkowy, wręcz świetny. Musimy jednak wcześniej sprawdzić prawa własności do tego terenu. Jeśli nie będzie problemów, udogodnienie na pewno się pojawi, ale będzie trzeba na nie nieco poczekać - trudno powiedzieć, ile. Realizacja tego usprawnienia obejmuje m.in. wykonanie i zaprogramowanie tymczasowej sygnalizacji - wyjaśnia Wawrzonek.

Wiele sugestii dotyczyło też ustanowienia ruchu dwukierunkowego na ul. Lipowicza zobacz na mapie Gdańska. Aktualnie przejazd niewielką uliczką, wiodącą wśród szeregowych domów jednorodzinnych, jest możliwy wyłącznie w relacji z Chełmu na Orunię Górną. Drogowcy dopuszczają tam wprowadzenie ruchu w obie strony, ale proszą o nieco cierpliwości. Muszą upewnić się, jakie skutki dla ruchu i mieszkańców okolicznych domów i części Chełmu wywoła wprowadzenie dodatkowego kierunku jazdy.

Wielu czytelników proponowało również ustanowienie jednokierunkowego ruchu na ul. Warszawskiej zobacz na mapie Gdańskaul. Wilanowskiej zobacz na mapie Gdańska. Tą pierwszą ulicą kierowcy pojechaliby tylko w stronę ul. Łódzkiej zobacz na mapie Gdańska. Natomiast w drugą stronę - do Trasy W-Z - ruch odbywałby się ul. Wilanowską.

Drogowcy zdecydowanie zanegowali to rozwiązanie. Dlaczego? - Nie usprawni ono wcale ruchu. Na jednokierunkowej ul. Wilanowskiej, jadąc dwoma pasami ruchu, kierowcy spędzą w korku tyle samo czasu, co teraz, gdy jadą gęsiego po obu ulicach. Wąskim gardłem komunikacyjnym jest bowiem 100-metrowy odcinek przed al. Armii Krajowej - mówi kierownik działu inżynierii ruchu.

Kilku czytelników prosiło także o wyłączenie sygnalizacji świetlnej na końcu ul. Wilanowskiej - tuż przed skrzyżowaniem z zamkniętą ul. Witosa. Uważali, że jest ona niepotrzebna i tylko utrudnia przejazd. Co na to drogowcy? - Nie ma mowy. Przechodzą tam dzieci, zmierzające do szkoły przy ul. Dragana z domów przy ul. Wilanowskiej. Poza tym wyłączenie świateł nic nie zmieni w liczbie przejeżdżających tam samochodów - mówi Wawrzonek.

Wśród krytycznie ocenionych pomysłów był także polegający na połączeniu drogą z płyt betonowych ul. Wilanowskiej z ul. Milskiego. Powód? - Jeszcze przed zamknięciem ul. Witosa badaliśmy to udogodnienie. Tymczasowa droga będzie przebiegać po terenie, na którym powstanie nowa jezdnia ul. Witosa. Skrót uniemożliwiłby jej realizację - mówi kierownik działu inżynierii ruchu w gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

Jak oceniają pierwsze zmiany w ruchu kierowcy na Chełmie?

- Jest lepiej. Stoimy w korku nieco krócej, ale to dopiero pierwszy dzień. Zobaczymy, jak będzie później. Póki co, sytuacja jest daleka od tej sprzed wprowadzenia zmian w ruchu. Poza tym wielu kierowców, poruszających się od strony Ujeściska, na górnym odcinku ul. Łostowickiej próbuje zjeżdżać na prawy pas z tego na środku, dojeżdżając do al. Armii Krajowej. Robią to mimo tego, że z pasa na środku (od piątku) również można pojechać w prawo. Potęgują w ten sposób utrudnienia. Jeżdżą na pamięć. Trzeba wytyczyć nowe połączenia i zjazdy w Trasę W-Z, albo jeszcze lepiej oznakować splot dróg. Nie wyobrażam sobie stania w korkach do maja 2012 r., do czasu, kiedy powstanie linia tramwajowa i ulica Nowa Łódzka - mówi pan Konrad, mieszkaniec Ujeściska.

Miejsca

Opinie (145) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Zakorkowany Gdańsk (15)

    Kiedy dokończenie budowy wiaduktów na Armii Krajowej nad Łostowicką?

    • 137 8

    • (3)

      to kogo oni tam zatrudniają w logistyce i planowaniu że tak oczywiste rozwiaznia sa dla nich rewolucją?
      ja mysle ze ogólnie sa leniwi i wybrali najprostsze rozwiązania a przy tym najbardziej niedogodne dla kierowców

      • 30 3

      • (2)

        To te same "tęgie głowy", które wymyśliły pofalowany asfalt na Marynarki Polskiej, dzięki czemu woda lepiej ma spływać do studzienek:)

        • 17 6

        • (1)

          Chciałeś powiedzieć na al. Zwycięstwa

          • 6 0

          • Na obu ulicach są ślady ich działalności

            • 3 0

    • nie pręż się, nie pręż

      twoich pomysłów nikt nie bierze na poważnie

      • 1 17

    • wiadukt? (2)

      A planowany był taki wiadukt? Raczej powinien być na drugim końcu Łostowickiej.

      • 4 6

      • (1)

        Był planowany, są nawet przygotowane nasypy.

        • 6 1

        • a w ziemi zasypane miliony złotych zalane żelbetonowe fundamenty pod filary tych planowanych wiaduktów

          • 7 0

    • Korek na Słowackiego w dół od strony matarni przy rondzie de la salle (4)

      do potokowej jest jeden pas skrętu w prawo ; domalujcie prosze ze środkowego pasa strzałkę w prawo i będą skrecały już dwa pasy co rozładuje korek na słowackiego. Kolizji nie będzie bo prawy skrajny pas jest prawo skrętem a ci co jada środkowym będą mogli wjechac na potokową od razu na jej lewy pas

      • 18 0

      • Dwa pasy to skrętu w prawo to konieczność przeprogramowania sygnalizacji i likwidacji zielonej strzałki (zgodnie z prawem zielona strzałka może być tylko wtedy kiedy do skrętu jest jeden pas), jazda na wprost i w prawo musiała by się odbywać jednocześnie a kiedy zielone dla pieszych? Nie można by rozdzielić kierunków bo na środkowym pasie samochody by się blokowały. Ogólnie pomysł brzmi nieźle ale jest nieprzemyślany i nie do zrealizowania.

        Niech się kierowcy lepiej cieszą, że policja nie karze na przejeżdżanie na czerwonym świetle, dopiero by kwiczeli.

        • 3 0

      • mogę się nie znać na przepisach ale przeprogramowanie świateł to już nie mój problem lub dobudowa drugiego lewoskrętu. Widze że ten lewoskręt mocno korkuje całą słowackiego zwłaszcza po południu ;)

        • 1 0

      • A gdyby tak zamiast prawoskrętu na skrzyżowaniu zrobić całkiem nowy pas (1)

        omijający całe skrzyżowanie i łączący się z potokową za zatoczką autobusową, kilkanaście metrów rozbiegówki i jazda..

        • 1 0

        • a przystanek przenieść na stronę niedźwiednika

          • 1 0

    • Tunel

      pod Armii Krajowej, a wiadukt nad Kartuską !

      :-)

      Już widz, jak miasto szybciutko realizuje stary, dobry (wg. mnie) pomysł !!!

      • 7 0

    • jak obywatelka feministha da kasę

      • 1 0

  • (2)

    raczej niestety nigdy

    • 19 2

    • Ja się pytam gdzie są wizualizacje??! (1)

      Gdzie film przedstawiający jak to będzie jedwabiście w tej części Gdańska?

      • 3 0

      • Już po wyborach...

        ... więc następne wizualizacje dopiero za 4 lata

        • 1 0

  • (1)

    dobrze ze ktos bierze opinie kierowcow pod uwage i wprowadza zmiany,bardzo mi sie to podoba

    • 63 3

    • Aby niewielkim kosztem usprawnić ruch w godzinach szczytu, warto wykonać lewoskręty lub wydłużyć istniejące w następujących miejscach:
      z Grunwaldzkiej w Piastowską,
      z Grunwaldzkiej w Pomorską (szkoda drzewa, ale trudno),
      z Grunwaldzkiej w Kołobrzeską,
      z Grunwaldzkiej w Hallera,
      z Grunwaldzkiej w Kościuszki,
      z Grunwaldzkiej w Partyzantów,
      z Pomorskiej w Subisława i Gospody (z powodu hali sportowej),
      z Błędnika w Rajską (nierealny, ale pomarzyć warto),
      z Bażyńskiego w Grunwaldzką.
      Wykonanie pasów włączenia usprawniłoby ruch przy wyjeździe z Al. Jana Pawła II w Rzeczpospolitą (w obu kierunkach), z obwodnicy w Spacerową (miejsce jest, wystarczy zmienić malowanie) oraz na wyjeździe z Media Markt i Castoramy.

      • 1 0

  • Bardzo dobra akcja. Z drugiej strony obnaża żałośną niekompetencję władzy. No ale jeżeli ktoś mieszka w centrum i chodzi na (10)

    pracy na piechtę, nie stoi w korkach i nie wie co to stracony czas i pieniądze (benzyna), ten nie wie jak wygląda codzinne życie. No ale co można wymagać od człowieka, którego pierwsza i ostatni praca była - polityk.

    Kto zgadnie o kim mowa ?

    • 111 13

    • ojciec dyrektor Tadeusz ??? (2)

      • 4 6

      • Seneka? (1)

        • 3 2

        • Winston Churchill?

          • 4 1

    • (2)

      To jeździj autobusem albo tramwajem albo pks-em albo pkp albo rowerem. Zaoszczędzisz na benzynie

      • 9 11

      • Autobusy... (1)

        Spoznione,albo przyspieszone...tak czy owak rano czy w godzinach szczytu rozklad jazdy nie funkcjonuje w ogole (pewnie z powodu korkow).W dodatku przepelnione...jesli mam do wyboru jazde w tloku przez 40-50min. w autobusie do ktorego trzeba dojsc 10 minut na mrozie potem kolejne minuty czekac na mrozie to ja dziekuje.A co z odwiezieniem dzieci do szkoly?Plany zagospodarowania nie nadarzyly z rozbudowa infrastruktury.Co do innych Twoich uwag,to mniemam ze jestes bo prostu zwyklym bucem ktory nie ma nic madrego do napisania,wiec piszesz jakies bzdety nie myslac o tym,bo procesor ktory masz pod deklem krzaczy sie przy probie jakiejkolwiek analizy...

        • 6 4

        • Jak wozisz pupę samochodem to licz się z wydadtkami na paliwo i staniem w korku. Zresztą nie wiem w jakim mieście nie ma korków, może na Kaszubach, typu Kościerzuna itp. A ja podałem propozycje transportu zastępczego, gdzie nie jest marnowane twoje paliwo, może oprócz roweru. Pozdro

          • 4 3

    • A i tak barany go wybrały. Jakie społeczeństwo taki prezydent.

      • 18 5

    • Jasne, politycy planują objazdy i ruch w trakcie remontów

      Inną kwesti jest to, czy wszystkie inwestycje powinny być prowadzone w tym samym czasie, ale... Kto miałby czekać tyle czasu. Ustawienie tych inwestycji pojedynczo spowodowałoby, żę ktoś (np mieszkańcy południa Gdańska) czekaliby kolejne 5 lat na jakiekolwiek usprawnienia w swoim rejonie.

      • 6 0

    • budyniowy budyn?

      No tak - zasluzyl na zaufanie Gdanszczan. Taki mlody, taki zdolny, taki budyniowaty....

      • 5 1

    • nie trzeba było wybierać Adamowicza

      teraz to se możesz narzekać ale juz nie publicznie

      • 1 3

  • DO PORTALU TRÓJMIASTO - NAUCZCIE SIĘ ROBIĆ ANKIETY! (2)

    te sugerujące odpowiedzi jakie dajecie sprawiają, że często w ogóle nie głosuję

    • 110 7

    • Zwłaszcza pierwsza odpowiedź jest idiotyczna. (1)

      Bo tam można jedynie wstawić zjazd z Krajowej w Warszawską, ale nie odwrotnie.

      • 2 0

      • ...moja odpowiedź brzmi:

        ..."poniekąd", bo najważniejsze jest otwarcie wjazdu z bodaj "królowej jadwigii w lipowicza" gdzie teraz stoi zakaz wjazdu.

        • 3 1

  • Skandal!

    Dlaczego wprowadzają w życie przeciętne pomysły szarych, zwykłych czytelników, a nie biorą pod uwagę genialnych wizji ToJa. Jego dwupoziomowe skrzyżowania na Manhattanie, czy eliminacja tramwajowych feministek, to byłoby dopiero coś !

    • 16 12

  • Niech jeszcze skrócą światła tym zz Łostowickiej w kierunku Warszawskiej i Wilanowskiej. (1)

    Bo z Armii Krajowej od strony obwodnicy nie ma nigdy miejsca jak jest zielone. I trzeba cudować trawnikami i blokować prawoskręt do Warszawskiej.

    • 10 6

    • Kciuki w górę jadący Armii Krajowej od obwodnicy, w dół Łostowicką.

      Tych drugich chamow przejeżdżających już na moim zielonym jest więcej niestety.

      • 3 2

  • nie wiem za co biorą kase w tym zarządzie??? (1)

    • 24 9

    • No prosze, nie przesadzaj!

      Przeciez gdyby mieliby OSOBISCIE ogladac te zakorkowane skrzyzowania, to by stali w korkach i nie mieliby czasu pracowac - usprawniac ruch drogowy w Gdansku, np: zmniejszac korki. A tak maja duzo czasu. Ba! Maja nawet WIECEJ czasu na wymyslanie usprawnien, bo to mieszkancy proponuja zmiany i usprawnienia. Genialne! I wszyscy sa ZADOWOLENI. Mieszkancy, bo slucha sie ich propozycji. A urzednicy, ze wyrazaja zgode na sluchanie tych propozycji, co zajmuje im tyle czasu, ze maja czas tylko na wdrazanie tych propozycji w zycie.

      • 1 3

  • Czy władza weźmie także pod uwagę opinie czytelników na temat

    sprzedaży 53% akcji LOTOSU Rosji, a dokładnie azerskiej mafii paliwowej?

    • 49 0

  • na co Wy liczycie? Już dawno po wyborach... (1)

    • 15 3

    • a oni naiwni

      tak glosowali i juz po ptokach

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane