• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dziewięć wariantów rozbudowy układu drogowego na Oruni

Michał Brancewicz
25 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 

W tym roku powstanie studium określające, jakie ulice i skrzyżowania należy wybudować lub rozbudować, by polepszyć możliwości poruszania się mieszkańcom Oruni. W grę wchodzi przede wszystkim stworzenie nowych połączeń z Traktem św. Wojciecha zobacz na mapie Gdańska oraz budowa nowej drogi na Chełm zobacz na mapie Gdańska, a także przebudowa ulic Małomiejskiej i Podmiejskiej.



Która inwestycja drogowa na Oruni jest najpilniejsza?

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska szuka firmy, która opracuje studium transportowe dla dzielnic Orunia, św. Wojciech i Lipce. Podczas prac wykonawca będzie opierał się na dziewięciu wariantach.


  • Wariant 0 - wariant wyjściowy, etapowe podłączenie ulicy Sandomierskiej do skrzyżowania z ulicami Trakt św. Wojciecha i Podmiejską
  • Wariant 1 - budowa wiaduktu nad Traktem św. Wojciecha w ciągu ulic Nowej Sandomierskiej (w śladzie ulicy Serbskiej) i odcinka ulicy Nowej Podmiejskiej - do ulicy Małomiejskiej (w śladzie ulicy Nakielskiej) wraz z oceną funkcjonowania przekroju typu 1x2 plus buspas.
  • Wariant 2 - budowa wiaduktu nad Traktem św. Wojciecha w ciągu ulic Nowej Sandomierskiej, w śladzie ulicy Serbskiej, i Nowej Podmiejskiej - do skrzyżowania z ulicą Havla, w śladzie ulicy Nakielskiej i Małomiejskiej wraz z oceną funkcjonowania przekroju typu 1x2 plus buspas.
  • Wariant 3 - budowa trasy P-P (północ-południe), od skrzyżowania z ul. Kadmową do skrzyżowania z Witosa - Cienistą, wariant badający wpływ trasy P-P.
  • Wariant 4 - nowe przebicie między Traktem św. Wojciecha a ulicą Żuławską w rejonie ulicy Bocznej (równolegle do niej).
  • Wariant 5 - nowe przebicie między Traktem św. Wojciecha a ulicą Żuławską w rejonie ul. Ukośnej (równolegle do niej).
  • Wariant 6 - nowe przebicie między ul. Trakt św. Wojciecha a ulicą Lipce w rejonie ulicy Niegowskiej (równolegle do niej).
  • Wariant 7 - zakładający budowę skrzyżowania ulicy Nowej Sandomierskiej i Nowej Podmiejskiej z ul. Trakt św. Wojciecha w poziomie niwelet ulic Nowa Sandomierska - Nowa Podmiejska wraz z podłączeniem ul. Nowej Podmiejskiej do ul. Małomiejskiej - przekrój uliczny 1x2 plus buspas.
  • Wariant 8 - włączenie ul. Cienistej do ul. Trakt św. Wojciecha.

- Są to proponowane warianty rozwiązań, które posłużą do określenia optymalnego, z punktu widzenia osiągnięcia oczekiwanych efektów transportowych, harmonogramu rozwoju układu ulicznego w tym rejonie - mówi Agnieszka Zakrzacka z DRMG.
Dopiero po sporządzonej analizie będzie wiadomo, czy i które elementy nowego układu drogowego w ogóle powstaną oraz w jakiej perspektywie czasowej.

- Studium wykaże także w jaki sposób polepszyć warunki ruchu na skrzyżowaniu ul. Trakt św. Wojciecha - ul. Sandomierska - ul. Podmiejska - zapowiada Zakrzacka. - Opracowane materiały wykorzystane zostaną również przy sporządzaniu koncepcji i dokumentacji projektowej dla bezkolizyjnych przekroczeń magistrali kolejowej E-65 w postaci wiaduktu drogowego w rejonie ul. Sandomierskiej, a także wiaduktu kolejowego na wysokości ulicy Równej.

Orunia zyska dwa bezkolizyjne przejazdy


Wybrany wykonawca będzie miał pięć miesięcy (od dnia podpisania umowy) na opracowanie całego studium.

Opinie (206) 4 zablokowane

  • Potas (1)

    Wybieram wariant nr 3 i do roboty szkoda czasu

    • 2 1

    • sam wariant 3 nic nie da

      • 0 1

  • (4)

    Tunel. Od ronda przy muszli do urzedu wojewodzkiego.

    • 29 11

    • (2)

      Jakiej muszli?

      • 3 1

      • Szel przy rondzie.

        • 0 0

      • muszli klozetowej

        • 1 2

    • Rozwiązania 1,2,3 do zrobienia na pilnie

      • 0 0

  • (1)

    A kiedy nowa Świętokrzyska?

    • 31 2

    • nigdy haha

      pokazując jakieś nowe plany haha a o świętokrzyskiej ani słowa ! która pęka w szwach bo lewoskręt na niepołomickiej korkuje całą ulicę w godzinach szczytu gdzie to na dzielnicach prowadzących od niepołomickiej powstają nowe osiedla i to mnóstwo ! co wiąże się z setkami nowych użytkowników ulicy świętokrzyskiej ... porażka A!!!!

      • 1 0

  • Kiełbasa wyborcza (1)

    Te projekty będą po wyborach dalej projektami, bo to jest kiełbasa wyborcza. Najpierw studium, a później nic, bo będzie po wyborach. Urzędasy sięgnijcie głębiej w szafy do projektów za czasów towarzysza Gierka. Tam są plany do dzisiaj niezrealizowane. Na początek bez studium wiadukt nad skrzyżowaniem AK z Łostowicką. O godzinie 17 korek sięga do obwodnicy. Więc po co studium. Ten artykuł to jest typowa kiełbasa wyborcza.

    • 6 0

    • Daleko szukać nie trzeba, projekt na nową świętokrzyska jest już gotowy od ponad roku. Zacząć budować można by było nawet i jutro.

      • 2 0

  • Gdzie wariant Równej (1)

    "dla bezkolizyjnych przekroczeń magistrali kolejowej E-65 w postaci wiaduktu drogowego w rejonie ul. Sandomierskiej, a także wiaduktu kolejowego na wysokości ulicy Równej." -Jakoś nie widziałem na mapce wariantu z wiaduktem z ul Równej!!!! Czyli ten wariant dla wyborców, ale nie do zrealizowania!!!

    • 4 0

    • To będzie pierwszy punkt który chcemy wyjaśnić z WPR

      • 0 0

  • Orunia to powinna być prestiżowa dzielnica Gdańska! Bo jest przy samym centrum Miasta! (4)

    Obecnie to jest zrujnowana dzielnica !Same stare budynki do wyburzenia ,i bloki komunalne dzie jest lokowana patologia!
    Powinno sie deportować te politologie za obwodnicę a wszystkie te ruiny zrównać z ziemia zaprosić deweloperów stworzyć tam parki szkoły placówki zdrowia sklepy same beda chciały tam sie lokować!

    • 21 10

    • bloki komunalne (2)

      Mam pytanie a które to są bloki komunalna

      • 1 2

      • Zobacz sobie blok na Oruni za szlabanem który jest 100 metrów na przeciw ko szkoły i kto tam mieszka. (1)

        • 0 1

        • Mieszka spora reprezentacja wszystkich Dzielnic Gdańska z poprzedniej puli Rewitalizacji.

          • 4 0

    • To łakomy kąsek dla deweloperów

      Po udanych transakcjach można zrobić zniknięcie i będzie jak teraz.

      • 4 0

  • Miało chodzić o Orunię, Orunię Dolną (2)

    Nawet ankieta jest tendencyjna :( Jak w niej zaznaczyć, to co ważne dla Oruni. Od początku chodziło o to, żeby Orunię, Orunię Dolną, która jest "wyspą" odgrodzoną z każdej strony torami kolejowymi, połączyć ze światem przy pomocy wiaduktu czy tunelu. Większość wariantów skupia się na ułatwieniu połączenia z miastem południowych dzielnic, a stara Orunia znowu jest na marginesie. Więcej osób mieszka na Oruni Górnej i znowu zostaniemy przegłosowani Nie zapominajcie o nas! Stoimy na przejazdach kolejowych po kilkanaście minut, żeby wyjechać z Oruni.

    • 17 7

    • (1)

      A my stoimy kilkadziesiąt minut w korku

      • 5 8

      • A nam codziennie zagraża utrata zdrowia i życia bo karetki utykają na zamkniętych szlabanach i też stoimy na szlabanach mnóstwo czasu!

        • 1 0

  • A co z przejazdem na Gościnnej? (1)

    • 10 3

    • Artykuł bardzo ubogi.
      Znów Trójmiasto.pl pominęło głos Rady Dzielnicy. Wszystko byłoby wyjaśnione dokładnie, co jest pilne i dlaczego.

      • 0 0

  • Stop betonowaniu (4)

    Wolę stać w korkach wśród zieleni niż patrzeć na betonową pustynię po rozbudowie.

    • 32 82

    • Wyprowadź się do Gdyni (1)

      Tam się nic nie buduje i możesz stać w korkach wśród zieleni .

      • 6 1

      • w Gdańsku są większe korki

        więc chybiony argument

        • 0 0

    • Chcesz zielen jedz na wies. (1)

      • 17 14

      • Jak można coś takiego pisać. Nie pasuje Wam smog ale spaliny samochodowe jak najbardziej. Wiesz co to zrównoważony rozwój. Chyba nie zdajesz sobie sprawy jak dużo daje drzewo w zabetonowanym terenie

        • 6 10

  • Dwa pasy ruchu w jedną strone

    Dlaczego urzędy wydają pozwolenia na budowy blisko traktu św. Wojciecha i drogi 91 na odcinku Gdańsk-Tczew . Przecierz może nie od razu ale za 50 lat mogą i powinni zrobić na trasie Tczew - Gdańsk drogę z cztetema pasami ruchu. Za 50 lat państwo będzie na tyle bogate że wykupiło by ziemie pod droge od właścicieli prywatnych i zburzylliby stare budynki przy trasie 91 pod droge

    • 1 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane