• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie nowy buspas na Chwarznie

Michał Sielski
21 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu
Nowy buspas będzie prowadził aż do obwodnicy Trójmiasta. Nowy buspas będzie prowadził aż do obwodnicy Trójmiasta.

1,8 km będzie miał nowy buspas na ul. Chwarznieńskiej w Gdyni. Nie będzie wyznaczony na dotychczasowej jezdni, ale powstanie na dobudowanym, trzecim pasie. Gdynia właśnie ogłosiła przetarg, w ramach którego szuka projektantów tej inwestycji.



Przesiądziesz się z auta do autobusu, jeśli będzie on znacznie szybciej dojeżdżał do centrum?

Nowy buspas ma zaczynać się na wysokości przystanku autobusowego GierdziejewskiegoMapka, a kończyć przy wjeździe na obwodnicęMapka na Chwarznie-Wiczlinie. Urzędnicy do 20.01.2021 r. czekają na oferty wykonawców dokumentacji projektowej. Po podpisaniu umowy projekt koncepcyjny poznamy w 10 tygodni, a ostateczną dokumentację projektową w 72 tygodnie.

Na pewno wykonawca będzie musiał na początek przedstawić warianty projektu, potem wykonać prace geodezyjne, obliczyć wstępne koszty, a następnie prowadzić nadzór autorski nad realizacją robót budowlanych.

Buspas sprawi, że wybierający transport publiczny nie będą musieli tracić czasu w korkach. Buspas sprawi, że wybierający transport publiczny nie będą musieli tracić czasu w korkach.
Projekt koncepcyjny musi zawierać warianty:

  • jednowariantowy dla odcinka od przystanku autobusowego Gierdziejewskiego do przystanku autobusowego Tezeusza;
  • dwuwariantowy dla odcinka od przystanku autobusowego Tezeusza do włączenia z S6, z przebiegiem buspasa prowadzonym w istniejącej ulicy Chwarznieńskiej obok jezdni ruchu samochodowego oraz z przebiegiem buspasa prowadzonym w istniejącej ulicy Chwarznieńskiej i poprowadzeniem ruchu samochodowego nową, oddzielną jezdnią zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.


- Odcinek Gierdziejewskiego - Węzeł Chwarzno to kluczowy fragment dla komunikacji miejskiej do stworzenia korytarza Gdynia Zachód - Śródmieście. Ma w swoim zakresie zarówno odcinki będące łatwymi do poprowadzenia przez dobudowę infrastruktury, jak również miejsca, gdzie projektanci muszą wskazać rozwiązania, uwzględniając istniejący układ zabudowy. Po wybudowaniu i oddaniu tej nowej inwestycji wraz z kontrapasem mieszkańcy tej części miasta zyskają bardzo dużą korzyść czasową w codziennych podróżach - podkreśla prof. Marcin Wołek, wiceprzewodniczący Rady Miasta Gdyni i specjalista ds. transportu.

Miejsca

Opinie (171) ponad 10 zablokowanych

  • Miasto z morza i marzeń (18)

    namalowane farbą.

    • 129 46

    • Zmień tekst, troliku, bo ten już jest nudny! (9)

      • 14 14

      • (7)

        Może i nudny, ale prawdziwy...

        • 16 12

        • prawdą jest że ludzie mają za dużo samochodów (6)

          I wcale ich nie potrzebują a tylko narzekają

          • 8 6

          • kolejni komuniści co chcą decydować jak mam żyć (5)

            • 5 6

            • kolejny uzależniony mentalnie od samochodu udający przewrażliwionego (4)

              propozycja zmiany zachowań komunikacyjnych nie jest propozycją, której nie możesz odrzucić.
              Wystarczy minimalnie poszerzyć wyobraźnię i zacząć promować korzystanie z alternatyw samochodu - sam z tego skorzystasz

              • 5 3

              • ale ja nie mam samochodum, a Ty nadal propagujesz komunizm (1)

                chcesz se zmieniać zachowania to swoje i swojej rodziny a nie cudze, przestań dyktować ludziom co mają, a czego nie mają robić. Przecz z komuną!

                • 1 6

              • a czy ktoś ci tutaj broni stać samochodem w korku?

                • 4 2

              • niech stoi w korku (1)

                skoro tak bardzo to lubi

                • 4 3

              • Gdyby w korkach stali tylko ci, którzy je tworzą, nie byłoby problemu.

                Oni udręczają innych...

                • 5 0

      • Zmień farbę urzędniczyno, bo ta sciera się po trzech tygodniach

        • 8 6

    • No bez kitu (1)

      Poszerzyć i wyremontować tej nitki nie było komu. Ale d**ilny buspas to robią w podskokach. A najlepiej niech zaczną budowę zanim skończą węzeł Karwiny. Będziemy przez pola do domu chodzić. Ciekawe czy ten co podjął tę jakże światłą decyzję w ogóle zna tę okolicę, czy tylko palcem po mapie

      • 4 3

      • wystarczy, że projektant pozna lokalne realia

        • 2 1

    • Chyba że zigzakiem, zigzakiem ;)

      • 2 0

    • (1)

      o co chodzi z tą farbą ?

      • 7 8

      • stary suchar trójmiejskich trolli

        • 15 8

    • suchar z farbą musiał wejść

      • 10 6

    • Oj chyba nie ma miejsca na farbę, bo inaczej jak to wyjaśnić :D

      • 4 4

    • Zigzakiem, zigzakiem ;)

      • 11 2

  • A co z kierowcami ? Dalej niech stoją w korku ? Ta droga wymaga kompletnej przebudowy !!!!!!

    • 10 5

  • Bezsensu

    Ładowanie kasy na buspasy to zły pomysł.nalezy ogólnie rozładować korki to buspasy nie będą potrzebne .wystarczy przy skrzyżowaniu zrobić boczny bezkolizyjny pas do jazdy na wprost . Szkoda tylko,że u nas nie buduje się aby było lepiej tylko na zasadzie - ku.wa zróbmy coś bo kasę gdzieś trzeba skubnać! I taka gowniana robotę robia

    • 9 4

  • Smutne jest to, że patrząc na mapkę z artykułu 80% dróg oznaczonych, to drogi gruntowe lub z płyt typu yomb.

    • 8 4

  • Tragedia z Wami !!! (2)

    Najgorsze, ze najwiecej tutaj do powiedzenia mają osoby, które są napływowe. To właśnie przez Was powstają te korki.
    Kiedyś żyło się lepiej jak Was nie było, nikt nie narzekał, nie marudził

    • 8 10

    • Póki co chyba więcej ludzi stąd wyjeżdża, niż przyjeżdża

      • 3 2

    • Odnoszę wrażenie że ból myślenia to gdyńska specjalność ...

      Jeżeli urząd, na potęgę tworzy nowe osiedla to dla kogo ? Jeżeli nie dla nowych mieszkańców ? Taka jest strategia, oczywiście przy okazji można coś przyciąć, bardziej lub mniej niematerialnego ...
      Po drugie Gdynia została zbudowana przez napływowych i taka jest jej legenda jako miasto otwarte ...

      • 4 4

  • Czemu jak remontowano Chwarznienska to na wysokosci szkoly i lasu do sokolki nie wyremontowali , bo bylo by bylo drozej o 1mln

    i wszyscy by skorzystali , a tak tylko pojedynczy autobus co 10 min Gdzie logika

    • 8 4

  • Bardzo dobrze! (5)

    Szkoda, że na Chwarznie, bo wzdłuż Morskiej powinien być jeden długi buspas. W Gdańsku są tramwaje, pokażmy, że trajtki są lepsze!

    • 33 30

    • (2)

      Trajtki lepsze? Obudź się człowieku. Mniejsza przepustowość przewozowa, mieszanie z ruchem ogólnym. Jedyny aczkolwiek istotny plus to że może wyprzedzić innego trajtka w przypadku awarii.

      • 2 1

      • Wolę 2 trajtki co 5 minut niż 1 tramwaj co 10 minut.
        Nie mówiąc już o kosztach zakupu (ponad 9 mln za 1 tramwaj), kosztach przeglądów i serwisu oraz utrzymania torowisk.

        • 2 0

      • pewnie, że są lepsze

        • 2 0

    • Trajtki i autobusy elektryczne są dużo lepsze od tramwajów

      Mieszkam w Gdańsku, ale krew mnie zalewa jak czytam ile milionów kosztują kolejne inwestycje tramwajowe. Ostatnio za 2 km - 60 mln zł. A wystarczy jeden nierozgarnięty kierowca osobówki i połowa tramwajów w Gdańsku stoi ze 2-3h.
      Z pewnością nowe buspasy będą dużo tańsze, a trajtki i autobusy ominą kolizje i usterki pojedynczych busów.

      • 3 0

    • Wzdłuż Morskiej?

      https://trojmiasto.tv/Ale-fajnie-ze-nam-te-buspasy-zbudowali-Gdynia-04-12-2020-video-50039.html

      tak właśnie jest używany wzdłuż Morskiej

      • 2 3

  • Autobusy (6)

    Jeżdżą prawie puste a samochodów przybywa.Jaki stad wniosek panowie urzędnicy?Chcecie na sile nas przesadzić z samochodów do autobusów?Jest demokracja wolny wybór wiec czas zadbać o drogi i parkingi.

    • 17 10

    • owszem, jest wolny wybór

      wybrałeś samochód to stój w korku :)

      • 2 0

    • (2)

      Dokładnie. Jest popyt, powinna być podaż. Skoro ludzie chcą jeździć samochodami, wolą jeździć samochodami i to robią (wystarczy spojrzeć na liczbę samochodów na drogach), to powinno się dostosowywać do większości, a nie do jakiejś garstki oszołomów, którzy wolą autobus ze względów ideologicznych.

      • 3 5

      • na wiele rzeczy jest popyt i to nawet rosnący (por. np. narkotyki)

        to nie jest wystarczająca przesłanka do tego, by szczodrze zapewniać podaż (finansowaną z funduszy publicznych). Budowa darmowych, wielopoziomowych parkingów w pobliżu centrum miasta to sposób na zwiększanie korków na dojazdach do niego. Tak wygląda właśnie droga w ślepą uliczkę niezrównoważonego rozwoju miasta.

        • 2 1

      • a może jeżdżą samochodami bo komunikacja zbiorowa nie oferuje lepszej alternatywy?

        • 4 1

    • badania wykazują, że więcej osób jest skłonnych przesiadać się z samochodu na rower (ew. rower wspomagany elektrycznie)

      niż na komunikację miejską (typu autobus lub trolejbus), nawet jeśli są buspasy, zwłaszcza w okresie walki z pandemią. Dlatego ważne jest dbanie o komfort i bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów chcących docierać do codziennych celów podróży lub do stacji lokalnej kolei pieszo lub rowerem. Dbanie o interesy kierowców nigdy nie kończy się zadowoleniem tych ostatnich - oni sami siebie blokują w korkach na poszerzanych w nieskończoność ulicach. Bez sensu.

      • 2 1

    • Czas zacząć płacić za to kierowcy.

      Proponuję 10 zł za godzinę parkowania w centrum.

      • 4 0

  • Kompletny bezsens (2)

    Coraz mnie pasazerow jeździ, wszystko się pozmieniało, większość ludzi nie będzie pracować poza domem. Szkoły już będą zawsze zdalne. Na to nie miejsca tam i szkoda pieniedzy.

    • 7 9

    • dokładnie

      niech za te pieniądze rozbudują buspas na wielkopolskiej

      • 2 0

    • leczenie wskazane

      • 0 4

  • 2x2 (6)

    2x2 zawsze bedzie bardziej uplynnialo ruch niz buspas i 1x2.
    Ewentualnie 3 pas o zmiennej kierunkowosci- rano w dol a popoludniu do gory

    • 41 30

    • Nie wiem skąd ta pewność. (5)

      Będzie upłynniało tylko na krótkim odcinku. Natomiast wjazd do centrum większej ilości samochodów w krótszym czasie zwiększy korki. Po za tym na początku spowoduje przesiadanie się ludzi do samochodów, co także pogarsza płynność ruchu

      • 14 7

      • Ale na tym odcinku czesc skreca na obwodnicy (4)

        Do Chylonii
        A czesc do Gdanska

        To 2x2 do obwodnicy uplynni czy nie?

        • 0 4

        • chodzi o transport publiczny, on ma mieć zawsze pierwszeństwo, buspas to zapewni (3)

          • 10 4

          • (1)

            Zapewnienie przejazdu dla autobusu, który będzie tamtędy jechał raz na 5 minut, a wieczorami w ogóle.

            • 1 3

            • a co, ma raz na 30 sekund jechać?

              • 1 0

          • transport publiczny powinien być zakazany. Chcesz autobus, to sobie kup.

            • 4 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane