• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie remont 1,2-kilometrowego odcinka Traktu św. Wojciecha

Krzysztof Koprowski
14 maja 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Bliżej końca remontu Traktu św. Wojciecha
Prace przy przebudowie Traktu św. Wojciecha potrwają maksymalnie do 30 listopada br. Prace przy przebudowie Traktu św. Wojciecha potrwają maksymalnie do 30 listopada br.

Jeszcze w tym roku jeden z najgorszych odcinków Traktu św. Wojciecha doczeka się remontu. Chodzi o odcinek Gościnna-Sandomierska, na którym pojawi się nowa nawierzchnia nie tylko ulicy, ale także chodników i zatok autobusowych.



Która ulica w Gdańsku wymaga najpilniejszego remontu?

O pomyśle remontu Traktu św. Wojciecha na odcinku od ul. Gościnnej zobacz na mapie Gdańska do ul. Sandomierskiej zobacz na mapie Gdańska pisaliśmy już w październiku 2013 r. Wówczas był to jeszcze etap szukania wykonawcy dokumentacji (zostało nim Biuro Projektów Highway z Gdańska), a obecnie Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska (przejęła od Zarządu Dróg i Zieleni większość zadań związanych z dużymi inwestycjami) ogłosiła przetarg na wykonawcę robót.

Na długości ok. 1,2 km wymianie ulegnie praktycznie całe wyposażenie ulicy. Oprócz nowej nawierzchni na jezdni, pojawi się też zabezpieczenie podpór kładek nad ulicą oraz odświeżone zostanie oznakowanie.

Dla pieszych przygotowano nowe chodniki oraz oznakowanie dla osób niewidomych w obrębie przystanków autobusowych. Same zatoki dla autobusów doczekają się także nowej nawierzchni.

Ważną zmianą w organizacji ruchu będzie też przeniesienie przejścia zobacz na mapie Gdańska w rejonie skrzyżowania Traktu z ul. Sandomierską na północ zobacz na mapie Gdańska, co może być nieco uciążliwe, biorąc pod uwagę lokalizację pawilonów handlowych w tej części dzielnicy, które są na wysokości przejścia przeznaczonego do likwidacji.

Decyzja ta została jednak podjęta na wniosek lokalnej rady dzielnicy, która zwraca uwagę, że to rozwiązanie pozwoli na łatwiejsze dotarcie z przystanku autobusowego w stronę Pruszcza Gd. do położonego po drugiej stronie ulicy marketu spożywczego.



Kontrowersyjne wydaje się zastosowanie standardowych materiałów budowlanych, które nijak się mają do polityki estetycznej miasta. I tak w pasach rozdziału jezdni oraz przy zlikwidowanym przejściu pojawią się żółte barierki, na chodnikach standardowa kostka betonowa z posypką (w rejonie Kanału Raduni w nieco lepszej odmianie, tzw. trapezowej), a wspomniane zatoki autobusowe pokryje betonowa kostka Bauma.

Czy zatem ten projekt w ogóle był konsultowany z Referatem Estetyzacji Miasta, przeniesionym niedawno do Zarządu Dróg i Zieleni jako Dział Estetyzacji?

- Projekt nie jest nowy, a ponieważ jest to remont, to nie było niestety obowiązku jego konsultacji. Tym bardziej, że nie jest to projekt zagospodarowania przestrzeni publicznej. Przyjrzymy się jednak dokumentacji i postaramy się nanieść poprawki co najmniej na poziomie kolorystyki - zapewnia Michał Szymański, kierownik Działu Estetyzacji ZDiZ.

Barierki typu "trzepak" oraz nawierzchnia z kostki Bauma - czy takie rozwiązania sprzed szkoły w Kokoszach, powinny znaleźć się na jednym z głównych wjazdów do Gdańska? Barierki typu "trzepak" oraz nawierzchnia z kostki Bauma - czy takie rozwiązania sprzed szkoły w Kokoszach, powinny znaleźć się na jednym z głównych wjazdów do Gdańska?
Prace remontowe będą wiązały się ze sporymi utrudnieniami w ruchu. Wstępna organizacja ruchu zakłada zwężenia na pewnych odcinkach czy tymczasowe wykorzystywanie jednej jezdni w dwóch kierunkach.

Prace zakończyć się muszą najpóźniej do 30 listopada br. O wyborze wykonawcy zdecyduje kryterium ceny (90 proc.) oraz czas udzielonej gwarancji (10 proc.).

Przypomnijmy, że od 2011 roku wyremontowano już odcinki Traktu św. Wojciecha, od granicy z Pruszczem Gdańskim do ul. Gościnnej.

Miejsca

Opinie (107) 1 zablokowana

  • Potrzebne są tam fotoradary. (8)

    Szczególnie na zwężeniu w stronę Pruszcza.

    • 42 86

    • Fotoradary??? (7)

      A po co???

      • 17 11

      • jak to po co? przecież fotoradary to podstawa bezpieczeństwa :D

        • 15 5

      • bo za dużo ludzi zginęło na tej ulicy (5)

        • 13 8

        • gdzie ?

          w korku ludzie nie giną...

          • 13 6

        • (3)

          zginęło dużo, zginie więcej. Najwięcej zginęło przypadkowych przechodniów przebiegających przez drogę w miejscu do tego nie przeznaczonym .

          sami sobie winni. A i innych niekiedy pociągnęli za sobą

          • 10 6

          • niestety, smutna prawda o tej drodze śmierci

            strach jechać żeby kogoś nie zabić

            • 6 2

          • gdyby kierowcy jezdzili 50 km/h a nie 100 km/h to nie byłoby tylu ofiar (1)

            • 6 2

            • nawet 40 nie pomaga na te zamaskowane zające ninja

              wskakujące na jezdnię po ciemku

              • 3 1

  • Oszuści! (3)

    Po co to naprawiać skoro i tak nikt nie kontroluje tego ile asfaltu jest w asfalcie i po dwóch latach znowu będą to łatać!

    • 73 21

    • Chłopie nawet nie zdajesz sobie sprawy jakimi możliwościami sprawdzającymi może dysponować Zamawiający. Tylko trzeba chcieć a nie kumplostwo z firmami wykonawczymi

      • 8 3

    • sami

      ku... złodzieje stawają do przetargów

      • 1 4

    • Hahahahaha..

      A te odwierty w każdej warstwie to dla picu pewnie robią?

      • 2 0

  • Ulica Nowotna w kierunku plaży na Stogach. (2)

    Ta droga woła o pomstę do nieba.. Niech jak najszybciej ją naprawią, bo plaża podobno najlepsza w trójmieście a droga beznadziejna.

    • 86 8

    • 100% racji (1)

      środkiem jezdni trzeba jeździć, żeby nie urwać koła.

      • 19 0

      • Ale tam nikt ważny nie mieszka, a Stogi są do rozbiórki - ma tam być zaplecze składowe dla Portu

        A poza tym, po jaką cholerę glosowaliście na tego leminga - chcieliście budynia, to go macie.

        • 9 7

  • I bardzo dobrze, są tam takie dziury, że drogowcy wolą kratki studzienkowe zakładać niż zasypywać i zalewać asfaltem. (1)

    • 22 1

    • To są skutki wieloletnich zaniedbań

      latami się nie naprawia, to potem trzeba rzeczywiście od nowa całą drogę robić i wychodzi znacznie drożej.

      • 2 0

  • (4)

    Znowu - tam co sezon remont a dziur jak w szwajcarskim serze - zróbcie coś raz a dobrze.

    Ps. Miłym ukłonem w stronę kierowców (tak, wiem, że dla mieszkańców już nie) byłby remont prowadzony w porze nocnej.

    • 20 7

    • Ten odcinek od dawna nie widział remontu.

      • 5 0

    • (2)

      w porze nocnej i w weekendy remontuje się w miastach cywilizowanych np w Warszawie. U nas jeszcze prowincja.

      • 2 0

      • (1)

        Warszawa jako przykład miasta cywilizowanego, bezcenne!

        • 3 1

        • Gdańsk - Warszawa - wspólna sprawa. Tu i tu rządzi samochodowa wiocha.

          • 1 0

  • Koszmar na Osowej. (14)

    Wszystkie ulice na Osowej wymagają remontu. Wstyd dla władz miasta, że dzielnica, która ma prawie 30 lat, jest tak zaniedbana. Od komuny nic się nie zmieniło. Dziura na dziurze. Brak kanalizacji burzowej, chodników. Masakra i wstyd.

    • 20 31

    • (1)

      Osowa przez przypadek stala sie czescia Gdanska. To powinno byc oddane do Zukowa.

      • 26 7

      • zdecydowanie tak wtedy inaczej by dzielnica wygladala :)

        • 1 4

    • Orunia od 1933 roku jest Dzielnicą Gdańska (1)

      Zatem Osowa chyba powinna jeszcze poczekać, tak jak czekała Orunia, która jest zaledwie 2km od strego miasta ...

      • 23 4

      • Co to za idiotyczny wyznacznik? To że osowa jest młodsza to nie znaczy ze można ją olać tam też mieszka sporo ludzi i płacą podatki do tego samego miasta, nie można mówić że jedna dzielnica jest bardziej uprzywilejowana a inna nie. W tej chwili osowa to nie tylko parę domów na krzyż tylko ok 15 tys ludzi

        • 1 0

    • koszmar na Osowej ? (3)

      A niby dlaczego miasto ma zajmować się drogami osiedlowymi? Jak się stawiało wille to trzeba było wtedy dopłacić do infrastruktury osiedlowej a nie teraz wyciągać ręce do miasta.

      • 33 8

      • Bo to jest zadanie miasta (2)

        W cywilizowanym świecie jest tak, że zanim miasto pozwoli budować domy, to wcześniej przygotowuje infrastrukturę lub wymusza to to na inwestorze, jeżeli to duży deweloper.
        U nas jest odwrotnie: pozwala się budować domy nawet kilometr od najbliższej utwardzonej drogi, a potem gminy się dziwią rosnącymi kosztami utrzymania infrastruktury.
        Jak ostatnio do Żukowa przyjechali Niemcy, to od razu stwierdzili: "no niezły tu burdel macie", nie ma dróg, a pozwalacie domy budować w polu.
        Ale takie jest polskie prawo. Przy cichej zmowie deweloperów i polityków ciągle brak ustawy regulującej kwestie planów przestrzennych, regulujących kwestie rozwoju gmin.

        • 1 4

        • (1)

          No tak, za Niemca byli zuper. Oczywiście, zanim Niemiec wymordował siedem milionów obywateli Polski.

          • 1 1

          • No to żeś dowalił z komentarzem:)

            Ja tu o ładzie przestrzennym, a Ty o mordowaniu.

            Ale jak Ci nie pasuje niemiecki porządek, to popatrz tez na inne kraje za zachodnią granicą.
            U nas masa pieniędzy idzie na budowę i utrzymanie infrastruktury, bo zezwala się na bezładne budowanie osiedli i pojedynczych domów w niezagospodarowanym terenie.
            Dodatkowym skutkiem ubocznym jest niszczenie naturalnych terenów przez rozlewające się mini osiedla.

            • 1 0

    • (2)

      Jaki jest sens budować u Was drogi z publicznych pieniędzy, skoro nie chcieliście kładki pieszej nad obwodnicą aby czasem ktoś przypadkowy się w tej okolicy przypadkiem nie pojawił. Tak więc z taim podejściem, sami sobie róbcie Wasze drogi.

      • 13 2

      • (1)

        widze ze ktos tu ma kompleksy. koles nie protestowal przeciw remontom na oruni i gdzies tam jeszcze tylko pisal ze miasto ma mieszkancow w d*pie i na przyklad na takiej osowej totalnie nic nie robi.

        • 1 4

        • Temat nie jest o Osowie.

          • 5 1

    • na Osowej potrzebny jest przede wszystkim budowa chodników przy Kielneńskiej

      przy okazji można stworzyć udogodnienia dla ruchu rowerów

      • 1 0

    • Jaki koszmar?

      Generalnie nie jest źle. Ulicą wstydu na pewno jest Kilnieńska oraz cały południowy obszar, tzw. Nowy Świat. Jednak centrum ma w większości porządne ulice i chodniki.
      Przydałaby się strefa 30km/h jak planowało miasto, aby uspokoić ruch i umożliwić dzieciakom bezpieczne dojście lub dojazd rowerem do szkoły.

      • 1 0

    • Osowa? A gdzie to jest?

      • 2 1

  • Bardzo słuszny pomysł przeniesienia przejścia dla pieszych! (5)

    Jako mieszkaniec ogromnie się cieszę.

    • 35 3

    • (1)

      Mam nadzieje, ze to ironia...

      • 1 9

      • Nie ironia

        Ten kto mieszka w tej części miasta zapewne wie że to słuszne rozwiązanie.

        • 12 2

    • dobra decyzja (1)

      będzie przejście od przystanku do przystanku, bez podwójnych świateł
      dojście na przystanek to jedne światła zamiast trzech

      • 11 0

      • I nie chodzi tu o market!

        Tylko też o przeprawę z przystanku na przystanek po drugiej stronie Traktu.

        • 6 0

    • nie przenosić! stare zostawić, dobudować drugie!

      • 2 9

  • O zgrozo! (1)

    Żółte barierki, kostka bauma i kładki dla pieszych - witamy w PRL-u (w nowym wydaniu).

    • 46 16

    • barierki typu trzepak to komuna na 102!

      • 0 0

  • Nie żartujcie, zaraz czerwiec za pasem a wykonawcy nie ma - termin 30 listopada jest mało realny. (3)

    Przetarg trzeba było ogłosić zimą żeby dać czas.
    A ponieważ kryterium jest jak zwykle cena, więc podejrzewam, że wygra ktoś kto naopowiada bajek i pojedzie po jakości robót.
    A propos gwarancji, to dlaczego miasto nie domaga się napraw gwarancyjnych drogi rowerowej z Wrzeszcza (ETC) na Żabiankę? Czy przegapiono termin gwarancji czy brak jest nadzoru nad taką infrastruktura czy może jakaś cicha ugoda była pod stołem? Napraw nie jest dużo, bo to tylko kilkanaście pęknięć i wypiętrzeń od korzeni, załatanych tymczasowo polbrukiem. Ale jak jest gwarancja wykonawcy to trzeba żeby miasto usunęło te drobne problemy zanim się pogłębią lub skończy okres gwarancji. Czy może brakuje w tym mieście dobrego gospodarza, który ma przecież czterech zastępców, pięciu doradców i setki urzędników do pilnowania nie wiadomo czego?

    • 33 5

    • Głupiś i tyle

      Oni doskonale wiedzą, czego maja pilnować

      • 2 4

    • To jest Gdańsk. (1)

      Realista - ty nawet nie wiesz jak i nie którzy ludzie że przetarg to i tak fikcja,wykonawca już od dawna wie że to on będzie to robił.Tak ze on już jest dawno przygotowany.Kiedyś wykonywaliśmy roboty na które przetarg miał się odbyć za pół roku,tak że ta cała gospodarka przetargowa to jedna wielka ściema.A było to 30 lat temu ale nic się nie zmieniło.

      • 2 3

      • Mówisz, że w 1985 r. startowałeś w przetargach i obowiązywało wtedy Prawo zamówień publicznych w obecnej formie?

        • 4 1

  • Dziura na dziurze (2)

    Nareszcie, bo wstyd, żeby taka dziurawo-połatana droga prowadziła do gdańska.. 3 lata temu jak wiozłam rodzinkę do gdańska ze śląska, to pytali, czy to na pewno droga do Gdańska?

    • 37 3

    • Większość traktu ma już nowa nawierzchnie

      • 6 1

    • I trzy lata przespałaś pod kamieniem?

      • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane