- 1 Dwa osiedla obok siebie bez wspólnej drogi (166 opinii)
- 2 Najstarsza fontanna idzie do remontu (80 opinii)
- 3 Chodnik dodatkowym pasem Grunwaldzkiej (105 opinii)
- 4 Miasto pełne znaków. Wiele niepotrzebnych (141 opinii)
- 5 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (222 opinie)
- 6 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (247 opinii)
Bezpieczniej na przejściu na Wysepkę. Wróci przejście dla pieszych przy Teatrze Miniatura
Jedyne przejście przez al. Grunwaldzką bez sygnalizacji świetlnej - na tzw. wysepkę we Wrzeszczu - zostanie w nią wyposażone. Urzędnicy zapowiadają również przywrócenie przejścia dla pieszych na wysokości Teatru Miniatura i parku Uphagena, które zostało "tymczasowo" zlikwidowane ze względów bezpieczeństwa ponad dekadę temu.
Piesi muszą tutaj wykazać się niezwykłą ostrożnością. Częściowo w pokonaniu jezdni pomaga układ świateł w rejonie przystanku tramwajowego Klonowa, który wstrzymuje ruch aut na al. Grunwaldzkiej, po czym jednak zapala się zielone światło dla aut wyjeżdżających z ul. De Gaulle'a.
Koniec z czekaniem na inne działania inwestycyjne
Montaż świateł nie wpłynie zatem na ograniczenie w ruchu pojazdów, bo ten i tak jest dzisiaj wstrzymywany sygnalizacją. Znacznie za to poprawi bezpieczeństwo pieszych.
Urzędnicy co do zasady zgadzali się z tym, że budowa sygnalizacji jest potrzebna, jednak przez lata inwestycja była odkładana "na potem". Tłumaczono to potrzebą określenia przyszłego zagospodarowania tzw. wysepki i tego, czy znajdująca się tam zabudowa nie będzie wyburzona.
Kolejną wymówką była planowana rozbudowa Galerii Bałtyckiej, w ramach której zamierzano przebudować na koszt inwestora ul. Lendziona i skrzyżowanie z al. Grunwaldzką. Wątpliwe jest jednak, by ta inwestycja doszła w najbliższym czasie do skutku.
Artykuł z 2019 r.: Hotel i biurowiec zamiast rozbudowy Galerii Bałtyckiej?
Miasto: sygnalizację zbudujemy nawet bez Galerii Bałtyckiej
- Pomimo braku inwestycji związanej z rozbudową galerii handlowej uważamy budowę sygnalizacji świetlnej w tym miejscu za zasadną. W związku z tym wystąpiliśmy już o zabezpieczenie środków na realizację tego przedsięwzięcia w budżecie miasta - zapowiada Tomasz Wawrzonek, zastępca dyrektora Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni ds. zarządzania.
Możliwy termin budowy sygnalizacji w tym miejscu to 2024 r. i to właśnie w przyszłorocznym budżecie miasta ma zostać uwzględniona przebudowa przejścia. Wstępny szacunkowy koszt prac budowlanych wraz z włączaniem "zebry" w system Tristar to ok. 700-800 tys. zł.
Przejście przy Teatrze Miniatura czeka na realizację
Zdecydowanie mniej skonkretyzowane jest odtworzenie przejścia przez al. Grunwaldzką na wysokości Teatru Miniatura i parku Uphagena. W 2010 r. zostało ono zlikwidowane ze względu na wąski azyl dla pieszych w pasie rozdziału alei.
Pod naporem krytyki mieszkańców i organizacji pozarządowych władze miasta zapowiedziały dokonać korekty jezdni, aby wygospodarować więcej przestrzeni dla pieszych w obrębie torowiska i ustawić maszty sygnalizacji świetlnej. W przetargu najtańsza oferta opiewała na 907 tys. zł i przekroczyła budżet zarezerwowany na ten cel o ok. 270 tys. zł.
Ostatecznie w ramach szukania oszczędności w związku z budową tunelu pod Martwą Wisłą
(koszt ok. 1,450 mld zł) zdecydowano odłożyć inwestycję na bliżej nieokreśloną przyszłość. W międzyczasie wygasły wszystkie pozwolenia i uzgodnienia projektu przebudowy alei.
Nie będzie nowego przejścia naziemnego na Zaspie. Brakuje pieniędzy na budowę
Przejście musiało ustąpić innym ważniejszym inwestycjom
Dzisiaj urzędnicy nie mają już wątpliwości, że przejście w tym miejscu jest potrzebne. Stanowiłoby bowiem najkrótszą drogę dojścia do parku Uphagena dla mieszkańców rejonu ul. Politechnicznej i Brackiej. Z szacunków GZDiZ przed jego likwidacją wynikało, że aleję w tym miejscu pokonuje ok. 30-50 osób w ciągu godziny szczytu komunikacyjnego.
- Przejście znajduje się na liście przejść do wykonania na głównych arteriach komunikacyjnych miasta, a jedynym ograniczeniem jego realizacji były wysokie koszty z tym związane, szczególnie w zestawieniu z potrzebami realizacji podobnych inwestycji, z których część została już wykonana, m.in. przejście przy Bramie Wyżynnej, przejście przy GUMed czy przejścia przez Podwale Przedmiejskie - mówi Tomasz Wawrzonek.
Przejścia jako element dodatkowy trasy Nowa Politechniczna?
Należy przy tym nadmienić, że przejścia nie można "przesunąć" na wysokość ul. Bohaterów Getta Warszawskiego i przebudowanych peronów tramwajowych na przystanku Miszewskiego w ramach trasy tramwajowej Nowa Politechniczna. Podyktowane jest to układem łuków wjazdowych i wyjazdowych z Nowej Politechnicznej.
Niewykluczone jest natomiast włączenie projektu przejścia jako elementu uzupełniającego budowę trasy tramwajowej Nowa Politechniczna, która wymusi znaczną przebudowę fragmentu al. Grunwaldzkiej w tej części Wrzeszcza.
Jak będzie wyglądać otoczenie Nowej Politechnicznej?
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – nieruchomości we Wrzeszczu
Miejsca
Opinie (327) ponad 10 zablokowanych
-
2023-01-04 23:18
Opinia wyróżniona
Powinno też powstać przejście na jezdni w drugą stronę na wysokości ul. de Gaulle'a (2)
Tam też ruch jest wstrzymywany światłami. Auta i rowery mogą przejechać a pieszy przejść nie może. Trzeba nadkładać wiele drogi, że z Jesionowej/de Gaulle'a przejść do drugą stronę Grunwaldzkiej i do dworca
- 30 64
-
2023-01-05 09:49
proponuje zamknąć całą aleje grónwaldzką i zrobić ciąg pieszo rowerowy Czemu jeszcze ten od zwężania ulic i stawiania bezsensownych przejść tego nie zrobił,jeszcze tunele dla pieszych trzeba zasypać
- 3 6
-
2023-01-05 09:38
a kogo to obchodzi napewno nie wladz Gdańska
- 1 6
-
2023-01-04 13:20
Opinia wyróżniona
powoli dobrze się dzieje (78)
wreszcie wraca myślenie pro-ludzkie, nie tylko pro-samochodowe. Zmniejszy się też liczba (niezbyt legalnych, bo jest płotek) przekroczeń jezdni przy Miniaturze, tym samym spadnie ryzyko wypadku, kierowcy powinni się cieszyć.
- 191 322
-
2023-01-05 10:29
(1)
co to jest za wymysł pt. myślenie pro-samochodowe? przecież koło powstało po to aby człowiek miał prościej i to człowiek prowadzi pojazd na kółkach. sojaluchy chciałyby nas cofnąć do ery sprzed wynalezienia koła?
- 3 2
-
2023-01-06 10:05
Autostrady w środku miasta to wymysł komunistów
- 1 3
-
2023-01-05 09:55
a samochody to prowadzi kto?! (3)
roboty czy dziki? wez sie ogarnij,
- 2 2
-
2023-01-06 10:05
Zakompleksiony polski kierowca jest jedynym w swoim rodzaju
- 0 1
-
2023-01-05 15:03
Trójmiejskie dziki są kulturalniejsze dla pieszych od kierowców
- 1 1
-
2023-01-05 14:55
Czasami inne zwierzęta na B ;)
- 0 1
-
2023-01-05 09:15
blablabla....małe firmy i kierowcy są najmocniej łupani w tym kraju, tylko żebyś mógł sobie chodzić po przejściach
- 0 5
-
2023-01-04 20:38
Będziesz.mnie za darmo rowerkiem woził rikszą. (2)
Z zakupami, przysłowiową wersalką i codziennie dzieci do i ze szkoły. Cały rok. Wtedy się zgadzam.
- 0 8
-
2023-01-05 10:13
Uwielbiam
te sztampowe argumenty osób uzależnionych od aut :D Robisz zakupy budowlane kilka razy w tygodniu ?
- 5 1
-
2023-01-05 09:18
Mógłbyś przytoczyć to przysłowie z wersalką?
- 5 0
-
2023-01-04 16:23
proludzkie to będzie, gdy nie będę musiał jadąc do roboty (3)
robić 100 kilometrów dziennie.
Proludzkość ma przejścia naziemne w d... ...alekiej kolejności odśnieżania...- 5 7
-
2023-01-05 09:55
Zmień pracę lub mieszkanie. (2)
Tak będzie najprościej.
- 3 1
-
2023-01-05 10:28
(1)
to się nie skleja. ja mam komfortowy dom oddalony od pracy prawie 40 km w jedną stronę. niestety praca jest na tyle atrakcyjna, że wolę do niej jeździć samochodem niż szukać innej. połączenia zbiorkomowe niestety odpadają z uwagi na fakt, że musiałbym stracić dziennie te 4-5 godzin.
- 4 2
-
2023-01-05 15:02
I ceną tego komfortu jest czas dojazdu, ew. problemy z parkowaniem i korki
Takiego wyboru dokonałeś i miło, że po latach ciągle jest dla Ciebie racjonalny. Jako mieszkańcowi innej gminy nie daje Ci to natomiast mandatu do narzucania lub negowania zmian w Gdańsku.
- 1 4
-
2023-01-04 13:52
dzieje się bardzo źle (4)
Komu ma to służyć ? Światła już co 100 m . Jaki tam jest ruch pieszych przy teatrze ? Praktycznie minimalny był dlatego też zlikwidowano przejście. zarządzanie tym miastem a w tym przypadku ruchem na drodze to katastrofa . Teraz jeszcze ograniczenie prędkości niech zrobią i radar ... będzie miodzio
- 25 22
-
2023-01-05 09:13
ludziom ma to służyć
- 1 1
-
2023-01-04 17:18
Progi, progi!!!
...i szykany!
- 3 3
-
2023-01-04 15:51
ograniczenie do 50 jest w całym mieście - to że nie ma znaków nie oznacza dowolności w tym względzie...
- 9 13
-
2023-01-04 15:07
To koniec!
- 2 3
-
2023-01-04 13:30
(3)
A w samochodach to nie ma ludzi??
- 33 9
-
2023-01-04 15:28
przeważnie jest jeden nieudolny za fajerą czyli ty
- 5 3
-
2023-01-04 13:35
(1)
część ludzi wsiadających do samochodu staje się kimś innym.
- 20 25
-
2023-01-06 10:03
Polski kierowca to w ogóle temat na książkę.
- 2 0
-
2023-01-04 13:25
(6)
nie pleć bzdur, w tym ZdiZ-cie już naprawdę na łe...p upadli, niedługo to sygnalizacja i przejście będzie co 20m metrów, bo łaskawie pieszy nie może się kawałek przejść no, ale lepiej do końca zakorkować miasto.
- 32 23
-
2023-01-05 09:08
Przy każdym wypadku z powodu nieuwagi kierowcy w obrębie takiego przejścia wrzask
"ale gdzie w cywilizowanym kraju są przejścia przez drogi wielopasmowe bez świateł". To stawiają sygnalizację i znowu lament. To samo ze zdejmowanymi strzałkami warunkowymi po kolizjach wynikających z niedopełnienia obowiązku zatrzymania się. To samo z progami. Może trzeba było od początku jeździć jak ludzie?
- 3 1
-
2023-01-04 13:30
Również i ty możesz się przejść łaskawie (4)
Zamiast się wozić po mieście od drzwi pod drzwi najlepiej na trawniku
- 29 26
-
2023-01-05 09:18
pieszy ma kilkaset metrów do przejscia. dobrze mu to zrobi dla zdrowia. a jak nie ma sil, jest chory, to niech w domu siedzi (2)
- 5 4
-
2023-01-06 10:02
Co za antyintelektualny bełkot. Mam wrażenie, że dla niektórych samochód to przedłużenie ich męskości.
- 2 0
-
2023-01-05 09:53
Dla twojego zdrowia dobrze będzie
jak zostawisz auto i pojedziesz rowerem lub przewietrzysz głowę idąc pieszo. Nie ma żadnej logiki w twym rozumowaniu.
- 5 5
-
2023-01-04 15:39
można też się po prostu rozejrzeć i nie włazić pod koła ale po co zrobią światła a bezczelne głupki dalej będą włazić pod koła
- 12 14
-
2023-01-04 13:25
Moja wina że jesteś nieudacznikiem życiowym i nie posiadasz samochodu (47)
Jest to jasna wojna marksistów o to by sztucznie zakorkować miasto i wprowadzić limit aut
- 103 83
-
2023-01-05 11:54
Jest dokladnie jak piszesz (3)
obecna Grunwaldzka to klasyczny relikt komuny.To taki klasyczny fragment sowieckiego miasta,gdzie liczy sie przepustowosc arterii dla ciezarowek i czolgow , a nie mieszkancy. Za Stalina zlikwidowano wschodnia pierzeje kamienic i poszerzono Grunwaldzka do wymiarow autostradowych.To jest nie do pomyslenia w miastach zachodu aby przez srodek dzielnicy
obecna Grunwaldzka to klasyczny relikt komuny.To taki klasyczny fragment sowieckiego miasta,gdzie liczy sie przepustowosc arterii dla ciezarowek i czolgow , a nie mieszkancy. Za Stalina zlikwidowano wschodnia pierzeje kamienic i poszerzono Grunwaldzka do wymiarow autostradowych.To jest nie do pomyslenia w miastach zachodu aby przez srodek dzielnicy mieszkaniowej puscic takie cos.To musi sie zmienic.Nic nie poradze Kowalarzom i Baninowcom ,ze mieszkaja z dala od dolnego tarasu i usza dojezdzac.Trzeba bylo myslec jak sie kupowalo dom czy mieszkanie.Kupiliscie taniej,ale nie myslcie ze mieszkancy Wrzeszcza beda za te wasza obnizke ceny placili wdychajac wasze spaliny.
- 2 14
-
2023-01-05 13:50
(2)
Nie wiem co ci ktoś z głową narobił ale twierdzenie że budowa kolejnych przejść dla pieszych spowoduje zmniejszenie ilości jadących pojazdów jest wręcz objawem chorobowym. Tym sposobem mieszkańcy Wrzeszcza będą wdychali kolejne dodatkowe dawki spalin wydalane przez pojazdy a tym sposobem stojące pojazdy. Jakbyś nie wiedział najwięcej szkodliwych
Nie wiem co ci ktoś z głową narobił ale twierdzenie że budowa kolejnych przejść dla pieszych spowoduje zmniejszenie ilości jadących pojazdów jest wręcz objawem chorobowym. Tym sposobem mieszkańcy Wrzeszcza będą wdychali kolejne dodatkowe dawki spalin wydalane przez pojazdy a tym sposobem stojące pojazdy. Jakbyś nie wiedział najwięcej szkodliwych spalin pojazdy wydalają stojąc lub ruszając z miejsca. Zbudujcie przejście co 200m przecież za dwa lata je zamkniecie a chodzi li tylko na wydanie kasy by króliczkowi zrobić dobrze.
- 15 3
-
2023-01-06 09:57
(1)
Miasto to nie autostrada, a w tym kraju jest za dużo kierowców z kompleksem małego pen..a. Wam to lepiej rower się przyda. Grunwaldzka powinna zostać zwężona do jednego pasa + bus pas. resztę oddać ludziom.
- 1 11
-
2023-01-06 18:51
Coraz częściej dają o sobie znać rowerzyści w obcisłych gaciach z małym w kroku i ze zwężeń już wystarczą ich zwężone mózgi. Na Grunwaldzkiej są chodniki i ścieżki rowerowe. Obecny przekrój jest ok i nie ma sensu cudować.
- 10 1
-
2023-01-05 10:28
jego wina, że mentalnie zatrzymałeś się w latach '90?
- 2 12
-
2023-01-05 09:37
Przecież za 15 lat nikt nie będzie posiadał samochodu
Tylko garstka ludzi będzie jeździła elektrykami, których i tak nie wiadomo jak utylizować i jak gasić w razie pożaru
- 5 1
-
2023-01-04 15:24
(3)
nie jest sztuką posiadać auto a sztuką jest mieć je nowe a nie jak twój 20 letni szrot smrodzący i śmierdzący...dajcie mnie do władzy a max auta będą miały 12 lat i na złom !!! w ciągu 2-3 miesięcy korki znikną i będzie jak w latach 90 tych
- 6 21
-
2023-01-05 10:25
zawodowym kierowcą nie jestem ale nie pamiętam kiedy ostatnio widziałem 20 letni szrot na ulicy.
- 1 1
-
2023-01-04 16:31
Właśnie dla Ciebie to problem kupić nawet starszy samochód
- 6 7
-
2023-01-04 15:46
ty to sobie możesz
- 8 8
-
2023-01-04 14:28
(5)
Nieudacznik życiowy, bo nie ma auta? Ktoś tu się chyba w latach 80. zatrzymał?
- 32 37
-
2023-01-04 16:30
Płacz dalej nieudaczniku (3)
Mam nadzieje że dale skrecasz kark jak jadę swoim porsche, a Ty dalej na etanie w lidlu XD
- 20 17
-
2023-01-06 09:44
Wyobraźcie sobie że takie przygłupy żyją wśród nas.
- 0 4
-
2023-01-05 09:49
Porsche to ty w filmie widziałeś. (1)
- 5 15
-
2023-01-05 14:58
Wątpliwe
W Reksiu nie promowali motoryzacji
- 2 1
-
2023-01-04 15:27
to ja sven z tyko od babuni
- 7 1
-
2023-01-04 13:51
dlatego w Moskwie są wielkie drogi i brak chodników a w zachodnich miastach znacznie mniejsze drogi i pełno deptaków (30)
nie wiedziałem że marksiści są z zachodu
- 52 64
-
2023-01-05 10:09
tyś Moskwy nawet na zdjeciach nie widział (1)
najszersze chodniki na świecie są w Moskwie, podobnie w Piterze
- 7 2
-
2023-01-06 09:43
W tym również wielopasmowe drogi ciągnące się przez sam środek miasta + niekończące się korki od samego rana do późnego wieczora
- 0 4
-
2023-01-04 22:15
(1)
No Marks akurat był Niemcem.
- 3 0
-
2023-01-04 23:23
a Lenin pół życia spędził
w Szwajcarii i w Niemczech...
Gdzie zauważył go niejaki Parvus (Israel Lazarevich Gelfand)...- 1 2
-
2023-01-04 19:52
bo zachód stać na poziemne trasy
- 5 2
-
2023-01-04 16:20
"nie wiedziałem że marksiści są z zachodu"
To rzeczywiście niewiele wiesz...
Wypowiedź z klasy "samozaoranie"...- 11 7
-
2023-01-04 15:26
to pewnie napisał sven lub inny serjoża
- 2 5
-
2023-01-04 14:16
dlatego w USA są wielkie drogi i brak chodników a w krajach trzeciego niedorozwinięcia znacznie mniejsze drogi i pełno deptaków (22)
- 43 33
-
2023-01-05 09:04
Utknąłeś w latach 70-tych XX wieku i chyba w międzyczasie nie opuszczałeś Gdańska (2)
- 3 15
-
2023-01-05 10:16
Gdańsk tez utknął z drogami. (1)
są te same tylko osiedli przybyło. Komunikacja trochę autobusowa stara się między osiedlami poruszać po wyasfaltowanych dawnych miedzach miedzy polami.
- 8 3
-
2023-01-07 12:33
A skąd wziąć nowe drogi? Zaminić miasto w autostradę? Im więcej gróg, tym więcej samochodów się pojawi.
- 1 4
-
2023-01-04 20:30
.
USA to kraj trzeciego świata. Tyleż że z bronią jądrową.
- 3 0
-
2023-01-04 16:18
w miastach USA gdzie są pseudobezkolizyjne autostrady miejskie (4)
wskaźniki jakości życia są bardzo niskie. Budżet federalny i budżety stanowe nie mają środków na utrzymanie już istniejącej, przewymiarowanej tam infrastruktury drogowej a ludzie jak tracili czas w korkach, nadal tracą. Tracą przy okazji zdrowie: obecne pokolenie Amerykanów ma przewidywaną długość życia krótszą niż poprzednie.
- 16 39
-
2023-01-04 23:17
"wskaźniki jakości życia są bardzo niskie"
Nie ma to żadnego związku z faktem istnienia tych obiektów drogowych...
To tylko oznacza, że biedni biednieją, a bogaci się bogacą...
I nie mają ochoty się dzielić.
Dokładnie jak w Gdańsku ECS czy złoty nocnik...
Ktoś zarobił, ktoś się ustawił, a płacić mają wszyscy...- 7 7
-
2023-01-04 20:41
U nas za to mamy na tv PiS i kościół kk miliardy
- 7 2
-
2023-01-04 20:31
Nie tylko przewidywaną, realna mocno im spadła, żyją krócej niż Kubańczycy.
- 5 1
-
2023-01-04 17:17
...nudzisz
- 15 11
-
2023-01-04 15:05
Dawno nie byłeś w Stanach (8)
Weź se wyguglaj jak wyglądało Time Square w NY w 2005 roku a jak wygląda teraz. Nie zobaczysz tam żadnego autka. Pozwężali też drogi, by powiększyć chodniki i wyznaczyć drogi rowerowe.
- 30 48
-
2023-01-05 09:17
time square a grunwaldzka. niezle niezle. zreszta chyba nie masz pojecia, o tym, ze w nowym yorku masa ludzi korzysta (7)
z metra. u nas to nawet skm i pkm nie potrafi jezdzic zgodnie z rozkladem, a ty oczekujesz robienie deptaków i jazde rowerami
- 28 5
-
2023-01-05 09:33
Bla, bla, bla (6)
Uwielbiam te argumenty ludzi, którzy robią wszystko, żeby tylko uniknąć zmiany swoich przyzwyczajeń i myślenia - ,,bo komunikacją nie dojadę tak szybko jak samochodem"(w domyśle: czas podróży komunikacją nie będzie identyczny jak samochodem), ,,bo pociągi nie jeżdżą zgodnie z rozkładem'' tak jakby to się działo codziennie. Uczciwiej byłoby
Uwielbiam te argumenty ludzi, którzy robią wszystko, żeby tylko uniknąć zmiany swoich przyzwyczajeń i myślenia - ,,bo komunikacją nie dojadę tak szybko jak samochodem"(w domyśle: czas podróży komunikacją nie będzie identyczny jak samochodem), ,,bo pociągi nie jeżdżą zgodnie z rozkładem'' tak jakby to się działo codziennie. Uczciwiej byłoby przyznać, że po prostu nie macie ochoty na zmianę swoich nawyków i planu dnia nawet o pół godziny, a samochód traktujecie jak wyznacznik statusu. Mówię ja, posiadaczka samochodu, który potrafi zostać w domu na rzecz zbiorkomu i uwierzcie, da się, a i pretensji o to, że hurrr durrrr, jak miasto może nie budować dla mnie trzypasmówki na długości całego miasta mniej.
- 10 23
-
2023-01-07 22:16
Po prostu szkoda życia
na spędzanie go w pojazdach i na przystankach komunikacji miejskiej. Czego nie rozumiesz?
- 0 4
-
2023-01-05 13:55
wskaż jeden dzień w roku kiedy autobus, pkm i skm były punktualnie. Widać, że sam nie korzystasz z komunikacji miejskiej.
- 5 1
-
2023-01-05 10:24
widać jasno z treści, że niczego nie masz bo podróż samochodem rozpatrujesz jako wyłącznie własne widzimisię. myślisz, że ludzie chcą wydawać dziesiątki tysięcy na samochody, które są drogie w utrzymaniu i jeszcze się pierdzielić z jakimś Obajtkiem i jego zdzierstwem? samochód to dla wielu konieczność a nie przyzwyczajenie ale to trzeba już coś w życiu mieć żeby być w stanie to zrozumieć.
- 3 3
-
2023-01-05 10:10
bla bla bla (2)
zmieniłem i wróciłem do auta, dodatkowo tracić 3 godziny dziennie na dojazdy tą wspaniałą komunikacją to może sobie wy, sojowi komuniści na utrzymaniu rodziców
- 19 5
-
2023-01-05 14:01
(1)
to może zamiast inwestować w auto zainwestuj w mieszkanie bliżej miejsca pracy, zamiast mieszkać na zad*piu.
- 4 7
-
2023-01-05 14:56
To by bylo zdecydowanie za trudne
on mieszka w jakimś Bojanie i się mu należy. Niech się zgłosi do swojego wójta...
- 1 4
-
2023-01-04 14:27
W krajach trzeciego świata są drogi bez chodników. (3)
- 26 3
-
2023-01-05 09:16
ty widziales przedmiescia amerykanskich miast? ty widziales, ze tam nie ma chodników, bo kazdy i tak ma dojezdzac autem
- 3 4
-
2023-01-04 17:36
W krajach trzeciego świata nie ma dróg (1)
i dążycie do tego, żeby w Gdańsku też było jak w krajach trzeciego świata
- 12 12
-
2023-01-05 09:18
nikt nie likwiduje dróg w Gdańsku
ba, budują nowe. Po prostu myśli się o wszystkich.
- 7 1
-
2023-01-04 13:18
Opinia wyróżniona
Przejście na wysokości ul Sobótki (25)
Proszę jeszcze o przejście na wysokości ul Sobótki - brak dostatecznej liczby przejść i utrudnienia w komunikacji pieszej we Wrzeszczu powoduje widoczną degenerację tej części miasta - zamiera handel i usługi.
- 113 164
-
2023-01-04 14:09
Bardziej przydatne niz to przy Miniaturze
- 7 8
-
2023-01-04 13:49
tam jest ich wystarczająco (4)
przecież są tam dwa przejścia dla pieszych obok przystanku Sobótki, jest jedno przy Manhattanie i jedno w górę przy małym sklepiku spożywczym, jeszcze Ci mało?
- 15 15
-
2023-01-05 10:00
Może zamknijmy Grunwaldzką dla samochodów?
Przecież można jechać obwodnicą.
- 2 1
-
2023-01-04 20:36
A ja proszę o przejście spod Manhattanu na drugą stronę. Bo obecnie muszę dwa razy stać na światłach.
- 2 6
-
2023-01-04 15:50
(1)
Przez Grunwaldzką? Jest przejście przy Manhattanie (Jaśkowa/Konopnickiej) następne przy Do studzienki/Miszewskiego. To dość spory odcinek, ponad 380m. W drugą stronę, do bałtyckiej, przejścia są co mniej niż 300m
- 11 14
-
2023-01-04 19:58
i wystarczy!
- 16 4
-
2023-01-04 13:34
bardzo dobry pomysł (4)
a ktoś studiujący ekonomię albo urbanistykę ma temat-samograj na licencjat czy magisterkę: jak likwidacja i przywrócenie przejścia dla pieszych wpłynęło na liczbę pustostanów i wysokość czynszów w okolicy w porównaniu do średniej z dzielnicy i miasta
- 13 19
-
2023-01-04 14:31
Jest sporo takich badań (3)
Wychodzą z nich bardzo ciekawe rzeczy - np. właściciele lokali handlowych/usługowych, pytani o to, jak docierają do nich klienci, zwykle zawyżają odsetek przyjeżdżających autem. Z kolei po wprowadzeniu ułatwień dla pieszych kosztem miejsc postojowych i innych udogodnień dla kierowców zwykle utargi są większe.
- 19 24
-
2023-01-04 17:20
Buahahahaha!!! (2)
Większej bzdury już dawno nie czytałem.
- 20 9
-
2023-01-04 17:25
(1)
Nie trzeba badan. Wystarczyło zobaczyć, co się stało na Stagiewnej, na której jeszcze niedawno pełno było pustostanów, ale za to był parking.
- 7 27
-
2023-01-04 17:55
parking na Stagiewnej?!
Chyba od tego zapomnianego placu budowy...
Kto by chcial ciagnac latte z widokiem na stary plot i pokrzywy??! Samochody nic do tego nie maja...
I do tego miejsca masowy uzytkownik samochodem nie jezdzi, bo odwiedza sie je jedynie w jednym celu.
Aby sie nawalic...
Jak autobus...- 11 4
-
2023-01-04 13:29
(6)
Zamiera, bo nie ma gdzie parkować.
- 41 26
-
2023-01-04 16:19
Podobno Długa umarła już kilka lat temu (5)
Pewnie nie ma tam życia ani knajp czy sklepów. Ale nie wiem na pewno, dawno nie byłem bo nie można tam wjeżdżać autem, a ja inaczej nie umiem się poruszać.
- 15 23
-
2023-01-05 09:21
ja codziennie ide zrobic zakupy na dlugiej. swieze pieczywo, szyneczka. w porze obiadowej udaje sie do najlepszych restauracji
wieczorami oczywiscie zabawa w cocomo. i tak to własnie zyja te ulice
- 4 1
-
2023-01-04 17:50
to jest skansen dla turystow (3)
Wiec przyklad demagogiczny, aby nie powiedziec taki rozumny... inaczej...
- 17 11
-
2023-01-04 20:34
(2)
Bohaterów Monte Cassino.
- 3 2
-
2023-01-04 22:36
równie dobry przykład (1)
taki mało adekwatny do normalnego życia...
- 8 2
-
2023-01-05 09:54
Nie znasz normalnego życia, bo spędzasz je w korku
- 0 3
-
2023-01-04 13:29
Handel i uslugi (6)
Przenoszą się w inne miejsca. Do centrów handlowych i internetu. To postępuje od dawna. Serio stworzenie przejścia spowoduje nagle rozwój handlu i usług w okolicy?
- 60 25
-
2023-01-05 00:17
Brak pieszych
Tak, utrudnienia komunikacyjne dla pieszych powodują "wymieranie " obszarów miasta. Przejście na wysokości Sobótki jest naturalnym przedłużeniem ciągu pieszego ul Waryńskiego, łączącego Dolny Wrzeszcz z Górnym. Swobodna komunikacja piesza wpływa nie tylko na dostępność usług i handlu lokalnego, ale także gastronomii. Aktualnie ta część Wrzeszcza jest mało przyjazna mieszkańcom...
- 4 21
-
2023-01-04 16:21
miasta przyjazne dla pieszych i rowerzystów mają wiele ulic uwolnionych od jeżdżących i parkujących samochodów
przy których handel i usługi kwitną
- 15 18
-
2023-01-04 16:18
A byłeś kiedyś w Dolnym Wrzeszczu? (3)
Np na Wajdeloty ?
- 7 26
-
2023-01-04 23:57
Ja niekiedy przechodzę przez ul Wajdeloty (1)
Są tam różne placówki handlowe, jest nawet Biedronka
- 3 2
-
2023-01-05 09:19
biedronka to juz nawet na marsie ma 4 sklepy wiec to kiepski przyklad
- 5 2
-
2023-01-04 22:35
a ty byłeś?!
Widziałeś tam jakiś handel?!
- 8 6
Wszystkie opinie
-
2023-01-04 13:02
Grunwaldzka deptakiem (5)
Wincyj przejsciów, ni wim tylko komu to potrzebne jest ?
- 58 39
-
2023-01-04 13:03
To, że twój szrot ma problem z hamowaniem i ruszaniem to jest twój problem.
- 18 18
-
2023-01-04 13:06
Ludziom?
- 15 6
-
2023-01-04 13:31
Problemy mieszkańców Banina nie interesują nikogo we Wrzeszczu. Było trzeba nie kupować domku na końcu świata i teraz domagać się do niego autostrady na koszt gdańszczan.
- 5 8
-
2023-01-04 13:47
kacperek przestań kwiczeć
- 9 1
-
2023-01-05 09:51
pewnie będą śmigać tam rydwany
- 0 0
-
2023-01-04 13:03
Przejście przy Miniaturze?! Bez sensu! Przecież jest 100 metrów dalej !!! (15)
- 95 58
-
2023-01-04 13:04
Trzeci pas obwodnicy?! Bez sensu! Przecież obok są dwa !!! (1)
- 36 18
-
2023-01-05 10:58
To prawda, trzeci pas jest bez sensu, choć z innego powodu.
- 0 2
-
2023-01-04 13:07
To sobie chodź 100m dalej (5)
a tak naprawdę to nie 100 tylko 220, co daje w sumie odległość 440m do przejścia żeby się dostać na drugą stronę.
- 28 12
-
2023-01-04 13:38
trochę schudniesz dzięki temu spacerkowi (1)
- 11 12
-
2023-01-04 13:48
kolano mnie boli tak jak naszczalnika
ale kolejka na 2 lata do lekarza jak się nie jest z kasty dojnej zmiany
- 8 0
-
2023-01-04 14:13
Straszne aż 100 gram schudniesz
- 4 6
-
2023-01-04 14:24
tylko, że tam z drugiej strony nic nie ma :(
- 7 6
-
2023-01-05 10:59
No i? To jest miasto przecież.
- 0 0
-
2023-01-04 13:08
Samochody na Grunwaldzkiej? (6)
Bez sensu, kawałek dalej jest obwodnica.
- 28 8
-
2023-01-04 13:33
Jestem za (5)
Jedzenia nie kupuj w sklepie bo samochodem dostarczane, wyhoduj sobie
- 7 12
-
2023-01-04 13:51
(1)
no tak, bo nikt inny tylko zaopatrzeniowcy śmigają ulicami
- 10 4
-
2023-01-04 18:16
w zasadzie, tylko
Kwestia definicji.
Ktos jezdzi dla przyjemnosci?!- 1 2
-
2023-01-04 13:54
samochodem osobowym nikt mojego jedzenia nie dostarcza (2)
a dla dostawczaków wystarczą drogi jednojezdniowe wszędzie, trzeba tylko leni śmierdzących wożących tyłek osobówkami przegonić
- 11 8
-
2023-01-04 17:22
Spadaj do swojej Białej Podlaskiej! (1)
- 4 5
-
2023-01-04 17:35
Ciekawe skąd ty przyjechałeś blachosmrodziarzu
- 2 5
-
2023-01-04 13:04
(3)
A kiedy skoncza Podwale Przedmiejskie? Zapomnieli juz?
- 14 32
-
2023-01-04 13:06
Kiedyś
może
- 2 5
-
2023-01-04 14:25
Nigdy, pomysł się nie sprawdził (1)
trasa wiecznie zakorkowana
- 7 4
-
2023-01-04 17:23
Bo tylko normalni inaczej myśleli, że korków nie będzie.
- 4 2
-
2023-01-04 13:04
Grunwaldzka autostradą
Wincyj pasów, ni wim tylko komu to potrzebne jest ?
- 24 21
-
2023-01-04 13:06
Przejścia dla pieszych i przejazdy rowerowe powinny być co 50 metrów (8)
Rowerki to nasza przyszłość!
- 15 58
-
2023-01-04 13:14
Jadąc rowerem ścierasz oponę (1)
emitując tym samym nadmiarowe CO2 do atmosfery! To katastrofa, nie przyszłość!
- 15 7
-
2023-01-04 13:16
Chciałeś Seba błysnąć, ale wyszło ci słabo.
- 6 10
-
2023-01-04 13:16
Rowery nie wymagają gęstych przejazdów ale piesi owszem
Takie "zaledwie" 250 m do najbliższego przejścia to pół kilometra zaiwaniania tam i z powrotem.
- 12 4
-
2023-01-04 13:24
. (1)
zamieńmy ścieżki rowerowe z trzypasmową ulicą i ruch się zmniejszy i w rządku będziemy jeździć. Albo zamknijmy tą ulicę niech rowerzyści i pieszy mają Eldorado. Kiedyś było Tiry na tor teraz jest: Samochody na rowery!
- 2 6
-
2023-01-04 14:41
Naróbmy tuneli, CPRów i innych wynalazków niebezpiecznych dla użytkowników
A potem zdziwko że trzeba w korku stać, jak nawet po fajki do kiosku każdy jedzie samochodem...
- 3 1
-
2023-01-04 15:28
.. kaftany to też twoja przyszłość
i grzechotka
- 1 1
-
2023-01-04 16:20
To dlaczego... (1)
... Ruch rowerowy teraz praktycznie zamarł?
- 1 1
-
2023-01-04 16:25
chyba w twojej wyobraźni
która ulega znacznemu ograniczeniu po zajęciu miejsca w samochodzie
- 0 1
-
2023-01-04 13:08
Jak to jest, że kilku aktywistów komplikuje życie tysiącom ludzi i nikt nie protestuje? (16)
ludzie to w większość bezmyślna masa która akceptuje wszystko co im narzucają.
- 87 40
-
2023-01-04 13:11
Może dlatego, że aktywiści drogowi, wyznawcy świętej przepustowości, nie mają racji. Mam nadzieję, że pomogłem. (4)
- 24 27
-
2023-01-04 13:18
Możesz wskazać aktywistów drogowych? (3)
W mediach są tylko patoaktywiści pieszo- rowerowi
- 24 15
-
2023-01-04 13:35
mogę - ciebie
- 9 14
-
2023-01-04 13:49
Na komentarzach tutaj przeważają wyznawcy Świętej Przepustowości (1)
- 11 15
-
2023-01-04 14:21
troll to nie patoaktywista
- 4 3
-
2023-01-04 13:14
Gdybyś tam mieszkał i musiał pół kilometra pieszo nadrabiać bo ci przejście zamknłli "czasowo" to też byś został aktywistą. (3)
- 16 15
-
2023-01-04 13:15
Jeździłby autem, bo było by wstyd przed Karyną.
- 8 15
-
2023-01-04 22:44
pół kilosa?! (1)
to nawet nie rozgrzewka...
- 2 2
-
2023-01-05 10:02
Dla kierowcy dystans nie do przebycia
Co widać po sposobie parkowania pod samymi drzwiami
- 1 1
-
2023-01-04 13:17
jak to jest że kierowcy komplikują innym życie i to jest ok? (3)
samochody mają stanowczo zbyt mocno uprzywilejowaną pozycję.
- 15 15
-
2023-01-04 15:42
Zlikwidować ambulanse, radiowozy i wozy straży pożarnej! (2)
To blachosmrody, które mają zdecydowanie za bardzo uprzywilejowaną pozycję! Chory niech sam sobie dojedzie do lekarza rowerkiem (wyjdzie mu to na zdrowie, szczególnie przy zawale serca!), a pożary niech zainteresowani sami gaszą!
- 6 9
-
2023-01-04 16:27
samochody służb ratunkowych mają trudności w przedarciu się przez zakorkowane ulice
wysiądź z samochodu - może ci to poszerzy wyobraźnię. Wyraźnie tego potrzebujesz.
- 6 8
-
2023-01-04 20:14
Nigdy nie stałem w korku złożonym z ambulansów
Za to widziałem wiele razy ambulans utykający w korku
- 4 5
-
2023-01-04 13:57
mnie komplikują życie kierowcy (2)
nie można spokojnie chodzić pieszo po Wrzeszczu bo wszędzie jest ten złom stojący lub jeżdżący a do tego za mało jest przejść dla pieszych a wszędzie światła na których długo się stoi, jakby nie było tej blaszanej zarazy to by była całkiem miła dzielnica
- 6 14
-
2023-01-04 22:44
widzisz, wszystko zależy od skali... (1)
Gdy ci ludzie przesiądą się na rowery, to nie przejdziesz z powodu rurkowej zarazy...
Polecam "normalne" dzielnice centralne w Skandynawii. Można zobaczyć ciekawostki...
Jedno z większych wyzwań to znaleźć i wyciągnąć swój rower przed dworcem kolejowym- 2 4
-
2023-01-05 10:04
No i dzięki temu, że u nas samochodowa zaraza bije na głowę rurkową zarazę jesteśmy w rankingach jakości życia o 3 długości
przed Skandynawią czy jakąś tam Holandią. A nie, czekaj...
- 3 0
-
2023-01-04 13:15
Przy dobrym ustawieniu czasowym świateł przejscie dla pieszych nie jest problemem (1)
Może czas aby nasi dobrodzieje nauczyli się je dobrze ustawiać.
- 32 12
-
2023-01-06 05:32
Barany z zdiz
Zrobić zieloną falę dla pojazdów poruszających się z dozwoloną prędkością 50 .Przetestowałem al.zwycięstwa,grunwaldzką,tylko jadąc ok 70 km/godz można uniknąć czerwonego co 200 m.za co kasę biorą.
- 0 0
-
2023-01-04 13:15
któryś z uzrędników będzie miał wyrzuty sumienia (3)
jak będzie pierwsza ofiara. Przejścia przez drogę wielopasmową powinno być zawsze ....zawsze ze światłami
- 36 19
-
2023-01-04 13:22
ile to już ofiar pochłonęły przejścia dla pieszych na Podwalu i przy Bramie Wyżynnej!
roi się tam od krzyży i zniczy.
- 9 6
-
2023-01-04 13:35
Problem z czytaniem, czy ze zrozumieniem tekstu? (1)
Przecież jest napisane, że będą to przejścia z sygnalizacją świetną
- 11 1
-
2023-01-04 15:41
Chyba problem ze wszystkim,
- 3 0
-
2023-01-04 13:16
CZas najwyższy (8)
samochody nie powinny być najważniejsze w mieście!
- 43 83
-
2023-01-04 13:26
(7)
nie, lepiej niech rządzą piesi dla których przejście kawałka do przejścia to już problem.
- 13 15
-
2023-01-04 13:34
Dokładnie, nogi wam do d*p poprzyrastają...problem podejść 50m
- 7 13
-
2023-01-04 14:02
weź się zamknij w swojej puszce i nie wychodź (4)
tak, to jest problem że aby przejść przez jezdnię trzeba iść dwa razy ponad sto metrów czyli tracić kilka minut żeby się znaleźć po drugiej stronie ulicy tylko dlatego, że kierowcy nie chcą łaskawie postać kilku sekund, przecież to będzie synchronizowane z innymi światłami więc niezbyt wiele samochodów się tam w ogóle zatrzyma a już na pewno na nie dłużej niż 20 sekund
- 13 10
-
2023-01-04 14:27
Gdańsk i synchronizacja - hahahaha (2)
widać ją właśnie na Alei Zwycięstwa - 3 razy się stoi na odcinku od Bramy Oliwskiej do Opery, mimo, że pieszych nie ma.
- 11 5
-
2023-01-04 14:43
Kurdę, jak to jest że jeżdżę tamtędy codziennie do pracy (1)
I stoję na czerwonym średnio raz na tydzień?
- 5 7
-
2023-01-04 17:24
Może w snach lub w innej miejscowości
- 4 3
-
2023-01-04 16:01
Spacer
Przecież ruch to zdrowie , więc w czym problem.
- 5 3
-
2023-01-04 14:05
a jaki problem posiedzieć trochę dłużej w aucie?:)
przecież tak lubicie swoje auta, lepsze do komunikacji miejskiej i roweru. Siedzisz sobie, masz ciepełko, radyjko. Dlaczego ktoś jeszcze miałby Ci ustępować, chodzić kilkaset metrów do przejścia?
- 14 6
-
2023-01-04 13:18
Opinia wyróżniona
Przejście na wysokości ul Sobótki (25)
Proszę jeszcze o przejście na wysokości ul Sobótki - brak dostatecznej liczby przejść i utrudnienia w komunikacji pieszej we Wrzeszczu powoduje widoczną degenerację tej części miasta - zamiera handel i usługi.
- 113 164
-
2023-01-04 13:29
Handel i uslugi (6)
Przenoszą się w inne miejsca. Do centrów handlowych i internetu. To postępuje od dawna. Serio stworzenie przejścia spowoduje nagle rozwój handlu i usług w okolicy?
- 60 25
-
2023-01-04 16:18
A byłeś kiedyś w Dolnym Wrzeszczu? (3)
Np na Wajdeloty ?
- 7 26
-
2023-01-04 22:35
a ty byłeś?!
Widziałeś tam jakiś handel?!
- 8 6
-
2023-01-04 23:57
Ja niekiedy przechodzę przez ul Wajdeloty (1)
Są tam różne placówki handlowe, jest nawet Biedronka
- 3 2
-
2023-01-05 09:19
biedronka to juz nawet na marsie ma 4 sklepy wiec to kiepski przyklad
- 5 2
-
2023-01-04 16:21
miasta przyjazne dla pieszych i rowerzystów mają wiele ulic uwolnionych od jeżdżących i parkujących samochodów
przy których handel i usługi kwitną
- 15 18
-
2023-01-05 00:17
Brak pieszych
Tak, utrudnienia komunikacyjne dla pieszych powodują "wymieranie " obszarów miasta. Przejście na wysokości Sobótki jest naturalnym przedłużeniem ciągu pieszego ul Waryńskiego, łączącego Dolny Wrzeszcz z Górnym. Swobodna komunikacja piesza wpływa nie tylko na dostępność usług i handlu lokalnego, ale także gastronomii. Aktualnie ta część Wrzeszcza jest mało przyjazna mieszkańcom...
- 4 21
-
2023-01-04 13:29
(6)
Zamiera, bo nie ma gdzie parkować.
- 41 26
-
2023-01-04 16:19
Podobno Długa umarła już kilka lat temu (5)
Pewnie nie ma tam życia ani knajp czy sklepów. Ale nie wiem na pewno, dawno nie byłem bo nie można tam wjeżdżać autem, a ja inaczej nie umiem się poruszać.
- 15 23
-
2023-01-04 17:50
to jest skansen dla turystow (3)
Wiec przyklad demagogiczny, aby nie powiedziec taki rozumny... inaczej...
- 17 11
-
2023-01-04 20:34
(2)
Bohaterów Monte Cassino.
- 3 2
-
2023-01-04 22:36
równie dobry przykład (1)
taki mało adekwatny do normalnego życia...
- 8 2
-
2023-01-05 09:54
Nie znasz normalnego życia, bo spędzasz je w korku
- 0 3
-
2023-01-05 09:21
ja codziennie ide zrobic zakupy na dlugiej. swieze pieczywo, szyneczka. w porze obiadowej udaje sie do najlepszych restauracji
wieczorami oczywiscie zabawa w cocomo. i tak to własnie zyja te ulice
- 4 1
-
2023-01-04 13:34
bardzo dobry pomysł (4)
a ktoś studiujący ekonomię albo urbanistykę ma temat-samograj na licencjat czy magisterkę: jak likwidacja i przywrócenie przejścia dla pieszych wpłynęło na liczbę pustostanów i wysokość czynszów w okolicy w porównaniu do średniej z dzielnicy i miasta
- 13 19
-
2023-01-04 14:31
Jest sporo takich badań (3)
Wychodzą z nich bardzo ciekawe rzeczy - np. właściciele lokali handlowych/usługowych, pytani o to, jak docierają do nich klienci, zwykle zawyżają odsetek przyjeżdżających autem. Z kolei po wprowadzeniu ułatwień dla pieszych kosztem miejsc postojowych i innych udogodnień dla kierowców zwykle utargi są większe.
- 19 24
-
2023-01-04 17:20
Buahahahaha!!! (2)
Większej bzdury już dawno nie czytałem.
- 20 9
-
2023-01-04 17:25
(1)
Nie trzeba badan. Wystarczyło zobaczyć, co się stało na Stagiewnej, na której jeszcze niedawno pełno było pustostanów, ale za to był parking.
- 7 27
-
2023-01-04 17:55
parking na Stagiewnej?!
Chyba od tego zapomnianego placu budowy...
Kto by chcial ciagnac latte z widokiem na stary plot i pokrzywy??! Samochody nic do tego nie maja...
I do tego miejsca masowy uzytkownik samochodem nie jezdzi, bo odwiedza sie je jedynie w jednym celu.
Aby sie nawalic...
Jak autobus...- 11 4
-
2023-01-04 13:49
tam jest ich wystarczająco (4)
przecież są tam dwa przejścia dla pieszych obok przystanku Sobótki, jest jedno przy Manhattanie i jedno w górę przy małym sklepiku spożywczym, jeszcze Ci mało?
- 15 15
-
2023-01-04 15:50
(1)
Przez Grunwaldzką? Jest przejście przy Manhattanie (Jaśkowa/Konopnickiej) następne przy Do studzienki/Miszewskiego. To dość spory odcinek, ponad 380m. W drugą stronę, do bałtyckiej, przejścia są co mniej niż 300m
- 11 14
-
2023-01-04 19:58
i wystarczy!
- 16 4
-
2023-01-04 20:36
A ja proszę o przejście spod Manhattanu na drugą stronę. Bo obecnie muszę dwa razy stać na światłach.
- 2 6
-
2023-01-05 10:00
Może zamknijmy Grunwaldzką dla samochodów?
Przecież można jechać obwodnicą.
- 2 1
-
2023-01-04 14:09
Bardziej przydatne niz to przy Miniaturze
- 7 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.