- 1 Zabójstwo 69-latki we Wrzeszczu (146 opinii)
- 2 Fotowoltaiczny dziwoląg w Sopocie (101 opinii)
- 3 Przystanki tramwaju wodnego w dzierżawie (54 opinie)
- 4 Wypadek galeonu i motorówki. Jest raport (62 opinie)
- 5 Kasa samoobsługowa to okazja do kradzieży (152 opinie)
- 6 Port Service: trwa szukanie nowego miejsca (139 opinii)
Bilet metropolitalny na początek
Wczoraj odbyło się historyczne spotkanie Związku Komunikacyjnego, który jest odpowiedzialny za kształtowanie polityki komunikacyjnej i zarządzanie lokalnym transportem. Innymi słowy, w przyszłości ma całkowicie naszą komunikację miejską zintegrować. Przewodniczącym Związku został dr Hubert Kołodziejski, dotychczasowy pełnomocnik marszałka ds. integracji transportu publicznego.
- Nie zawiodę pokładanych we mnie nadziei państwa i mieszkańców - powiedział po nominacji nowy szef metropolitalnej komunikacji.
A nadzieje są bardzo duże. W pierwszym okresie funkcjonowania Zgromadzenia Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej, należy przede wszystkim wprowadzić wspólne dla 13 gmin bilety, zarówno 24-godzinne, jak i miesięczne. Do sprzedaży w różnych wersjach wejdą już najprawdopodobniej w październiku tego roku.
Kolejnym nie cierpiącym zwłoki projektem jest kolej metropolitalna, czyli nowa linia SKM z Wrzeszcza do lotniska w Babich Dołach przez m.in. Osowę, Rębiechowo, Karwiny i centrum Gdyni. Pod uwagę brana jest również rewitalizacja odcinków linii kolejowych prowadzących z Trójmiasta w kierunku zachodnim.
Według prognoz specjalistów z Katedry Inżynierii Kolejowej Politechniki Gdańskiej, czas realizacji projektu powinien zakończyć się najpóźniej ok. 2020 r. Korzyści finansowych co prawda nie przyniesie, ale za to usprawni połączenie z portami lotniczymi, będzie alternatywą dla komunikacji samochodowej (szczególnie wśród mieszkańców Osowy, Karwin, czy Kacka), pozwoli na lepsze połączenie Trójmiasta z resztą regionu, skróci czas przejazdu oraz ograniczy emisję spalin.
Jakie będą koszty projektu? Już sama nitka SKM, w zależności wariantu technicznego, to wydatek rzędu od 300 do ponad 500 mln zł. Jednak 80 proc. kosztów najprawdopodobniej pokryje Ministerstwo Transportu i Unia Europejska.
- Niewątpliwym plusem inwestycji jest to, że nie zakłada ona budowy linii kolejowej od podstaw. Infrastruktura jest, grunty należą do miasta - mówi prof. Bożysław Bogdaniuk z PG.
Pierwszym etapem realizacji inwestycji będzie połączenie Wrzeszcza z lotniskiem w Rębiechowie. We wstępnym studium wykonalności obliczono, że trasę tę będzie pokonywać 10 tys. pasażerów dziennie. Dzisiaj 86 proc. wszystkich korzystających z portu lotniczego dojeżdża do niego samochodami.
- Dla tego połączenia nie ma alternatywy. Musi powstać przed 2012 r. - mówi marszałek woj. pomorskiego Jan Kozłowski.
Opinie (82) 7 zablokowanych
-
2007-07-12 10:20
plan swietny, ceny to rabunek!
W Rzymie bilet czasowy (75 minut) na wszystkie srodki lokomocji wlaczajac ichnia skm-ke i metro to 1E!
wydaje mi sie, ze tam zarabiaja w euro to co my w 3m w zlotowkach.
te ceny, ktore podajecie to jakis zart chyba!- 0 0
-
2007-07-12 10:30
prywatny przewoźnik?
Usłyszałam wczoraj w tv niekompletną informację o cenie biletu całodobowego metropolii 12 złotych.
Czy pozostanie bilet całodobowy w Gdańsku w cenie 9,10 zł.? Czy każdy, czy potrzebuje czy nie, będzie miał przyjemność zapłacenia 12 złotych? Byłaby to 30% podwyżka już najdroższej w PL komunikacji miejskiej.
Teraz połaczenia. Aż się prosi o linie łączącą Moreną, Słowackiego, Osiedle Młodych. Nawet ze względu na zmniejszenie korków i obciążenia kombinowanej co trzy przystanki komunikację zastępczej, jesli nie ze względu na wygodę pasażerów. Jak dotąd potrafił to zrealizować tylko market Carrfur, który - w przeciwieństwie do komunikacji miejskiej - dba o swoich klientów.
Czekam z utęsknieniem wielkim na prywatnego przewoźnika, który będzie działał z sensem i zadba o przemieszczających się ludzi w mieście gdańsku.- 0 0
-
2007-07-12 10:31
podajcie ile ten
zarzad bedzie zarabial i jakie beda koszty tej zabawy, jakie korzysci finansowe, dla gmin, ile nowych autobusow, tramw, itd, z artykulu wynika ze bedzie drozej, ze bedzie wiecej stolkow do obsadzenia, ale brak korzysci dla mieszkancow, klientow. nie prosciej byloby reaktywowac WPK,
i w autobusie posadzic konduktorow co by reszte wydawali,
a taki jeden w 101 to nawet wierszem gadal.- 0 0
-
2007-07-12 11:26
Bilet tak,ceny nie!!!!
- 0 0
-
2007-07-12 11:32
historyczne spotkanie Związku Komunikacyjnego
Przecież wiadomo, że najważniejsze w całej tej historii jest "historyczne spotkanie Związku Komunikacyjnego", które odbyło się wczoraj (!), a nie klienci, pasażerowie, mieszkańcy. Okazja do podwyżek.
Czekam wyłacznie na prywatnych przewoźników.- 0 0
-
2007-07-12 12:04
Może czas skończyć o tym pisać, a czas zacząć realizować plany znane wsystkim od wieli wielu lat.
- 0 0
-
2007-07-12 12:05
Taaaaa.mam nadzieje ze komunikacja gdynska pozostanie nizalezna.
- 0 0
-
2007-07-12 12:09
Taaaaa,ze niepowstanie znow jakis Twor o nazwie WPK ,ktory bedzie doil cala kase z siedziba oczywiscie w Gdansku.
- 0 0
-
2007-07-12 12:09
bilet całodobowy
12 zł, 15 zł., 18 zł
- 0 0
-
2007-07-12 12:24
podajecie ceny obecnych biletów (1)
no to dorzucę, że teraz w Toronto bilet kosztuje (dorośli) 2.75CAD czyli ok 7.50PLN
dzięki takiemu biletowi można przejechać z jednego końca miasta na drugi (ok 60km) i przesiadać się z autobusu na tramwaj i na metro
zauważcie także, że zwykle istnieje różnica 'nabywcza' między Polską i innymi krajami zachodu...
transport jest czyściutki, bezpieczny, rewelacyjnie zorganizowany (często), itd...- 0 0
-
2009-07-27 11:53
w Japoni gdzie mieszkam i pracuję
a zarabiam miesięcznie ok. 17 tys. dolarów, mam 4 samochody, 2 domy, 3 żony, 17 gejsz, to też dojeżdżam transportem łączonym. u nas pociągi nie tylko czyściutkie ale i kierowane automatycznie, beż żadnego maszynisty! ciekawe tez ze bez waznego biletu nie wejdziesz do pociagu bo w drzwiach wmontowane sa czujniki. za bilet 1 roczny (ciekawe czy u was w toronto są takie, hę?) place tylko ok. 120 dol. i moge jezdzic na nim z Kioto aż do Kawasaki,
to powinni wprowadzic tez w tym waszym troujmiescie skad pochodze... pozdr. i pędzę na sumo!- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.