- 1 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (273 opinie)
- 2 Pościg między autami na trzypasmówce (18 opinii)
- 3 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (99 opinii)
- 4 Narobił zniszczeń na 16 tys. Ukradł kilkaset zł (95 opinii)
- 5 Kto wygra wybory do Europarlamentu? (203 opinie)
- 6 Bezdomny bez pracy udawał inwestora (54 opinie)
Bilet metropolitalny na początek
Wczoraj odbyło się historyczne spotkanie Związku Komunikacyjnego, który jest odpowiedzialny za kształtowanie polityki komunikacyjnej i zarządzanie lokalnym transportem. Innymi słowy, w przyszłości ma całkowicie naszą komunikację miejską zintegrować. Przewodniczącym Związku został dr Hubert Kołodziejski, dotychczasowy pełnomocnik marszałka ds. integracji transportu publicznego.
- Nie zawiodę pokładanych we mnie nadziei państwa i mieszkańców - powiedział po nominacji nowy szef metropolitalnej komunikacji.
A nadzieje są bardzo duże. W pierwszym okresie funkcjonowania Zgromadzenia Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej, należy przede wszystkim wprowadzić wspólne dla 13 gmin bilety, zarówno 24-godzinne, jak i miesięczne. Do sprzedaży w różnych wersjach wejdą już najprawdopodobniej w październiku tego roku.
Kolejnym nie cierpiącym zwłoki projektem jest kolej metropolitalna, czyli nowa linia SKM z Wrzeszcza do lotniska w Babich Dołach przez m.in. Osowę, Rębiechowo, Karwiny i centrum Gdyni. Pod uwagę brana jest również rewitalizacja odcinków linii kolejowych prowadzących z Trójmiasta w kierunku zachodnim.
Według prognoz specjalistów z Katedry Inżynierii Kolejowej Politechniki Gdańskiej, czas realizacji projektu powinien zakończyć się najpóźniej ok. 2020 r. Korzyści finansowych co prawda nie przyniesie, ale za to usprawni połączenie z portami lotniczymi, będzie alternatywą dla komunikacji samochodowej (szczególnie wśród mieszkańców Osowy, Karwin, czy Kacka), pozwoli na lepsze połączenie Trójmiasta z resztą regionu, skróci czas przejazdu oraz ograniczy emisję spalin.
Jakie będą koszty projektu? Już sama nitka SKM, w zależności wariantu technicznego, to wydatek rzędu od 300 do ponad 500 mln zł. Jednak 80 proc. kosztów najprawdopodobniej pokryje Ministerstwo Transportu i Unia Europejska.
- Niewątpliwym plusem inwestycji jest to, że nie zakłada ona budowy linii kolejowej od podstaw. Infrastruktura jest, grunty należą do miasta - mówi prof. Bożysław Bogdaniuk z PG.
Pierwszym etapem realizacji inwestycji będzie połączenie Wrzeszcza z lotniskiem w Rębiechowie. We wstępnym studium wykonalności obliczono, że trasę tę będzie pokonywać 10 tys. pasażerów dziennie. Dzisiaj 86 proc. wszystkich korzystających z portu lotniczego dojeżdża do niego samochodami.
- Dla tego połączenia nie ma alternatywy. Musi powstać przed 2012 r. - mówi marszałek woj. pomorskiego Jan Kozłowski.
Opinie (82) 7 zablokowanych
-
2007-07-12 12:36
bilety
A kto powiedział, ze stare bilety znikną? Znowu to wszechobecne marudzenie na podwyżki..
ŻADNYCH podwyżek nie będzie; przeciwnie, dla tych, którzy podróżowali np. z Ujeściska przez Gdańsk Główny, Gdynię Główną na Oksywie wspólny bilet będzie oznaczał OBNIŻKĘ.- 0 0
-
2007-07-12 12:37
ludzie
nie porównujcie naszej szarej rzeczywistości do takiej kanady czy innego bundes
skoro w NY cała rada składa miasta sie z 7 ludzi, a w gdańsku CHGW z ilu, to o czym tu pisać? imw ięcej jełopów tym więcej takich POtworków - bilet metropolitarny bez SKM:-)
dla mnie przykładem, ale nie ceny, jest sztokholm
70 koron za możliwość poruszania sie wszystkim w obrebie dużego sztokholmu
bilet miesięczny wyrabia sie w 5 minut w relayu- 0 0
-
2007-07-12 12:45
i jeszcze jedno
wobec niewydolności trójmiejskich dróg "metropolia" powinna zrobić wszystko żeby zachęcić obywatela do przejścia z samochodu na srodki komunikacji publicznej
tylko, że taka komunikacja nie może wyglądać jak ta w wydaniu gdańska, gdzie chyba ani jeden kurs nie odbywa sie zgodnie z rozkładem jazdy, a pokonamie odcinka 2 km wymaga 40 minut (słowackiego)
zero koncepcji, zero pomysłu
bilety powinny być tak tanie żeby sie ludziom opłacało- 0 0
-
2007-07-12 12:48
Do Ax
A ty jestes jednym z tych komuchow burakow o ktorych pisalem??
Wyksztalcenia wyzszego z pewnoscia nie masz a zarabiasz kilka tysi tylko dzieki znajomosciom. Dupe wozisz samochodem i zacierasz rece bo kiedy wejdzie bilet szykuje sie kolejna podwyzka pensji i kolejne premie.....
co do k..... nedzy oznacza: "znowu to wszechobecne marudzenie na podwyzki" ?????? Jestes totalnym idiota, jak mozna cos takiego napisac?? Sku.....synu gdybys co miesiac ledwo koniec z koncem wiazal to zrozumialbys to marudzenie....- 0 0
-
2007-07-12 13:01
bo normalnie komunikacja miejska jest DLA mieszkańców
w Gdańsku mieszkańcy są dla ... jak to się nazywa? Związku Komunikacyjnego- 0 0
-
2007-07-12 13:02
kto ustala kosmiczne ceny komunikacji miejskiej?
Ciesze sie bardzo z planow rozwoju itd , ale te ceny to sie po prostu w bance nie miesci!
oto dotychczasowe przyklady z innych miast Swiata.
Toronto -7.50PLN ok 7.50PLN
dzięki takiemu biletowi można przejechać z jednego końca miasta na drugi (ok 60km) i przesiadać się z autobusu na tramwaj i na metro /gdy
Sztokholm -70 koron za możliwość poruszania sie wszystkim w obrebie dużego sztokholmu
bilet miesięczny wyrabia sie w 5 minut w relayu /gallux
Rzym - 1E (75 minut) na wszystkie srodki lokomocjiwlaczajac ichnia skm-ke i metro. ja- 0 0
-
2007-07-12 13:10
Zgromadzenie Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej
w cenie są pewnie prawa autorskie za nazwę- 0 0
-
2007-07-12 13:20
ceny biletów
są dla VIP -ów kozłowski se może,se może adamowicz,radni trzech miast se mogą jeżdzić ale nie ja człowiek pracy.nas spokojnie pracujących nie stać na taki wydatek
- 0 0
-
2007-07-12 13:41
Jak to nie przyniesie korzyści finansowych???
Co to za głupoty!
Przecież rozwój infrastruktury i skrócenie dostępu do Centrum Aglomeracji spowoduje wzrost cen gruntów w sąsiednich gminach, zmniejszą się koszty utrzymania dróg, zwiększą wpływy z podatków, przyjedzie większa liczba gości - turystów i ludzi interesu, zarobią hotele, restauracje, etc.
Trzeba patrzeć na korzyści w szerszej perspektywie!!
Podobnie z remontami dróg - im szybciej się kończą tym mniejsze koszty funkcjonowania firm i osób z nich korzystających vide Marynarki Polskiej, Estakady Kwiatkowskiego...
Martwi mnie tylko jedno - po co wydawać kasę na budowę ZUPEŁNIE NOWEJ linii z Wrzeszcza do Rębiechowa (ok. 10km), skoro na początek wystarczy zelektryfikować podwójną linię z Gdyni przez Osowę i dobudować KILKASET metrów nowej linii!!
Znowu przez irracjonalną niechęć do Szczurka promuje się rozwiązania droższe i nieskuteczne.
Linia z Wrzeszcza jest ważna, ale zarówno możliwości przesiadek na linii Gdynia Główna jak i istniejąca infrastruktura powoduje, że przed EURO2012 szybciej i taniej będzie modernizować to co jest, niż budować zupełnie nowe połączenia!!- 0 0
-
2007-07-12 13:48
do Kleksa
Aby zaspokoić Twoją ciekawość:
wykształcenie - wyższe
zarobki - 1200
samochodu - brak
idiotyzm - każdy mierzy wg swojej miary...- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.