• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Buspasem we Wrzeszczu nie jadą nawet autobusy

Maciej Naskręt
7 maja 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu
Ulica Dmowskiego okiem kierowcy osobówki. Na lewym pasie stoi autobus, buspas jest na prawym... Ulica Dmowskiego okiem kierowcy osobówki. Na lewym pasie stoi autobus, buspas jest na prawym...

Autobusy miejskie nie jeżdżą po buspasie w ciągu ul. Dmowskiego we Wrzeszczu i blokują tym samym ruch na całej ulicy. Drogowcy twierdzą, że winni są kierowcy... osobówek.



Czy buspas na ul. Dmowskiego powinien być zlikwidowany?

W kwietniu 2011 roku na odcinku ok. 200 metrów prawego pasa w ciągu ul. Dmowskiego zobacz na mapie Gdańska został wytyczony buspas. W czasie remontu torowiska w ciągu al. Grunwaldzkiej miał zapewniać płynną jazdę autobusowej komunikacji miejskiej. Gdy remont linii tramwajowej zakończył się, drogowcy z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku postanowili pozostawić wydzielony pas dla autobusów.

Problem w tym, że często buspas nie spełnia swojej funkcji - nie korzystają z niego autobusy. - Na całym dwupasmowym odcinku ulicy jeżdżą lewym pasem. Najczęściej dotyczy to linii 129. Dopiero za skrzyżowaniem z al. Grunwaldzką zmieniają pas na prawy i zatrzymują się na przystanku obok centrum handlowego Manhattan - uważa pan Rafał, nasz czytelnik.

Po co w takim razie buspas, z którego nie korzystają kierowcy autobusów? Może należy go zlikwidować? - Nie ma mowy, nie zrobimy tego - mówi krótko Mieczysław Kotłowski, dyrektor ZDiZ.

Drogowcy bronią kierujących autobusami i dziwią się pretensjom kierowców osobówek. - Część autobusów skręca w al. Grunwaldzką, w lewo, i może jechać lewym pasem ul. Dmowskiego. Nie zabraniają tego przepisy - dodaje Kotłowski.

Drogowcy tłumaczą również, że kierowcy autobusów mogą wybierać pas, na którym ruch odbywa się płynniej. Spowodowane jest to... zakorkowaniem buspasa przez samochody osobowe. Ma to zmienić nowy pomysł ZDiZ.

- Planujemy uruchomić w najbliższym czasie kamerę, dzięki której będzie można wyłapywać i karać kierowców pojazdów, którym nie wolno poruszać się buspasem w ciągu ul. Dmowskiego, a pomimo tego robią to. Podobna kamera funkcjonuje na ul. Podwale Przedmiejskie, co pozytywnie wpłynęło na odblokowanie buspasa - tłumaczy Kotłowski.

Miejsca

Opinie (199) 9 zablokowanych

  • osobówki (1)

    Jeszcze jeden niedouczony "redaktor". Terenówki. osobówki - a może brak główki ( z odpowiednim wykształceniem) w redakcji?

    • 0 2

    • wolisz czytać "pojazd samochodowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5t przeznaczony do przewozu osób" to czytaj se encyklopedię. Nie mówię że redaktorzy trojmiasto.pl piszą poprawnie, ale tu akurat marne miejsce do czepiania się

      • 1 0

  • proponuję w ciągu ulicy Dmowskiego zrobić dwa bus-pasy....

    jedne dla skręcających w lewo, drugi dla jadących na wprost.
    A co tam.....

    • 2 0

  • zawsze znajdziemy jakiś substytut a nie wyjście doraźne

    jak korkuje się miasto, wprowadzamy bus pasy, zamiast rozbudować drogi,jak w drodze pojawią się dziury czy nierówności, wprowadzamy ograniczenia i zmieniamy oznakowanie, jak mamy niebezpieczny odcinek drogi, to zamiast wyprostować zakręt, wyciąć drzewa i ograniczyć skrajnię barierami, stawiamy czarne punkty ku przestrodze, ale aby zwiększyć bezpieczeństwo bierne, nie robimy nic.
    Zawsze jesteśmy najmądrzejsi a na końcu i tak wychodzimy, jak Zabłocki na mydle.
    Budujemy ronda, ale nie uczymy jeździć po nich kierowców.ot przykład ronda w Żukowie, kiedyś było skrzyżowanie, były małe korki, teraz jest rondo, są wieczne korki i nie dość złego, jak je tylko otworzyli, to zginęło na nim dziecko, a miało być i bezpieczniej i płynniej.....Polska Live....niech ktoś się połapie w oznakowaniu węzła na Karczemkach....to ci dopiero labirynt fauna....a kto ustawił światła w Nowym Porcie w ciągu Marynarki Polskiej....to dopiero fantasta..3 minuty i nikt przez skrzyżowanie nie jedzie...wszyscy stoją.....i można mnożyć bez liku..

    • 1 0

  • na to miejsce jest niewiele opcji

    1 (absurdalna) dwa buspasy - zamknięcie dla ruchu samochodów "prywatnych"
    2 (droga i skomplikowana) dobudować jeszcze jeden pas ruchu (w sumie byłyby 3) i buspas puścić środkiem
    3 (sensowna) buspas na prawym pasie na całej długości Dmowskiego(a przynajmniej od początku) i pierwszeństwo dla autobusu chcącego zmienić pas przed światłami

    oczywiście każda ma swoje wady, ale 2 i 3 są chyba lepsze niż to co jest tam teraz

    • 0 3

  • rewolucyjny pomysł polaka

    KARAĆ - wy jesteście tak tępi, że na inne "rewolucyjne" pomysły nie jesteście w stanie wpaść....

    • 3 1

  • i dobrze

    niech karza kierowcow co nie przestrzegaja przepisow, bus pas to bus pas w calej cywilizowanej Europie nikt nawet nie wazy sie najechac kolem na taki pas. No ale u nas to cywilizacji nie ma tylko prostactwo.

    • 2 1

  • usprawnić skrzyżowanie Dmowskiwgo - Grunwaldzka

    Można usprawnić skrzyżowanie D.-G. malując znaki poziome na przejeździe tramwajowym. Wyznaczyć lewy skręt , kierowcy szybciej się ustawią i pojazdy jadące na wprost sprawniej opuszczą skrzyzowanie. Teraz jest tak, że kierowcy skrecający w lewo zwalniaja na środku skrzyżowania, a powinni zjechać bardziej na lewo.
    Na samej ul. Dmowskiego też można by było wyznaczyć trzy pasy choćby 10- 15m od ul. Grunwaldzkiej.

    • 2 0

  • hehe zdiz

    grupa śmiesznych ludzi na stanowiskach w mieście, bo nigdzie indziej nie mieli szansy się dostać

    • 1 1

  • Jak ktoś ma orzeszek zamiast mózgu to czego można się spodziewać?

    Prorokiem nie jestem, ale podczas Euro śródmiescie i Wrzeszcz stanie...Jakby przy budowie CH Manhattan pomyślano o przejściu podziemnym dla pieszych nie byłoby takiego cyrku, a było tak blisko bo w końcu centrum handlowe podsiada kondygnacje poniżej poziomu 0!

    • 0 1

  • autobusy jak zwkle jezdza jak chca karac takich pajacow pitolone autobusy

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane