• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Buspasem we Wrzeszczu nie jadą nawet autobusy

Maciej Naskręt
7 maja 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu
Ulica Dmowskiego okiem kierowcy osobówki. Na lewym pasie stoi autobus, buspas jest na prawym... Ulica Dmowskiego okiem kierowcy osobówki. Na lewym pasie stoi autobus, buspas jest na prawym...

Autobusy miejskie nie jeżdżą po buspasie w ciągu ul. Dmowskiego we Wrzeszczu i blokują tym samym ruch na całej ulicy. Drogowcy twierdzą, że winni są kierowcy... osobówek.



Czy buspas na ul. Dmowskiego powinien być zlikwidowany?

W kwietniu 2011 roku na odcinku ok. 200 metrów prawego pasa w ciągu ul. Dmowskiego zobacz na mapie Gdańska został wytyczony buspas. W czasie remontu torowiska w ciągu al. Grunwaldzkiej miał zapewniać płynną jazdę autobusowej komunikacji miejskiej. Gdy remont linii tramwajowej zakończył się, drogowcy z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku postanowili pozostawić wydzielony pas dla autobusów.

Problem w tym, że często buspas nie spełnia swojej funkcji - nie korzystają z niego autobusy. - Na całym dwupasmowym odcinku ulicy jeżdżą lewym pasem. Najczęściej dotyczy to linii 129. Dopiero za skrzyżowaniem z al. Grunwaldzką zmieniają pas na prawy i zatrzymują się na przystanku obok centrum handlowego Manhattan - uważa pan Rafał, nasz czytelnik.

Po co w takim razie buspas, z którego nie korzystają kierowcy autobusów? Może należy go zlikwidować? - Nie ma mowy, nie zrobimy tego - mówi krótko Mieczysław Kotłowski, dyrektor ZDiZ.

Drogowcy bronią kierujących autobusami i dziwią się pretensjom kierowców osobówek. - Część autobusów skręca w al. Grunwaldzką, w lewo, i może jechać lewym pasem ul. Dmowskiego. Nie zabraniają tego przepisy - dodaje Kotłowski.

Drogowcy tłumaczą również, że kierowcy autobusów mogą wybierać pas, na którym ruch odbywa się płynniej. Spowodowane jest to... zakorkowaniem buspasa przez samochody osobowe. Ma to zmienić nowy pomysł ZDiZ.

- Planujemy uruchomić w najbliższym czasie kamerę, dzięki której będzie można wyłapywać i karać kierowców pojazdów, którym nie wolno poruszać się buspasem w ciągu ul. Dmowskiego, a pomimo tego robią to. Podobna kamera funkcjonuje na ul. Podwale Przedmiejskie, co pozytywnie wpłynęło na odblokowanie buspasa - tłumaczy Kotłowski.

Miejsca

Opinie (199) 9 zablokowanych

  • Te buspasy kosztem zwykłych pasów to jakiś debilizm !!!

    Te buspasy kosztem zwykłych pasów to jakiś debilizm !!!
    Jak można powodować korki zabierając pas ruchu i dedykować go tylko autobusom! Nie dość że te zawalidrogi poruszają się jak święte krowy po drogach ich kierowcy nie używają kierunkowskazów wyjeżdżają prosto pod maskę to teraz jeszcze mędrcy z UM robią BusPasy kosztem zwykłych kierowców. Może w ogóle zabronić jazdy samochodem tylko pałę i wszystkich zgonić do tych brudnych DROGICH autobusów

    • 5 1

  • Hallera- Opera (1)

    Jest jeden pas, ale znaczna część kierowców ten odcinek traktuje jako jeden pas.
    Blokują torowisko dla jadących tramwajami, które muszą stać w kolejce do skrzyżowania z Al. Zwycięstwa. to znacznie wydłuża jazdę tramwajem.
    Jadący samochodami łamią przepisy i w jednym miejscu przekraczają linię ciągłą.
    Dlaczego w Polsce jest taki bałagan? Tym miejscem powinna sie zainteresować Policja drogowa

    • 1 3

    • kup se tico i łam przepisy

      kto ci broni??

      • 0 0

  • głupota!!!

    kto wymyślił w małej, wąskiej uliczce bus-pas??? czemu takowy został zlikwidowany np. na ul.Grunwaldzkiej od Przymorza do Wrzeszcza? czemu nikt aby usprawnić ruch nie pomyśli o dobrym ustawieniu sygnalizacji przy wjeździe na Jaśkową zza Manhattanu?-spowodowało by to zapewne dużo większą płynność pojazdów również na Dmowskiego i problem bus-pasa sam by "umarł" śmiercią naturalną...a zamiast planować wydawanie kasy na jakieś pseudo-kamerki można zakupić i zamontować fotoradar w miejscu gdzie naprawdę zdał by egzamin...i miasto by sobie zarobiło...i koszt by się zwrócił...
    Wiele można by pisać p pomysłowości wszelkiego rodzaju WŁODARZY oraz o ich pomysłach a raczej ich braku...tylko co to da?

    • 4 0

  • ten buspas to nieporozumienie

    chcac skrecic w grunwaldzka w prawo jest to bezsensowne zeby na takim krotki odcinku zmieniac pas na lewy. Nie wiem co za pajac to wprowadzil.. jadac prosto i chcac skrecic w Jaskową, tez lepiej jechac prawym bo pozniej trzeba sie na chama wbijac. Poza tym czesc autobusow i tak skreca w lewo :)

    • 7 0

  • (1)

    A którędy mają jeździć mieszkańcy Brzozowej? Mają stać w korku na lewym pasie po kilkanascie minut, żeby za 60m metrów skręcić w prawo w ulicę na której mieszkają????

    • 3 0

    • to nie wszystko...

      Brzozowa jest jedyna w tej okolicy ulicą, gdzie mozna zaparkować po obu jej stronach, bez parkometrów (no może drugą jest następna, krótka droga prowadząca do szkoły muzycznej). Rano parkują tam wszyscy pracownicy okolicznych banków, manhattanów i sklepów, a po południu posiadacze aut po 100 tys zł chcący robić zakupy w okolicy, których nie stać na 5 zł na parking strzeżony pod centrami handlowymi.
      Jak mieszkańcy tych ulic mają dojechać po pracy do swoich posesji...
      Moze trzeba wrócić do zakazu ruchu na tej ulicy i identyfikatorów?...
      Na wielu innych wrzeszczańskich ulicach są takie zakazy ruchu nie dotyczące mieszkańców. Tylko tu jakoś nie.

      • 1 0

  • wymysł

    Ten bus-pas na Dmowskiego to wymysł jakiegoś powalonego durnia.Tak jak i całe skrzyżowaniw Grunwaldzkiej z Dmowskiego Ktoś to to wymyslił powinien dostac bilet do kolonii karnej.

    • 6 0

  • smiech na sali

    jak wyzej... autobusy tez nie sa w 3miescie swiete, a o Gdansku i autobusach w tym miescie oraz organizacji nie wspomnę. A kamera SUPER POMYSL! powinna byc co skrzyzowanie, polowa z nas nie miala by co jesc, a reszta bylaby bez pracy i prawka, mandatow nawlepiacie, a kasa do KIERMANY. ciach.

    • 3 0

  • Brak wyciągania wniosków jest większą głupotą niż nietrafione decyzje

    Wydaje mi się wiekszą głupotą inwestowanie w kamery wyłapujące kierowców, którzy jadę bus pasem, a za parę miesięcy okaże się, że pas trzeba zlikwidować, bo jest nietrafioną decyzją. Nie ma nic złego, aby zmienić decyzję, która nie sprawdziła się w życiu.
    Codziennie widzę jaki jest korek na tej ulicy popołudniu, a to z braku dwóch pasów ruchu, co powoduje, że kierowcy siłą rzeczy łamią znaki oznaczające bus pas.

    Myślę, że przydałoby się postawić mądrą osobę od inżynierii ruchu i pana policjanta z wydziału ruchu drogowego, aby ustalić, czy w obecnym stanie owy pas jest potrzebny.

    • 2 0

  • Mieczysław Kotłowski

    po prostu de bill

    • 0 0

  • Dlaczego, mając opinię Pana Rafała, dziennikarz nie postarał się o opinię jakiegoś kierowcy autobusu linii nr 129?

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane