• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czerwona fala na ul. Elbląskiej dokucza kierowcom

Maciej Naskręt
19 sierpnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Brak synchronizacji świateł na ul. Elbląskiej daje w kość kierowcom. Brak synchronizacji świateł na ul. Elbląskiej daje w kość kierowcom.

Wjazd do Gdańska od strony Warszawy to katorga. Kierowcom dokucza tam czerwona fala. Na poprawę sytuacji trzeba czekać trzy lata, wtedy ruszy system Tristar.



Czy trafiłeś kiedyś na czerwoną falę?

Trudno podróżuje się samochodem po ul. Elbląskiej zobacz na mapie Gdańska w kierunku centrum Gdańska. Koszmar kierowców zaczyna się na wysokości ul. Sztutowskiej zobacz na mapie Gdańska. Tam, jadąc od strony Przejazdowa, po raz pierwszy kierujący zatrzymują się na czerwonym świetle. Sytuację muszą powtórzyć 500-metrów dalej - tuż przed wjazdem na osiedle Rudniki. zobacz na mapie Gdańska

To nie koniec drogowej gehenny. Kierowcy ruszają dalej i pokonują wiadukt kolejowy. Tuż za nim zobacz na mapie Gdańska ustawiona jest kolejna sygnalizacja przed przejściem. Gdy przechodzi tam pieszy, kierowca ma pecha, bowiem znowu musi hamować przed czerwonym światłem. Ci, którzy tego nie zrobili, zazwyczaj wpadali w sidła policji, kontrolującej często kierowców tuż za przystankiem autobusowym. Fatalna sytuacja z sygnalizacją powtarza się jeszcze w dwóch dalszych miejscach - na wysokości ul. Opłotki zobacz na mapie Gdańskaul. Głębokiej zobacz na mapie Gdańska.

Nie ma znaczenia, z jaką średnią prędkością jedziemy przez skrzyżowania i przejścia dla pieszych w ciągu ul. Elbląskiej. Na czerwone światła trafiamy tam niemal zawsze. Co ciekawe, w przeciwną stronę jedzie się znacznie przyjemniej.

Drogowcy dobrze znają zjawisko czerwonej fali w ciągu ul. Elbląskiej i nie jest to zamierzone działanie. Nie można jednak zespolić działania świateł od zaraz. - Do tego jest niezbędne połączenie kablem wszystkich sygnalizacji na odcinku od ul. Sztutowskiej do ul. Głębokiej. Zapewniłby on połączenie i umożliwił koordynację działania świateł. By ustanowić połączenie, potrzeba kilkudziesięciu tysięcy złotych - mówi Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

Warto jednak nie wydawać pochopnie pieniędzy i nieco poczekać, przynajmniej trzy lata. Wtedy ruch na ul. Elbląskiej usprawni Tristar - system inteligentnego sterowania ruchem. Zostaną nim objęte główne ciągi i skrzyżowania w całej aglomeracji trójmiejskiej, również na ul. Elbląskiej. Nie ma jednak wielkich szans, by zaczął on działać przed Euro 2012. Całość ma być gotowa w czerwcu 2014 roku. Całkowita wartość projektu Tristar wynosi ponad 184 mln zł.

Zobacz, na których skrzyżowaniach ruchem będzie kierował system Tristar.



Znasz miejsca i ulice, w których kierowcy wychodzą z siebie? Opisz je i wyślij do nas na adres m.naskret@trojmiasto.pl. Zapytamy o nie urzędników.

Miejsca

Opinie (143) ponad 10 zablokowanych

  • Gdynia Chylonia (16)

    ul. Morska, podobna sytuacja, w obie strony.

    • 51 8

    • nieprawda... (4)

      wystarczy jechac ok 110kmh...i z chylonii do glownej sie dojedzie bez stresow. i nie pisac bzdur o ograniczeniu-jak nie umieja ustawic swiatel to ludzie beda zasuwac.

      • 15 11

      • typowe tlumaczenie cwaniaka-polaka

        dlatego jak jestem za granica to nie przyznaje sie skad jestem, bo takie zdanie o nas maja

        • 5 9

      • Sarkazm (1)

        To taka trudna rzecz go wyczuć i zrozumieć. Widać, że niektórzy tego nie zauważyli.

        • 5 2

        • Może jakby napisał "... wystarczy jechać 300 km/h..." to kolo by się zorientował że jest drugie dno w tej wypowiedzi.... ale jak się było po urodę, kiedy Bozia rozdawała rozumek, to tak się ma... ;)

          • 6 1

      • niestety taka jest prawda czerwona fala omija tych co zasuwają przez miastonie wiem co za problem wyposażyć światła w moduły WiFi spiąć je w jedną sieć i skoordynować? Politechnika Gdańska zrobiła by program obsługujący ten system i wszystko działało by cacy i to za parę milionów nie za kilkaset....

        • 9 1

    • Na

      Morskiej w mieście "marzeń" to problem od dziesięcioleci i tak już bedzie zawsze nie oczekujcie "cudów" !!!, trzeba to pokochać , żeby nie wpaść w nerwicę !!

      • 6 0

    • prawda

      • 2 0

    • czerwona fala jest też w Sopocie, w Gdańsku począwszy od Miszewskiego kończąc na Galerii Bałtyckiej (6)

      • 2 3

      • to jezdzij (5)

        Przepisowo to nie będzie czerwonej fali!!! Jak masz 70 to jedź te 70 - 80 i będziesz miał zieloną falę koło galerii zwolnij do 50 - 60 bo takie jest ograniczenie i wtedy jak będziesz miał pecha to staniesz gdzieś raz na Podwalu na czerwonym.

        • 4 3

        • jedzie się 50 i 60 nie ma zielonej fali, wiec nie pisz bzdur i piszę o Wrzeszczu a nie o centrum Gd (4)

          • 3 3

          • To jezdzij (3)

            70 - 80 bo takie ograniczenie jest we Wrzeszczu na Grunwaldzkiej. Jeżdżę z przymorza i ja jakoś mam zawsze zieloną falę no prawie zawsze a jeżdżę dość często. Na rzecz pospolitej też jest 70 i jedzie się 70 - 80 a nie 50 - 60 i czerwonej fali nie ma

            • 2 1

            • napisane jest o Miszewskiego w stronę Galerii a ten z jakimś Przymorzem i Zaspą wyjeżdża to jest dopiero znajomość topografii (2)

              • 0 2

              • Napisane jest o

                Całym Gdańsku w artykule a w szczególności o Elbląskiej. Nie ma to jak czytać że zrozumieniem. I od Sopotu jak nie ma korków to też czerwonej fali niema jak jedziesz jednostajnie. Ale nie lepiej zapier... i mieć pretensje. Nie umiesz jeździć jedź komunikacją zbiorową albo rowerem.

                • 1 0

              • A z Przymorzem i Zaspą

                Podałem przykład bo tamtędy jeżdżę najczęściej.

                • 1 0

    • .. wczoraj tusk mówił, ze TRISTAR działa, a dziś mówią za via TOLL działa

      kto tu sie połapie w tym burdelu od 30-lat niezmiennie takim samym!!!! tusk i kaczynski gorsze albo wieksze zło!!

      • 1 1

    • Kolejny atrykul o niczym. Para w gwizdek. Nic z tym nie zrobimy bo nam sie nie chce, poza tym Tusk obcial wszystkie inwestycje bo na renty nie ma. Trzeba wypic kolejna kawe. Dobrze ze w urzedzie jest za darmo. Zdzisiek choc na kawke.

      • 1 0

  • Za trzy lata (7)

    do użytku oddana zostania obwodnica południowa i problem rozwiąże się bez Tristaru

    • 114 7

    • a sygnalizacja będzie dziłąć jak teraz

      puk puk

      • 9 2

    • Za jakie trzy

      termin to 2012

      • 5 1

    • Pracujesz w dziale PR UM w Gdańsku? (3)

      Bo tylko PR-owiec jest w stanie wymyślić taki debilizm. Co ma piernik do wiatraka, czyli POG do źle ustawionych świateł na Elbląskiej? Światła znikną, czy się same przesterują? Do POG też trzeba będzie dojechać i z niego wjechać, choćby w okolice Siennickiej czy Chmielnej, o Hucisku już nie wspomnę. Korki na Elbląskiej i dalej w stronę centrum Gdańska generują w większości samochody, którym POG nic nie da - ruch z Makro, Rafinerii, Rzęsnej, Stogi, Przeróbka i port. Sądzisz, że ktoś robiąc zakupy w Makro będziesz zawracał 1,5km do Przejazdowa, żeby wbić się potem w Elbląską?POG jest b. dobrym rozwiązaniem, ale dla tranzytu oraz dla wywalenia ciężkiego ruchu z portu z dala od miasta i to wszystko, tyle tylko, że to raptem 10-15% ruchu. Oczywiście pod warunkiem, że wprowadzą zakaz wjazdu do Centrum samochodów powyżej 8-12t.

      • 2 9

      • Tristar

        niewątpliwie jest potrzebny ale już teraz. Za trzy lata będzie już dobrze funkcjonowała Obwodnica, trasa Sucharskiego i wbrew temu co mówisz ruch na Elbląskiej będzie dużo mniejszy. 10-15% to bardzo zaniżone szacunki. Jeżdżę tą trasą codziennie (chociaż latem ze względu na korki przerzuciłem się na rower) i widzę całą masę TIRów skutecznie utrudniających ruch. Oczywiście że światła powinny działać jak należy jednak jak to jest wspomniane w artykule będzie tak dopiero za trzy lata. To taka musztarda po obiedzie-jeśli chodzi o korki w tym miejscu. Chyba nie masz wątpliwości że źle działająca sygnalizacja jest mniej upierdliwa przy mniejszym ruchu.

        • 6 1

      • Sychronizacja świateł (1)

        • 1 0

        • Jako taka jest potrzebna i konieczna jednak uruchomienie jej za trzy lata nie będzie już miało takiego znaczenia dla korków na Elbląskiej. Nie mówimy tutaj o korkach w innych miejscach bo artykuł o tym nie traktuje.

          • 3 0

    • Hej mlody Junaku porzuc smutek strach, przeciez na tym piachu za 30 lat, przebiegnie z PEWNOSCIA (jestem przekonany) jasna dluga prosta, szeroka jak morze trasa Lazienkowska, i z brzegiem zlaczy drugi brzeg, na ktorym Twoj ojciec legl.

      • 6 1

  • A póżniej pierdzielenie, że... (8)

    ...kierowcy jeżdzą 80-90kmh po mieście. No sorry Winetou, ale jeżeli mam się co 200m zatrzymywać, to wybieram bramkę numer jeden i jadę na zielonym 90kmh przez całe miasto. Dżungla panie, dżungla. Jesteśmy niestety do niej zmuszani...

    • 131 21

    • nie pasuje to wsiadaj na rower (5)

      mam nadzieje ze zaplacisz sowity mandat za te 80-90 po miescie, takich idiotow powinno sie tepic tylko zagrozenie stwarzaja. widac ile takich na drodze, wystarczy spojrzec ile plusuje ta bezsensowana wypowiedz

      • 18 56

      • spi..

        tym rowerem na ścieżkę ta wzdłuż elblaskiej ....a nie ma takiej sciezki ....to zaczniej krzyczeć żeby ci ja wybudowali tylko nie z podatków ktore sa w cenie benzyny

        • 21 4

      • Na rowerze jest jeszcze gorzej... (1)

        1 min jazdy, 5 min stania na światłach i w trakcie jeszcze trzeba uważać na baranów, co nie wiedzą co to chodnik, a co to ścieżka rowerowa.

        • 20 3

        • no raczej że gorzej

          Bo nie raz trzeba złazić z roweru i przeprowadzać bo nie ma niby ścieżki przez nie które pasy :P

          • 8 1

      • nie zrozumiałeś o czym gościu pisał (1)

        tu nie chodzi o przyzwolenie na zasuwanie po mieście, tylko o to, że światła w ogóle nie są ustawione pod przepisową prędkość (jedziesz 50 i co kawałek zielone zmienia się na czerwone), natomiast przy wspomnianej prędkości 80-90 można przejechać naprawdę spory kawałek i nie trafić na ani jedną zmianę świateł.

        • 9 1

        • Jadac elblaska na w/w wspomnianym odcinku powyzej 100. Dokladnie nie pamietam juz da sie przejechac na zielonej fali :)

          • 0 0

    • ha

      dokadnie i to jest to ...taki komplet świateł da mi na odcinku powiedzmy 10 km średnią 30kmhjak pojadę po polsku czyli troche szybciej i połamie przepisy to da mi 55-60kmhi jaki wniosek jakby byla dobrze ustawiona sygnalizacja to bym jecha przepisowo i mia taką samą średnia , no tak ale u nas jak zawsze ..winny jest kierowca bo barany co zarządzaja drogami to nigdy ..... oni zawsze nie moga nie maja $ albo czekaja na COŚ

      • 15 1

    • Dzungla,

      a ty jestes w tej dzungli malpa

      • 2 1

  • Zamiast wprowadzic inteligentne światła to jakis buc obiecuje "cos" za 3,5 roku (3)

    Miliony wywalone na paliwo, zatrute srodowisko i miliony na ratowanie środowiska to chyba mniej niz kilka tysięcy na inteligentna sygnalizacje świetlna.

    • 102 2

    • (2)

      ...a koncerny naftowe zacieraja rece ;)

      • 8 0

      • Rostowski też (1)

        tyle z akcyzy wpływa

        • 8 1

        • a pan Wawrzonek posadę

          i zapewne jest bardzo ważny i potrzebny gdy rozwiązuje bolączki użytkowników dróg i ulic

          • 2 0

  • Pitolenie (3)

    na zachodzie, tam gdzie nie ma ITS robi się raz na pół roku pomiar natężenie ruchu i prostym algorytmem dostosowuje się światła na głównym ciągu do ruchu.

    • 85 1

    • tak a oni w erze synchronizacji czasu czy wifi muszą wszystko łączyć kablem (1)

      • 4 2

      • Działanie Sygnalizacji wymaga innych standardów niż domowy sprzęt...

        Zakresy temperatur od -50 do +50 i inne wymyślne rzeczy, dla bezpieczeństwa na drodze... Wifi / GSM nie spełnia tych wymagań.

        • 5 2

    • Ci co piszą "na zachodzie" zwykle znają zachód z filmów. I twoja wypowiedź to potwierdza.

      Pozdro

      • 0 0

  • P+R na Elbląskiej

    koło stadionu trzeba zrobić parking i tam przesiadka na tram/autobus. ciężarówki szczęśliwie niedługo przejdą na obwodnicę południową. sygnalizacja przed przejściami jak najbardziej powinna tak funkcjonować, żeby umożliwiać wygodne przejście, a nie przejazd. tak powinno się myśleć o centrum miasta, a nie jak pod UM, gdzie zrobiono priorytet dla aut, a tłumy pieszych stoją...

    • 17 4

  • kilkaset metra kabla za kilakdziesiat tysiecy zlotyhc??? ZARTUJA?? to kabel z miedzi czy zlota??? (13)

    ???????

    • 52 9

    • Jak (4)

      zawsze kit ludziom wciskają , żyjesz w Tuskolandi !!

      • 10 5

      • no tak, bo cena koncowa to: netto produku+23%VAt+ lapowka dla urzednika! (2)

        i wychodza krocie!

        • 8 1

        • Wynajmij maszyne do przekopu pod jezdnią automatycznie kładącą przewody to pogadamy. (1)

          • 1 4

          • Takie maszyny nie istnieją, znawco wielki.

            • 1 0

      • No tak. Za czasów PIS

        byłoby to nie do pomyślenia...

        • 0 3

    • a co? położą go na chodniku aby ,,chlory" ze Stogów go zaraz zwinęły?

      • 3 5

    • Sa takie kable Van den Hulla ... (1)

      ... oraz Monster Cable, które za metr bieżący potrafią kosztować za metr bieżący ponad 100 tysięcy PeeLeNów :-) PS. Kable audio :-D

      • 1 5

      • a co ma piernik do wiatraka??? mp3 beda nam puszczac, czy zwykle swiatla maja migac???

        ???

        • 8 0

    • Jak dla mnie nic w tym nadzwyczajnego nie ma... sam kabel dużo nie będzie kosztował, ale do tego dokumentacja projektowa, wykop, przejścia przez jezdnie chodniki i inną infrastrukturę + jej odtworzenie.... kilkadziesiąt tysięcy... wydaje mi się że bliżej stu niż trzydziestu tysięcy :]

      • 6 1

    • zrobić to

      bezprzewodowo !

      • 8 0

    • a kabel puścić po chodzniku, co...

      no i sam się rozwinie wzdłuż krawężnika

      • 1 1

    • Wszystko musi być dublowane...

      Koszta są duże, w większości wypadków nie ma gotowych ciągów telekomunikacyjnych trzeba zakopywać. A to wiąże się z wykonaniem projektu, naniesieniem nowych kabli do dokumentacji... Już tu są duże koszta.A łopata nie została jeszcze wbita... Jak pomiędzy światłami są skrzyżowania bez przepustów na kable ( częste ), to dodatkowo koszta maszyny przeciągającej kable pod ziemią... Znowu koszta...A same światła muszą być połączone redundantnie, bo w razie awarii jednego kabla wszystkie światła połączone ze sobą mogą przełączyć się w migające żółte.

      • 1 0

    • bez przesady

      Widać, że ludzie z tej instytucji osiedli na obietnicy o Tristar, ale akurat, co do kosztu tego kabla to potrafię zrozumieć skąd ta cena.To nie jest koszt samego kabla, a położenie go w ziemi, być może przeoranie jakiegoś asfaltowego odcinka. Potem połatanie go, itd, itd. To wszystko koszta.Ale faktem jest, że oni nie wydają tych tysięcy, a my - kierowcy - je wydamy na wahę w korkach. Ot polityka prospołeczna.Faktem jest, że są metody, aby wyregulować taką sygnalizację lepiej niż to jest zrobione. Potrzeba jednak specjalisty, który będzie umiał to zrobić. Wdrożyć zmiany. A nie takiego specjalisty, który potrafi kupić gotowy system i zapłacić za jego wdrożenie. I wysłać się na szkolenie z obsługi. Może w tym leży problem, że brakuje w tej instytucji odpowiednich osób, które posiadają wiedzę i doświadczenie. Nie wiem, tak spekuluję. Ale nie jest chyba tak, że te światła żyją własnym życiem i nie można mieć wpływu na ich działanie.

      • 2 0

  • a kto pamieta te czasy za komuny..? (2)

    gdy na głównym ciągu komunikacyjnym nie było 3stara,ani innych zabawek,ale za to zielona fala działała i jeszcze dodoatkowo były umieszczone wyświetlacze,które informowały kierowców z jaką szybkością należy jechać aby łapać się na zielone..stare dobre czasy..ale wtedy nie było jeszcze w ZDiZ takich "inteligentów" jak Wawrzonek!!

    • 83 4

    • i 10 aut na krzyz

      • 15 4

    • komuno wroc

      • 5 0

  • w sopocie tez sie blokuje, jazda tunel kopac! (1)

    a na rogatkach zrobic bramki i wszystkich spoza miasta kasowac, bedzie kasa na tunel! I parkowanie 10zl za godzine dla przyjezdnych. 2-3 lata i uzbieramy polowe na tunel, reszta z unii.

    • 4 25

    • Glupi pomysl z tym kasowaniem za wjazd. Dobrze, ze kazdy tak nie mysli bo bys placil zaraz po wyjsciu z domu za chodnik. A wyjezdzajac z Sopotu musisz przejechac przez teren Gdyni lub Gdanska, gdzie znowu kazaliby ci placic.

      • 3 1

  • Przystanek T6 koło opery gdzie rowerzyści na zakazie zasuwają rowerem po ścieżce rowerowej, która teraz jest przystankiem i (9)

    dojściem do przystanku! Postawić z jednej i drugiej strony straż miejską albo policjanta. Jeżdżą tam co chwile więc na mandatach mieli by taki zarobek, że szok, większy jak na kierowcach aut.

    • 36 37

    • (8)

      Pobudka - to nie ten temat.Jedyny punkt wspólny to że "objazd" tworzy czerwoną falę dla rowerów i człowiek jest jedną zmianę świateł do tyłu.Szkoda że te nie widzisz jak piesi zasuwaja drogą dla rowerów przez przejście przy Operze.....

      • 14 2

      • jak na ścieżce rowerowej są pasy i jest przejście dla pieszych to pieszy już zbliżając się do przejścia przez ścieżke rowerową (7)

        ma pierwszeństwo!!! Wprowadzić prawo jazdy na rowery bo rowerzyści wogóle kodeksu drogowego nie znają!!!

        • 12 14

        • (1)

          Kolejny śpioszek.Piesi często przechodzą drogą dla rowerów, równoległą do "zebry", na przejściu przy Operze, bo tak im po prostu wygodniej. Równie dobrze mogę domagać się znajomości kodeksu drogowego przez pieszych...

          • 13 3

          • bo na czas remontu przy operze droga rowerowa też powinna był wyłączona z ruchu dla rowerów!!!

            Jest tam wąsko a ludzi dużo bo tam się przesiadają na komunikacje zastępczą i poprostu przy takim tłoku nie ma tam miejsca dla rowerów, proste chyba nie?

            • 3 3

        • trochę zrozumienia nie zaszkodzia władzy zostawmy ważniejsze problemy (3)

          1. Łatwiej zatrzymać sie pieszemu niż rowerowi, a zatrzymywanie roweru co kilkadziesiąt metrów podważa sens jego używania w mieście.2. Nikomu korona z głowy nie spadnie jak przepuści rower, a i rowerzysta nie koniecznie musi egzekwować bardzo ściśle swoje prawo do monopolu na drogę rowerową.

          • 8 6

          • jak chcecie sobie jeżdzić bez pieszych to jedzcie do jakiegoś lasu a nie po mieście! (2)

            • 5 5

            • Dzięki temu, że kilka tysięcy ludzi wybiera rower jako dojazd do pracy masz miejsce w autobusie... (1)

              • 3 3

              • a potem siedzisz w pracy i śmierdzisz potem

                • 0 1

        • W ogóle

          ...pisze się oddzielnie:)

          • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane