• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Deweloper prezentuje pierwszy wieżowiec osiedla przy Trasie Kwiatkowskiego

Krzysztof Koprowski
21 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Wizualizacja pierwszego budynku planowanego osiedla.
  • Wizualizacja pierwszego budynku planowanego osiedla.
  • Wizualizacja pierwszego budynku planowanego osiedla.

Pod koniec września 2019 r. radni miasta Gdyni przegłosowali nowy plan zagospodarowania dla rejonu ul. Morskiej, Trasy Kwiatkowskiego oraz DziałdowskiejMapka. Nieco ponad rok od tej decyzji właściciel działek, deweloper Semeko, zaprezentował pierwszy, 18-kondygnacyjny budynek ze 157 mieszkaniami i częścią handlowo-usługową na najniższych piętrach.



Jak oceniasz pierwszy planowany budynek osiedla?

Semeko teren przy ul. Morskiej, Trasie Kwiatkowskiego oraz Działdowskiej nabył w 2018 r. od Carrefour Polska.

Od początku wiadomo było, że kolejnym krokiem będzie zmiana planu zagospodarowania. Dotychczasowy, z 2008 r. przewidywał bowiem budowę tutaj centrum handlowego, co było sprzeczne z założeniami dewelopera.

We wrześniu 2019 r. radni miasta przegłosowali plan, który całkowicie zmienił wizję przeznaczenia tego obszaru. Zamiast obiektu handlowego, zezwolono na realizację osiedla mieszkaniowego. Teren podzielono na dwa obszary pod względem maksymalnej wysokości zabudowy:
  • do 55 metrów na większości terenu,
  • do 36 metrów w pobliżu ul. Działdowskiej, gdzie dominuje zabudowa jednorodzinna.

  • Niższą część budynku zajmą lokale handlowo-usługowe dostępne bezpośrednio z ul. Morskiej.
  • Wizualizacja pierwszego budynku planowanego osiedla.
  • Wizualizacja pierwszego budynku planowanego osiedla.

Termin rozpoczęcia budowy jeszcze nieznany



Niemal rok po decyzji radnych deweloper wprowadza do oferty pierwszy z budynków planowanego osiedla "Morska Park". Będzie to 18-kondygnacyjny wieżowiec mieszkalny, w którym przewidziano 157 lokali mieszkalnych (jedno-, dwu-, trzy- i czteropokojowych o pow. 37-86 m kw.). Na najniższych dwóch kondygnacjach przewidziano osiem lokali handlowo-usługowych.

Kiedy deweloper planuje rozpocząć budowę osiedla? Tego na razie jeszcze nie wiadomo.

- Inwestycja jest w przygotowaniu. Wkrótce przedstawimy więcej informacji na jej temat - mówi Agnieszka Knoff z działu marketingu firmy Semeko.
Dla działki, na której powstanie pierwszy budynek, wydano już prawomocne pozwolenie na budowę w czerwcu 2020 r.

Plan zagospodarowania pozwala na ok. 1,6 tys. mieszkań



Przypomnijmy, że zgodnie z planem zagospodarowania na całym terenie osiedla będzie mogło powstać nie więcej niż 1,8 tys. miejsc postojowych, choć deweloper w swojej koncepcji sprzed uchwalenia planu przewidywał ich nawet 2,5 tys. Szacuje się jednocześnie, że na całym terenie może powstać ok. 1,6 tys. mieszkań.

- Wprowadzamy ograniczenia. Deweloper jeśli będzie stawiał zabudowę mieszkaniową, to nie będzie mógł zrealizować wybranej liczby mieszkań. Parkingowy wskaźnik blokuje możliwość realizacji inwestycji z dowolną liczbą lokali mieszkalnych - wyjaśniali miejscy urbaniści w lipcu 2019 r., kiedy plan zagospodarowania był wyłożony do publicznego wglądu.

Miejscowe plany zagospodarowania w Trójmieście



Teren przeznaczy w planie zagospodarowania pod usługi i mieszkania. Teren przeznaczy w planie zagospodarowania pod usługi i mieszkania.

Przejście do szkoły, zachowanie schronu, zbiornik retencyjny



Ponadto zgodnie z zapisami planu, deweloper będzie musiał udostępnić przez swój teren ogólnodostępny ciąg pieszy łączący ul. Morską ze Szkołą Podstawową nr 29Mapka.

Plan chroni również przed wyburzeniem zespół schronów przeciwlotniczych od strony ul. Morskiej. Na ich wysokości, od strony ul. Morskiej, odsunięto zabudowę, aby zachować wejścia do schronów.

W planie uwzględniono także obowiązek budowy zbiornika retencyjnego, opóźniającej spływ wód opadowych do kolektora w ul. Morskiej.

Materiał archiwalny z 2016 r.

Nieruchomości Mapa inwestycji

Mapa inwestycji

Zależy ci na lokalizacji? Sprawdź na naszej mapie inwestycji mieszkaniowych i biurowych, gdzie aktualnie w sprzedaży są nieruchomości z rynku pierwotnego.

Miejsca

Opinie (303) ponad 20 zablokowanych

  • szuflandia i straszny chów

    klatkowy

    • 8 6

  • Wygląd doborze

    Wgląda dobrze, przeznaczenie niższych kondygnacji na działalność han-usługowa tchnie życie i urozmaici ten rejon. Przy monotonnej niskie zabudowie wieżowce od czasu do czasu urozmaicają przestrzeń. Wieżowce świadczą o potencjale miasta, Gdynia nie ma ich za dużo. Powinny być budowane w miejscach takich żeby nie tworzyły zamknięciem przestrzeni dla kogoś innego. Nie wiadomo jak to wpłynie na budynki jednorodzinne i dostęp do promieni słonecznych czyli witamy życia

    • 4 5

  • No i deweloper dotarł też do radnych. Wszystko jest tylko kwestią pieniędzy.

    Czy może radni też pomyśleli nad dojazdami, usprawnieniem ulic, dróg? Nie, bo po co? Grunt, że deweloper płaci z ręki i pod stołem. Oczywiście wszystko zrobione tak, aby w świetle prawa być ok.
    Chory kraj.

    • 11 2

  • Tam za Gierka były Z-dy Naprawcze Samochodów, które tętniły życiem (1)

    Nowa fabryka już niepowstała, a powinna być blisko naszego mieszkania, na naszym osiedlu? To już nie jest uciążliwy przemysł, a w przerwie na lunch moglibyśmy wpaść do domu i spotkać się z dziećmi. Za chwilę w zamian "Pekinu" powstanie podobne osiedle, a gdzie mają mieszkańcy tych osiedli pracować?
    Możemy dyskutować o dobrym mieście przyszłości do jakiego pretenduje Gdynia. A to w pracy przecież spędzamy bardzo dużo czasu. Ci, co chcą zarabiać więcej, spędzają w pracy nawet 50 godzin tygodniowo (wiemy, że korono-wirus przecież skończy się jeśli będziemy odpowiedzialni).
    Gdynia powinna myśleć o reindustrializacji, ponieważ my i nasze dzieci będą musiały gdzieś pracować. Rząd mówi o tym tylko w swojej kampanii wyborczej, ale nic nie robi. A więc nowoczesny przemysł, gdzie on jest?. Taki, w którym praca staje się radością, a nie mozołem, bo wtedy trudno o innowacyjność. A innowacyjność potrzebuje przemysłu. Gdzie więc ma być nowy przemysł w mieście? Kto ma go budować, gdy rentowność mniejsza niż na mieszkaniach, a ryzyko duże?
    Jesteśmy coraz lepiej wykształceni, więcej osób idzie na studia inżynierskie. Mamy regionalne inteligentne specjalizacje. Chipy i ICT, biochemia, grafen i startupy, ale najmniej robotów, automatów,..... Gdzie mieszkańcy mają się rozwijać, wzrastać i tworzyć nowe miejsca pracy przemysłowej? Nie takie, gdzie zmęczeni spawaniem robotnicy z samozatrudnienia w Stoczni będą wychodzili po zmianie zaczynającej się o 6 rano, ale takie, do których przyjdą z zaciekawieniem.
    Jak do nowoczesnej fabryki", gdzie mają swoje miejsce wypoczynku, gdzie socjalny wymiar pracy jest równie ważny jak ona sama, PPN-T to za mało. Nie będziemy przecież mieli tylko telepracy, oddalonej i przez komputer czy Dolina Logistyczna w pobliżu. Bo gdzieś musi stać nowoczesna maszyna. obrabiarka, która powinna być jednak obsługiwana, serwisowana. Jak przebudować nasze miasto w potrzebnej rewolucji przemysłowej nowego typu.

    • 7 1

    • praca? dochody?

      to zmartwienie mieszkańców.

      Magistat już liczy dochody z PIT i usług miejskich spółek.
      Jak mrówkolew czatujący na mrówki.

      • 0 0

  • To tam są schrony? Nie pozwalamy!

    • 6 1

  • hehe, plan zagospodarowania sprzeczny z założeniami developera

    Wiec miasto zmieniło plan. Hehe, co za republika bananowa, buauhuahuauha. Też się zastanawiałem często, po co są te plan robione, po sie meczą, definiują, że tutaj będzie teren sportowy, a tutaj teren zielony, a tutaj leśny, skoro potem i tak developer tam buduje? Wyrzucicie te swoje plany w pip, bo ten przykład idelane pokazuje ile one są warte...

    • 13 0

  • brak mieszkań dla ludzi (3)

    w budynku są 2 (dwa!) mieszkania 4pokojowe. Jedno na ostatnim piętrze za miliony monet a drugie na parterze przy wejsciu do klatki.. dla kogo te mieszkania? sami inwestorzy?

    • 5 2

    • Bierzesz to ukośne i robisz pokój z korytarza ; D. Kij ze będzie nie równy.

      • 0 0

    • (1)

      Deweloper nie spodziewa się żeby normalne rodziny szukały tam mieszkania. Przecież to tuż obok dwóch najbardziej zakorkowanych ulic w mieście. Tam to tylko apartamenty na wynajem (krótkoterminowy).

      • 2 0

      • w tej lokalizacji krókoterminowy? nie żartuj

        inwestycja tak, ale raczej na najem dla robotników z portu i firm na hutniczej

        • 0 1

  • Fatalna lokalizacja

    Caly dzien halas od aut gnajacych ul. Morska, mieszkam tak wiec wiem, sama mam zamiar zmienic lokum

    • 4 2

  • NRD

    Miało być... : /

    • 1 0

  • Ciekawe jak będzie wyglądać Morska po dołożeniu min 1500 samochodów na dzień

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane