- 1 Nocna komunikacja do poprawki (188 opinii)
- 2 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (365 opinii)
- 3 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (70 opinii)
- 4 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (52 opinie)
- 5 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (332 opinie)
- 6 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (136 opinii)
Dewocjonalia znikają z Szerokiej po ponad 50 latach
Po ponad 50 latach z mapy handlowej starego Gdańska znika sklep z dewocjonaliami przy ul. Szerokiej 26. Przez ostatnie lata prowadziła go spółka Ars Christiana-Trade. Jak mówi właściciel, rezygnuje z powodu dużej konkurencji, bo dziś ludzie akcesoria komunijne kupują nawet supermarketach.
Zagłębie gastronomiczne zamiast kwiaciarni
- Zgodnie z umową z miastem, bo jest to lokal z zasobów miejskich, musieliśmy trzymać się konfekcji sakralnej. A ta sprzedaje się coraz trudniej. Jest duża konkurencja. W tej części miasta jest wiele kościołów z coraz lepiej zaopatrzonymi sklepikami. Zresztą dziś nawet z supermarketami musimy rywalizować, bo jak przychodzi maj, to i w Biedronce pamiątki komunijne można kupić. Już nie chcę dokładać do tej działalności, nie mogę, dlatego rezygnuję, ale serce boli - mówi Tomasz Klimański, prowadzący sklep Ars Christiana.
Takiego ruchu jak w ostatnich dniach dawno nie było przy Szerokiej. Jedni wpadają po "tańsze zakupy", inni zapytać z troską "co się stało?" i powspominać. Sklep będzie czynny maksymalnie do końca marca.
- Dla mnie w tej chwili najważniejsze jest rozliczenie się z dostawcami. To czego nie uda się sprzedać przekażemy kościołom w Ukrainie i na Białorusi. Już rozmawiałem z dwoma zaprzyjaźnionymi biskupami w tej sprawie. Nic się nie zmarnuje - mówi Tomasz Klimański.
To w ostatnich latach już kolejny punkt handlowy na mapie starego Gdańska, który był "od zawsze", a nagle znika. W sierpniu 2020 roku informowaliśmy o zamknięciu pasmanterii przy ul. Garbary 8/9. Ona również działał ponad 50 lat. Informacja o likwidacji tego sklepu wywołała ogromne emocje wśród wielu mieszkańców Trójmiasta. "Sklep mojego dzieciństwa", "To była kultowa pasmanteria, zawsze znajdowałam tam skarby", "Stałam przy ladzie jak zaczarowana - tyle było kolorów" - to tylko niektóre ze wspomnień osób, dla których pasmanteria przy Garbary była "od zawsze".
Mało brakowało, a nie przetrwałaby pracownia i sklep z kapeluszami przy ul. Węglarskiej 5, który w tym miejscu działa od 1963 roku. To jedyne takie miejsce w Gdańsku, gdzie dostaniemy ręcznie robione czapki i kapelusze, wytwarzane od lat. Działalność ta podupadła w czasie pandemii, ale na szczęście po nagłośnieniu sprawy i po powrocie turystów do miasta, sklep udało się uratować.
Wielka zmiana czeka też gdańską Halę Targową. Już od lat mówi się, że handel w tym miejscu ma zastąpić gastronomia. Część sklepików już nie funkcjonuje, a na roletach nie ma informacji o potencjalnym wynajmie.
Ponad pół wieku legendarnej piekarni
Opinie (446) ponad 100 zablokowanych
-
2024-01-21 10:44
Opinia wyróżniona
Najbardziej to mi szkoda pasmanterii na rogu Garbary i Oganej! To był ,,zaczarowany,, sklep i panie ekspedientki! Wszystko tam (15)
Było co potrzebowaliśmy i obsługa extra!
- 373 20
-
2024-01-22 22:37
Teraz jest u Joli
Super pasmanteria na II piętrze w Madisonie.
- 0 0
-
2024-01-22 09:44
Wiosna
Straszne, wszystko idzie na zatracenie, gdzie zdążamy...
- 1 2
-
2024-01-22 09:00
Taki sam sklep był kiedyś na ul. Łąkowej na Dolnym Mieście na przeciwko wieżowca i też zniknął, a szkoda
- 2 0
-
2024-01-22 08:55
Tam było wszystko !
- 2 0
-
2024-01-21 22:01
Zgadzam się w całej rozciągłości
- 1 2
-
2024-01-21 21:39
Bardzo nieuprzejma
była obsługa tego sklepu. Pracowały tam panie obrażone na cały świat.
- 4 3
-
2024-01-21 17:03
Co ty gadasz, bardzo nieprzyjemne i bufonowate tam pracowały, PRL skie standardy obsługi
- 11 2
-
2024-01-21 14:59
Nie zgadzam się z opinią, przestałam tam chodzić ze względu na wiecznie obrażone i pracujące za karę panie
- 16 3
-
2024-01-21 14:40
Ok młoda...
Pasmanteria też tam była, ale wcześniej był tam sklep z chemią z farbami, można tam było kupić cement, gips, wiadra, itd
To był świetny sklep i tego mi naprawdę brakuje
Dino- 10 0
-
2024-01-21 14:40
Pamiętam pasmanterie i jej biało czarne kafelki na podłodze. Gdzieś początek lat 00.
- 6 0
-
2024-01-21 14:22
Będzie kolejna żabka (2)
- 5 6
-
2024-01-22 11:02
Rząd 13 grudnia w natarciu (1)
- 1 11
-
2024-01-22 11:07
Moradziecki juz został odstawiony. Skamle w Moskwie
- 4 3
-
2024-01-21 10:47
(1)
Z tą obsługą, to sprawa dyskusyjna.
- 23 15
-
2024-01-21 11:13
Nie zgadzam się ! Panie były bardzo uprzejmie dla wszystkich!
- 17 20
-
2024-01-21 10:41
Opinia wyróżniona
Nie płakać - nic nie trwa wiecznie. (22)
Kościół ma tak dużo obiektów ze mogą otworzyć tysiące takich placówek.Wszystko ma swoje 5 minut.Padały kopalnie,stocznie,banki,reatauracje,kina to co tu pisać o jakimś sklepiku.Niech idą w świat E.
- 182 313
-
2024-01-22 09:08
To nie jest sklep należący do Kościoła tylko prywatny biznes! (1)
- 8 0
-
2024-01-22 12:44
ale to biznes typowo kościelny...
- 1 3
-
2024-01-22 06:53
Trt (1)
Tempa pało komunistyczna
- 0 5
-
2024-01-22 16:45
Ech "tempy" pisi analfabeto...
- 2 0
-
2024-01-21 21:05
I to jest złe. Zatracamy własną kulturowość i dziedzictwo , bo to jest akurat wyrazisty przykład. Ile zawodów już zniknęło. Dawniej sprzęt służył dziesięciolecia. Byli szpece od naprawiania . Poza tym środowisko naturalne nie cierpiało. A teraz robimy się jednym wielkim śmietnikiem , bo si3 robi rzeczy nienaprawialny i trudne do utylizacji. Potem zdziwko ,że smród ,bród i ubóstwo
- 8 2
-
2024-01-21 20:20
Puknij się w głowę
Artykuł nie jest o kościołach !
- 7 2
-
2024-01-21 18:11
To był prywatny sklep, nie kościelny.
- 9 0
-
2024-01-21 14:53
Tylko że ja świec kolędowych od trzech lat przez to kupić nie mogę. Mam kasę, ale co z tego? (6)
W pobliskim Karfurze nie ma ich od kilku lat, a jedne, proste i nieatrakcyjne kupiłem - a tu się okazało, że zapachowe, co było napisane mikroskopijną czcionką. Aż księdza przepraszałem... Chodzi o zestawy 2 czy 4 szt., takich do świecznika, z jakimś wzornictwem zimowym czy innym, ale stosownym na kolędę u mnie w domu A przy parafiach tego nie sprzedają. Kiedyś chyba bywały w Ars Christianie....
- 5 18
-
2024-01-22 11:38
w markietach dostaniesz,nawet Szczepan z Chin sprowadza.
- 4 0
-
2024-01-22 09:15
A po co księdzu świece?
Ma przyjść, pogadać, pomarudzić i iść dalej
- 4 3
-
2024-01-21 16:28
(1)
Miejmy nadzieję, że przeprosiny księdza były okraszone grubą kopertą za to straszne faux-pas.
- 9 11
-
2024-01-21 17:57
No niestety, nie :-) Nie miałem przecież prawie kasy. Ale było mi głupio z tymi świecami zapachowymi
Wcześniej zawsze przez lata miałem normalne. W sklepie napisane było to na karteczce z ceną, ale naprawdę mikrą czcionką. Nie będę po sklepach ze szkłem powiększającym latał.
- 4 5
-
2024-01-21 16:11
(1)
oj biedny satanista nie może rytualika zrobić, poświęce jak chcesz, rano mam dużo w pęcherzu
- 4 21
-
2024-01-22 10:49
De - bil jesteś
- 4 1
-
2024-01-21 12:49
Nic nie rozumiesz. Widzę ze łatwo jest rządzić małpami (1)
- 7 11
-
2024-01-22 09:18
Napisał niewolnik wierzący w niewidzialnego demona.
- 1 5
-
2024-01-21 11:53
(1)
Co tak słabo? Idź na całość. Kościół nie ma tysięcy takich placówek a miliony. Co ja piszę, setki milionów w PL:)
- 15 15
-
2024-01-21 13:56
Umiesz czytać, czy nie bardzo?
Człowiek nie napisał, że Kościół ma tysiące takich placówek, tylko różnych obiektów, w których takie sklepiki może otwierać. Co się nie zgadza?
- 12 7
-
2024-01-21 11:19
Życie jest wieczne (3)
Ziemskie to czas wyboru miejsca.
- 13 35
-
2024-01-22 09:09
Na czym opierasz te bajeczki?
- 5 3
-
2024-01-21 11:25
Ziemskie czyli doczesne. (1)
- 15 1
-
2024-01-21 11:54
nie doczesne, a na roli
- 3 5
-
2024-01-21 09:30
Opinia wyróżniona
(23)
Pamiętam i pasmanterię, i ten sklep. Szkoda takich miejsc. Teraz w tej części miasta to tylko restauracje. Wszystko pod turystów.
- 429 45
-
2024-01-22 01:09
Jeszcze trochę i centrum będzie tylko dla turystów tak jak w Wenecji.
A za chwilę i mieszkańców nie uświadczysz w tych mieszkaniach na Głównym i Starym Mieście.
- 6 0
-
2024-01-21 17:05
Czemu turystów? (1)
Ja mieszkam w centrum i tez raz, dwa razy jem w restauracjach.
- 2 4
-
2024-01-22 01:11
No naprawdę często! Jak na rok to na prawdę duźo...
Tylko taki turysta to je tyle razy ile dni przebywa w Gdańsku i tę liczbę pomnóżrazy dwa a nawet trzy.
- 1 0
-
2024-01-21 10:16
Jak zwykle olaboga (2)
Jakie to wspomnienia, że się kupców niszczy itp.
Większość z was nie była w tych sklepach 20 lat i dłużej, sami głosujecie nogami w Biedronkach czy na Allegro
Tak więc żale to do siebie, nikt nie będzie wam skansenu wspomnień utrzymywał- 42 5
-
2024-01-21 14:01
Jeśli asortyment nie schodzi (1)
To zawsze można zmienić profil działalności i zacząć handlować czymś innym.
- 4 5
-
2024-01-24 19:34
nie tu
bo to jest komunistyczny Gdańsk i najemca musi prowadzić taką działalność a nie inną
- 0 0
-
2024-01-21 09:31
Kiedy ostatnio kupiłeś tam różaniec, w ramach wsparcia właścicieli? (16)
- 71 17
-
2024-01-21 09:50
(15)
Powstaje pytanie,dlaczego Auchan zarabia u ruskich,u nas wywożą kasę do Francji u nas płacą grosze. Czemu nie wspierasz polskich kupców i kupujesz w Auchan? Przestano kupować w Auchan,Leclercu itp.
- 35 23
-
2024-01-21 10:33
A gdzie mają wywozić kasę? To przecież francuska firma. (2)
Mi też jest przykro, że nie mamy żadnej polskiej sieci porównywalnej z Auchan. Mamy Dino, ale to segment Biedronki, zresztą w moim mieście go nie ma, a podróży zakupowych nie przewiduję.
- 20 6
-
2024-01-21 12:09
To niech płacą pracownikom jak we francji
- 7 1
-
2024-01-21 10:44
Zapomniana przez Boga zabita dechami wieś :
"Szkoda ze nie mamy tu większego sklepu "
Dino:"przytrzymaj mi piwo"- 3 12
-
2024-01-21 10:19
Jak zwykle mądrości wujcia Zbyszka z imienin (1)
Sieci handlowe odprowadzają przede wszystkim VAT i to nie w groszach. Tego nie zoptymalizujesz w handlu detalicznym.
Poza tym przestań nas tu moralizować, sam w żadnych z tych sklepów nie byłeś- 17 14
-
2024-01-22 09:13
Chodzi ci o ten VAT, który my płacimy w cenach?
- 3 1
-
2024-01-21 10:16
(4)
Towary w Auchan i innych marketach pochodzą w większości od polskich producentów!!!
- 20 10
-
2024-01-21 10:32
W Auchan to towary z Chin. (3)
- 13 24
-
2024-01-21 17:36
(1)
Nie tylko, jest sporo towarów od lokalnych dostawców, np. mój ulubiony żółty ser ze Skarszew.
- 8 1
-
2024-01-22 01:06
Ten ser ostatnio się pogorszył w swym smaku i jakości. A szkoda...
- 2 2
-
2024-01-21 11:27
Tak jak u Pana Waldka na rogu
Tylko Pan Waldek ma drożej i mniej
- 20 5
-
2024-01-21 10:16
Kupuje w Auchan bo mają taniej, większy wybór (4)
Więcej produktów i bardzo dobry program lojalnościowy. Kto kogo wspiera nic mnie nie obchodzi
- 22 30
-
2024-01-22 09:05
a ja w kauflandzie i co mi zrobisz ? nic i kiedyś zakupy robiłem w tesco jak jeszcze był na chełmie
- 3 3
-
2024-01-21 19:14
to nie płacz potem, że jakiś skansen na Szerokiej zamykają
- 13 3
-
2024-01-21 11:41
Bo jest taniej (1)
Na polskie mnie nie stac
- 15 11
-
2024-01-21 13:57
Stać ale po co przepłacać za to samo
- 4 4
Wszystkie opinie
-
2024-01-21 09:01
kosciol tez sie zwija i prawidlowo (47)
- 117 133
-
2024-01-21 09:04
Świadomy wyborca (9)
Też się kiedyś zwiniesz, memento mori.
- 40 26
-
2024-01-21 09:06
jak każdy po prostu
- 29 6
-
2024-01-21 11:27
Każdy się kiedyś zwinie.
- 13 1
-
2024-01-21 11:34
Oby szybko (4)
Zawsze to mniej antykatoli tuska
- 8 21
-
2024-01-21 14:04
(3)
Właśnie przez takich nienawistnych pseudokatolików Kościół się zwija. Masz w tym swoją cegiełkę.
- 15 4
-
2024-01-21 15:23
(1)
Brawo!Racja!Na własne życzenie kościół się kończy ,razem ze swoją częścią wiernych którzy są ślepi na to co się dzieje w tej instytucji .Niech dalej trzymaja swój kierunek.
- 9 3
-
2024-01-22 10:40
Wiara i instytucja nie idą w parze
A nie przyszło ci do głowy, że ktoś chodzi do kościoła dla Boga, a nie księdza? I że ci ludzie nie są zachwyceni tym co się tam czasem wydarza?
- 3 2
-
2024-01-22 06:40
Przecież ten co pisze antykayolach Tu.ska
To najzwyklejszy protuskowy prowokator anty KK...
- 2 4
-
2024-01-21 11:55
Raczej zesztywnieje
- 2 0
-
2024-01-22 11:11
czyli rozumiesz
- 2 0
-
2024-01-21 09:07
A w czym Ci tak przeszkadza? (21)
Że aż tak się cieszysz?
- 28 16
-
2024-01-21 09:08
to jedynie spostrzezenie, gdzie tam wyczytujesz emocje? (8)
- 13 16
-
2024-01-21 09:11
Słowo "prawidłowo" użyte w takim kontekście oznacza wyrażenie opinii, a nie sameo spostrzeżenia. Tak mnie uczyli w szkole. (5)
Więc ma rację, że autor tamtego komentarza "się cieszy" (wyraził swój entuzjazm).
- 17 12
-
2024-01-21 09:21
ma racje, bo nie nauczyli cie logiki? (4)
- 5 19
-
2024-01-21 09:22
Rozwiń swoją myśl podziel się z niami swoją logiką. (3)
Masz wyraźnie pozaszkolne nauki.
- 8 9
-
2024-01-21 09:26
tobie potrzeba lopatologii i dla ciebie jest juz wpis o czarownicy i kuli (2)
prosciej sie nie da
- 3 15
-
2024-01-21 09:52
Pięknie się nam tu przedstawiłaś/eś xD (1)
- 3 9
-
2024-01-21 09:59
obnazono twoje deficyty a ty dalej o emocjach
- 5 10
-
2024-01-21 09:11
Skoro podkreślasz że prawidlowo (1)
To chyba się cieszysz.
- 14 9
-
2024-01-21 09:16
to odniesienie do logiki, pomoge prostym porownaniem:
jesli spada popyt na czarownice to i sprzedaz szklanych kul zanika
- 17 16
-
2024-01-21 09:12
To są nasi okupanci (1)
By zacytować Boya-Żeleńskiego
- 19 10
-
2024-01-21 09:16
Dokładnie pijawki na zdrowym ciele niczym ZSRR za czasów powojennych.
- 16 8
-
2024-01-21 11:04
W tym ze wojtyla wiedzial o pedofili . (9)
W tym ze hoser ma krew na rekach za rwande.
W tym ze setki dzieci zginely w kanadzie.- 16 7
-
2024-01-21 12:33
Tylko czemu (8)
obarczać winą całą organizację za grzechy pojedynczych ludzi w niej działających lub udających ze w niej działają.
- 4 10
-
2024-01-21 13:02
Dlatego ze ta sekta sie wszystkiego wypiera (2)
Dlatego ze oni zawsze wszystkim mowia jak zyc a sami nie wiedza.
Dlatego ze opowiadają bajki.
Kazdy rodzi sie ateistą dopiero pozniej pchaja go w lapy religii.
Gdybys urodzil sie w Teheranie bylbys islamistą, pasuje ci to?
W sensie nie rozjeżdza sie wam narracja ze jestescie jedyna niepowtarzalna religią?
Tak samo muzulmanie mowia o sobie.
Wy dla nich psami niewiernymi jestescie.
I tak dalej i tak dalej.
Kazda religia to zło.kazda.- 14 5
-
2024-01-21 16:42
Żadna religia
nie namawia do nienawiści tylko pseudo kapłani tychże.
- 4 3
-
2024-01-22 10:46
Wiedzą, ale nie czynią. Jak większość. Zresztą nie wrzucajmy wszystkich do jednego worka.
Nikt nam nie mówi, że jesteśmy jedną niepowtarzalną religią.. Pierwsze słyszę. Poza tym nawet w Piśmie jest napisane, żeby czynić to co głoszą faryzeusze, a nie naśladować ich postępowanie.
- 2 2
-
2024-01-21 14:09
Relatywizujesz (2)
Problem w tym, że to nie są pojedyncze przypadki, tylko jest ich od groma, jak katolicki świat długi i szeroki. Co rusz dowiadujemy się o kolejnych wyskokach funkcjonariuszy tej organizacji, która co innego głosi, a co innego czyni.
- 10 3
-
2024-01-21 16:55
Od groma? (1)
W Polsce jest kilkanaście tysięcy duchownych katolickich. Ile afer z ich udziałem pojawia się w mediach w ciągu roku? Kilkanaście? Kilkadziesiąt?
- 3 5
-
2024-01-21 17:32
i nie sa rozliczane, a wychodza nieliczne, bo sa ukrywane
kazda patologie nalezy zwalczac a nie ja finansowac i relatywizowac
- 7 2
-
2024-01-21 17:31
bo te organizacje tworza ludzie, a Wojtyla i reszta, mial realny wplyw na to by polozyc temu kres.
- 6 3
-
2024-01-22 11:20
właśnie na tym polega problem, że cała ta organizacja jest zła. Jakby organizacja była dobra to powiedzieliby tak to jest pedofil, który krzywdzi dzieci należy postawić go przed sądem a nie ukrywać go w innej parafii żeby dalej robił to samo
- 3 2
-
2024-01-21 10:17
Gdzie ? Wiem że była sobota lecz żeby jeszcze trzymalo
- 3 2
-
2024-01-21 10:22
Konca koscioł i tak nie dozyjesz (6)
To jest zapisane w NT.
- 10 16
-
2024-01-21 10:50
ale tu jest o tendencji a nie o koncu
- 8 5
-
2024-01-21 11:29
I tylko tyle ci się udało z NT wyczytać? (3)
Czy o obronie pedofili też tam jest napisane? Albo o zbieraniu majątku? O pluciu na osoby o odmiennej orientacji?
- 10 4
-
2024-01-21 11:38
i o oplacie telewizyjno- radiowej bo w tej dobie internetowego swiata, c'ommon !
- 8 2
-
2024-01-24 19:55
jakoś nie widziałem żeby Kościół na kogokolwiek pluł (1)
za to na odwrót owszem - to już jest moda
- 0 0
-
2024-01-25 07:35
to otworz oczy
- 0 0
-
2024-01-25 07:35
dla mnie skonczyl sie juz dawno wiec juz nieaktualne
- 0 0
-
2024-01-21 10:49
Przykład zachodu pokazuje (6)
że jak się zwinie Kościół (który zaszczepił w nas judeochrześcijańskie fundamenty etyki, czyli np. empatię i pomoc słabszym) to w tą pustkę szybko wchodzi Islam, a wraz z nim np. spadek bezpieczeństwa i docelowo utrata praw kobiet i niewiernych.
- 13 19
-
2024-01-21 12:55
I tego wlasnie (5)
ludzie za grosz nie pojmują - jak się kościół chrześcijański z zycia zupełnie wyeliminuje to na jego miejsce z miejsca pojawia się dziesiątki sekt, szamanów, rożnej maści pseudo mistyków czy po prostu inne religie. Człowiek to nie tylko ciało i rozum ale również (czy przede wszystkim) sfera psyche która potrzebuje jakiegoś kręgosłupa bo inaczej każdy może nią łatwo sterować. Bez etycznego kręgosłupa zycia nie ma.
- 6 10
-
2024-01-21 13:05
Potrzebujesz "etyki" kosciola do zycia? (3)
No to daleko nie ujedziemy z tą rozmową.
Jaka to etyka?
Pomoc w ucieczce do Argentyny hitlerowcom?
Czy konkwistadorzy i wycięcie w pień indian obu ameryk?
Spalenie ich calego dorobku w imie boga?- 7 7
-
2024-01-21 17:04
(1)
O etykę chrześcijańska chodzi a nie zadnego kościoła. Kościół tworzą ludzie którzy jak wiadomo błądzą.
- 2 1
-
2024-01-21 17:30
wystarczy etyka reszta jest zbedna
- 4 1
-
2024-01-21 19:51
"Wycięta w pień" setki lat temu peruwiańska piosenkarka Katy Jara ma się w najlepsze
Jak i jej twórczość z zespołem Banda Mix. Muzyka dla przeciętnego odbiorcy, trochę specyficzna. A kiedyś na ulicy występowała, to część widzów stanowiły te twoje "wycięte w pień" charakterystyczne Indianki w równie charakterystycznych strojach. W Polsce oczywiście wykonawczyni nieznana, a posłuchanie to zawsze jakaś atrakcja.
- 2 2
-
2024-01-21 14:11
A niech sobie powstają
Konkurencja jest zawsze zdrowsza od monopolu.
- 5 3
-
2024-01-21 09:05
(5)
Trochę też znak czasów
- 59 25
-
2024-01-21 10:24
portale tez sie zwijaja (2)
- 5 4
-
2024-01-21 11:36
Ten nie ma szans upaść (1)
Reżim tuska Nie pozwoli takiej propagandzie upaść
- 2 9
-
2024-01-21 14:41
Jak Obajtek był głównym sponsorem to nie przeszkadzało?
- 5 1
-
2024-01-21 10:52
(1)
Że śródmieście nie jest już dla mieszkańców, tylko dla turystów, którzy jedyne czego potrzebują to się nażreć, upić i wyszumieć?
- 5 6
-
2024-01-23 23:22
Bo z tego są pieniądze analfabeto ekonomiczny.
- 0 1
-
2024-01-21 09:11
Tak mi przykro (10)
Gdzie teraz kupię prorydzykowe książki?
- 42 89
-
2024-01-21 09:23
na poczcie (2)
- 27 4
-
2024-01-21 09:32
Za pocztę też się chyba w końcu wezmą (1)
Czas i tam wymieść pisowskie złogi
- 16 12
-
2024-01-21 10:25
nie wezmiemy
- 4 5
-
2024-01-21 09:56
na poczcie jest caly regal :)
- 11 1
-
2024-01-21 10:24
na poczcie
- 6 2
-
2024-01-21 10:35
Akurat w tym sklepie było dużo porządnych rzeczy, nie sam rydz.
- 9 6
-
2024-01-21 12:45
Nie kłam, bo ty w życiu żadnej książki nie kupiłeś, a ostatnią jaką trzymałeś w dłoniach to był elementarz.
- 8 5
-
2024-01-21 13:30
W Toruniu.
- 2 2
-
2024-01-21 20:24
Internet
Internet,internet złośliwcze !
- 1 0
-
2024-01-22 09:53
Ach te krokodyle łzy,
- 1 1
-
2024-01-21 09:14
Interes nie idzie bo ludziska mądrzeją .... (5)
i spada zainteresowanie gusłami i opowieściami o kwiecie paproci ....
- 76 134
-
2024-01-21 09:38
No ja bym nie powiedział że ludzie mądrzeją.
Wręcz przeciwnie.Z tego co widać na ulicach to raczej glupiejemy.Ludzie bez wiary( nie tylko chrześcijańskiej) są puści i bez wartości.
- 40 22
-
2024-01-21 10:03
Kwiat paproci to
zagęszcza ci pustoglowie.
- 12 14
-
2024-01-21 10:03
Mądrość to pojęcie względne
- 5 9
-
2024-01-21 12:58
Twoja wypowiedz
raczej przeczy tej tezie.
- 6 1
-
2024-01-22 10:03
Dlatego na Trójmieście codziennie publikowany jest horoskop. Hahahah bo padnę
- 6 1
-
2024-01-21 09:14
Kosciół i religia upada (11)
Kosciół i religia upada więc silą rzeczy tska placówka też staje sie nie potrzebną.
- 73 91
-
2024-01-21 09:43
Dopóki istnieje śmierć
Religie nie upadną
- 11 8
-
2024-01-21 11:06
Ludzie odwracają sie od religii (4)
Ale przechodza ich wierzenia na inne gusla typu wahadelka, kamienie, gwiazdy itd. Poczytaj o laicyzacji w Czechach. Troche to smutne, bo mimo wszystko odrzucajac cala klerykalna otoczke to sercem wiary chrzescijanskiej jest "badzcie dla siebie dobrzy" a gwiazdy i wahadelka maja w centrum tylko siebie, siebie i siebie!
- 14 9
-
2024-01-21 15:53
Systematycznie wypisujesz te same bzdury... (2)
Nie, w Czechach ludzie nie przeszli masowo na wrozbiarstwo czy inne gusla.
- 6 5
-
2024-01-21 21:15
Wpis w wyszukiwarke "czechy" "horoskop" (1)
Według badania, o którym pisze serwer novinky.cz, Czesi, którzy nie przynależą do żadneg
o kościoła często opowiadają się za wiarą w często nieidentyfikowalne bożki i bóstwa. Wśród nich znajdziemy i te owiane złą sławą (okultyzm, satanizm, szamani).- 4 2
-
2024-01-22 16:50
Nie znam nikogo z Czech, kto by gusla koscielne musial jakos pilnie zastapic horoskopem.
Moze na wsiach sa poutykane takie ludowe zabobony, ktore przez racjonalne podejscie wiekszosci Czechow do mitow koscielnych staly sie bardziej widoczne jako czesc folkloru. Ale w duzych miastach na serio trudno spotkac jakis fanatykow wrozbiarstwa.
- 1 1
-
2024-01-24 19:39
"badzcie dla siebie dobrzy" to tylko społeczna część doktryny
sercem wiary jest Bóg - patrz pierwsze przykazanie dekalogu.
- 0 0
-
2024-01-21 12:51
tak jak gramatyka dla peowców
- 4 5
-
2024-01-21 20:28
Święta (2)
Upadłe to jest społeczeństwo,faryzeusze jak ze starego testamentu. Skoro religia nie jest ważna to nie rozumiem tych spotkań przy stołach wigilijnych i wielkanocnych,po co to celebrować? Można wyjść do klubu ,restauracji i tam zaszaleć.
- 4 4
-
2024-01-22 05:18
No i niektórzy tak robią
Nie tak dawno był tu artykuł o imprezach w klubach zamiast pasterki.
- 3 0
-
2024-01-22 10:04
Bo te zwyczaje są jeszcze z czasów pogańskich.
- 1 2
-
2024-01-22 23:07
Dla zpolaryzowanych upadnie wszystko
Ci co chcą wierzą i nie mają chociaż pustego życiajak Ci co wyznaja tv czy komputer. :)
- 1 0
-
2024-01-21 09:19
Ciekawe, że zawsze w niedzielę pojawia się artykuł (11)
z nagonką na kościół. Wtedy wasza "tolerancja" wyłączona.
- 104 67
-
2024-01-21 09:22
wszedzie widzisz spisek. gdzie tu nagonka? (5)
- 30 18
-
2024-01-21 09:23
Jaki spisek? To wydoczna jak na dłoni prawidłowość. (2)
Według ciebie ta powtarzalność procesu jest zupełnie przypadkowa - oczywiście xD A świstak siedzi...
- 17 18
-
2024-01-21 09:24
umyj dlonie, bo masz falszywe odczyty
- 11 11
-
2024-01-21 17:59
Na Wirt ualnej Polsce ostatnio to samo. Artykuł "jadący" na Kościół musiał w ub. niedzielę być nr 1
- 7 3
-
2024-01-21 09:27
To poczytaj komentarze pełne "miłości i tolerancji" (1)
- 12 9
-
2024-01-21 09:29
wpis komentowal artykul, a nie komentarze
- 9 7
-
2024-01-21 09:23
A gdzie ty tu widzisz nagonkę na kościół? Raczej odwrotnie, żal że sklep zamykają.
- 20 8
-
2024-01-21 09:29
(3)
Artykuł jest nagonką na kościół? A mianowicie który? Mariacki czy Brygidy? Czy może jakiś inny też prowadzi dewocjonalia?
- 20 9
-
2024-01-21 09:38
Sam art jest prowokacją do pojawienia się masy neinawlstnych komentarzy - z pod palców osób... (2)
..które oficjalnie są za walką z "mową nlenawiści" xD
- 10 16
-
2024-01-21 13:07
Opanuj najpierw pisownię proszę. (1)
- 5 6
-
2024-01-21 13:32
Ciemny lud pisowski pisze byle jak, myśli byle jak.
Taki to lud ciemny.
- 5 6
-
2024-01-21 09:21
(5)
Wspaniala informacja
- 42 86
-
2024-01-22 10:04
(1)
Komu jak komu, ale tobie by się kościół przydał.
- 5 2
-
2024-01-22 10:51
A tobie szpital psychiatryczny.
- 0 6
-
2024-01-22 12:42
(2)
Jeszcze żebyś nie zatęsknił, niejeden był takim gerojem, ale jak przyszło co do czego to błagał o wybaczenie grzechów.
- 1 2
-
2024-01-22 16:57
(1)
O wybaczenie grzechów to ja proszę Boga w codziennej modlitwie i jakoś obywam się bez pośredników, więc przed śmiercią raczej też za nimi nie zatęsknię. To, że księża mogą odpuszczać grzechy to czyste uzurpatorstwo. Taką władzę Jezus dał jedynie swoim apostołom. Nigdzie w Biblii nie znajdziesz, że to upoważnienie przechodzi na ich następców. Ale gdzieżby tam Polak katolik czytał Biblię, ksiądz mu w zupełności wystarcza za nieomylną wyrocznię.
- 2 2
-
2024-01-24 19:48
haha, biblista się znalazł...
A św. Maciej to niby skąd się wziął? Został wybrany do grona 12 Apostołów, przez samych Apostołów, na miejsce Judasza (Dzieje Apostolskie 1,15-26). Myślisz że Ty swoim małym rozumkiem lepiej znasz i rozumiesz Biblię, niż 2000-letni Kościół? To jest dopiero pycha!
- 0 0
-
2024-01-21 09:22
(5)
1990 rok. Na komunię robiliśmy tam "zakupy"... Jeden z ostatnich sklepów, które są w Gdańsku "od zawsze".
- 82 11
-
2024-01-21 09:43
(2)
Naprzeciw w kamienicy był szewc. Obok La pasta. Na rogu od strony pomnika Moda polska chyba. Pod Łososiem trochę dalej . Sklep dla wojażer koło poczty . Lata 90 na Szerokiej . Kwartału kamienic nie było . Autokary tam parkowały.
- 13 5
-
2024-01-21 09:51
No tak było. Jakieś pierwsze kantory. Biuro Tuska też było. Pod koniec Szerokiej biuro Plazynskiego. Kiosk na skwerze. Mały handel znika z Gdańska...
- 8 3
-
2024-01-21 10:42
Nie wiem kto ci dał minusy . Pewnie gdańszczanie z Mazur.
- 10 3
-
2024-01-21 11:51
(1)
Czyli ostatnio tam byłeś 34 lata temu. I dziwisz się że sklep upada?
- 5 3
-
2024-01-21 12:03
A skąd wniosek,że był tam ostatnio wtedy i gdzie się ten ktoś dziwi?
- 5 2
-
2024-01-21 09:22
Ludzie zaczynają wierzyć w AI (1)
- 29 27
-
2024-01-22 10:33
Fakty naukowe to nie jest wiara.
- 3 4
-
2024-01-21 09:23
Hurtownia św. Pawła na Bitwy Oliwskiej przejmie cały rynek (1)
- 14 15
-
2024-01-21 19:23
Jest jeszcze Braterska. - też w Oliwie
Generalnie dwa super sklepy z dewocjonaliami. Niestety jeśli ktoś nie ma samochodu, to lokalizacje takie sobie.
Lepszą lokalizację ma sklepik w okolicy kościoła św. Elżbiety - na przeciwko Biedronki. Tylko jest dosyć mały i nie każdy o nim wie.- 4 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.