• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga Różowa otwarta

js
13 marca 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 20:31 (13 marca 2008)
Najnowszy artykuł na ten temat Czy Droga Gdyńska powinna zostać przedłużona?
Po dwóch dwupasmowych jezdniach ul. Lotników można już jeździć bez przeszkód. Po dwóch dwupasmowych jezdniach ul. Lotników można już jeździć bez przeszkód.

Gdyńska Droga Różowa wreszcie skończona. Obie dwupasmowe jezdnie ul. Lotników są już otwarte dla kierowców.



W czwartek 13 marca oddano do użytku drugą jezdnię ul Lotników, na odcinku od ul. Przemyskiej do ul. Stryjskiej. Pierwsza, przy torach kolejowych, była dostępna od listopada ub. r. Wówczas to kierowcy otrzymali do dyspozycji również dwie jezdnie na odcinku od ul. Wielkopolskiej do ul. Przemyskiej (wraz z przebudowanym skrzyżowaniem z ul. Wielkopolską oraz mostem nad rzeką Kaczą).

Droga Różowa stanowi alternatywę dla al. Zwycięstwa. Łączy centrum Gdyni z Orłowem. Droga Różowa stanowi alternatywę dla al. Zwycięstwa. Łączy centrum Gdyni z Orłowem.
Za kilka tygodni oddany do użytku zostanie jeszcze przebudowany odcinek ul. Stryjskiej wraz z pętlą autobusową.

Trwająca od marca ubiegłego roku rozbudowa 700-metrowego odcinka ul. Lotników z jednopasmowej do czteropasmowej to czwarty i ostatni etap budowy tzw. Drogi Różowej. Kosztował 43 mln zł, z czego 43 proc. kwoty pozyskano z funduszy europejskich.

Droga Różowa (inna nazwa to Droga Gdyńska) ma zapewnić bezpośrednie połączenie południowo-zachodnich dzielnic Gdyni z centrum miasta. Do dziś jej budowa pochłonęła ok. 140 mln zł.

Budowa trwała etapami od połowy lat 90., na odcinku od Węzła Franciszki Cegielskiej pod wiaduktem na ul. Stryjskiej do skrzyżowania z ul. Wielkopolską.

Dwa lata temu zrealizowany został trzeci etap inwestycji - przebudowa skrzyżowania al. Zwycięstwa z ul. Wielkopolską, włączenie ul. Lotników w ul. Wielkopolską, budowa jezdni od ul. Sportowej do ul. Stryjskiej oraz budowa wiaduktów w ulicy Stryjskiej (nad torami PKP i wiadukt drogowy).

Droga Różowa to jednocześnie gdyńska część trójmiejskiej Drogi Czerwonej. Jej pierwsze szkice pojawiły się w latach 50., a od lat 70. planowana jest jako alternatywna dla al. Zwycięstwa (Gdynia), al. Niepodległości (Sopot) i al. Grunwaldzkiej (Gdańsk) arteria łącząca całe Trójmiasto.

Sopot planuje wpuścić swój odcienek Drogi Czerwonej w tunel, natomiast Gdańsk nie rozpoczął jeszcze żadnych prac nad swoim odcinkiem trasy.
js

Opinie (125) ponad 10 zablokowanych

  • Pytanie do wyznawców szczura ! (3)

    Ile razy można otwierać ten sam odcinek drogi i robic z tego show medialny???
    I to chrzanienie o prężności miasta everytime.......

    • 0 0

    • pytanie do ptysiow z gdanska (2)

      dlaczego tak sie ekscytujecie otwarciem drogi rozowej w Gdyni? Czyzby dlatego, ze w Gdansku zadnych nowych drog nie buduje sie?

      • 0 0

      • spytaj waszki

        matole to bedziesz wiedział

        • 0 0

      • no własnie kto tu sie ekscytuje ??? w zeszłym roku też sie tym odcinkiem podniecaliście

        spójrz obiektywnie juz raz Szczur to otwierał (była Tv , gazety...), później zamknieto czesc pasów i dalej robiono, teraz znowu kolejne otwarcie i znowu westchnienia nawiedzonych....aż mdło sie robi.
        A jak ktoś spróbuje rzucić cień...to na pewno frustrat z Gdańska.
        Nie pamiętam takiej histerii jak otwierano WZ w Gdańsku...

        • 0 0

  • NIe widzę powodów do podniecania się...

    Wbrew swoim deklaracjom mieszkańcy poszczególnych miast wybierają "nogami", gdzie żyje się lepiej. Gdynianie osiedlają się w Bolszewie, które dzięki temu niedługo uzyska status metropolii, Gdańszczanie za Pruszczem Gdańskim, z Sopotu wyparowało około 10 tysięcy mieszkańców.

    Oczywiście korelacji między nietrafionymi inwestycjami, chwytami marketingowymi a wzrostem kosztów nikt z wyprowadzających się nie zauważa i na "emigracji" dalej pieje z zachwytu jak jego byłe miasto jest fajnie zarządzane...

    • 0 0

  • BRAK OBIECANEJ KANALIZACJI

    GDZIE JEST OBIECANA KANALIZACJA NA ODGAŁĘZIENIACH OD ULICY LOTNIKÓW !!!!!!!!!!!!! ROZLICZCIE SIĘ Z WSZYSTKICH OBIETNIC

    • 0 0

  • tere fere

    Oczywiście o rowerzystach zapomnieli,Łuzycką przebiegają trasy wielu rowerzystów jadących ścieżką od Reala.Oczywiście debile musieli zrobić na tym kawałku znak zakazu bo jakże by inaczej.Wg Grajterowej i Stępy miała tam powstać scieżka rowerowa.Widzimy ją jadąc SKM ten króciutki kawalątek między Sieradzką a Przemyską jakieś 150 metrów.Dalej są znaki zakazu nawet na chodniku.Pytam więc poważnie,którędy ma rowerzysta dojechać do ulicy Wielkopolskiej?Czy projektantami tej ulicy są takie czubki które nie mają wyobraźni?Nie potrafią przewidywać?Że skoro Stryjską nawet prowadzą ścieżki do Drogi Gdyńskiej to może umożliwić dojazd do Wielkopolskiej?Ulica jest szeroka nie ma problemu z wyprzedzaniem.Tak wygląda miasto przyjazne rowerzystom?150 metrów ścieżki bez początku i końca?Rzygam tą propagandą sukcesu.Ci kretyni z UM zamiast myśleć i ułatwiać życie ludziom działają w próżni.Myślą o jakimś Monopoly.Co kogo obchodzi jakaś gra skoro w mieście tyle rzeczy się sypie lub jest robionych nieprawidłowo.

    • 0 0

  • (1)

    Sopot to uzdrowisko więc się nie dziwcie że mieszkańcy nie życzą sobie nowej drogi.Dlatego musi powstać tunel a Gdańsk pilnie nie potrzebuje wg mnie żadnej takiej drogi równoległej do Grunwaldzkiej.Sama Grunwaldzka ma 3 pasy jest sporo miejsca zielona fala,poza tym są drogi równoległe Polanki Wita Stwosza itp.

    • 0 0

    • wreszcie jakieś mąda wypowiedź.

      Droga czerwona w Gdansku to kretyński pomysł z lat 60, którego miejmy nadzieje nikt tego nie zrealizuje.

      • 0 0

  • OJ BIDNY TEN DANZING...BIDNY

    • 0 0

  • Ja sie ciebie

    wstydze jełopo !

    • 0 0

  • Na reszcie

    Wreszcie zakończą się wieczne korki na al.Zwycięstwa
    Szkoda tylko że Drogą Różową nie jeżdżą autobusy.Co
    prawda jezdzi tam linia 05.Brawo dla prezydenta że wreszcie drogi są równe jak dywanik, z wyjątkiem ulicy Marskiej obleganych przez tiry.Tak powinno być

    • 0 0

  • Gdynia cały czas pnie się w górę i to widać a nie wielki odsetek gdańszczan się martwi , zazdrości i wpada w furię oraz żyje

    investycjami w Gdyni. "...natomiast Gdańsk nie rozpoczął jeszcze żadnych prac nad swoim odcinkiem trasy." - WOLNE miasto gdańsk woli swoje korki i ulice z koleinami i dziurami. TEN CYTAT DAJE WIELE DO MYŚLENIA I TERAZ WIEM JAKIE SA POWODY DLA KTÓRYCH nIEWIELKI PROMIL gDAŃSZCZAN ŻYJE INVESTYCJAMI REALIZOWANYMI PRZEZ GDYNIĘ I W GDYNI. RANGINGI MIN. "FORBES" DAJĄ JASNO DO ZROZUMIENIA GDYNIA SIE R_O_Z_W_I_J_A CZEKAM NA WIELKIE OTWARCIE ESTAKADY KWIATKOWSKIEGO:)

    • 0 0

  • to tylko jedna droga

    Patrząc trzezwo to tylko jedna droga ,czy to sukces dla miasta ? czy to tak wielki sukces ? czy pewne normalne rzeczy dorastają do nieprawdopodobnie ważnego wyarzenia .Przecież na całym świecie pełno jest podobnych dróg/jak nie lepszych /i nikt tak bardzo się tym nie podnieca bo traktuje to po prostu jako normalną rzecz

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane