• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga na "nie", czyli zdublowana estakada już prawie gotowa

Michał Sielski
5 lipca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Powstaje estakada rowerowa dla odważnych
Dwie estakady zamiast jednej. Czy ta inwestycja ma sens? Według rowerzystów - nie. Dwie estakady zamiast jednej. Czy ta inwestycja ma sens? Według rowerzystów - nie.

Gdyby policzyć wszystkie słowa "nie"*, które padły z ust rowerzystów i urzędników w kontekście budowy tej trasy, pewnie padłby rekord Guinessa w kategorii najbardziej niechcianej inwestycji. Gdyńska estakada rowerowa jest już niemal gotowa, ale tak naprawdę - nikt na nią nie czeka.



Czy władza słucha głosu mieszkańców planując inwestycje?

Gdy poinformowaliśmy o tym, że w Gdyni powstanie druga estakada, rowerzyści zareagowali zdumieniem. Było ono tak wielkie, że dopiero kilka miesięcy później zaczęły się pierwsze protesty.

Rowerzyści byli zdumieni przede wszystkim kosztem inwestycji, który początkowo szacowano na 17 mln zł. Za te pieniądze miała powstać nowa droga od ul. Unruga zobacz na mapie Gdyni do skrzyżowania ul. Janka Wiśniewskiego z ul. Energetyków zobacz na mapie Gdyni. Kwestią sporną była przede wszystkim 367-metrowa estakada nad ul. Hutniczą i torami kolejowymi na wysokości bazy kontenerowej zobacz na mapie Gdyni.

Dlaczego rowerzyści protestowali? Bo pokonanie tego odcinka nie stanowiło dla nich problemu, dopóki urzędnicy nie zamknęli przed nimi szerokich, prawie dwumetrowych chodników, biegnących po obu stronach estakady samochodowej. Wcześniej rowerzyści swobodnie nimi jeździli, ale urzędnicy stwierdzili, że było to niezgodne z przepisami i niebezpieczne. Więc przejazdu ani przejścia już tam nie ma, mimo, że jednoślady od dwuśladów odgradzała solidna metalowa barierka.

Jest za to niechciana estakada, która ostatecznie powstała za 10 mln zł. Ale nie rozwiązuje ona problemów rowerzystów, bo wciąż nie jest powiązana z drogą dla rowerów w ciągu ul. Janka Wiśniewskiego, a zjazdy z niej są niebezpieczne. Na szczęście usterki zostaną poprawione, choć dopiero po oddaniu inwestycji. Urzędnicy zrobią to później, by nie tracić unijnej dotacji.

Szkopuł też w tym, że 10 mln zł wydane na niespełna 400-metrową estakadę kole w oczy, gdy porówna się to z kosztem budowy 17-kilometrowej asfaltowej ścieżki pomiędzy Swarzewem a Krokową. Fakt, została ona wybudowana na nasypie kolejowym, więc część kosztów odpadła, ale wydano na nią trzykrotnie mniej niż na estakadę (ok. 3 mln zł)!

Pytanie, czy gdyńscy rowerzyści nie woleliby np. 50 km dróg łączących ul. Morską z dzielnicami zamiast - jak sami ją nazwali - zdublowanej estakady, nigdy nie padło. A szkoda, bo gdyby ktoś zdecydował się je zadać przed puszczeniem w ruch machiny inwestycyjnej, pewnie nie byłoby tylu protestów.

Inwestycja powinna być odebrana w ciągu najbliższego miesiąca, w tym czasie poprawiony zostanie odcinek przy ul. Energetyków.

* Słowo "nie" padło w tym tekście 13 razy. Czy to już koniec w kontekście Rowerowej Estakady? Nie zakładałbym się.

Opinie (252) 3 zablokowane

  • (10)

    A mnie tam akurat nie bawiło jeżdżenie "prawie dwumetrowym" odcinkiem, po którym raźno spacerują kierowcy TIRów ze sklepu do swoich aut czekających na parkingach koło terminala. Nie widze też jakoś braku ciągłosci tej estakady z ul. Wiśniewskiego bo przecież aż do ul. Energetyków jest (już prawie gotowa) droga rowerowa. Naprawdę jest różnica pomiędzy jazdą wydzieloną drogą o szerokości 3m na którą pieszy nie wejdzie od jazdy wąskim chodnikiem. Tutaj protestują bo chcą jechać chodnikiem, a ci sami ludzie protestują, że sa zmuszeni do jazdy chodnikiem (zrobionym na drogę rowerową / drogę dla pieszych) wzdłuż Wiśniewskiego od Energetyków, gdzie pieszy to zjawisko "bo jest z kostki". Bezczelność jest na tyle wielka, że wręcz były głosy aby z unijnej inwestycji portowej jaką było poszerzenie Wiśniewskiego wyłączyć jeden pas i przekazać go rowerom.
    Jestem rowerzystą i tak jak wszystkim moim znajomym mieszkającym na Obłużu, "zdublowana" estakada się podoba. Ilu z krzykaczy na masie będzie z niej korzystało codziennie? Myślę, że kilku. Ja codziennie i naprawdę czekam na jej otwarcie, bo dla mnie jazda w obecny sposób nie jest ani komfortowa, ani bezpieczna.
    Oczywiście, nie zmienia to faktu, że brak przejezdności dla rowerów na odcinku Wisniewskiego - Hutnicza jest skandalem, ale tyczy się to również a może nawet przede wszystkim również pieszych. Znalezienie na to środków powinno być priorytetem dla ekipy rządzącej, ale brak "dublowania" estakady na tym odcinku nic w tej materii by nie zmienił, bo dotacja (i protestujący dobrze o tym wiedzą) była na cały ciąg Gdynia - Gdańsk, gdzie połączenia - Wiśniewskiego - Hutnicza nawet nie można było umieścić w planie.
    Nie robią - źle, robią - też źle.

    • 23 14

    • (4)

      nie ma ciągłości do Morskiej i o to chodzi do Wiśniewskiego to jest nikomu niepotrzebne dzięki tym gdyńskim kretynom na Morską z Obłuża trzeba jechać przez Pogórze Dolne i Chylonię lub przez centrum pogratulować co do Wiśniewskiego to nie chodzi o żadną kostkę tylko np o schodki na wiadukty za ul.Energetyków nie po to się jedzie rowerem żeby go na drodze rowerowej po schodach nosić ja tam nigdy nie korzystam z tej kostki bo rower to pojazd i jego miejsce jest na ulicy a nie na chodniku a ja z tej estakady korzystał nie będę i co mi zrobisz?połączenia nie było w planie a kto ten plan układał?Czy nie opłacany solidnie idiota z dyplomami?o jakiej trasie Gdynia Gdańsk ty mówisz niedzielny rowerzysto bo na tej trasie ja widzę przynajmniej 10 miejsc gdzie ciągłości nie ma i całe lata nie będzie(rejon Wielkopolskiej,okolice sklepu Klif,Sopot itd itd) popatrz sobie na park technologiczny i dróżkę kończącą się przed skrzyżowaniem ze Stryjską to jest ta ciągłość?

      • 10 3

      • (3)

        Cyt: "co do Wiśniewskiego to nie chodzi o żadną kostkę tylko np o schodki na wiadukty za ul.Energetyków nie po to się jedzie rowerem żeby go na drodze rowerowej po schodach nosić ja tam nigdy nie korzystam z tej kostki bo rower to pojazd i jego miejsce jest na ulicy a nie na chodniku a ja z tej estakady korzystał nie będę i co mi zrobisz?"
        Ja nic bo mi to wisi, gorzej jak cię zahaczy jakiś TIR, wtedy będzie ci nie do śmiechu. Jakie schody na Wiśniewskiego?
        do Wiśniewskiego to jest nikomu niepotrzebne - mnie i wielu jest potrzebne bo jadę tędy do pracy i po pracy do centrum. Tak samo potrzebna jak i dojazd do Morskiej.
        Najlepiej niech w ciągu jednego dnia za pomocą czarodziejskiej różdżki wszystkie drogi wyczarują to będzie ciągłość.

        • 1 3

        • Miśku Drogi, (1)

          Zapominasz, ze miasto w 2003 roku przeprowadziło z mieszkańcami Obłuża ankietę z zapytaniem o najważniejsze połączenia rowerowe. Zaraz po drodze dla rowerów do Sopotu było nie połączenie z Centrum, z którego i tak byś korzystał ale połączenie z Morską właśnie.

          Za 10 milionów zamiast Zdublowanej miałbyś dziś pewnie swobodę wyboru czy jechać do centrum Jankiem czy może Polską bo masz kaprys rzucić okiem na główki portu albo muzeum Emigracji.

          Z tego snu budzi cię dziś klakson TIRa przy stacji benzynowej gdzie zapewne zjeżdżasz na jezdnię.

          Nie uszczęśliwiamy Obłużan na siłę. Czytamy miejskie dokumenty tylko je ujawniamy. Miało być połączenie z Morską - jest nieciągłość do centrum. DDR kończy się przecież w okolicy Pomnika Ofiar Grudnia. Skalę zaangażowanych środków już znasz. Jakieś wnioski?

          • 3 0

          • Przez te 9 lat trochę się w Gdyni zmieniło. Jeżdżenie dzisiaj rowerem wzdłuż Morskiej nie wydaje się być najlepszym pomysłem.

            • 0 2

        • niech czarują tam gdzie to jest niezbędnie konieczne a nie takie debilne odcinki- Pucka np to nie jest ulica na wydzieloną drogę rowerową to samo Unruga na której poza paroma godzinami w szczycie ruch jest bardzo umiarkowany

          • 1 0

    • no ale się nie podoba Gdańszczanom bo takiej DR na estakadzie nie mają;)) (1)

      i pod ich wpływem "Stowarzyszeniu" i stąd ten rwetes.

      • 0 2

      • Oczywiście! Czego jak czego, ale dróg rowerowych to nie tylko gdańszczanie ale i cała rowerowa Polska może Gdyni zazdrościć! :)

        • 4 1

    • Będą jeździć bo będzie wygodniej. (1)

      W proteście chodzi o wydanie 10 mln na inwestycję która nie była niezbędna i konieczna.

      • 14 5

      • g... będzie a nie wygodniej widziałeś te stromizny ?

        • 4 2

    • heh.... no nic Misiek nie kumasz...

      A mi by się przyjemniej mieszkało jakby miasto zmieniło pod moim blokiem betonowy chodnik na marmurowy oraz zasadziło piękne egzotyczne drzewka i krzewy i zatrudniło na etat ogrodnika do ich codziennej pielęgnacji. Dobrze by było jakby jeszcze zbudowali coś co sprawi, że przyjemniej mi się będzie spacerowało - może jakaś kamienna kaskada z przyjemnie szumiącą wodą... pomysłów jest wiele.
      No i pewnie by mi (oraz moim licznym sąsiadom) się to wszystko podobało, ale nadal byłaby to rażąca niegospodarność i wydawanie publicznych środków bez sensu. Podobnie jest z dodatkową ścieżką z której jesteś zadowolony, bo poprawi komfort pedałowania Twojego i Twoich znajomych rowerzystów z okolicy a za którą my wszyscy zapłacimy 10mln czyli znacznie więcej niż na absurdalne wypasy jakie można by zbudować koło mojego bloku o których wspomniałem wyżej ;)

      • 8 4

  • Stockholm (5)

    tak czytam i nie wierze,ze Polacy sa tak glupi.Juz teraz wiem dlaczego ten kraj niedlugo przestanie istniec.Przez takich polglowkow jak wy.Ciagle zle-buduja-zle,nie buduja tez zle.Ciagle cos nie tak,wieczni malkontenci.Ja mieszkam w Sztokholmie.Samo miasto pipidowa-niedawno hucznie obchodzili 800.000 mieszkancow.cala metropolia ma chyba ok 1.500.000 i sa tu 4 lotniska.I nikomu to nie przeszkadza.To samo z estakada.Jestem pewien,ze gdyby tutaj to zbudowano to ludzie bardzo by sie cieszyli i nie byloby takich durnych komentarzy.Zbudowali estakade???? i dobrze,niech bedzie,beda ludzie jezdzic.a... nie chce mi sie wiecej pisac i tak jestescie inteligentni inaczej i nie zrozumiecie.Kupelweiser szczegolnie

    Stockholm

    • 6 8

    • W Sztokholmie? No to się nie rozmnażaj. Po pierwszym dniu w przedszkolu, Twoje dziecię będzie mogło napisać doktorat

      o tym jakie ma prawa, a Ty względem niego żadnych. Będzie Cię biło, obrażało, głodziło, wszystko. A jeśli zabronisz mu czipsów, albo zasłonisz się ręką, wtedy odebranie praw rodzicielskich. Odwołanie o tej decyzji? Niby istnieje taka możliwość. Ale to prawo tak martwe jak Badwater.

      A spróbuj nie posłać do przedszkola...

      • 1 3

    • W krytyce chodzi o to, że niedaleko nowego wiaduktu jedyna droga między jedną częścią miasta (Morska/Grabówek) a drugą (Oksywie) kończy się wyrwą i żeby przedostać się z jednej strony na drugą, trzeba jechać kilkukilometrowym objazdem (przez Chylonię albo Gdynię Stocznię). Zamiast zająć się kluczowym problemem urzędnicy zbudowali drogę, która na razie prowadzi (niemalże) do nikąd.

      • 3 0

    • Te sthl - "szwedzie" malowany (2)

      Stockholm i lotniska
      Arlanda - 40 km od miasta - główne
      Skavasta - 100 km od miast - dla Wizz i Ryanair
      pozostałe dwa to dla awionetek i skoków spadochronowych ...
      więc może bez kitu

      • 4 2

      • hahahahaahaahahaha ahahahaaahahaahaa !!!!!!!! (1)

        4 lotniska mają ahahahaa!

        To my mamy z 10 jak liczyć pruszcze wszelakie. / np. Malbork - 60 km / obok Tczewa 35 km / itd

        • 1 1

        • Darius

          A Borsk to pies?
          A Jastarnia, Konarzyny, Korne...
          A Powidz ... no nie - deko się zagalopowałem

          • 2 0

  • Potrzebny jest zjazd z chodnika przy estakadzie na Janka Wiśniewskiego

    Byłoby taniej i szybciej. Trzeba użyć głowy przy planowaniu piorytetów.

    • 2 1

  • Bez kitu , najlepsze lotnisko ma Olsztyn :- ) :p (2)

    Kto je widział ?

    :-))

    • 0 1

    • Jak to kto widział lotnisko w Olsztynie ?

      CIA i Guantanamo ...

      • 0 1

    • Tak naprawdę , lotnisko Olsztyna nazywa się............

      Rębiechowo.

      • 1 0

  • Z tym lotniskiem w Gdyni to naprawdę są jaja. Jakaś mania wielkości. (11)

    Tyle kasy w błoto, kasa , która przydałaby się gdzie indziej !

    Tylko po to by się postawić Gdańskowi, który i tak w temacie lotnisko wygra z Gdynią, bo ma przewagę w tej materii z każdej strony.

    Gdańśkie lotnisko do tej pory ledwo przędło a Gdynia chce zrobić furorę... mając Rębiechowo związane z Gdańśkiem u boku...

    Gdyby to była prywatna kasa polityków, nigdy by jej nie wydali na Gdyńskie lotnisko...

    • 10 6

    • ps. Lotnisko Szczecina - Glewice / Goleniów , leży 42 km. od Szczecina... (4)

      ile jest kilometrów z Gdyni do Gdańsk - Rębiechowo ?

      • 1 2

      • niech buduja, w razie mgly wyladujesz w gdyni a nie np w poznaniu jak mi sie zdarzylo (3)

        • 6 1

        • (2)

          Ile razy można tłumaczyć, że nie, nie wylądujesz w Gdyni. Gdynia nie będzie zapasowym lotniskiem dla Rębiechowa i otwarcie mówi o tym nawet inwestor, czyli miasto.

          • 0 2

          • jasne, że nie będzie (1)

            Bo Prezydent Adamowicz zgłosił jako zapasowe Bydgoszcz;)))

            Tylko pogratulować współpracy.

            Szkoda, że Gdynia nie zgłosiła Zapasowego Terminala kontenerowego w Szczecinie;))

            • 3 2

            • jeszcze trochę a Adam Pawłowicz

              zgłosi w Berlinie a kasę poprzez przychylną unie zabierze całkowicie Gdyni

              • 2 0

    • "kasa , która przydałaby się gdzie indziej" (1)

      nam do Gdańska!

      • 1 0

      • :-)

        :-))

        • 0 1

    • Gdyńskie lądowisko - to megalomnia Gryzonia posunięta do granic absurdu (1)

      Dlaczego twierdzisz że "Gdańskie lotnisko do tej pory ledwo przędło"?
      Dokończono drogi kołowania, wybudowano nowy terminal, a w czasie Euro lotnisko "pokazało na co je stać",
      tymczasem - ten nieszczęśnik z UM Gdynia żyje jak w matrixie, jak pod szklaną kopułką ...
      szklane domki mu się marzą
      rowerowa estakada powinna nosić jego imię "wielkiego budowniczego i ojca miasta" ...

      • 4 3

      • sthlm

        tak czytam i nie wierze,ze Polacy sa tak glupi.Juz teraz wiem dlaczego ten kraj niedlugo przestanie istniec.Przez takich polglowkow jak wy.Ciagle zle-buduja-zle,nie buduja tez zle.Ja mieszkam w Sztokholmie.Samo miasto pipidowa-niedawno hucznie obchodzili 800.000 mieszkancow.cala metropolia ma chyba ok 1.500.000 i sa tu 4 lotniska.I nikomu to nie przeszkadza.Zbudowali estakade???? i dobrze,niech bedzie,beda ludzie jezdzic.a nie chce mi sie wiecej pisac i tak jestesvie inteligentni inaczej i nie zrozumiecie.Kupelweiser szczegolnie

        • 3 2

    • chyba cie to boli że w gdyni chca miec jeszcze jeden port

      jak ich stać to niech sobie budują co cie to interere ?? niech sobie nawet port kosmiczny postawią ich podwórko , ich zabawki.

      • 6 1

    • hahah

      a jaki hałas w pobliżu lotniska, miód malina...mieszkać tam to ruina ale co tam haha kotara...

      • 1 2

  • a mnie zastanawia jak to mozliwe ze od 6 rano jest tyle postów w pracy powinniscie pracowac a nie sobie neta komentowac:) (1)

    a tak poza tym to dzisiaj święto łapania za biust :) Ciekawa czy ktoś będzie świętował.:)

    • 4 1

    • uhm///

      a jeśli.... trafię...

      na amazonkę...?

      • 0 1

  • Chodniki nie sa dla rowerzystów, tylko dla pieszych, drodzy protestujący (6)

    "dopóki urzędnicy nie zamknęli przed nimi szerokich, prawie dwumetrowych chodników, biegnących po obu stronach estakady samochodowej. Wcześniej rowerzyści swobodnie nimi jeździli"

    Mam serdecznie dość rowerzystów na chodnikach.
    Jak im ta estakada rowerowa niepotrzebna, to trzeba było, zgodnie z kodeksem, jeździć jezdnią.
    Czy protestujący nie znają zasad???

    • 12 18

    • Odp (4)

      W tym miejscu akurat jest zakaz wjazdu m.in. dla rowerów, więc argument rowerzysci na drogi choć generalnie zasadny to na estakadzie nietrafiony nietrafiony. A na chodniku, po którym pies z kulawą nogą nie chodzi wystarczyło dać znak Droga dla pieszych z wyłączeniem rowerów C16+T22 i można by było ten krótki odcinek rowerem pokonać z zachowaniem bezwzględnego pierwszeństwa pieszych i bez gigantycznej inwestycji.

      • 12 1

      • od przybytku głowa nie boli (3)

        Teraz może nie ma tam pieszych, Gdynia będzie się budować, inwestycje rozwijać i wszystko nabierze sensu. Usterki mają zostać poprawione.

        A porównywanie kosztów estakady z kosztami ścieżki na nasypie (odnoszę się do artykułu) jest niepoważne.

        • 3 10

        • tam nie ma żadnego rozwoju i długo nie będzie bo nie ma dojazdu najkrótszą trasą na Grabówek estakadę należało zrobić ale nad torami do portu między Wiśniewskiego a Hutniczą bo to tam rowerzysta jest w kropce jechać wbrew zakazom jezdniami estakady czy ryzykować spotkanie z pociągiem towarowym lub sokistami na torowisku

          • 4 0

        • No i gdzie tam w okolicy będzie taki rozwój, że nagle na estakadzie pojawią się tłumy pieszych? Na lotnisko będą z papcia łazić?

          • 4 0

        • racja

          porównywać 17km inwestycji do 400metowego wyrzucenia pieniędzy w błoto jest rzeczywiście niepoważne

          • 6 2

    • Zakaz jazdy na Estakadzie

      Akurat na tym odcinku jest zakaz jazdy na Estakadzie, wiec przejazd rowerem po chodniku Estakady jest jak najbardziej zgodny z prawem.

      • 12 3

  • (6)

    nie wiem czy budowa koszmarnie drogiej jezdni dla rowerów była potrzebna czy nie
    ale wiem że wbrew sugestiom autora

    "...prawie dwumetrowych chodników, biegnących po obu stronach estakady samochodowej. Wcześniej rowerzyści swobodnie nimi jeździli... Więc przejazdu ani przejścia już tam nie ma, mimo, że jednoślady od dwuśladów odgradzała solidna metalowa barierka"

    jeżdzenie rowerzystów po chodniku
    i po wyrwanych z pieszym kawałkach chodnikow
    nie jest niebezpieczne dla rowerzystów
    tylko dla nabardziej dyskryminowanych obywateli w "Polsce"
    dla PIESZYCH
    którzy to rowerzyści dzięki wynalazkom owych "ścieżek rowerowych" traktują pieszych jak stado kaczek czy gęsi które koniecznie trzeba rozpędzić, pogonić, przestraszyć lub w najgorszym wypadku rozjechać
    ku radości służb wszelkich którenawet pacem w bucie nie kiwną w sprawie masowej w trójmieśce likwidacji chodników
    po równo podzielonych pomiędzy parkujący i rowerujacych
    ale co was to interesuje nie?

    • 20 22

    • (2)

      problem w tym że po chodnikach przy estakadzie mało kto chodzi bo nie jest to atrakcja turystyczna ani nadmorski bulwar a dwa że przy drodze oznaczonej znakami zakazu dla rowerzystów i prędkości 70 km/h jazda roweru po ulicy jest dopuszczalna

      • 5 0

      • (1)

        Chyba jazda po chodniku jest dopuszczalna. Tylko, że na wzjazdach/zjazdach z Estakady obowiązuje 50 i prawdę powiedziawszy to rowerzysta powinien tam jechać jezdnią (zakaz rowerów, motorowerów i zaprzęgów obowiązuje jedynie na głównej części Estakady)

        • 0 1

        • tego nie wie nikt bo skręcając z Hutniczej w lewo lub w prawo witają nas po każdej stronie zakazy dla rowerów które różni ludzie różnie rozumieją jakieś 15 lat temu mojego znajomego który jechał tym ślimakiem pod górę od Wiśniewskiego do Hutniczej jakiś debil z autobus R chciał chyba złośliwie zepchnąć na barierki ja sam z tego ślimaka korzystam jadąc w dół czyli od Hutniczej do Wiśniewskiego i raczej tylko w wolne dni kiedy ruch jest mały

          • 2 0

    • całe zło na świecie bierze się właśnie od cyklistów (1)

      i masonów

      • 10 6

      • i pedałami kręcą

        • 3 0

    • ja

      Ale tamtędy piesi nie chodzili, bo i dokąd

      • 8 2

  • Takie błędy to w Gdansku sa niemożliwe. Troszkę nam sie obwodnica południową zapadła, ale koncepcja była słuszna. (8)

    Koko Koko euro spoko

    • 68 51

    • Obwodnica południowa (2)

      Gdy zaczyna się obwodnica południowa od strony Elbląga ,wybudowano dwa ogromne wiadukty obok siebie jeden za drugim, z jednej strony jeden z nich trafia donikąd a z drugiej strony drogi się łączą :-) To jest właśnie korupcja po polsku .Koszt projektu i budowa zbędnego wiaduktu to podejrzewam kilkanaście milionów złotych.Tym powinna zająć się prokuratura!!! Panowie urzędnicy i do paki!

      • 1 14

      • (1)

        , zastanów się zanim napiszesz głupotę. Dokształć się, doczytaj coś. I wtedy zrozumiesz, że wyciągasz złe wnioski. Według ciebie to jest "droga donikąd". A według zdrowych ludzi jest to miejsce pod przyszłą drogę!!!!

        • 10 3

        • Mariolu
          Przecież to gołym okiem widać .Jeżeli byłoby to miejsce pod przyszłą drogę to dlaczego nie można było zaprojektować jednej przeprawy przez drogę szybkiego ruchu, mógłby temu temu służyć jeden most oddalony od drugiego o 10 metrów .To są właśnie rozwiązania aby wyciągnąć naszą podatników kasę.
          Pomyśl racjonalnie proszę i nie obrażaj ,ponieważ nie piszę głupot i ukończyłem budownictwo o specjalności budowa dróg i mostów.
          Pozdrawiam serddecznie

          • 1 7

    • (4)

      a co ma Gdańsk do głupoty gdyńskich urzędników?

      • 32 5

      • A no taka ze głupota gdańskich urzedasów jest owiele wieksza (1)

        • 5 8

        • Pogadamy, gdy Szczurowo będzie miało obwodnicę północną

          jw

          • 11 3

      • to sie nazywa schizofrenia (1)

        gdy ktos sam do siebie ...

        • 5 7

        • a ja się uśmiałem

          grunt to dobre poczucie humoru.

          • 3 5

  • decydenci

    Stado popapranych decydentów. 10 milionów za taki bezsens ???? Pewnie ktoś grubą pęgę wciągnął za wybor wykonawcy.

    • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane