- 1 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (61 opinii)
- 2 Drugi lewoskręt na Trasie W-Z nic nie dał? (116 opinii)
- 3 3,5 mln zł wygrane w Lotto na Przymorzu (70 opinii)
- 4 Altana w parku Oliwskim ofiarą złomiarzy (105 opinii)
- 5 Nowe zatoki na styku dwóch miast (50 opinii)
- 6 Chodnik dodatkowym pasem Grunwaldzkiej (212 opinii)
Droga na "nie", czyli zdublowana estakada już prawie gotowa
Gdyby policzyć wszystkie słowa "nie"*, które padły z ust rowerzystów i urzędników w kontekście budowy tej trasy, pewnie padłby rekord Guinessa w kategorii najbardziej niechcianej inwestycji. Gdyńska estakada rowerowa jest już niemal gotowa, ale tak naprawdę - nikt na nią nie czeka.
Rowerzyści byli zdumieni przede wszystkim kosztem inwestycji, który początkowo szacowano na 17 mln zł. Za te pieniądze miała powstać nowa droga od ul. Unruga do skrzyżowania ul. Janka Wiśniewskiego z ul. Energetyków . Kwestią sporną była przede wszystkim 367-metrowa estakada nad ul. Hutniczą i torami kolejowymi na wysokości bazy kontenerowej .
Dlaczego rowerzyści protestowali? Bo pokonanie tego odcinka nie stanowiło dla nich problemu, dopóki urzędnicy nie zamknęli przed nimi szerokich, prawie dwumetrowych chodników, biegnących po obu stronach estakady samochodowej. Wcześniej rowerzyści swobodnie nimi jeździli, ale urzędnicy stwierdzili, że było to niezgodne z przepisami i niebezpieczne. Więc przejazdu ani przejścia już tam nie ma, mimo, że jednoślady od dwuśladów odgradzała solidna metalowa barierka.
Jest za to niechciana estakada, która ostatecznie powstała za 10 mln zł. Ale nie rozwiązuje ona problemów rowerzystów, bo wciąż nie jest powiązana z drogą dla rowerów w ciągu ul. Janka Wiśniewskiego, a zjazdy z niej są niebezpieczne. Na szczęście usterki zostaną poprawione, choć dopiero po oddaniu inwestycji. Urzędnicy zrobią to później, by nie tracić unijnej dotacji.
Szkopuł też w tym, że 10 mln zł wydane na niespełna 400-metrową estakadę kole w oczy, gdy porówna się to z kosztem budowy 17-kilometrowej asfaltowej ścieżki pomiędzy Swarzewem a Krokową. Fakt, została ona wybudowana na nasypie kolejowym, więc część kosztów odpadła, ale wydano na nią trzykrotnie mniej niż na estakadę (ok. 3 mln zł)!
Pytanie, czy gdyńscy rowerzyści nie woleliby np. 50 km dróg łączących ul. Morską z dzielnicami zamiast - jak sami ją nazwali - zdublowanej estakady, nigdy nie padło. A szkoda, bo gdyby ktoś zdecydował się je zadać przed puszczeniem w ruch machiny inwestycyjnej, pewnie nie byłoby tylu protestów.
Inwestycja powinna być odebrana w ciągu najbliższego miesiąca, w tym czasie poprawiony zostanie odcinek przy ul. Energetyków.
* Słowo "nie" padło w tym tekście 13 razy. Czy to już koniec w kontekście Rowerowej Estakady? Nie zakładałbym się.
Opinie (252) 3 zablokowane
-
2012-07-05 12:08
jak UE zatwierdziła jo jest Święte i tylko tam należy jechać, i już...
- 2 2
-
2012-07-05 11:51
Za 17 baniek to lożę Budynia na Letnickim gołębniku wybudowano
która okazała się za ciasna bo tylko 24 osobowa....
- 3 2
-
2012-07-05 07:51
Brawo! Gdynia ma tez idiotyczne rozwiązania! Ta inwestycja przebija glupoty z PRL! (4)
Wreszcie ktoś sie odważył napisać coś prawdziwego o Gdynii. Takiego idiotycznego rozwiązania nikt by w Gdańsku nie zrobił. No ale Szczurek wie lepiej ma swoje pomysły swoje panstwo swoje lotnisko i wreszcie swoją metropolie. Współczuje Wam mieszkancy Gdyni tak zakompleksionego Prezydenta.
- 19 14
-
2012-07-05 07:56
(1)
Raczej coś prawdziwego o głupocie protestujących rowerzystów.
- 4 7
-
2012-07-05 11:42
głupotą to było zwoływanie spotkania w sprawie estakady 2 tygodnie po podpisaniu umowy na jej budowę ale zapomniałem przecież tak się podchodzi do obywatela w cesarstwie gdyńskim
- 4 0
-
2012-07-05 08:18
Ile jadu w tych gdańszczanach:( (1)
- 6 9
-
2012-07-05 08:38
Ale Dumna Gdańszczanka cieszy się z tego, że Gdynia ma TEŻ idiotyczne rozwiązania :P Z czego więc jest taka dumna ? ;)
- 6 4
-
2012-07-05 11:22
A JA SIĘ CIESZĘ (1)
Jestem niezmiernie szczęśliwy z tej estakady. Ładna bezpieczna i tylko dla rowerzystów. Ja z niej będę korzystał. Jak tylko ja to super bo zainwestowali dla mnie 10 baniek i będę miał prywatną drogę.
Wam się nigdy nie dogodzi.- 8 0
-
2012-07-05 11:41
podziękuj kolegom z sąsiedniego wydziału
chyba że pracujesz w tym samym
- 2 3
-
2012-07-05 07:45
łee ale stronniczy artykuł :/ (2)
nie podoba się redaktorowi - innym też nie może. Z iloma rowerzystami Pan wcześniej rozmawiał? Szkoda że nie dotarł Pan do tych zadowolonych z estakady rowerowej. Jest ich całkiem sporo.
- 11 12
-
2012-07-05 11:41
w Gdyni mieszkają idioci którzy mają mokro w gaciach z powodu każdego drzewka kawałka chodniczka itd opinie laików którym podoba się kolor farby na tej konstrukcji nie mają żadnego znaczenia
- 1 4
-
2012-07-05 11:22
po co?
przecież z góry wiadomo, co powiedzą urzędnicy magistratu
- 0 1
-
2012-07-05 07:30
Największego idiotę na rowerze "spotkałem" swego czasu na Monciaku, tym samym Monciaku, po którym jazda kosztuje 500 (1)
Idę sobie spokojnie w dół do mola, nagle słyszę dzwonek rowerowy. Oglądam się za siebie, a tam baran ze słuchawkami wielkości rakietki tenisowej na uszach, z lodem w ręku. Potwierdzam opinię Rejtana, że rowerzyści w swej masie to zwykłe chamy.
- 15 24
-
2012-07-05 11:39
baranie to samo mogę powiedzieć o debilu który na rondzie mając znak A7 ustąp pierwszeństwa wpieprza się mi pod koło kiedy jestem z rowerem na rondzie bo jakże to łajza w samochodzie ma rowerowi ustąpić?Po co lepiej wjechać na gazetę nie
- 10 2
-
2012-07-05 10:40
mleko już rozlane (1)
jak wykorzystać energię społeczną do opracowania rzetelnego planu budowy udogodnień dla rowerzystów w Gdyni? W Gdańsku powstało niezłe opracowanie na temat systemu tras rowerowych wynikające z rozmów z mieszkańcami 19 różnych okolic Gdańska. Zamiast się pieklić, można takie działania podjąć również w Gdyni. Każde działanie powinno być poprzedzone odpowiednim przygotowaniem - inaczej mamy wojnę wszystkich ze wszystkimi: pieszych z rowerzystami korzystającymi (często legalnie) z chodników, kierowców z rowerzystami korzystającymi (legalnie) z jezdni, rowerzystami z pieszymi korzystającymi z dróg rowerowych wygospodarowanych z chodnika, rolkarzy z kierowcami udającymi pieszych na drogach rowerowych etc. etc.
- 11 0
-
2012-07-05 10:49
Po co Gdynia miałaby powielać coś, co zrobiono w Gdańsku? Przecież w Gdynii wszystko wiedzą lepiej.
- 8 1
-
2012-07-05 10:12
ROWERZYŚCI W GŁOWACH WAM SIĘ PRZEWRACA. (1)
- 7 7
-
2012-07-05 10:46
w twojej ksywce jest literówka: na końcu powinno być 'j'
- 3 3
-
2012-07-05 08:47
w błoto pieniądze ..... (1)
Moim zdaniem Szczurka powinno się postawić przed sąd. Wydaje nasze podatników pieniądze na inwestycje kompletnie nie trafione tylko po to by pokazać jaki jest 'wielki"i nie potrzebuje Gdańska. Najlepszym przykładem jest lotnisko.... po co Gdyni lotnisko za 200 milionów ( z pieniędzy podatników ) gdy Rębiechowo jest super... wystarczy polepszyć z Gdyni komunikację miejską. Zadłuży miasto a potem cichutko odejdzie z funkcji i niech się inni martwią.... Ta ekipa za długo rządzi i powinna już odejść bo się jej w głowach poprzewracało.
- 18 2
-
2012-07-05 10:44
Lamus
Bo gdańsk jest żenującym miastem. To ich pożal się boże lotnisko nie daje rady obsługiwać całego Trójmiasta. Poza tym jak polepszyć komunikację z Gdyni jak u nich wiecznie remonty?
- 4 6
-
2012-07-05 06:55
Nie wiem czy miano Najbardziej niechcianej inwestycji... (2)
... słusznie się należy akurat tej ścieżce.
Wydaje mi się że na temat ECSu było znacznie więcej nie a i Budyń pozostał na nie głuchy jak pień.- 26 7
-
2012-07-05 09:34
Tu sie z Toba nie zgodze (1)
Tez kiedys bylem przeciwko, dopoki nie przeczytalem wywiadu z Budyniem na ten temat. Moze troche ten budynek za duzy, moze nie za piekny ale... chodzilo o to aby "zawlaszczyc" Solidarnosc dla Gdanska. Zeby Gdansk sie kojarzyl z Solidarnoscia jak zadne inne miasto. Wczesniej czy pozniej gdzies w Polsce takie muzeum by powstalo i bylby lament, ze przeciez Solidarnosc jest z Gdanska i czemu tego nie pokazujemy. Wiec moim zdaniem dobrze, ze jest u nas.
- 7 1
-
2012-07-05 10:31
he he dokładnie niech budyniujące nieudaczniki
wydrukują sobie tego maila.
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.