- 1 Borawski i Lodzińska wiceprezydentami? (138 opinii)
- 2 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (189 opinii)
- 3 Trzy przejścia na odcinku 130 metrów (33 opinie)
- 4 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (69 opinii)
- 5 Mieczysław Struk wybrany marszałkiem (130 opinii)
- 6 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (132 opinie)
Dworzec we Wrzeszczu: brzydka blacha tylko chwilowo
Blacha falista, która pojawiła się na elewacji powstającego dworca kolejowego we Wrzeszczu, zaskoczyła część mieszkańców. - To ma tak wyglądać? - niepokoili się. Uspokajamy: to dopiero podkład pod właściwą elewację, znacznie bardziej estetyczną.
- Okładzina dworca jak płot budowlany
- Elewacja dworca we Wrzeszczu będzie jak w projekcie
- Przebudowa dworca PKP we Wrzeszczu
- W latach 50. dworzec we Wrzeszczu zbudowano w dwa miesiące
Okładzina dworca jak płot budowlany
W ostatnich dniach część mieszkańców Gdańska nabrała wątpliwości, czy przebudowa dworca we Wrzeszczu realizowana jest na pewno zgodnie z projektem. Wszystko dlatego, że na nowym budynku pojawiła się okładzina z blachy falistej. Wypisz, wymaluj - identycznej jak ta, z której wykonano ogrodzenie wokół placu budowy.
- Jeden z ważniejszych dworców Trójmiasta, a wygląda jak metalowy chlebak. Latem gorąco było już poprzednio, teraz tam będzie trudno stać dłużej niż kilkanaście sekund - napisał jeden z użytkowników forum poświęconego inwestycjom w Trójmieście.
W podobnym tonie wypowiedział się pan Piotr, który w mailu do naszej redakcji pytał, czy kolejarze chyłkiem zmienili projekt, który był prezentowany początkowo i który umieszczono także na placu budowy.
porównać
Elewacja dworca we Wrzeszczu będzie jak w projekcie
Uspokajamy wszystkich, że tak na szczęście się nie stało. Umieszczona na budynku blacha nie jest docelową elewacją budynku i zostanie niebawem zakryta.
- Widoczna na zdjęciu blacha to element podkonstrukcji dla docelowej okładziny elewacyjnej. Docelowy wygląd elewacji nie uległ zmianie - uspokaja Bartłomiej Sarna z biura prasowego PKP SA.
Tak zmieniał się dworzec we Wrzeszczu przez lata
Przebudowa dworca PKP we Wrzeszczu
Przypomnijmy: umowę na przebudowę dworca we Wrzeszczu kolejarze podpisali latem 2021 r. Koszt inwestycji zaplanowano na ok. 13,2 mln zł.
Kolejarze zachwalili wówczas nowy projekt. Dzięki niemu miały zniknąć sztukowane przez lata dobudówki, a w ich miejsce powstać obiekt o spójnej bryle. Wykonana ze stali i szkła elewacja miała podkreślić nowoczesny i nieco industrialny (choć krytycy mówili raczej, że "tani") charakter nowego dworca. Duże przeszklenia miały zapewnić dobre oświetlenie wnętrz.
Rozbiórka starego budynku ruszyła jesienią 2021 r. Prace budowlane miały trwać półtora roku, a nowy dworzec miał być gotowy na koniec 2022 r.
Rozbiórka dworca we Wrzeszczu. Listopad 2021
Ten termin jest aktualny do dziś.
W latach 50. dworzec we Wrzeszczu zbudowano w dwa miesiące
Warto przypomnieć, że budynek dworca we Wrzeszczu, który otwarto w 1952 r., zbudowano w nieco ponad dwa miesiące. Załogi pracujące przy budowie rywalizowały między sobą, o czym - w charakterystycznym dla tamtej epoki tonie - donosił "Dziennik Bałtycki".
Opinie (145) 5 zablokowanych
-
2023-05-10 07:12
O, rany...?!?! (1)
A co to jest?
- 11 1
-
2023-05-10 07:49
Gest Architecta kiedy
Urzednik ma wizje.
- 1 0
-
2023-05-10 07:17
No no (5)
Pozazdrościli Amerykanom ( gdańscy włodarze) I wybudowali bazę na księżycu!
Brawo!- 21 27
-
2023-05-10 07:22
(1)
Raczej jedyna słuszna partia. Horala po CPK buduję już kosmodrom
- 15 3
-
2023-05-10 07:41
W pierwszą rakietę powinno się wsadzić cały PiS.
- 9 1
-
2023-05-10 07:31
Czytaj ze zrozumieniem - za dworzec odpowiada PKP (1)
Idąc tym tropem: czemu sołtys wsi Baranów nie wybudował jeszcze CPK?
- 15 1
-
2023-05-10 10:12
Bo jeszcze nie nakradli wystarczająco dużo. Budowa CPK nigdy się nie zacznie.
- 0 0
-
2023-05-10 07:32
Pomylili ale raczej z niemieckimi blaszakami robiacymi za dworce.
- 2 2
-
2023-05-10 07:31
Boże jaka ta blacha jest piękna! Cóż za odważne i nietuzinkowe rozwiązanie. Wspaniały przykład postindustrialnej postmodernistycznej estetyki w architekturze miejskiej. Wieloznaczność symboliki materiału i całej bryły zachęcająca pasażerów pracowników i przechodniów do zadania sobie samym podstawowych pytań o to kim jesteśmy, skąd przychodzimy i dokąd zmierzamy. Niemy krzyk wpisany w tą konstrukcję zachwyca i zasmuca jednocześnie. Mam nadzieję że zostanie z nami już na zawsze.
- 24 2
-
2023-05-10 07:32
(1)
Zasyfiale perony dachy, może przydałoby się raz na jakiś czas kerccherem wyczyści ta sądź węglowa z peronu Wrzeszcz..???!!!
- 18 1
-
2023-05-10 09:19
To nie wegiel tylko rdza ktora pochodzi z hamulcow kolejowych, najtanszych i najgorszych jakie sa na ziemi.
Jadac przez dworce w europie zachodnie nie widac zadnej rdzy poniewaz sa inne przepisy o materialach hamulcowych.
- 3 2
-
2023-05-10 07:44
Mam nadzieję, że to nie blacha a płyta obornicka.
Dawanie blachy falistej pod inne pokrycie byloby kompletnym nonsensem.- 7 1
-
2023-05-10 07:49
Tam się czepiacie :p
Jest kryzys to trza szukać oszczędności :D nie ważny wygląd tylko funkcjonalność ;)
- 0 8
-
2023-05-10 07:50
Bardzo ładna blacha! Tylko proszę graficiarzy jeszcze o jej pomalowanie i będzie klimacik jak z PRL-u
XD
- 17 0
-
2023-05-10 08:11
KTośwytłuamczy jaki byłsens pozostawienia tylnych ścian starego dworca zamiast postawienia ich od nowa?
- 9 0
-
2023-05-10 08:13
Jezu jaki ten projekt jest brzydki
- 18 1
-
2023-05-10 08:14
Nawet po eemoncie bedzie ten dworzec wygladal zalosnie i obrzydliwie! Id...i trzeba bylo zrobic dworzec jak w oliwie
- 17 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.