• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Estakada Kwiatkowskiego: kolejny remont to kwestia czasu. Trzeba ważyć ciężarówki

Maciej Naskręt
21 września 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
aktualizacja: godz. 10:51 (22 września 2010)
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego
Mobilna waga stosowana przez Inspektorów Transportu Drogowego. Urządzenie musi być umieszczone w specjalnie wypoziomowanym miejscu przy drodze. Mobilna waga stosowana przez Inspektorów Transportu Drogowego. Urządzenie musi być umieszczone w specjalnie wypoziomowanym miejscu przy drodze.

Estakadzie Kwiatkowskiego grożą kolejne remonty, jeśli gdyński ZDiZ nie wybuduje stanowisk do ważenia ciężarówek jadących do i z portu. Wiadomo gdzie mogłyby powstać, ale nie wiadomo kiedy to się stanie.



Czy Gdynia powinna zainwestować w miejsce do ważenia ciężarówek?

Nagranie nadesłane przez czytelnika

Posłuchaj rozmów przez CB Radio kierowców poruszających się nieopodal Trasy Kwiatkowskiego. Pobierz plik MP3.

***


Trwający kilka miesięcy remont Estakady Kwiatkowskiego pochłonął 6 mln zł z budżetu Gdyni. Nie trzeba byłoby go przeprowadzać, gdyby estakadą nie jeździły przeładowane tiry z portu.
Decyzję o remoncie podjęto po tym, gdy latem 2009 roku przeładowany samochód naruszył konstrukcję belki podtrzymującej przęsło estakady.

Problem w tym, że zarządca estakady - Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni - nie wyciągnął jak dotąd wniosków z naprawy. Nadal nie decyduje się na tani i skuteczny sposób ochrony obiektu, czyli budowę stanowisk do ważenia ciężarówek i umożliwienie Inspektorom Transportu Drogowego kontroli pojazdów.

- Miejsca do ważenia ciężarówek jadących Estakadą Kwiatkowskiego skutecznie wyeliminowałyby ruch przeładowanych pojazdów. Kontrole miałby też charakter prewencyjny. Wysokie kary dla kierowców uchroniłyby obiekt. Zresztą takie miejsce przydałyby się w całej Gdyni, bowiem nie tu żadnego stanowiska ważenia aut - opowiada pracownik Wojewódzkiej Inspekcji Transportu Drogowego w Gdańsku [imię i nazwisko do wiadomości redakcji].

Przygotowanie jednego miejsca do ważenia aut kosztuje ok. 100-200 tys. zł - cena zależy od wartości działki, gdzie powstanie stanowisko.

Taki wydatek jednak szybko się zwraca. Kierowca-rekordzista w Trójmieście zapłacił ponad 80 tys. zł za jazdę przeładowaną ciężarówką. Pieniądze z kar trafiają do kasy zarządcy drogi, w tym przypadku Estakady Kwiatkowskiego jest to ZDiZ. Inwestycja szybko zwróciłaby się zarządcy.

Drogowcy nie wiedzą kiedy powstanie miejsce ważenia, ale wskazują już jego lokalizację: - Punkt kontroli powstanie na ul. Morskiej. Będzie tam możliwość skontrolowania auta jadącego także po Estakadzie Kwiatkowskiego - wyjaśnia Maciej Karmoliński, szef ZDiZ w Gdyni.

Ochrona dróg miejskich lepiej prezentuje się w Sopocie i Gdańsku, gdzie w sumie są trzy miejsca ważenia. Pierwsze znajduję się na ul. Marynarki Polskiej w Nowym Porcie. Drugie powstało wiele lat temu przy Obwodnicy Trójmiasta w pobliżu Węzła Matarnia. W Sopocie miejsce do ważenia znajduje się na al. Niepodległości, nieopodal ul. Mikołaja Reja.

Skuteczny sposób na wyłapanie przeciążonych ciężarówek.

Na dojeździe do Wrocławia wprowadzono tzw. preselekcję pojazdów ciężarowych, czyli wstępne ważenie pojazdów poruszających się po głównych drogach. Automatyczne urządzenie waży i fotografuje auta. Poprzez łącze bezprzewodowe inspektorzy uzyskują informację, który pojazd najprawdopodobniej jest przeładowany i należy go zatrzymać, by ponownie zważyć na homologowanej wadze w specjalnym punkcie.

Miejsca

Opinie (153) 2 zablokowane

  • no ale na morskiej? (2)

    a nie lepiej przy wjeździe do bazy kontenerowej - i obowiązkowe ważenie każdego samochodu. to wyeliminowałoby problem w dużym procencie, a koszty mizernie niskie w stosunku do kosztów napraw estakady. jeśli sprawdzane będą tiry w sposób wybiórczy, to zawsze 'da się załatwić' sprawę... to jest dziwne, że problem można rozwiązać, ale nie chce się go rozwiązać. a... zapomniałbym.. gdzie jest krzyż? :)

    • 68 1

    • A co ma terminal do wywrotek???

      Pomyśl najpierw logicznie.
      Port to nie tylko kontenery,coś cie boli ze sapiesz do kontenerów?
      Jak sobie nie radzisz w branzy to idz na Krawczyka i prowadz tramwaje!!!!!

      • 0 3

    • Punkty pomiarowe powinny być: przy wyjeździe z terminala kontenerowego, na ul Unruga, i na ul Wisniewskiego, Estakadzie przy obwodnicy i Morskiej. Tak żeby te niedomyte cwaniaczki nie jeździły naokoło omijając jeden punkt kontroli.
      Stawka: 1000 zł za każdy nadprogramowy kilogram. Inwestycja zwróciłaby się w pół roku.

      • 2 0

  • Czyż by... (4)

    ... estakada była wybudowana tylko dla samochodów osobowych i jednośladów. Przecież założeniem było odciążenie gdyńskich ulic od ruchu ciężarowego. Po prostu był to tzw pseudo remont. Ciekawe, kto sprawdał jakość wykonanych prac remontowych.

    • 15 3

    • A kto robił remont ?

      A kto robił remont ? Oczywiście MTM - Męczą Taniością Mieszkańców wzorzec firm drogowych dla UM.

      • 4 0

    • Estakada była zbudowana i remontowana także dla ciężarówek, (2)

      ALE NIE PRZEŁADOWANYCH. Jak łamią przepisy i niszczą drogi to niech bulą jak za zboże. Myślisz, że taka ciężarówka przeładowana jeździ tylko po Estakadzie? NIE. Ona jedzie dalej po innych drogach i też je niszczy!

      • 7 0

      • drogi w Polsce...

        ... są źle budowane i remontowane, wystarczy czytać prasę aby dowiedzieć się o szwindlach drogowych i autostradowych. W Gdańsku ul. Marynarki Polskiej była 2 razy robiona bo zrobiono niezgodnie z dokumentacją.

        • 1 2

      • przede wszystkim tiry powinno się ważyć DLA BEZPIECZEŃSTWA a nie z powodu kolein. Gdyby drogi były porządnie budowane, z odpowiednim marginesem nośności - nie byłoby problemu z koleinami. Podobnie z przepustowością - trzeba zakładać (zwłaszcza przy nowobudowanych) większe natężenie ruchu w przyszłości a nie bieżące bo za 10 lat te nasze autostrady będą pozapychane.
        A u nas jest tak, że 30 st C na dworze i asfalt pływa. Jakoś w tunezji, libii i innych kuwejtach nasi budowali drogi i do dziś są równe jak stół mimo ciężarówek, temperatur i innych czołgów...można? można!

        Wiecznie słyszymy narzekania, estakada dla rowerzystów, 2 wypadki na autostradzie- postawić ograniczenia prędkości i fotoradary, tunel w sopocie dla osobówek bo się komuś nie chciało 1 m głębiej piachu wybrać.. a podatki, opłaty, akcyzy, dodatki w paliwie coraz droższe - "na drogi"

        • 1 0

  • co na to UNIJA???

    • 5 2

  • Krótkie podsumowanie

    Urzędnik ZDiZ to przeważnie totalny idiota i analfabeta techniczny ( wzorcem jest szef niejaki Bendkowski ) , ale ma zawsze wytłumaczenie ( zawsze kretyńskie ).
    A kasa na koniec miesiąca jest i oto chodzi. Ciemny lud ma być ciemny i płacic na wyczyny urzędasów.

    • 13 0

  • mobilei, mobile

    krokodyle stoją na estakadzie i ważą wiec uważajcie.. najlepiej ominąć miastem, jest czysto...
    bajo.

    • 7 1

  • (2)

    mogliby wybudować takie automatyczne wagi do preselekcji (jak we Wrocławiu). Nie utrudnia ruchu, a łatwo namierzyć podejrzanego...

    • 7 1

    • Oooo

      Oooo Oooooo Ooooo !!!!!!!! Inwestycja na 10-15 lat uzgodnień, 5 lat projektowania, 10 lat do wykonania. Oczywiście przez MTM

      • 1 1

    • Intermózgowiec

      Nie wysiliłeś sie cytując artykuł panie internauto anonimowy

      • 0 0

  • zatoki przystankowe (1)

    przecież to skandal żeby je co chwile naprawiać kto na tych remontach zarabia

    • 4 1

    • Co ma piernik do wiatraka????

      Czego sie naćpałeś?????????????
      Daj powąchać!!!!!!!!!!

      • 0 0

  • Z tego co wiem, to i Straż Graniczna bierzę się za kontrolę (2)

    samochodów ciężarowych???? Coś w tym rodzaju jak ITD.

    • 6 1

    • (1)

      krótko zyjesz mało wiesz - w samochodach SG chowa się ITD a zyskiem od wszystkiego dziela sie na pol

      • 0 1

      • :)

        ty najwyrazniej dopiero sie narodziłes :) na Pół :) dobre

        • 0 0

  • JUŻ DAWNO PISAŁEM, ŻE TRZEBA WAŻYĆ. I POLECAŁEM SPOSÓB Z WROCKA

    GDZIE ROBI TO KOMPUTER I W RAZIE ZASTRZEŻEŃ PRZEKAZUJE DO ITD, ŻEBY MOŻNA JUŻ OFICJALNIE ZWAŻYĆ. TO MIESZKAŃCY GDYNI SĄ OKRADANI, ZAMIAST NA REMONT ESTAKADY MOŻNA BYŁO WYDAĆ TE PIENIĄDZE NA BUDOWĘ DRÓG ROWEROWYCH ALBO PLACÓW ZABAW DLA DZIECI!

    • 6 1

  • Wszyscy macie nie pokolei w glowce (8)

    Moze zaczne od tego ze z transportu zyje bardzo duzo ludzi-to odnosnik do akcji tiry na tory to tak jakby nagle kazali pozamykac wszystkie tesco bo psuja malym sklepom obrot,
    2 sprawa przeciazenia owszem woza wiecej ale... tak naprawde kazdy tiry wyjezdzajacy z ladunkiem z portu jest przeladowany a transportowiec zeby oplacic wielkie lisingi godzi sie zeby nie stanac i sie nie pograzyc spedycje zeruja i pakuja jak najwiecej, problem lezy u gory czemu spedycje karza wozic ciezsze ladunki?
    3 sprawa to nie tak ze tiry jezdza niszcza i panstwo traci, dla tych co nie wiedza przewoznik placi za winete, podatek drogowy itd. kosztow jest mnostwo tylko nagle jak sie stanie wypadek droga sie zepsuje wszystko leci na Kark Tirow, proponuje sie zastanowic ile np. jest wypadkow osobowek i poronac z Tirami.
    4 Sprawa kierowcy owszem to dziwny przypadek ale nie mozna mierzyc wszystkich jedna miara ja przedewszytskim traktuje ich jako czlowieka ktory chce zarobic
    To Tyle w temacie proponuje sie zastanowic zanim ktos cos napisze

    • 8 16

    • Zapraszam do dyskusji

      • 0 0

    • proszszsz (6)

      "jakby nagle kazali pozamykac wszystkie tesco" - tirami jeździ też cały tranzyt i relacje międzynarodowe, i to ich należy wywalić na tory

      "czemu spedycje karza wozic ciezsze ladunki?" - gdyby kara była nieuchronna, to mimo próśb nikt o zdrowych zmysłach by nie woził

      • 5 0

      • (5)

        -Chcialbym zebys znalazl sie w sytuacji gdzie twoj np. 50 letni ojciec jezdzi tirem i nagle dostal zwolenie(ps. moja tata nie jest kierowca) ciekawe jakie mialbys uczucie wiedzac ze to jego zawod.
        -Uwierz mi, że duza ilosc przewoznikow nie ma wyboru albo pojedzie i wyjdzie na 0 po oplaceniu kosztow albo zabiora mu zastawione mieszkanie (nawiazanie do tego ze transport nie jest oplacalny), a inni moga wybierac ale tych innych jest malo.

        • 1 2

        • I tez mowiac o zastawionym mieszkaniu nie mowie o wszytskich transportowcach tylko o co poniektórych przypadkach bo i takie znam.

          • 1 2

        • ale jakie zwolnienia (3)

          ..jak firma przewozowa dostanie 3-4 mandaty w miesiącu to już sobie to skalkuluje szybko że bardziej sie opłaca zatrudnić jeszcze jednego niż kary płacić ....
          a skoro przewoźnik nie potrafi sobie załatwić/ustawić odpowiednio transportow, skontrolowac ile kierowca faktycznie spala diesla w trasie , no to przepraszam ... jak zwykle na całym świecie sie opłaca tylko u nas ... nie

          • 4 0

          • (2)

            Proponuje zalozyc firme transportowa i sie przekonac jakie to piekne
            Stawiam ze miesiaca nie przetrwa ( nie majac odpowiedniego zabezpieczenia finansowego) o to mowa tylko o 1 samochodzie.
            Najlepiej to caly transport zamknac bo psuje drogi i robi wypadki. Myslenie Polskiego Kowalskiego(bez obrazy dla ludzi o takim Nazwisku), tak naprawde to bardzo ciezka praca, poparta wyzeczeniami. Mam wielki szacunek dla kierowcow i bede ich bronil o ile rzeczywiscie nie bedzie ewidentna wina.

            • 1 4

            • piszesz BZDURY

              psim obowiazkiem miasta, ITD jest wylapac wszystkich szmaciarzy, ktorzy przeladowanymi TIR'ami niszcza drogi. Przez takich gno..ow zamiast budowac nowe drogi - wydaje sie kupe kasy na remonty istniejacych. Jesli ktos normalnie prowadzac biznes nie potrafi utrzymac sie na rynku niech zmieni branze - zachowujac sie jak szmaciarz niszczy drogi i naraza innych obywateli na niepotrzebne wydatki. Takie szmaciarstwo w przeciazonych TIR'ach wymusza niejako na wspolobywatelach ukryta dotacje - wszyscy placacy podatki musza sie zrzucac by naprawiac drogi jakie szmaciarze z TIRow niszcza.
              Podsumowujac - sluzby miejskie, ITD musza bezlitosnie egzekwowac prawo - wylapywac szmaciarzy w przeciazonych TIR'ach bez litosci.
              Mam nadzieje, ze Karmolinski wezmie sie wreszcie do roboty i rozwiaze problem - to co w tej chwili proponuje jest zalosne. Jak nie potrafi zabezpieczyc interesow miasta Szczurek powinien harcerzyka wymienic na kogos bardziej kompetentnego.

              • 3 0

            • wypisujesz bzdety

              z tego co piszesz firm transportowych jest zbyt duzo. co wiecej panuje wsrod nich nieuczciwa konkurencja - szmaciarze, ktorzy przeciazaja TIR'y stanowia nieuczciwa konkurencje dla tych, ktorzy uczciwie woza tyle ile pozwalaja normy. ITD, miasto powinno bez litosci wylapac szmaciarzy i oszustow, ktorzy niszcza uczciwych przewoznikow TIR a przy okazji dewastuja drogi. Karac tych szmaciarzy bez litosci.

              • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane