- 1 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (60 opinii)
- 2 Drugi lewoskręt na Trasie W-Z nic nie dał? (116 opinii)
- 3 3,5 mln zł wygrane w Lotto na Przymorzu (70 opinii)
- 4 Altana w parku Oliwskim ofiarą złomiarzy (105 opinii)
- 5 Nowe zatoki na styku dwóch miast (50 opinii)
- 6 Chodnik dodatkowym pasem Grunwaldzkiej (212 opinii)
Estakada na Podwalu. Powinna zniknąć czy zostać?
Likwidacja tuneli pod Trasą W-Z to tylko wstęp do zmian w centrum miasta. Komisja ds. rewitalizacji powinna też forsować plan wyburzenia szpetnej estakady nad ul. Okopową - uważa Maciej Naskręt.
Jednak likwidacja czterech podziemnych przejść pod ul. Podwale Przedmiejskie to wciąż za mało, by mówić o scaleniu i ułatwieniu poruszania się pieszych między Głównym a Dolnym Miastem. By to zapewnić, niezbędna jest likwidacja estakady nad splotem ul. Podwale Przedmiejskie i ul. Okopowej. Takie działanie uspokoi ruch samochodowy, a piesi poruszający się przez stworzone przejścia dla pieszych w miejscu tuneli poczują się bardziej bezpieczni.
Szpecąca centrum Gdańska estakada nad połączeniem ul. Podwale Przedmiejskie i al. Armii Krajowej będzie rzadziej uczęszczana, gdy zostanie otwarty tunel pod Martwą Wisłą w 2014 r.. Mieszkańcy Zaspy, Wrzeszcza, Przymorza i pozostałych północnych dzielnic, jadąc w kierunku południowym nie zaryzykują przebijania się przez nowe skrzyżowanie z sygnalizacją na Węźle Unii Europejskiej. Dlatego z pewnością podróżować będą tunelem pod Martwą Wisłą i dalej Trasą Sucharskiego do Południowej Obwodnicy Gdańska.
Do zburzenia estakady przekonuje ponadto jej wygląd i degradacja otaczającej ją przestrzeni miejskiej. Problem w tym, że usunięcie tak ogromnej ilości betonu i stali będzie drogim przedsięwzięciem.
Budowę estakady przy budynku należącym do delegatury Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego pamiętają tylko najstarsi inżynierowie. Obiekt został wybudowany w 1977 r. Pierwotnie w ogóle nie miał powstać, ale decyzją ministerialnego urzędnika, który przybył z Warszawy do Gdańska, by sprawdzić postęp robót na węźle, włączono go pospiesznie do inwestycji.
Co ciekawe, ówczesne przedsięwzięcie wpisało się w historię budownictwa za sprawą pierwszej estakady w Polsce, na którą można było wjeżdżać ze środkowego pasa, a nie z lewego, jak jest na pozostałych węzłach drogowych. Ten węzeł został także "bohaterem" niewybrednych żartów - jako jedno z nielicznych na świecie trzypoziomowych skrzyżowań, nie posiadające ani jednego bezkolizyjnego przejazdu.
Opinie (894) ponad 20 zablokowanych
-
2012-10-29 22:37
Bez tytułu
Bąk brzęczący huczał basem!
- 0 1
-
2012-10-29 22:38
a kturędyk ja bednę hodził tam w okolicy
- 0 0
-
2012-10-30 07:09
Wyciąć estakadę
Panie Naskręt-czas rozpocząć leczenie
- 3 1
-
2012-10-30 07:20
oj!
Ta biedna "tkanka miejska". Tak Panie Macieju, najlepiej zamknąć centrum miasta całkowicie dla ruchu pojazdów i wtedy tkanka będzie żyła. Tkanka jest najważniejsza.
Idiotyzm, że cofamy się w rozwoju. Najpierw idziemy do przodu wykorzystując zdobycze cywilizacji a potem cofamy się wracając do średniowiecznych metod ganiania po mieście "z buta".- 2 0
-
2012-10-30 18:41
Estakada powinna zostać,
chyba żeby udało się rondo urządzić na poziomie gruntu. Tunele też mogą sobie zostać. Ale RUCH POWINNO SIĘ SKUTECZNIE SPOWOLNIĆ do 50 km/h. Radarami albo poprzecznymi muldami - obojętnie jak, byle skutecznie, bo osobówki i TIRy pędzą tamtędy jak szalone. No i można by Podwale zwęzić do dwóch pasów. Na trzecim zaś urządzić miejsca parkingowe, których w rejonie Głównego Miasta bardzo brakuje.
- 1 2
-
2012-11-01 12:06
Estakada nie jest potrzebna.
Estakada nie powinna powstać. Często zapoinają zwolennicy estakady, że została ona zbudowana w PRLu. Dużo reliktów PRLu zostało zlikwidowanych. Dlaczego ten właśnie nie przeszkadza jest dla mnie nie zrozumiałe. Czytelnicy trójmiasto.pl wiedzą dokładnie, że z budową dworca Gdańsk Centrum i budową nowego forum na Targu Siennym przebudowany zostanie mostu Aleji Armii Krajowej nad trasą kolejowa i radunią. Ulica 3 maja ma być przedłużona od skrzyżowania Okopowa/Toruńska/Trakt św Wojcieach. Samochody w kierunku Elbląga mogą jechać Okopową do nowej 3 maja, ją do Al. Armii Krajowej i dalej na Podwale Przedmiejskie. Estakada nie jest potrzebna.
- 1 4
-
2012-11-02 14:39
nieeeeeeeeee
Ja bym przerwał budowę ECS bo też bedzie szpecić wizerunek miasta i rozebrał. Mam nadzieję że zabraknie im pieniędzy na te głupoty, skoro są tunele i estakada to po co wydawać kasę na ich likwidację. obwodnica południowa to coś innego, my mówimy o drodze wlotowej do centrum miasta, ludzie jadący do pracy i tak muszą jechać tędy a nie obwodnicą południową lub tunelem
- 0 0
-
2012-11-03 21:02
Czyżby zatrudnili nowego urbanistę w magistracie
Przypominam wam hasło pewnego gościa ze wschodnich rejonów naszego kraju: " zlikwiduję to, zlikwiduję tamto, nie będzie niczego..."Kononowicz
- 1 0
-
2012-11-04 10:09
Dobry pomysł
To dobry pomysł. Można zrobić tunel lub inaczej poprowadzić ruch. Miasto byłoby piękniejsze bez estakady.
- 0 2
-
2012-11-21 09:47
Wierutne bzdury
Radnych którzy wymyślili ten debilizm należy zatrudnić żeby przeprowadzali z lizakami pieszych przez przejścia na Podwalu. Może zmądrzeją?
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.