- 1 Pościg między autami na trzypasmówce (44 opinie)
- 2 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (56 opinii)
- 3 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (284 opinie)
- 4 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (119 opinii)
- 5 Narobił zniszczeń na 16 tys. Ukradł kilkaset zł (100 opinii)
- 6 Bezdomny bez pracy udawał inwestora (61 opinii)
GAiT zmniejszył liczbę wakatów wśród kierowców
W ubiegłym roku w spółce Gdańskie Autobusy i Tramwaje brakowało 70 kierowców. Władze spółki deklarowały, że nowych pracowników poszukają za granicą. Po kilku miesiącach intensywnych szkoleń i podwyżkach wynagrodzeń dla obecnych pracowników, z pomysłu się jednak wycofano.
- W 2018 roku zatrudniliśmy w sumie 85 kierowców autobusów. Dla porównania - rok wcześniej było ich 62. Ponadto przeszkoliliśmy, u siebie i w ośrodkach zewnętrznych, 80 osób - wylicza Alicja Mongird, rzecznik GAiT. - Obecnie ponad 20 osób jest w trakcie szkolenia, a kilkanaście osób ma przed sobą egzamin lub załatwia ostatnie potrzebne dokumenty. Przypomnę, że szkolenia są opłacane przez GAiT. Korzyści przyniósł też program "Poleć Pracownika". Program ten zakłada wypłatę łącznie 3 tys. zł netto za to, że pracownik GAiT zachęci do pracy w firmie kierowcę z kat. D, a osoba ta podpisze z nami umowę i przepracuje w GAiT przynajmniej trzy miesiące. Dzięki temu programowi zatrudniliśmy 10 kierowców, a kolejnych 10 przyszło do nas z Gdańskiego Urzędu Pracy.
Efekty były na tyle zadowalające, że wycofano się z pomysłu zatrudnienia obcokrajowców, do którego wielu obecnych pracowników odnosiło się krytycznie. Przypomnijmy, że wobec braku kierowców zarząd spółki chciał znaleźć kierowców m.in. na Białorusi, w Gruzji czy na Ukrainie. Zarząd spółki był też zachęcany przez władze miasta do bardziej śmiałych rozwiązań i poszukiwań nowych pracowników m.in. w Indiach.
- Planowaliśmy zatrudnić kilkanaście osób z zagranicy, jednak nie wpłynęła do nas żadna oferta od agencji, z którą współpracowaliśmy. Zaznaczam jednak, że już w tej chwili pracuje u nas pięciu obcokrajowców - w tym trzech na stanowiskach kierowców - podkreśla Mongird.
Jak dodaje, spółka nie ma problemów z obsadą brygad, ale dla pełnego komfortu chciałaby zatrudnić jeszcze około 40 kierowców.
Opinie (263) ponad 20 zablokowanych
-
2019-01-30 08:01
Adamowicza pomysł zatrudnienia Hindusów był bardzo nie na miejscu (delikatnie ujmując!) (10)
- 30 12
-
2019-01-30 08:09
Nie wtykaj mu w usta to czego nie mówił psie. (4)
To nie był jego pomysł.
- 5 14
-
2019-01-30 08:12
Ale grosiki tudzież rubelki trollowi wpadły
- 1 6
-
2019-01-30 09:23
(1)
A czyj i kto mówił? Lisicki, jego prawa ręka?
- 6 1
-
2019-01-30 10:32
Dulkowska przejdzie wsrod podwladnych i w samym urzedzie tyle zbierze
- 1 1
-
2019-01-30 10:31
Przeciez sam odbywal wielokrotnie dlegacje w tym kierunku w tym celu
Przypomniec Ci?
A wyzwiska od psów zglaszam prokuraturze.- 3 2
-
2019-01-30 08:10
(2)
Ponieważ?
- 2 4
-
2019-01-30 08:15
Ponieważ wystarczyło dołożyć do wynagrodzeń i kierowców na miejscu znalazło się sporo. (1)
- 10 1
-
2019-01-30 08:48
Zapłacisz za to w podatkach.
- 1 4
-
2019-01-30 08:28
Nie podpisuj sie za wszystkich tylko za siebie bo pod Twoim tekstem jest tylko jedno IP
- 1 7
-
2019-01-30 09:58
Jeszcze jedna kadencja a by wszytko to przeprowadzil
to jego testament i spadkobierca Ola winna go obiecac wykonac.
- 0 2
-
2019-01-30 08:06
Adamowicz miał więcej pomysłów niezsadnych, jak sprzedaż GPEC Niemcom, czy Saur Neptun (woda) Francuzom. Kierowcy mieli być (5)
Dlatego nie jestem za wypełnianiem "testamentu" przez Dukiewicz.
- 26 12
-
2019-01-30 09:25
(1)
Akurat Saur to Jamroży. A GPC się opłacał bo wpadło stanowisko w RN. Jeśli sam mam wskazywać to Portserwis - umowa podpisana już za czasów Adamowicza i przez wiele lat nie wypowiedziana.
- 6 2
-
2019-01-30 09:59
I Jamrozy poszedl siedziec na 3 lata i wyrok odsiedzial
tylko budyn krzywil sie na opcje wiezienia jaka mu sie nalezala.
- 3 1
-
2019-01-30 09:47
(1)
A pamietacie jak w calym miescie smierdzialo z szadolek, prezydent udal sie na wizytacje wyniku licznych skarg i uznal ze nic nie smierdzi?
- 6 1
-
2019-01-30 09:59
tak, to był dobry gospodarz.
- 0 3
-
2019-01-30 09:58
nie chce nikogo popieranego przez Schetynę
- 7 0
-
2019-01-30 08:14
(2)
W sumie jeździł bym autobusem po mieście zamiast wloczyc się ciężarówka po Europie, ale jeszcze z 5 lat trzeba zaczekać aby kasa względnie się zgadza la, póki co jeszcze nie ten czas mimo posiadanych uprawnień
- 14 0
-
2019-01-30 08:18
Jak wprowadzą autonomiczne autobusy i ciężarówki
to będziesz jeździł palcem po mapie.
- 5 6
-
2019-01-30 08:19
Wszystko w swoim czasie, Polska jest coraz bardziej rozwiniętym krajem i pod tym względem. Do nas przyjeżdżają inni.
- 2 2
-
2019-01-30 08:14
(1)
3 tys netto za polecenie pracownika???? czyli kasa jednak jest
- 10 0
-
2019-01-30 10:00
oczywiscie jesli poleci go ktos z kierownikow ;)
tu jest haczyk.
- 1 0
-
2019-01-30 08:21
Artykuł jaki i komentarze.. (2)
..nawołują do mowy nienawiści..
- 3 16
-
2019-01-30 08:31
tak jak i pisanie prowokującego komentarza
- 8 0
-
2019-01-30 08:34
Sądzę, że to są zwykłe rozmowy - różnice zdań zawsze mogą się pojawić. Nie jest tu żadna nienawiść.
- 8 0
-
2019-01-30 08:29
(1)
to dlatego czesc z nich czuje się bezkarnie i jedynym zajeciem jest gadasnie przez telefon luib z przyjacielem w kabinie
- 3 7
-
2019-01-30 11:10
A co to za problem? Mi nie przeszkadza jak pasazerowie prowadza rozmowki w autobusie.
- 3 1
-
2019-01-30 08:37
nasi wykleci forumowi ptridioci zapominają jak to Polacy pracują jako kierowcy autobusów w UK (2)
- 6 5
-
2019-01-30 08:49
A jak się rodacy cieszą, wołając do kierowcy "normalny do Łejwerli Komon, proszę!" ;)
- 0 1
-
2019-01-30 10:01
ale chyba nie ci co tu wypisuja? wiec o co ci chodzi?
komentarzoidioto.
- 0 0
-
2019-01-30 08:37
Z Indii by się sprawdzili bo potrafią omijać święte krowy. A tych u nas nie brakuje.
- 11 1
-
2019-01-30 08:40
Kto odważy się ruszyć układ zbiorowy. (2)
Cześć wielki Stanisław. A raczej czołem, bo chylę czoło przed takimi dyktatorami. Załoga jest podzielona jeśli chodzi o wynagrodzenia. Art. 18 Kodeksu Pracy mówi wyraźnie o braku podziałów co do wynagrodzenia, a w GAiT są gigantyczne podziały. Za tą samą pracę jeden dostaje 3400zł, a drugi 4000zł. Zaznaczam że obaj mieli tyle samo godzin przepracowanych(nocnych, nadgodzin, itp.). Ile trzeba jeszcze zrobić by tą komunę i układziki w tym zakładzie wyplenić. Wielki Stanisław działa na szkodę członków związków zawodowych, a oni nadal płacą składki i jeszcze przyklaskują (niezrozumiałe), tosz to jakiś fenomen. Państwowa Inspekcja Pracy, gdzie jest. Związek jako przedstawiciel przecież nie zawiadomi PIP że Zarząd Spółki z o. o. GAiT łamie prawa pracownicze bo sami to podpisali i się na to zgadzają. Kto pierwszy pójdzie do PIP, oto najważniejsze pytanie.
- 9 1
-
2019-01-30 08:50
Tadek wiemy że jesteś następny na fotel po staśku.
- 0 3
-
2019-01-30 08:53
Brawo związki prezesowi.
Tadek to ten Stępień że związków?
- 2 1
-
2019-01-30 08:41
i bardzo dobrze. (3)
Ściąganie obcokrajowców bez szczepień, kombinatorów i agresorów to nie jest dobry pomysł. I tylko nie gadać, że to ksenofobia czy rasizm. To racjonalne myślenie. Inaczej jest jak jakiś obcokrajowiec pracuje, szczepi się i akceptuje zasady życia w Polsce. Inaczej jak przyjeżdżają, aby tylko dużo zarobić, a potem lamentują, że wyobrażali sobie nie wiadomo co.
- 11 7
-
2019-01-30 10:03
przez to oddalamy sie od miasta takich wartosci jak Londyn czy Paryz. (2)
A takim miastem chcial Paweł. by byl Gdansk. A jak nie takim to chociaz jak Warszawka.
- 1 4
-
2019-01-30 10:31
a po co mamy być jak Londyn czy Paryż? (1)
Akurat to bardzo złe porównania. Ja tam nie chcę imigrantów bandytów na ulicach. Chore myślenie. Akurat obecny zachód tonie przez swoje głupie myślenie o pomocy troglodytom. Czy musimy powielać ich głupie pomysły?
- 4 1
-
2019-01-30 11:27
wiem, to ironia ;) serio ..
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.