- 1 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (281 opinii)
- 2 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (232 opinie)
- 3 Umorzono śledztwo ws. pożaru hali sportowej (31 opinii)
- 4 Więcej pociągów z Gdyni na Hel (42 opinie)
- 5 W majówkę ruszają linie sezonowe (58 opinii)
- 6 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (173 opinie)
Nie brakuje już kierowców i motorniczych w GAiT
Miejska spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje uporała się z wielomiesięcznym kryzysem związanym z wakatami na stanowiskach kierowców i motorniczych. Jeszcze w ubiegłym roku problem z obsadą stanowisk dotyczył nawet 70 osób. Obecnie, jak informuje spółka, braki w zatrudnieniu udało się zniwelować niemal do zera.
Na braki kadrowe nałożyły się też problemy z taborem. Po serii kolizji i wypadków z udziałem tramwajów wiosną 2017 r. spółka nie miała nie tylko kim, ale i czym realizować umowy przewozowej. W efekcie nawarstwiających się kłopotów jesienią w firmie liczącej 1,4 tys. pracowników rozpoczął się spór zbiorowy.
Rozkład jazdy komunikacji miejskiej w Gdańsku
GAiT: kierowcy z zagranicy, polecanie pracowników
Pomysłów na wyjście z zakrętu było kilka. Podstawowy zakładał oczywiście podniesienie płac, co nastąpiło po tym, gdy miasto na przełomie 2017 i 2018 r. dokapitalizowało spółkę kwotą 5 mln zł. Wzrost zatrudnienia miały też spowodować posiłki z zagranicy. Władze spółki pracowników szukały za wschodnią granicą, pojawiały się też pomysły zatrudnienia kierowców z Indii, ale po protestach załogi z pomysłu się wycofano.
Do rekrutacji zachęcano też samych kierowców i motorniczych w ramach programu "Poleć pracownika". Każdy pracownik za ściągnięcie nowego kierowcy czy motorniczego mógł liczyć na dodatkową premię. Akcja trwała od wakacji 2018 r. do początku czerwca br. W tym czasie spółka zatrudniła 13 kierowców. Taka sama liczba pracowników została wynagrodzona za polecenie pracownika.
Po dwóch latach GAiT wyszedł na prostą
W kolejnych miesiącach sytuacja zaczęła się poprawiać zarówno pod względem taboru (każda seria się kiedyś kończy, ta z pechowymi kolizjami i wypadkami także), jak i zatrudnienia - głównie dzięki dwukrotnym podwyżkom pensji. Z kryzysu GAiT wychodził jednak wiele miesięcy. Na początku roku liczbę wakatów udało się zmniejszyć o połowę. Na prostą spółce udało się wyjść po kolejnych 10 miesiącach.
- Spółka GAiT poradziła sobie z problemem wakatów - potwierdza Anna Dobrowolska, rzecznik prasowy GAiT. - Przeciętny poziom etatów do obsługi zadań przewozowych to 525 etatów kierowców, a obsadzonych jest obecnie 535 etatów. Ponadto na bieżąco szkolimy nowych kierowców - na kursie kat. D jest aktualnie 17 osób. W przyszłym roku czeka nas bowiem zwiększenie liczby autobusów obsługujących linie komunikacyjne. Odnośnie do motorniczych obsadzonych jest obecnie 290 etatów i w ciągu najbliższych dni zatrudnionych zostanie 11 osób po kursie, a do obsługi zadań zaplanowanych mamy 298 etatów.
Jak dodaje, zapotrzebowanie na kierowców i motorniczych zmienia się w ciągu roku w zależności od zmian rozkładów jazdy.
Ile zarabiają kierowcy i motorniczowie w GAiT?
W ostatnich miesiącach znacząco poprawiły się zarobki w GAiT. Obecnie średnie miesięczne wynagrodzenie kierowcy autobusowego za dziewięć miesięcy 2019 r. wynosi 5,7 tys. zł brutto (ok. 4,1 tys. zł netto). Nieco mniej zarabiają motorniczowie - średnie miesięczne wynagrodzenie w analogicznym czasie wyniosło 5,4 tys. zł brutto (3,9 tys. zł netto).
Miejsca
Opinie (288) ponad 10 zablokowanych
-
2019-11-22 15:36
Oceń... (5)
4100 zł na rękę??? Napiszcie prawdę!!! Nominał razy 18 zł brutto na godzinę równa się 2360 zł brutto plus premia i inne to wychodzi niecałe 4000 zł brutto!!!. Owszem, są w GAiT kierowcy uprzywilejowani, którzy mają układy w planowaniu i chodzą po 4-5 razy z wolnego w miesiącu i mają dużo więcej. Jest też kilka takich osób jak pewna blondynka co donosi na kierowców do kierownictwa i dostaje pracę w niedziele. No to nie ma się co dziwić!!! Teraz żeby więcej zarobić to ponoć musisz do dziewczyn z planowania prezenty nosić... Co się dzieje w tej firmie to sam prezes nie wie. Ale propaganda idzie w świat. Brawo
- 34 3
-
2019-11-22 15:45
(1)
Ze marzenka donosi ?
- 8 0
-
2019-11-22 21:53
Nie. Kaśka brzydaśka
- 5 1
-
2019-11-22 15:48
4,5 dni z wolnego
Chyba jesteś śmieszny. 240 nadgodzin możesz mieć w roku max
- 2 5
-
2019-11-23 10:55
Nominał x 18zl brutto (1)
To 2360 zł brutto? Chyba nie...
168h x 18 = 3024- 0 0
-
2019-11-23 18:54
Oceń...
Racja. Pośpiech i błąd gotowy. 3024 przy 168 h. Dziękuję za poprawkę... Reszta niestety się zgadza.
To, co przeraża jednak kierowców to przede wszystkim brak atmosfery i zgrania.
Żeby pracować niedługo i donosić na innych to już szczyt wszystkiego. Niestety GAiT...- 2 0
-
2019-11-22 15:58
Sami malkontenci (1)
Zarabiali 2200 to źle
Zarabiają 4000 to też źle.
Ja pracuje, robię nadgodziny i mi pasuje. A jak komuś nie pasuje to niech pójdzie do bp Tour czy cokolwiek- 7 25
-
2019-11-24 20:58
Gratulacje
Takich tu potrzeba...
Może kiedyś ogarniesz...
Sukcesow- 2 0
-
2019-11-22 16:04
Nikt nie wspomnial o wysludze lat, ktora podbija pensje o kilkaset zlotych
Po 20 latach pracy w smrodzie i korkach, po latach sikania do butelki, hemoroidach od fotela, zepsutym wzroku i zszarpanych nerwach.... Faktycznie, Eldorado, tylko pozazdrościć!
- 33 2
-
2019-11-22 16:07
Nowe "zyczenia" Polaka!
Obyś codziennie ludzi woził !!!
- 9 2
-
2019-11-22 16:13
Ale bzdety
Bzdury...braki kadrowe jak były tak są.Dyspozytorzy jeżdżą tramwajami. Zdarza się nawet, że w weekendy, niedziele czy święta jeżdżą Planiści, którzy układają grafiki. Co chwila są telefony czy nie przyjdę z wolnego do pracy. W zeszłym miesiącu wyrobiłem ok 220 h (praca bez dni z wolnego) i zarobiłe 3,8 tys...to ile bym zarobił przy suchym nominale np 160 h? Sami sobie Państwo odpowiedzcie.
GAiT firma miodem i mlekiem płynąca. A z pracownikami ze wschodu czasami ciężko się dogadać. Rzeczywiście...dobra zmiana.
Teraz mówią, że jest dobrze. Zobaczymy jaki zrobi się cyrk jak otworzą nowe nitki tramwajowe i nowe linie autobusowe...znowu zacznie się lament, że za mało motorowych i kierowców.- 25 1
-
2019-11-22 16:19
To dlatego
będzie podwyżka cen biletów?
- 7 3
-
2019-11-22 16:22
kryzys nadciaga tak mowi prezes jarek k
trzeba szanowac prace poki jest
- 1 7
-
2019-11-22 16:23
4100 netto to ile to brutto
na reke
- 4 0
-
2019-11-22 16:33
(1)
Dziadostwo jak całe miasto pseudorzadzone przez po
- 12 3
-
2019-11-22 16:47
dziadostwo to teraz rzadzi Polska
- 5 5
-
2019-11-22 16:39
18 zł brutto. Wybaczcie... (4)
Tyle to ja mam na przewozie szkolnym. Praca 5 dni w tygodniu. 2,5 godziny rano i 2,5 po południu. Weekendy, święta wolne 100% płatne. Minusem jest tylko umowa na okres roku szkolnego.
- 18 1
-
2019-11-22 16:45
dodam jeszcze (3)
że dniówkę liczą jako 8 godzin pracy
- 4 0
-
2019-11-22 16:59
W Gait nie płaci się za dniówki , to nie praca urzędnika . (2)
Tak jak w każdej normalnej firmie płaci się za godziny przepracowane .
- 2 1
-
2019-11-22 17:04
Ja mam stała pensję. (1)
Miesięcznie "na szkole" wychodzi około 2600 na rękę. Więc jak policzyć to godzinowo 180 godzin miesięcznie to wychodzi pensja jak za to samo w GAiT na mieście. To nie jest atrakcyjne.
- 3 0
-
2019-11-23 11:56
za 2600 w Gaicie nikt nie robi.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.