- 1 Nocna komunikacja do poprawki (81 opinii)
- 2 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (58 opinii)
- 3 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (322 opinie)
- 4 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (45 opinii)
- 5 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (324 opinie)
- 6 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (129 opinii)
Gdańsk chce przedłużyć Trasę W-Z. Jest przetarg na projekt budowlany
Jeszcze jesienią mogą ruszyć prace projektowe nad przedłużeniem Trasy W-Z między Karczemkami a granicą Gdańska. Nową drogą kierowcy pojadą nie wcześniej niż za cztery lata.
W ramach inwestycji powstałyby także skrzyżowania z wyspą centralną na wysokości ul. Inżynierskiej , ul. Nowatorów i ul. Bysewskiej oraz na rogatkach miasta.
Ponieważ skrzyżowania będą kolizyjne, najwyższa prędkość na projektowanym odcinku będzie mogła wynieść 70 km/h.
Projekt zakładałby także wykonanie dodatkowej jezdni - drogi serwisowej, po której mogliby się poruszać przede wszystkim mieszkańcy okolicznych domów.
Największym minusem drogi jest fakt, że będzie ona nadal na rogatkach Gdańska wpadać w jednojezdniową drogę krajową nr 7 do Żukowa. W tym miejscu po wybudowaniu kierujący pojazdami powinni się spodziewać korków.
Dlaczego to akurat InvestGda, spółka kojarzona dotąd ze ściąganiem inwestorów do Gdańska, a także ufundowaniem miastu trzech automatycznych toalet, będzie zajmować się tego rodzaju przedsięwzięciem?
- Na terenie Kokoszek prowadzimy m.in. Park Przemysłowo-Technologiczny Maszynowa. Nasze inwestycje na tym terenie nie pozostają bez wpływu na sytuację drogową. Zwiększamy natężenie ruchu, dlatego zabieramy się za opracowanie projektu budowlanego zgodnie z art. 16 ustawy o drogach publicznych - mówi Alan Aleksandrowicz, prezes miejskiej spółki InvestGda.
Co ciekawe, w zamówieniu określono dwa kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty. Pierwsze to koszt przygotowania dokumentacji i wynosi on 75 proc. punktów. Natomiast drugie kryterium wyboru to czas przygotowania projektu - za to można dostać 25 proc. punktów. Taka proporcja dotąd nie była stosowana w przetargach na usługi projektowe ogłaszane przez urzędy w Trójmieście. Stąd też nie wiadomo, jak długo potrwa projektowanie.
Wiadomo, że nie będzie ono łatwe.
- Zakładamy, że zostaniemy zobowiązani do przygotowania raportu środowiskowego i tym samym będziemy pozyskiwać decyzję środowiskową dla planowanej inwestycji - przewiduje Alan Aleksandrowicz.
Wyłonione w przetargu biuro projektowe będzie musiało pozyskać też dalszy komplet dokumentów - m.in. pozwolenie na budowę i zezwolenie na realizację inwestycji drogowej.
Firmy zainteresowane opracowaniem projektu dla 3-kilometrowej Trasy W-Z poznamy pod koniec października. Wtedy nastąpi otwarcie ofert. Władze InvestGda nie chcą obecnie zdradzać środków, jakie zapisały na wspomnianą dokumentację.
Budowa Trasy W-Z od ul. Otomińskiej do granicy miasta Gdańska mogłaby pochłonąć od 60 do 100 mln zł. Gdańsk będzie starać się o dofinansowanie projektu z funduszy Unii Europejskiej. Budowa nowej drogi może zakończyć się najwcześniej za cztery lata.
Miejsca
Opinie (101) 4 zablokowane
-
2014-10-14 16:21
niezwykle pilna inwestycja...
Za 60 mln. A w dzielnicach drogi dziurawe bez chodnikow...
- 11 10
-
2014-10-14 16:05
trasa wz? (1)
To chyba jakiś żart.? Same skrzyżowania, światla, gdzie tu te 70km? To ma być trasa a nie szosa kaszubska. Wstyd. Wielki projekt drogi osiedlowej.
- 6 14
-
2014-10-14 16:15
idź se pojedźic po autostradzie
bo nie jesteś sobą
- 7 3
-
2014-10-14 16:15
Kokoszki?
czy nie można by tak rozwiązać kompleksowo całej strefy przemysłowej a nie jakaś projekcik dla 2 km. Dramat. Nadal nasze Tiry z Biedronki będą czekały.
- 3 2
-
2014-10-14 16:13
Druga Havla
Nasi wspaniali projektanci zaprojektują trasę ala Aleja Havla. Kupa pieniędzy, Wielkie otwarcie. I wielkie stanie w korku na światłach.
- 11 7
-
2014-10-14 15:58
70 km (1)
To przecież prawie droga osiedlowa. Gdzie światła spowodują że prędkość średnia spadnie do 35 km/h
- 6 7
-
2014-10-14 16:01
wzrost liczby samochodów i tak spowoduje dalszy spadek prędkości
warto promować alternatywy
- 10 1
-
2014-10-14 15:57
trasa wz
to jest dobry pomysł oby został zrealizowany
- 14 7
-
2014-10-14 15:42
Stanowczo wybory trzeba robić...
częściej !
Poza tym nie będzie to już droga ekspresowa skoro skrzyżowania będą częściej niż co 1 km- 9 4
-
2014-10-14 15:42
Gdańsk
Kiełbasa wyborcza - mocno podsmażana...
- 56 15
-
2014-10-14 15:40
Wybory idą dużymi krokami....
- 28 10
-
2014-10-14 15:32
Część zaznaczonego odcinka ul. Kartuskiej jest właśnie remontowany (2)
...nie ma to jak wydać kasę 2 razy.
- 45 16
-
2014-10-14 15:40
Przecież to nie wpostanie przez kilka ładnych lat.
To przez ten czas chcesz jeździć po dziurach?
- 13 1
-
2014-10-14 15:33
a co, mieli czekac 4 lata? Tak duzy ruch wymagal tam lepszej nawierzchni.
- 18 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.