- 1 Pościg między autami na trzypasmówce (45 opinii)
- 2 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (56 opinii)
- 3 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (284 opinie)
- 4 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (119 opinii)
- 5 Narobił zniszczeń na 16 tys. Ukradł kilkaset zł (100 opinii)
- 6 Bezdomny bez pracy udawał inwestora (61 opinii)
Nowe-stare tramwaje z Niemiec. Nie będą wozić pasażerów
Do Gdańska trafią trzy kolejne używane tramwaje z Niemiec. Nie będą jednak wozić pasażerów, lecz zostaną wozami technicznymi lub magazynami części zamiennych. Za każdy z tramwajów miejska spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje zapłaciła 1 tys. euro.
Za jeden pojazd z Dortmundu miejska spółka płaciła przed paroma laty ok. 30 tys. euro, zaś z Kassel - 42 tys. euro.
Następnie tramwaje kierowano do modernizacji, która kosztowała od 700 tys. zł do 2,5 mln zł (w zależności od zakresu robót).
Dla porównania, fabrycznie nowa Pesa Jazz Duo to wydatek rzędu ok. 7 mln zł.
Jak wygląda modernizacja tramwaju N8C
Tramwaje techniczne i jako magazyn części zamiennych
Wkrótce z Kassel dotrą do Gdańska jeszcze trzy tramwaje N8C. Ich cena jest jednak znacznie niższa, bo zaledwie 1 tys. euro za pojazd. W znacznej mierze wynika to ze stanu technicznego i planowanego przeznaczenia.
- Tramwaje te nie będą przeznaczone do modernizacji ani do obsługi linii komunikacyjnych. Wykorzystane zostaną z nich niektóre części i podzespoły jako części zamienne. Wstępnie zakładamy też przekształcenie jednego lub dwóch tramwajów na pojazdy techniczne - zapowiada Krzysztof Wojtkiewicz, główny specjalista ds. marketingu w GAiT.
Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście
Obecnie pojazdami technicznymi są przebudowane wagony Konstal 105Na. W opinii GAiT ich dalsze utrzymanie nie ma uzasadnienia w sytuacji, gdy planowane jest całkowite wycofanie "stopiątek" z eksploatacji.
- Ze względu na serwis sensowniej jest używać do celów technicznych takich pojazdów, jakie są eksploatowane na liniach - tłumaczy Wojtkiewicz.
Tramwaje jeszcze w tym roku, poszukiwana firma transportowa
Na początku lipca Gdańskie Autobusy i Tramwaje ogłosiły przetarg na wybór firmy transportowej, która przewiezie pojazdy z Kassel do zajezdni w Nowym Porcie . Termin realizacji zamówienia określono na trzy miesiące od momentu podpisania umowy a jedynym kryterium wyboru wykonawcy jest najniższa cena.
Czytaj również:
Gdańsk kupił używane autobusy z Niemiec
Materiał archiwalny z 2018 r.
Miejsca
Opinie (255) ponad 20 zablokowanych
-
2019-07-04 10:49
Wstyd
To wstyd, że nie kupowane są polskie tramwaje. Przez lata rozwijaliśmy przemysł taboru kolejowego i tramwajowego a teraz wspieramy niemieckie firmy.
- 34 4
-
2019-07-04 10:51
Płacimy za złom,niemcy z Gdańskiem robią super interesy,tylko pogratulować
- 28 6
-
2019-07-04 10:55
tabor historyczny do wymiany
jak zapowiada zapowiada Krzysztof Wojtkiewicz, główny specjalista ds. marketingu w GAiT ze względu na serwis sensowniej jest używać do celów historycznych takich pojazdów, jakie są eksploatowane na liniach - cały historyczny tabor wymieniony zostanie na Pesy, ale za to w historycznym malowaniu :)
- 9 1
-
2019-07-04 10:56
Najpierw tramwaje a potem...
Nie wpuszczajcie do Gdańska niemieckiego pancernika z kurtuazyjną wizytą.
- 21 6
-
2019-07-04 10:57
Lisicki do prokuratury (3)
Jak długo będzie kradł. Wystarczy że sprzedał bazę na Hallera za gigantyczną a kwotę z czego połowa do kieszeni prywatnej udziałowców spółki. Kiedy ABW zainteresuje sie tym panem.
- 33 5
-
2019-07-04 14:05
Jakim 'panem'? To zwykły chamski, obleśny kundel bez honoru!!! (2)
Nie rozliczony za BOM-y, gdzie Bożenki i im poDOBNE kręciły lody i przyznawały mieszkania za grube łapówy!!!
- 5 2
-
2019-07-04 14:40
(1)
ale o co chodzi? zaglosowaliscie sobie na dulczesse, ktora jeszcze przed wuborami powiedziala, ze bedzie realizowac budyniowy testament, a teraz placz?
- 3 2
-
2019-07-04 15:39
Kacper, ciężko się pogodzić z porażką?
- 1 4
-
2019-07-04 10:57
A golfa czy passata z Niemiec to nikomu nie przeszkadza.
- 6 13
-
2019-07-04 11:02
Super codziennie mamy awarie tramwajów w Gdańsku !!Moze jednak dokupic rydwanów za 150 tys wyjdzie taniej i nowe:) (2)
Gdańsk stał się głównym i jedynym odbiorcą niemieckiego złomu . W Niemczech za zezłomowanie trzeba płacić , ale poco jak to Polacy zapłacą! Ale naturalnie wszystkie autobusy też są Niemieckie made in Turcja :) I teraz się dziwic ze POlitycy dostają intratne stanowiska w Brukseli nawet jak taka pani klimat czy ta co w dinozaury kamieniami rzucała .Skoro dbaja o interesy zachodnich państw i dorabiają się naszym kosztem .Polska jest śmietnikiem i złomowiskiem Europy zachodniej.
Zamiast tramwajów które sa obecnie najbardziej kosztowne powinno się robić Bus pasy i kupować nowe elektryczne autobusy!!- 23 7
-
2019-07-04 11:45
ale mamy dalej wściekły wysyp tępego narodowego prawactwa
- 2 4
-
2019-07-04 13:22
Policja dopiero za PiS dostala oznakowane radiowozy BMW. Przemysl to.
- 3 1
-
2019-07-04 11:05
kanal
bardzo dobra inwestycja-nadaja sie do zaadoptowania na tramwaje wodne,gdanski patent.
- 11 3
-
2019-07-04 11:08
Nawet gdyby oddać je na złom to na tym można zrobić, na danych silnikach czy innych metalowyc elementach
- 3 5
-
2019-07-04 11:11
Kary
Motorniczowie w przypadku kolizji z własnej winy są pociągani finansowo do 3 pensji brutto czyli ok 13000 zł netto
To znaczy że przypadku takiej kolizji wycena szkody nie będzie mogłabyć większa niż 4500zł netto?- 12 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.