• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia Główna: remont pełen usterek

Michał Sielski
10 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Aby dojść pod dach, trzeba spory kawałek przejść "pod chmurką". Aby dojść pod dach, trzeba spory kawałek przejść "pod chmurką".

Wiaty oddalone od siebie o blisko 200 metrów, wąskie schody i utrudniające mycie wykończenie kostką - tak wygląda wyremontowany peron piąty na gdyńskim dworcu. Ministerstwo transportu zapowiada kontrolę.



Hen, w oddali, druga wiata. A pomiędzy nimi ponad 100 metrów przerwy. Hen, w oddali, druga wiata. A pomiędzy nimi ponad 100 metrów przerwy.
Nawierzchnia peronu wykonana została ze zwykłej kostki, co znacznie utrudnia utrzymanie w czystości. Nawierzchnia peronu wykonana została ze zwykłej kostki, co znacznie utrudnia utrzymanie w czystości.
Dlaczego zwężono wejście na peron? Dlaczego zwężono wejście na peron?
Remont budynku dworca jeszcze trwa, podobnie jak wykonywany w ramach przebudowy trasy do Warszawy całkowity remont peronów. Myliłby się jednak ten, kto by pomyślał, że teraz będzie już tylko lepiej. Wdrożone przy remoncie peronu numer 5 rozwiązania są według korzystających z niego pasażerów całkowicie niefunkcjonalne, o czym pisaliśmy już w listopadzie.

- Może projektantowi powinniśmy wyjaśnić do czego służą wiaty? Budowane zadaszenie nie dość, że jest daleko od wejścia, to jeszcze bezsensownie zostało podzielone. Jedna wiata jest bliżej wejścia, a druga na końcu peronu. Odległość pomiędzy nimi sięga ok. 180 metrów. To dystans 8 wagonów dalekobieżnych - mówi nasz czytelnik, Leszek Ochmański.

- Druga sprawa to samo wejście na peron. Czy projektant, który jest odpowiedzialny za tę przebudowę, podejrzewa spadek przewozów? Szerokość wejścia jest zmniejszona i wynosi niecałe 2,5 kroku. Trudno jest tam nawet wyminąć jedną osobę z większym bagażem ręcznym - dodaje czytelnik portalu Trojmiasto.pl.

Powyższe pytania przedstawiliśmy rzecznikowi prasowemu Centrum Realizacji Inwestycji PKP, Maciejowi Dutkiewiczowi, ale nie potrafił nam wyjaśnić, dlaczego tak się stało. Być może trudności z komunikacją wynikają z tego, że kolejarze mogą się już spodziewać kontroli.

PKP Polskie Linie Kolejowe zostały bowiem zganione przez Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej za brak dbałości o szczegóły funkcjonalno-użytkowe. Co więcej, kolejne perony mają być wyremontowane staranniej, a inspektorzy sprawdzą, czy materiałów na peronie piątym także nie trzeba wymienić. Kolejne inwestycje także będą teraz baczniej obserwowane.

- Dotyczy to zarówno projektowania, jak i realizacji rozwiązań architektonicznych czy komunikacyjnych na wszystkich dworcach kolejowych - informuje Mikołaj Karpiński, rzecznik Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.

Miejsca

Opinie (258) ponad 10 zablokowanych

  • (3)

    A JA SIE PYTAM KIEDY PKP WYMIENI OKLEINY HAMULCOWE W POCIAGACH NA NOWOCZESNE ABY PRZY ZATRZYMYWANIU POCIAGU NIE WYDZIELAŁ SIĘ TEN RDZAWY OSAD NA WSZYSTKIM DO OKOŁA. ZOBACZCIE JAK WYGLĄDA ODREMONTOWANY PERON W KAMIENNYM POTOKU CAŁY W RDZY...

    • 24 0

    • A to z hamulców/kół? (1)

      Zawsze sie zastanawiałem skąd ta rdza na budynkach...

      • 2 0

      • rdza oraz fekalia wylewane z wagonów na torowisko tworzą specyficzny klimacik naszej kochanej PKP.

        • 2 0

    • ta rdza to fragment zamysłu mającego doprowadzić do ujednolicenia kolorystyki wszystkich stacji :)

      • 6 0

  • Proponuję zakupić drugą kotarę i wsztsko przysłonić. (2)

    Taka jest moja koncepcja.

    • 47 5

    • zdzisław dyrman, zasadniczo. jak już

      • 1 0

    • Gdynia, tu się wiesza kotary !

      • 6 2

  • zobaczcie sobie dworce w Krakowie i Wrocławiu, albo nawet w Tczewie. Dlaczego Gdynia znowu odstaje?

    • 5 1

  • TO WSZYSTKO TO ZADEN REMONT TYLKO W POSPIECHU NAKLADANIE LUKRU NA GOW...O BYLE NA EURO WYTRZYMALO A POZNIEJ I TAK GOW...O

    WYLEZIE ! Przeciez to zaden remont tylko pospieszne prace porzadkowe bo ktos zauwazyl ze po 50 latach warto syf umyc ! a pozniej po Euro dalej bedzie mozna sikac na to bo po co Polakom nowe ? wazne zeby prezes mial dobrze !

    • 9 1

  • Brawo Gdynia!!!!!

    Tu sie zyje!!!!!

    a tak na serio. UM Gdynia jeszcze nie otwarte o tej porze?

    • 6 1

  • DO BOJKOTU!

    Niech się przed Gdynianami wypowie sam projektant! Taka poważna inwestycja na lata a po najmniejszej linii oporu. Ja bym się pod czymś takim nie podpisał. Poza tym, o czym mowa w powyższym artykule, to jeszcze dochodzą nie podświetlone tablice informacyjne, napis Gdynia Główna, peron i tor jak z epoki PRL z typową dla PKP czcionką. No i jeszcze słupy utrzymujące trakcję na samym środku z wystającymi śrubami - niczym stoczniowa suwnica.
    GDYNIANIE - zróbmy coś!

    • 7 1

  • Jeżeli są to wszystkie zarzuty, to PKP pozostaje pogratulować zakończenia kolejnego etapu remontu (1)

    Bo nie da się ukryć, że te zarzuty są absurdalne (za wąski peron dla kolei dalekobieżnej? kostka brukowa niby utrudnia utrzymanie peronu w czystości?) i jest to zwykłe czepianie się dla czepiania.

    • 1 9

    • Akurat zarzut z wiatami

      jest sensowny. W tym kształcie jak jest zrobione to równie dobrze tych wiat mogłoby nie być.

      • 2 0

  • W POLSCE NIKT NIE WIE CO TO JAKOSC ! A FIRMY BUDOWLANE TO ZBIERANINA HENKOW I RYSKOW ! (1)

    WIECIE JAK W BERLINIE ROBI SIE ODBIOR TECHNICZNY ! TAM PRZYCHODZA NA ODBIOR Z LASEREM I POZIOMICA I NAWET ODSTEPY MIEDZY KOSTKAMI CZY PLYTKAMI MUSZA BYC ROWNE BO KTOS ZA TO ZAPLACIL MILIONY EURO I TO MA BYC JAK LUSTRO A JAK NIE TO KONIEC FIRMY NA AMEN ! Czy u nas tez do odbioru z laserem przychodza i sprawdzaja linie i odstepy miedzy kostkami i poziomica mierza ?????? MAMY DZIADOSTWO BO DZIAD Z DZIADEM TO ROBI I SIE NA TAKIE DZIADOSTWO ZGADZAMY i sie ciagle slyszy ....ze u nas sie tak nie da ... ze nie mozna ....ze gdyby bylo wiecej szmalu to by bylo ...itd itd a noski od picia fioletowe !!!

    • 19 2

    • 10/10

      • 2 1

  • Peron

    Peron został podzielony na 1 i 2 klase , czyli tam gdzie jest wiata to zatrzymują sie wagony z pierwszej klasy a gdzie wiaty brak to deuga klasa i tyle

    • 7 1

  • Panie Leszku O. szuka Pan lepszej pracy? (6)

    Leszek O. to "miłośnik kolei" , widać szuka lepszej posady na kolei z resztą na której pracuje od lat, dlatego robi z siebie "eksperta krzykacza".
    Panie Leszku jak świat światem ale nie robi się nigdy w swoje gniazdo.

    • 18 74

    • (2)

      Pomyliło Ci się z Leszkiem Lewińskim, dyrektorem PKP PLK o. Gdynia. On faktycznie jest miłośnikiem kolei i makiet kolejowych i ma na te tematy gigantyczną wiedzę. To on zrobił bocznicę w Oliwie do MTG, żeby na Trako mogła być wystawa kolejowa, bo bocznica z drugiej strony torów nie wystarczała.

      • 10 1

      • no, ten tyo to dopiero jest beznadziejny. POczytaj sobie jego wywpowiedzi o schrzanionym przejeździe na Puckiej.

        • 2 0

      • właśnie siwy, może on by się wziął za pracę w tym PLK a nie po forach z ludzmi się kłócił i składał te miakiety, IZ Gdynia ma sypiące się tory a on makiety tylko, a jego wiedza - no cóż tak tak , jest ogromna, a bocznica - to inicjatywa targów nie jego, leży na terenie IZ Gdynia więc iz robił, oj chyba trole z PLK siedza i piszą,
        no i oczywiście peron jest cacy, łądny taki

        • 2 6

    • Ty anonim...

      ....ale z Ciebie cymbał do kwadratu.Pan Leszek ma na tyle odwagi by nie ukrywać swoich danych.Ty nawet nie raczyłeś się podpisać, ale pogrozić palcem ,bohaterze, lubisz.To co zostało napisane o peronie to prawda, radzę się tam wybrać i samemu to sprawdzić i nie bądż koleś "Księgą przysłów polskich".....

      • 20 1

    • a co? chodzić w g i udawać, że to perski dywan? (1)

      • 36 0

      • no nie, lepiej siedziec cicho i udawac ze wszystko jest cacy, a ty skąd ze nie masz odwagi sie podpisac, pewnie z plk, wlasnie patrzysz na peron piaty z swojego iztu i sie za glowe lapiesz jak to jest spie....., bo inaczej nie da sie tego powiedziec,

        • 15 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane