- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (99 opinii)
- 2 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (313 opinii)
- 3 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (16 opinii)
- 4 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (45 opinii)
- 5 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (49 opinii)
- 6 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (66 opinii)
Gdynia Główna: remont pełen usterek
Wiaty oddalone od siebie o blisko 200 metrów, wąskie schody i utrudniające mycie wykończenie kostką - tak wygląda wyremontowany peron piąty na gdyńskim dworcu. Ministerstwo transportu zapowiada kontrolę.
- Może projektantowi powinniśmy wyjaśnić do czego służą wiaty? Budowane zadaszenie nie dość, że jest daleko od wejścia, to jeszcze bezsensownie zostało podzielone. Jedna wiata jest bliżej wejścia, a druga na końcu peronu. Odległość pomiędzy nimi sięga ok. 180 metrów. To dystans 8 wagonów dalekobieżnych - mówi nasz czytelnik, Leszek Ochmański.
- Druga sprawa to samo wejście na peron. Czy projektant, który jest odpowiedzialny za tę przebudowę, podejrzewa spadek przewozów? Szerokość wejścia jest zmniejszona i wynosi niecałe 2,5 kroku. Trudno jest tam nawet wyminąć jedną osobę z większym bagażem ręcznym - dodaje czytelnik portalu Trojmiasto.pl.
Powyższe pytania przedstawiliśmy rzecznikowi prasowemu Centrum Realizacji Inwestycji PKP, Maciejowi Dutkiewiczowi, ale nie potrafił nam wyjaśnić, dlaczego tak się stało. Być może trudności z komunikacją wynikają z tego, że kolejarze mogą się już spodziewać kontroli.
PKP Polskie Linie Kolejowe zostały bowiem zganione przez Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej za brak dbałości o szczegóły funkcjonalno-użytkowe. Co więcej, kolejne perony mają być wyremontowane staranniej, a inspektorzy sprawdzą, czy materiałów na peronie piątym także nie trzeba wymienić. Kolejne inwestycje także będą teraz baczniej obserwowane.
- Dotyczy to zarówno projektowania, jak i realizacji rozwiązań architektonicznych czy komunikacyjnych na wszystkich dworcach kolejowych - informuje Mikołaj Karpiński, rzecznik Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.
Miejsca
Opinie (258) ponad 10 zablokowanych
-
2012-01-10 09:39
To jest Polska właśnie nawet nie potrafią wyremontować dworca i peronów a wszystko ma estetyke rodem z Białorusi
wezcie choćby przykład z doskonale wyremontowanych dworców we Francji
- 5 0
-
2012-01-10 09:43
Warto by jeszcze w artykule wspomnieć o estetyce, bo od niej bolą oczy. Piękne niebieskie stojaki rurowe z nazwą stacji, śliczne niebieskie kosze na śmieci a jednocześnie nawet ładny ciemny szary kolor wiaty i nie takie złe ławki z drewna klejonego, tylko niestety już pękają (a peron chyba jeszcze oficjalnie nie został oddany i temperatura poniżej max minus 2 lub 3 stopnie nie spadła tej zimy...
A fazowana kostka betonowa to nie tylko utrudnione mycie (nie widziałem aby nawierzchnia peronów w Trójmieście była kiedykolwiek myta jakimś pojazdem/urządzeniem) ale przede wszystkim niewygoda dla pasazerów ciągnących duże walizki na kółkach no i estetyczny rynsztok.- 8 0
-
2012-01-10 09:47
Estetyka kontra Praktyka (1)
Zawsze było mówione, że to co ładnie wygląda "z rzutu" na papierze ni jak się ma do praktycznego zastosowania.
Po prostu jak w 99% przypadków inżynier, który to rysował albo tam nawet nie był albo był ale nie myślał jak podróżny.- 6 0
-
2012-01-10 12:10
dam ci milion przykładów gdzie jest i ładnie i praktycznie. oczywiście nie w polsce bo u nas tandeta króluje
- 0 0
-
2012-01-10 09:54
ktoś mi wytłumaczy co za debile odpowiadają za design/kolory na peronach? (2)
przecież to jest chore. mamy szanse na nowoczesną i ładnie wyglądającą polske, a te debile stawiają jakieś niebieskie metalowe rurki...dramat, poprostu dramat.
- 7 1
-
2012-01-10 10:11
Przecież to jest chore ( na daltonizm)
żeby uważac że niebieski jest nieładny.Jednemu podobają się ogórki a drugiemu ogrodnika córki. Do łezki łezka...
- 0 5
-
2012-01-10 13:46
projekty są zgodne z wytycznymi PKP PLK
- 1 0
-
2012-01-10 09:57
W Sopocie
Takie same zejścia z peronu 2.5 m
- 2 0
-
2012-01-10 10:06
Co to za fachowiec, co podaje szerokość w krokach? Na metrówkę nie stać? (5)
Przecież miara "kroku", to pojęcie względne. Inny krok ma kobitka na szpilkach, a inny żołnierz na defiladzie. Trzeba było zmierzyć na tip-topy i podać numer buta. A but pewnie jak mała trumienka:-)
- 4 4
-
2012-01-10 10:13
Pasażer nie ma przy sobie metrówki, jego obchodzi właśnie szerokość w krokach
- 3 0
-
2012-01-10 10:16
o, ryj pijacki sie reaktywował ;)
- 4 2
-
2012-01-10 10:17
a co galuks, masz nieświerzo w kroku?;P (2)
twoje kroczki małe, bo zapaszki by się wydostały....
- 4 1
-
2012-01-10 10:37
pójdź tu niedojdo, pan gallux da ci króką lekcję ortografii (1)
nieświeży, Cypisku synu Rumcajsa
- 0 4
-
2012-01-11 09:18
do pana ci daleko chamie
- 1 0
-
2012-01-10 10:14
Specjaliści
Dlaczego tak jest, że pasażerowie bez żadnego wykształcenia architektonicznego, czy jakiegokolwiek innego związanego z projektowaniem takich obiektów, wiedzą sto razy lepiej jak powinna wyglądać dobra wiata na dobrym peronie, a nie wiedzą tego durnie po studiach zatrudnieni przy tej inwestycji? Chyba jak zaczną podobną akcję na peronie czwartym, to przywiążę się do wejścia na ten peron i będę strajkować przeciwko głupocie.
- 7 2
-
2012-01-10 10:15
co wy z tą kotarą, gdzi etaka wisi?
- 2 0
-
2012-01-10 10:17
Matko Bosko jak im teraz zaufać??? (2)
A jesli tory również położą wadliwie :( ???
- 4 0
-
2012-01-10 10:18
jeden na drugim... (1)
łomatko i córko
- 1 0
-
2012-01-10 10:29
gorzej jak dojdzie do tego ,że położą w przeciwnym kierunku hahahaha
- 1 0
-
2012-01-10 10:18
we Włoszczowej (1)
to dopiero peron maja :)
- 7 1
-
2012-01-11 09:15
a co ty chcesz od tego peronu?
bardzo potrzebny był, przejedź się i zobacz ilu ludzi korzysta z niego.Wiem bo często tam jeżdżę.Najgorzej jest jak ludzie się o czymś wypowiadają a nie mają zielonego pojęcia.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.