• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia Główna: remont pełen usterek

Michał Sielski
10 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Aby dojść pod dach, trzeba spory kawałek przejść "pod chmurką". Aby dojść pod dach, trzeba spory kawałek przejść "pod chmurką".

Wiaty oddalone od siebie o blisko 200 metrów, wąskie schody i utrudniające mycie wykończenie kostką - tak wygląda wyremontowany peron piąty na gdyńskim dworcu. Ministerstwo transportu zapowiada kontrolę.



Hen, w oddali, druga wiata. A pomiędzy nimi ponad 100 metrów przerwy. Hen, w oddali, druga wiata. A pomiędzy nimi ponad 100 metrów przerwy.
Nawierzchnia peronu wykonana została ze zwykłej kostki, co znacznie utrudnia utrzymanie w czystości. Nawierzchnia peronu wykonana została ze zwykłej kostki, co znacznie utrudnia utrzymanie w czystości.
Dlaczego zwężono wejście na peron? Dlaczego zwężono wejście na peron?
Remont budynku dworca jeszcze trwa, podobnie jak wykonywany w ramach przebudowy trasy do Warszawy całkowity remont peronów. Myliłby się jednak ten, kto by pomyślał, że teraz będzie już tylko lepiej. Wdrożone przy remoncie peronu numer 5 rozwiązania są według korzystających z niego pasażerów całkowicie niefunkcjonalne, o czym pisaliśmy już w listopadzie.

- Może projektantowi powinniśmy wyjaśnić do czego służą wiaty? Budowane zadaszenie nie dość, że jest daleko od wejścia, to jeszcze bezsensownie zostało podzielone. Jedna wiata jest bliżej wejścia, a druga na końcu peronu. Odległość pomiędzy nimi sięga ok. 180 metrów. To dystans 8 wagonów dalekobieżnych - mówi nasz czytelnik, Leszek Ochmański.

- Druga sprawa to samo wejście na peron. Czy projektant, który jest odpowiedzialny za tę przebudowę, podejrzewa spadek przewozów? Szerokość wejścia jest zmniejszona i wynosi niecałe 2,5 kroku. Trudno jest tam nawet wyminąć jedną osobę z większym bagażem ręcznym - dodaje czytelnik portalu Trojmiasto.pl.

Powyższe pytania przedstawiliśmy rzecznikowi prasowemu Centrum Realizacji Inwestycji PKP, Maciejowi Dutkiewiczowi, ale nie potrafił nam wyjaśnić, dlaczego tak się stało. Być może trudności z komunikacją wynikają z tego, że kolejarze mogą się już spodziewać kontroli.

PKP Polskie Linie Kolejowe zostały bowiem zganione przez Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej za brak dbałości o szczegóły funkcjonalno-użytkowe. Co więcej, kolejne perony mają być wyremontowane staranniej, a inspektorzy sprawdzą, czy materiałów na peronie piątym także nie trzeba wymienić. Kolejne inwestycje także będą teraz baczniej obserwowane.

- Dotyczy to zarówno projektowania, jak i realizacji rozwiązań architektonicznych czy komunikacyjnych na wszystkich dworcach kolejowych - informuje Mikołaj Karpiński, rzecznik Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.

Miejsca

Opinie (258) ponad 10 zablokowanych

  • To jest Polska właśnie nawet nie potrafią wyremontować dworca i peronów a wszystko ma estetyke rodem z Białorusi

    wezcie choćby przykład z doskonale wyremontowanych dworców we Francji

    • 5 0

  • Warto by jeszcze w artykule wspomnieć o estetyce, bo od niej bolą oczy. Piękne niebieskie stojaki rurowe z nazwą stacji, śliczne niebieskie kosze na śmieci a jednocześnie nawet ładny ciemny szary kolor wiaty i nie takie złe ławki z drewna klejonego, tylko niestety już pękają (a peron chyba jeszcze oficjalnie nie został oddany i temperatura poniżej max minus 2 lub 3 stopnie nie spadła tej zimy...

    A fazowana kostka betonowa to nie tylko utrudnione mycie (nie widziałem aby nawierzchnia peronów w Trójmieście była kiedykolwiek myta jakimś pojazdem/urządzeniem) ale przede wszystkim niewygoda dla pasazerów ciągnących duże walizki na kółkach no i estetyczny rynsztok.

    • 8 0

  • Estetyka kontra Praktyka (1)

    Zawsze było mówione, że to co ładnie wygląda "z rzutu" na papierze ni jak się ma do praktycznego zastosowania.
    Po prostu jak w 99% przypadków inżynier, który to rysował albo tam nawet nie był albo był ale nie myślał jak podróżny.

    • 6 0

    • dam ci milion przykładów gdzie jest i ładnie i praktycznie. oczywiście nie w polsce bo u nas tandeta króluje

      • 0 0

  • ktoś mi wytłumaczy co za debile odpowiadają za design/kolory na peronach? (2)

    przecież to jest chore. mamy szanse na nowoczesną i ładnie wyglądającą polske, a te debile stawiają jakieś niebieskie metalowe rurki...dramat, poprostu dramat.

    • 7 1

    • Przecież to jest chore ( na daltonizm)

      żeby uważac że niebieski jest nieładny.Jednemu podobają się ogórki a drugiemu ogrodnika córki. Do łezki łezka...

      • 0 5

    • projekty są zgodne z wytycznymi PKP PLK

      • 1 0

  • W Sopocie

    Takie same zejścia z peronu 2.5 m

    • 2 0

  • Co to za fachowiec, co podaje szerokość w krokach? Na metrówkę nie stać? (5)

    Przecież miara "kroku", to pojęcie względne. Inny krok ma kobitka na szpilkach, a inny żołnierz na defiladzie. Trzeba było zmierzyć na tip-topy i podać numer buta. A but pewnie jak mała trumienka:-)

    • 4 4

    • Pasażer nie ma przy sobie metrówki, jego obchodzi właśnie szerokość w krokach

      • 3 0

    • o, ryj pijacki sie reaktywował ;)

      • 4 2

    • a co galuks, masz nieświerzo w kroku?;P (2)

      twoje kroczki małe, bo zapaszki by się wydostały....

      • 4 1

      • pójdź tu niedojdo, pan gallux da ci króką lekcję ortografii (1)

        nieświeży, Cypisku synu Rumcajsa

        • 0 4

        • do pana ci daleko chamie

          • 1 0

  • Specjaliści

    Dlaczego tak jest, że pasażerowie bez żadnego wykształcenia architektonicznego, czy jakiegokolwiek innego związanego z projektowaniem takich obiektów, wiedzą sto razy lepiej jak powinna wyglądać dobra wiata na dobrym peronie, a nie wiedzą tego durnie po studiach zatrudnieni przy tej inwestycji? Chyba jak zaczną podobną akcję na peronie czwartym, to przywiążę się do wejścia na ten peron i będę strajkować przeciwko głupocie.

    • 7 2

  • co wy z tą kotarą, gdzi etaka wisi?

    • 2 0

  • Matko Bosko jak im teraz zaufać??? (2)

    A jesli tory również położą wadliwie :( ???

    • 4 0

    • jeden na drugim... (1)

      łomatko i córko

      • 1 0

      • gorzej jak dojdzie do tego ,że położą w przeciwnym kierunku hahahaha

        • 1 0

  • we Włoszczowej (1)

    to dopiero peron maja :)

    • 7 1

    • a co ty chcesz od tego peronu?

      bardzo potrzebny był, przejedź się i zobacz ilu ludzi korzysta z niego.Wiem bo często tam jeżdżę.Najgorzej jest jak ludzie się o czymś wypowiadają a nie mają zielonego pojęcia.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane