• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia Główna: remont pełen usterek

Michał Sielski
10 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Aby dojść pod dach, trzeba spory kawałek przejść "pod chmurką". Aby dojść pod dach, trzeba spory kawałek przejść "pod chmurką".

Wiaty oddalone od siebie o blisko 200 metrów, wąskie schody i utrudniające mycie wykończenie kostką - tak wygląda wyremontowany peron piąty na gdyńskim dworcu. Ministerstwo transportu zapowiada kontrolę.



Hen, w oddali, druga wiata. A pomiędzy nimi ponad 100 metrów przerwy. Hen, w oddali, druga wiata. A pomiędzy nimi ponad 100 metrów przerwy.
Nawierzchnia peronu wykonana została ze zwykłej kostki, co znacznie utrudnia utrzymanie w czystości. Nawierzchnia peronu wykonana została ze zwykłej kostki, co znacznie utrudnia utrzymanie w czystości.
Dlaczego zwężono wejście na peron? Dlaczego zwężono wejście na peron?
Remont budynku dworca jeszcze trwa, podobnie jak wykonywany w ramach przebudowy trasy do Warszawy całkowity remont peronów. Myliłby się jednak ten, kto by pomyślał, że teraz będzie już tylko lepiej. Wdrożone przy remoncie peronu numer 5 rozwiązania są według korzystających z niego pasażerów całkowicie niefunkcjonalne, o czym pisaliśmy już w listopadzie.

- Może projektantowi powinniśmy wyjaśnić do czego służą wiaty? Budowane zadaszenie nie dość, że jest daleko od wejścia, to jeszcze bezsensownie zostało podzielone. Jedna wiata jest bliżej wejścia, a druga na końcu peronu. Odległość pomiędzy nimi sięga ok. 180 metrów. To dystans 8 wagonów dalekobieżnych - mówi nasz czytelnik, Leszek Ochmański.

- Druga sprawa to samo wejście na peron. Czy projektant, który jest odpowiedzialny za tę przebudowę, podejrzewa spadek przewozów? Szerokość wejścia jest zmniejszona i wynosi niecałe 2,5 kroku. Trudno jest tam nawet wyminąć jedną osobę z większym bagażem ręcznym - dodaje czytelnik portalu Trojmiasto.pl.

Powyższe pytania przedstawiliśmy rzecznikowi prasowemu Centrum Realizacji Inwestycji PKP, Maciejowi Dutkiewiczowi, ale nie potrafił nam wyjaśnić, dlaczego tak się stało. Być może trudności z komunikacją wynikają z tego, że kolejarze mogą się już spodziewać kontroli.

PKP Polskie Linie Kolejowe zostały bowiem zganione przez Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej za brak dbałości o szczegóły funkcjonalno-użytkowe. Co więcej, kolejne perony mają być wyremontowane staranniej, a inspektorzy sprawdzą, czy materiałów na peronie piątym także nie trzeba wymienić. Kolejne inwestycje także będą teraz baczniej obserwowane.

- Dotyczy to zarówno projektowania, jak i realizacji rozwiązań architektonicznych czy komunikacyjnych na wszystkich dworcach kolejowych - informuje Mikołaj Karpiński, rzecznik Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.

Miejsca

Opinie (258) ponad 10 zablokowanych

  • gdyński dworzec to zabytek, jedyny sam w sobie, unikat w skali europejskiej, wszystko co może wydawać się brzydkie, niechlujne, spartolone - ma swój głęboki sens
    te wiaty na peronach, oddalone od siebie o lata świetlne mają przypominać moknącym podróżnym "uśmiechnij się - jesteś w Gdyni"
    to wąskie wejście/zejście na peron 5. mówi - pamiętaj jak było dawniej - Gdynia miastem śledzi ściśniętych w beczce
    ponoć na froncie budynku dworcowego ma zawisnąć wielki portret Szczurka - o wymiarach 10x21 metrów - coś na wzór Kim Dzong Ila
    uśmiechnięty prezydent pozdrawia wierny naród gdyński

    • 7 0

  • ktoś mi wytłumaczy co za debile odpowiadają za design/kolory na peronach? (2)

    przecież to jest chore. mamy szanse na nowoczesną i ładnie wyglądającą polske, a te debile stawiają jakieś niebieskie metalowe rurki...dramat, poprostu dramat.

    • 7 1

    • projekty są zgodne z wytycznymi PKP PLK

      • 1 0

    • Przecież to jest chore ( na daltonizm)

      żeby uważac że niebieski jest nieładny.Jednemu podobają się ogórki a drugiemu ogrodnika córki. Do łezki łezka...

      • 0 5

  • Pana Ochmańskiego odsyłam do dworca we Wrzeszczu. Peron dla pociągów dalekobieżnych za chwilę się zawali, a ubytki w skrajni (3)

    peronu grożą kalectwem lub śmiercią Niech przy okazji zmierzy "krokami" szerokość przejścia w tunelu dworca PKP, która na mój gust wynosi półtora kroku, bo reszta zawalona jest gaciami, laczami i chińskimi ciupagami. Jest to szerokość krocząca, bo co tamtędy przechodzę, to szerokość przejścia sukcesywnie się zmniejsza. W godzinach szczytu ludzie wpadają na siebie, a jak jeszcze jakaś amatorka chińskich laczy ma ochotę przystanąć, to robi się dosłownie kłębowisko ludzkich ciał i bagaży. PKP ma swojego ministra i nadzór, który chyba zatwierdzał projekt, wysyłanie tam kontroli, to jak bycie sędzią we własnej sprawie. Tam jest potrzebny komisarz, bo nawet kontrola NIK-u nie zda się na nic. Wymłodzą jakiś raporcik w kit, i wszystko zostanie po staremu,

    • 7 8

    • ale chodzi o szerokość schodów tumanie!!! (2)

      a nie przejscia a po drugie peron we Wrzeszczu dalekobiezny i dworzec ma być całkowicie nowy wiec to co tam teraz jest to juz nie długo

      • 4 1

      • Słuchaj no idioto (1)

        co mi po szerokości schodów, skoro i tak szerokość tunelu decyduje o płynności ruchu? to tak jakbyś z trzypasmowej autostrady wjechał w drogę o jednym pasie ruchu. pewnie nawet nie słyszałeś o mechanice płynów.

        • 2 5

        • słuchaj no idioto

          zrozum, że stacja gdańsk wrzeszcz będzie całkowicie przebudowana

          • 3 0

  • otynkowano ?

    Warto "podziwiać" także jakość tynków na elewacji budynku dworca ! Jestem laikiem ale gołym okiem widzę że coś tu nie styka, może to stylizacja na komunistyczny bubel ? PORAŻKA !

    • 2 0

  • przetarg

    Tak to jest jak się w przetargu wybiera najtańszego wykonawcę: kiepskie materiały i na każdym kroku oszczędności. Miasto zyskuje na kasie ale pasażerowie na tym tracą. Należą się kary wykonawcy.

    • 1 0

  • Mysle ze Szczurek wziol w lape od chinczków!!!! (1)

    W urzedzie miasta dostal biala koperte made in China za ten dworzec.Tanio,wolno,ochydnie nie praktycznie wziol sobie to do serca!!!!!

    • 3 1

    • Gdzies ty widział Chińczyków na budowie dworca? I ta "ochydna" ortografia...

      • 0 0

  • Dziadostwo

    I co z tego że jest tyle ciekawych pomysłów, jak i tak Ci co je zatwierdzają umysłami i mentalnością sa jeszcze w czasach głębokiego "dziadostwa" - czytaj. "Komuny".

    • 2 0

  • TE ZWĘŻANIE WEJŚĆ NA PERONU TO JAKAŚ PARANOJA W SOPOCIE TO SAMO!! CO ZA DEBIL WYRAŻA TAKIE DECYZJE

    • 1 0

  • Wszystko zgodne z projektem, więc jeśli Nowak ma jakieś wątpliwości,

    to wynikają one wyłącznie z braku wcześniejszego nadzoru jego ministerstwa.
    Krytyka projektu miała miejsce ponad rok temu; gdzie wówczas podziewało się ministerstwo ze swoim sztabem pracowników kontroli; jak przepuszczono projekt znany ministerstwu od ponad dwóch lat???
    Teraz Nowak będzie brylować przed kamerami i zgrywać "troskliwego ministra".
    Pijarowska żenada.

    • 0 0

  • Nic nie rozumiecie:

    wiata jest krótka, bo PKP chce wprowadzić podział na 3 klasy. Klasa pierwsza będzie czekać w budynku dworca. Druga - pod wiatami. Trzecia, ekonomiczna - między wiatami. Pociągi mają być tak zestawione, że do klasy 1. wchodzić się będzie rękawami, jak na lotniskach, do klasy 2. - spod wiat, czyli będą narażeni na wiatr, ale na nic innego. Za to klasa 3. będzie miała najlepiej, bo aż do zajęcia miejsc w pociągu będzie miała kontakt z naszym cudownym powietrzem i morskim klimatem.

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane