- 1 Nocna komunikacja do poprawki (204 opinie)
- 2 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (386 opinii)
- 3 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (74 opinie)
- 4 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (54 opinie)
- 5 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (16 opinii)
- 6 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (334 opinie)
Gdynia Główna: remont pełen usterek
Wiaty oddalone od siebie o blisko 200 metrów, wąskie schody i utrudniające mycie wykończenie kostką - tak wygląda wyremontowany peron piąty na gdyńskim dworcu. Ministerstwo transportu zapowiada kontrolę.
- Może projektantowi powinniśmy wyjaśnić do czego służą wiaty? Budowane zadaszenie nie dość, że jest daleko od wejścia, to jeszcze bezsensownie zostało podzielone. Jedna wiata jest bliżej wejścia, a druga na końcu peronu. Odległość pomiędzy nimi sięga ok. 180 metrów. To dystans 8 wagonów dalekobieżnych - mówi nasz czytelnik, Leszek Ochmański.
- Druga sprawa to samo wejście na peron. Czy projektant, który jest odpowiedzialny za tę przebudowę, podejrzewa spadek przewozów? Szerokość wejścia jest zmniejszona i wynosi niecałe 2,5 kroku. Trudno jest tam nawet wyminąć jedną osobę z większym bagażem ręcznym - dodaje czytelnik portalu Trojmiasto.pl.
Powyższe pytania przedstawiliśmy rzecznikowi prasowemu Centrum Realizacji Inwestycji PKP, Maciejowi Dutkiewiczowi, ale nie potrafił nam wyjaśnić, dlaczego tak się stało. Być może trudności z komunikacją wynikają z tego, że kolejarze mogą się już spodziewać kontroli.
PKP Polskie Linie Kolejowe zostały bowiem zganione przez Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej za brak dbałości o szczegóły funkcjonalno-użytkowe. Co więcej, kolejne perony mają być wyremontowane staranniej, a inspektorzy sprawdzą, czy materiałów na peronie piątym także nie trzeba wymienić. Kolejne inwestycje także będą teraz baczniej obserwowane.
- Dotyczy to zarówno projektowania, jak i realizacji rozwiązań architektonicznych czy komunikacyjnych na wszystkich dworcach kolejowych - informuje Mikołaj Karpiński, rzecznik Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.
Miejsca
Opinie (258) ponad 10 zablokowanych
-
2012-01-10 13:47
gdyński dworzec to zabytek, jedyny sam w sobie, unikat w skali europejskiej, wszystko co może wydawać się brzydkie, niechlujne, spartolone - ma swój głęboki sens
te wiaty na peronach, oddalone od siebie o lata świetlne mają przypominać moknącym podróżnym "uśmiechnij się - jesteś w Gdyni"
to wąskie wejście/zejście na peron 5. mówi - pamiętaj jak było dawniej - Gdynia miastem śledzi ściśniętych w beczce
ponoć na froncie budynku dworcowego ma zawisnąć wielki portret Szczurka - o wymiarach 10x21 metrów - coś na wzór Kim Dzong Ila
uśmiechnięty prezydent pozdrawia wierny naród gdyński- 7 0
-
2012-01-10 09:54
ktoś mi wytłumaczy co za debile odpowiadają za design/kolory na peronach? (2)
przecież to jest chore. mamy szanse na nowoczesną i ładnie wyglądającą polske, a te debile stawiają jakieś niebieskie metalowe rurki...dramat, poprostu dramat.
- 7 1
-
2012-01-10 13:46
projekty są zgodne z wytycznymi PKP PLK
- 1 0
-
2012-01-10 10:11
Przecież to jest chore ( na daltonizm)
żeby uważac że niebieski jest nieładny.Jednemu podobają się ogórki a drugiemu ogrodnika córki. Do łezki łezka...
- 0 5
-
2012-01-10 09:10
Pana Ochmańskiego odsyłam do dworca we Wrzeszczu. Peron dla pociągów dalekobieżnych za chwilę się zawali, a ubytki w skrajni (3)
peronu grożą kalectwem lub śmiercią Niech przy okazji zmierzy "krokami" szerokość przejścia w tunelu dworca PKP, która na mój gust wynosi półtora kroku, bo reszta zawalona jest gaciami, laczami i chińskimi ciupagami. Jest to szerokość krocząca, bo co tamtędy przechodzę, to szerokość przejścia sukcesywnie się zmniejsza. W godzinach szczytu ludzie wpadają na siebie, a jak jeszcze jakaś amatorka chińskich laczy ma ochotę przystanąć, to robi się dosłownie kłębowisko ludzkich ciał i bagaży. PKP ma swojego ministra i nadzór, który chyba zatwierdzał projekt, wysyłanie tam kontroli, to jak bycie sędzią we własnej sprawie. Tam jest potrzebny komisarz, bo nawet kontrola NIK-u nie zda się na nic. Wymłodzą jakiś raporcik w kit, i wszystko zostanie po staremu,
- 7 8
-
2012-01-10 09:23
ale chodzi o szerokość schodów tumanie!!! (2)
a nie przejscia a po drugie peron we Wrzeszczu dalekobiezny i dworzec ma być całkowicie nowy wiec to co tam teraz jest to juz nie długo
- 4 1
-
2012-01-10 09:31
Słuchaj no idioto (1)
co mi po szerokości schodów, skoro i tak szerokość tunelu decyduje o płynności ruchu? to tak jakbyś z trzypasmowej autostrady wjechał w drogę o jednym pasie ruchu. pewnie nawet nie słyszałeś o mechanice płynów.
- 2 5
-
2012-01-10 13:44
słuchaj no idioto
zrozum, że stacja gdańsk wrzeszcz będzie całkowicie przebudowana
- 3 0
-
2012-01-10 13:35
otynkowano ?
Warto "podziwiać" także jakość tynków na elewacji budynku dworca ! Jestem laikiem ale gołym okiem widzę że coś tu nie styka, może to stylizacja na komunistyczny bubel ? PORAŻKA !
- 2 0
-
2012-01-10 13:25
przetarg
Tak to jest jak się w przetargu wybiera najtańszego wykonawcę: kiepskie materiały i na każdym kroku oszczędności. Miasto zyskuje na kasie ale pasażerowie na tym tracą. Należą się kary wykonawcy.
- 1 0
-
2012-01-10 12:42
Mysle ze Szczurek wziol w lape od chinczków!!!! (1)
W urzedzie miasta dostal biala koperte made in China za ten dworzec.Tanio,wolno,ochydnie nie praktycznie wziol sobie to do serca!!!!!
- 3 1
-
2012-01-10 13:00
Gdzies ty widział Chińczyków na budowie dworca? I ta "ochydna" ortografia...
- 0 0
-
2012-01-10 12:32
Dziadostwo
I co z tego że jest tyle ciekawych pomysłów, jak i tak Ci co je zatwierdzają umysłami i mentalnością sa jeszcze w czasach głębokiego "dziadostwa" - czytaj. "Komuny".
- 2 0
-
2012-01-10 12:22
TE ZWĘŻANIE WEJŚĆ NA PERONU TO JAKAŚ PARANOJA W SOPOCIE TO SAMO!! CO ZA DEBIL WYRAŻA TAKIE DECYZJE
- 1 0
-
2012-01-10 12:21
Wszystko zgodne z projektem, więc jeśli Nowak ma jakieś wątpliwości,
to wynikają one wyłącznie z braku wcześniejszego nadzoru jego ministerstwa.
Krytyka projektu miała miejsce ponad rok temu; gdzie wówczas podziewało się ministerstwo ze swoim sztabem pracowników kontroli; jak przepuszczono projekt znany ministerstwu od ponad dwóch lat???
Teraz Nowak będzie brylować przed kamerami i zgrywać "troskliwego ministra".
Pijarowska żenada.- 0 0
-
2012-01-10 12:15
Nic nie rozumiecie:
wiata jest krótka, bo PKP chce wprowadzić podział na 3 klasy. Klasa pierwsza będzie czekać w budynku dworca. Druga - pod wiatami. Trzecia, ekonomiczna - między wiatami. Pociągi mają być tak zestawione, że do klasy 1. wchodzić się będzie rękawami, jak na lotniskach, do klasy 2. - spod wiat, czyli będą narażeni na wiatr, ale na nic innego. Za to klasa 3. będzie miała najlepiej, bo aż do zajęcia miejsc w pociągu będzie miała kontakt z naszym cudownym powietrzem i morskim klimatem.
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.