• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: Kierowcy przegubowców nie mieszczą się na rondach

Patryk Szczerba
4 lutego 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nie będą jeździć autobusy z Gdyni do Kartuz
Kierowcy przegubowców twierdzą, że mają problemy z manewrowaniem na części tras przejazdowych. Kierowcy przegubowców twierdzą, że mają problemy z manewrowaniem na części tras przejazdowych.

Kilkanaście dni temu na pętli Tesco Karwiny zobacz na mapie Gdyni przegubowy autobus wpadł w poślizg i zatrzymał się na drzewie. Według kierowców - oprócz oblodzonej jezdni - przyczyniła się do tego także organizacja ruchu na pętli, która utrudnia manewrowanie także na niektórych rondach.



Jak oceniasz umiejętności kierowców autobusów jeżdżących po Gdyni?

Do kolizji na pętli przy hipermarkecie doszło dwa tygodnie temu. Autobus przegubowy linii 171, wykonując manewr skrętu, wpadł w poślizg i wypadł z drogi. Oparł się o gałęzie rosnących nieopodal przydrożnych drzew. Pogniecione zostały m.in. mieszki harmonijkowe. W listopadzie, w tym samym miejscu doszło do podobnego zdarzenia, po awarii w autobusie obsługiwanym przez firmę przewozową Warbus.

Kierowcy: Nawet doświadczeni pracownicy mają problem

Przedstawiciele ZTM Gdańsk, na którego zlecenie autobusy linii 171 kursują pomiędzy Karwinami i pętlą w Oliwie podkreślali, że nie byłoby zdarzenia, gdyby nawierzchnia pętli była odpowiednio utrzymana, a nie oblodzona, co skutkowało dwukrotnym uderzeniem w drzewa.

W ostatnich dniach w tej sprawie zgłosili się do nas kierowcy z Gdyni twierdzący, że problemy z manewrowaniem na pętli to codzienność, nie tylko w czasie największych mrozów.

Styczniowa kolizja była spowodowana - zdaniem przedstawicieli ZTM Gdańsk, obsługujących linię - oblodzoną jezdnią. Styczniowa kolizja była spowodowana - zdaniem przedstawicieli ZTM Gdańsk, obsługujących linię - oblodzoną jezdnią.
- Owszem, nasilają się zimą, kiedy może być ślisko, ale przez cały rok nie jest nam tam łatwo. A to dlatego, że by podjechać na przystanek początkowy, trzeba zrobić nawrót o 180 stopni, co wymusza na kierowcach maksimum precyzji. Nawet najbardziej doświadczeni mają z tym olbrzymie kłopoty. A wystarczyłoby inaczej zaplanować organizację ruchu na pętli - opowiada pan Dawid, jeden z kierujących.
Jak dodaje, nie tylko przemieszczanie po pętli na Karwinach jest kłopotliwe dla kierowców przegubowców.

- Również jazda po niektórych rondach potrafi mocno podnieść nam ciśnienie. Chodzi o pętlę na Sokółce, do której dojazd prowadzi w ten sposób, że trzeba objeżdżać małe rondo, a także na skrzyżowaniu Bosmańska i Nasypowa, które już po zakończeniu przebudowy wykonanej w 2009 roku było pod ostrzałem kierowców Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej. Zdaję sobie sprawę, że trudno wnosić o poważne zmiany trasy linii, ale może przedstawiciele ZKM pomyśleliby o takich - wydawałoby się - prozaicznych sprawach i zmienili choć trochę trasę - uzupełnia.
ZKM Gdynia: Nie obserwujemy problemów

Szefostwo ZKM Gdynia nie pozostawia wątpliwości, że zarzuty kierowców dotyczące pętli nie mają pokrycia w ich obserwacjach.

- Problematyczny jest natomiast wyjazd z pętli w kierunku Dąbrowy - trzeba przekroczyć ruchliwą jezdnię ulicy Nowowiczlińskiej - ale problem ten zostanie rozwiązany w ciągu najbliższych lat. Przebudowa tej ulicy jest częścią ogromnego projektu Węzła Karwiny. Zgodnie z założeniem, na wysokości pętli zostaną wybudowane dla obydwu kierunków ruchu przystanki z zatokami, bezpośrednio przy jezdniach ul. Nowowiczlińskiej, dzięki czemu autobusy przelotowe nie będą zajeżdżały na pętlę - wyjaśnia Olgierd Wyszomirski, dyrektor ZKM Gdynia.
Podobnie sceptycznie odnoszą się do uwag dotyczących przejazdu przez wspomniane ronda. W przypadku ulic Bosmańskiej i Nasypowej zobacz na mapie Gdyni, co do którego zaraz po przebudowie było szereg uwag, żadnych zmian nie będzie. Inaczej za to mają jeździć autobusy na Chwarzno, ale powodem nie jest brak miejsca dla przegubowców na rondzie przy osiedlu Sokółka zobacz na mapie Gdyni.

- Rozważamy wycofanie z pętli na Sokółce linii 147 ze względu na postulaty zmniejszenia czasu jazdy z Wiczlina do śródmieścia. Wówczas opisane rondo będą pokonywać w większości już tylko autobusy nieprzegubowe - wyjaśnia Olgierd Wyszomirski.

Miejsca

Opinie (135) 7 zablokowanych

  • jeszcze wylaczcie oswietlenie uliczne. to rozwiaze problem

    • 2 0

  • Rozwiązanie problemu jest proste... (1)

    Wystarczy, że (ostatnia) oś w drugim członie autobusu będzie skrętna. Szykuje się nowy przetarg - wystarczy dodać stosowny wymóg do SIWZU.

    • 0 3

    • Nie masz pojecia o czym piszesz.

      • 1 0

  • (1)

    Dlaczego autobusy miejskie jeżdżą na oponach letnich w okresie zimowym??
    Od tego należało by zacząć dyskusję...

    • 0 4

    • Z toba tej dyskucji podejmowac nie ma sensu jesli nie wiesz, ze autobsuy jezdza na oponach wielosezonowych.

      • 0 1

  • rondo

    Dlaczego nie można zrobić ronda na 218 w Osowie zamiast świateł za rondem do Castoramy w kierunku Chwaszczyna.Miejsca do cholery,a jak jakaś pierdoła stanie na lewoskręcie o metr za daleko to autobus albo ciężarówka nie pojedzie.Moim zdaniem rondo znacznie poprawiłoby bezpieczeństwo i płynność ruchu

    • 1 1

  • Czy ktoś wie?

    Że oś napędowa w nowszych niż Ikarusy autobusach to jest ostatnia i pcha te 20 ton pcha cały przegub i całą resztę z kierowcą na przedzie? I jak na lodzie ma to się nie złamać? To jest chory twór. Tyle w temacie kierowca.

    • 4 2

  • to chorzy ludzie stoją za budową tzw. rond (2)

    , które maja ułatwić bezkolizyjna jazdę samochodów. Budowane są przede wszystkim po to, aby utrudnic jazdę kierowcom. Aby ją spowolonić i dlatego ronda maja po 20 m średnicy.. W Kiełpinie na ten przykład, żaden kierowca autobusu nie jedzie po tym rondzie tylko przejeżdża normalnie na skos. Co za debilizm budowniczych dróg, tj. projektantów

    • 10 5

    • nie musisz wszystkego rozumieć

      lekarza też siępytasz jak trzustka działa
      i dlaczego tę a nie inną maść ci przepisuje?

      • 2 4

    • aby utrudnić zapiep**anie i ułatwić włączenie się do ruchu

      jak widać, mamy sześciu kretynów, dla których skrzyżowanie jest formą represji

      • 3 1

  • Jak sie siedzi za biurkiem to sie nie widzi problemow na rondach.

    • 6 1

  • A Sopot jeszcze gorszy Sopot miasto rospusty i grzechu

    • 2 1

  • Dwa mini ronda na Sokółce

    Było miejsce zbudować pełnowymiarowe ronda to pobudowano mini dokladajac na jednym jeszcze Biedronkę Kto to projektował i zaakceptował to teraz powinni za to odpowiedzieć

    • 4 0

  • przystanek Chwarzno Sokółka dla 147

    jest wygodny dla okolicznych mieszkańców. Dzieciaki jeżdżące do szkoły często korzystają z tej linii gdyż jej rozkład najbardziej pasuje do dzwonków w ZS nr 15.
    Oczywiście jak zlikwidują ten przystanek w stronę centrum też damy radę ;) dojść na Sokoła, ale po co coś co dobrze funkcjonuje, jest wygodne likwidować. CZy to przyspieszenie o 2 minuty jest niezbędne dla podróżujących od tesco?
    Czy likwidując przystanek Chwarzno Sokółka dla lini 147 zwiększy się częstotliwość kursowania lini 160 lub innych jadących w stronę centrum?

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane