- 1 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (57 opinii)
- 2 Andrzej Duda dziękował strażnikom granic (234 opinie)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (226 opinii)
- 4 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (147 opinii)
- 5 Zarzuty znęcania się nad 66 psami (87 opinii)
- 6 Do czerwca skażona ziemia zniknie z Gdańska (107 opinii)
Gdynia: będzie strefa pieszych i buspasy?
Prace nad utworzeniem wolnej od samochodów strefy ruchu pieszego, buspasów oraz kolejne inwestycje w komunikację trolejbusową - to część założeń unijnego projektu Civitas Dynamo. Gdynia uczestniczy w nim razem z trzema innymi europejskimi miastami: niemieckim Akwizgranem, Koprivnicą z Chorwacji i hiszpańską miejscowością Palma de Mallorca.
Jak podkreślają urzędnicy, jest to projekt badawczy. O terminie wprowadzenia konkretnych rozwiązań na razie nic nie wiadomo.
- Mamy konkretne założenia, nad którymi będziemy debatowali. Wśród nich jest rozwinięcie i sformalizowanie Planu Zrównoważonego Transportu Miejskiego oraz włączenie gdynian do konsultacji na temat usprawnienia ruchu w mieście. W realizacji całości pomagają Uniwersytet Gdański, Politechnika Gdańska oraz Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej - tłumaczy Dorota Gajda z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Prace koncepcyjne będą trwały cztery lata. Wiadomo, że w Gdyni dotyczyć będą m.in. utworzenia pierwszej strefy pieszej. Według wstępnych założeń mogłaby objąć ulicę Starowiejską i Świętojańską . W projektach mają znaleźć się także buspasy z systemem pozwalającym wykryć pojazdy nieuprawnione do korzystania z nich.
Czytaj także: zabronić parkowania na Skwerze Kościuszki?
Dodatkowo wdrożony ma zostać również system wykrywania wypadków i innych zdarzeń drogowych, wspomagający Tristar. Pilotażowo w mieście pojawią się dwie kamery w najbardziej niebezpiecznych miejscach, a każde zdarzenie drogowe ma być rejestrowane, automatycznie przesyłane do operatora systemu, skąd kierowana ma być pomoc. Gdynia chce także w przyszłości ważyć pojazdy ciężarowe w ruchu. Zmiany czekają też komunikację trolejbusową.
Czytaj też: Tristar wystartuje z miesięcznym opóźnieniem
- Chcemy skupić się na rozszerzeniu sieci trolejbusowej bez trakcji. Takie trolejbusy zasilane kondensatorem planowane są w dzielnicy Cisowa. Planujemy także przygotować się do zainstalowania na sieci superkondensatora zmniejszającego pobór energii przez pojazdy o ok. 20 proc. - tłumaczy Dorota Gajda.
Projekt potrwa do końca 2016 roku. Miasto otrzyma na jego realizację z Unii Europejskiej blisko 800 tys. euro.
Miejsca
Opinie (213) 1 zablokowana
-
2012-12-31 23:48
TAXI
Trzeba będzie poszukać koguta TAXI :-)
- 0 0
-
2012-12-31 22:32
wieś
Gdynia to wieś z trolejbusami.
- 2 0
-
2012-12-31 21:07
PO CO TO WSZYSTKO Z KSIĘŻYCA?????????????????????
po co to wszystko obiecać z księżyca jeżeli już teraz jest do zrobienia prymitywna rzecz a nikt nie chce lub nie potrafi tego zrobić ŻENADAAAAAAAAAAAAAAAA DO KWADRATUUUUUU dotyczy ulicy WŁADYSŁAWA IV odcinek od Wzgórza nowo zrobiony do Batorego , na światłach trzeba się zatrzymywać co-najmniej 3 razy nieraz i więcej , a powinno się kilkaset metrów przejechać bez zatrzymywania ,przecież to ścisłe centrum Gdyni,czy nikt z urzędu miasta o tym nie wie????????????dalej paralitycy i dyletanci rządzą miastem??????????łatwiej za 8mln zł. zbudować infobox potrzebny dla mieszkańców jak buda dla psa niż ułatwić realne życie dla mieszkańców ----to tyle
- 1 2
-
2012-12-31 18:03
?
a wiecie jak to jest jak " superkondensator " rąbnie?
- 0 0
-
2012-12-31 17:21
teraz kolejny projekt
SEGMENT to trzyletni projekt, który ma na celu sprawdzenie wpływu marketingowej segmentacji rynku na przekonywanie ludzi do zmiany zachowań oraz zmotywowania ich do korzystania z mniej energochłonnych środków transportu. Skoncentruje się na punktach zwrotnych w życiu, które skłaniają ludzi do zakwestionowania swoich dotychczasowych przyzwyczajeń transportowych. Projekt wykorzysta segmentację rynkową, aby powiększyć korzystny wpływ kampanii marketingowych ukierunkowanych na zarządzanie mobilnością. Gdynia oraz 6 europejskich miast partnerskich zastosuje założenia projektu do sprawdzenia przyjętej metodologii, a w szczególności ustali, czy założony cel może być osiągnięty na podstawie ograniczonych danych rynkowych. SEGMENT zbuduje fundamenty do wdrażania skutecznych kampanii marketingowych kształtujących pożądane zachowania transportowe w całej Europie.
Rezultaty:
Uniwersalny model segmentacji marketingowej i metodologia gromadzenia i_analizy danych maksymalizuje integrację pomiędzy wartościami życia i_punktami zwrotnymi w życiu. Model zostanie przetestowany i wdrożony w Gdyni oraz 6_miastach partnerskich projektu, po czym będzie mógł zostać dopasowany i_wykorzystany we wszystkich 27 państwach członkowskich Unii Europejskiej.
Skuteczne kampanie marketingowe odpowiednio skierowane do określonej grupy docelowej wdrożone w_Gdyni i 6 miastach partnerskich projektu, rozpoczną zmiany w postawie społeczeństwa (percepcji, satysfakcji, świadomości, przychylności, aspiracji, wartości) i zachowaniu wobec zrównoważonego transportu (mierzone poprzez porównanie wyników badań monitorujących z zebranymi wcześniej danymi z każdego miasta).
Rozwój kompetencji i zdolności transportowych w Europie w celu zwiększenia i_przyspieszenia podejmowania i_wymiany najlepszych praktyk europejskich przy opracowywaniu, wdrażaniu i monitorowaniu kampanii marketingowych, udoskonalonych poprzez wykorzystanie mieszanki technik marketingowych dla ściśle określonych grup społecznych zdefiniowanych przez punkty zwrotne w życiu.
Tytuł projektu
SEGMENT SEgmented Marketing for ENergy efficient Transport
Data podpisania umowy o dofinansowanie;
numer projektu i/lub umowy
Projekt otrzymał nr IEE/09/759/SI2.558247
Umowa o dofinansowanie została podpisana dnia 14 kwietnia 2009r.
Źródło dofinansowania
(Nazwa programu, Priorytetu, Działania, Poddziałania)
Program Inteligentna Energia Europa 2007-2013
CIP IEE-2009.3.1 Promotion and Dissemination projects
Okres realizacji
(miesiąc, rok)
36 m-cy
okres realizacji 20.04.2010-20.03.2013
Wnioskowana lub przyznana kwota dofinansowania
Wnioskowana kwota dofinansowania dla całego projektu -1.345.336,00 EUR,
w tym wnioskowana kwota dofinansowania dla Gminy Miasta Gdyni 115 663,91
Całkowity koszt projektu
całkowity kosztu projektu - 1.793.783,00, w tym całkowity koszt realizacji części gdyńskiej 161 384,00
Kurs przeliczeniowy euro
szacunkowy kurs euro 4 PLN
Cel, zakres rzeczowy Projektu i planowane rezultaty
Projekt ma odpowiednio zachęcić mieszkańców Gdyni do zmiany negatywnych przyzwyczajeń transportowych i zmotywować do korzystania z bardziej efektywnych energetycznie i przyjaznych środowisku środków transportu.
Gdynia planuje zwiększyć świadomość komunikacyjną i wpłynąć na zachowania transportowe wybranych grup społecznych poprzez zastosowanie segmentacji marketingowej.
(Wybrano następujące grupy docelowe:
1) uczniów rozpoczynających szkołę podstawową i ich rodziców,
2) osoby rozpoczynające nową pracę,
3) rodziców noworodków podróżujących z nimi do ośrodka zdrowia.
Opracowano odpowiednią ankietę, przeprowadzono badania przyzwyczajeń komunikacyjnych powyższych grup, wyłoniono segmenty, dla których opracuje się i przeprowadzi odpowiednie kompanie marketingowe. Po kampaniach ponownie przeprowadzi się badania.)
Lider
Projektu
London Borough of Hounslow
Partnerzy
w Projekcie
Utrecht, Sofia, Almada, Ateny, Centrum Badań Transportowych z Uniwersytetu w Aberdeen; Europejska Platforma Zarządzania Mobilnością (EPOMM) oraz Gdynia
.
Koordynator Projektu oraz osoba do kontaktów
w sprawach Projektu w wydziale/jednostce organizacyjnej
(imie i nazwisko, stanowisko, nr tel., adres e-mail)
Alicja Pawłowska,
Starszy Inspektor, tel. 58 761 20 38,
e-mail: a.pawlowska.@.zdiz.gdynia.pl
zakończył się projekt więc ja pytam się jakie są jego efekty?- 9 2
-
2012-12-31 17:16
i po co to komu czuby zajmijcie się tym co jest i co się sypie
- 1 3
-
2012-12-31 16:42
AUTOR, AUTOR.... kto wymyslił i zatwierdzil wzdłuz ul. SWIETOJANSKIEJ (2)
pachołki - czlonki z zaznaczonym napledkiem ? Kto za to zaplacił..Czyj jest podpis ?.Gdy je widze mój maz mi sie przypomina, dzwonieeee:).
- 0 2
-
2012-12-31 16:57
Swiętojanska, ladnie oswietlona. ale projekt (1)
zrobiony chyba po paru drinkach.Wyobraźnia poniosła architekta i zatwierdzających projekt.Spacerkiem idzie się 8-10 minut.Dziś jechałam trajtkiem 18 minut.
Esy floresy utrudniły przejazd, wlaczanie się do ruchu i ograniczyło miejsca parkingowe- 0 0
-
2012-12-31 17:11
Bo Świętojańska preferuje pieszych, piesi na Świętojańskiej czują się bezpiecznie
- 0 0
-
2012-12-31 14:26
nie ma to jak zablokowac 1 pas na wiekszosci drog Gdyni! (2)
bedziemy jak Gdansk....
co za debile nami rzadza!- 8 2
-
2012-12-31 16:51
Takich wybierasz!
- 0 0
-
2012-12-31 14:51
stolica wojewódzka
nami rządzi;)))
- 1 0
-
2012-12-31 15:38
osobne bus-pasy dla pań z pieskami, ze szczurami i chomikami (1)
baypasy dla chorych na serce i głowę, dla leworęcznych przystanki autobusowe po przeciwnej stronie ulicy, ścieżki przyrodnicze dla Biedroń-owatych, łosiowatych i innych inaczej.............."Szczęściem głupiego jest TO, że nie wie, że żyje w takiej głupocie"---- Ovidiusz
- 3 3
-
2012-12-31 16:49
Proszę nie obrażać Prezydenta Miasta
- 0 0
-
2012-12-31 16:48
Gdynia ma drugą najwiekszą ilość zabytków w Polsce
zaraz po Łodzi.
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.