- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (16 opinii)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (234 opinie)
- 3 Po 80 latach dzwony wróciły do Gdańska (129 opinii)
- 4 Z Sopotu na fotel wiceprezydenta Krakowa (47 opinii)
- 5 Szukają szczątków legionisty na Westerplatte (34 opinie)
- 6 Lewica chce walczyć o krótszy tydzień pracy (181 opinii)
Gdynia chce konsekwentniej walczyć z chaosem reklamowym
Lepsze wykorzystanie narzędzi prawnych, uporządkowanie zasad współpracy z urzędnikami i określenie potrzeb zmian w przestrzeni Gdyni to elementy, które mają znaleźć się w przygotowywanej przez plastyka miejskiego Jacka Piątka koncepcji. Dokument ma być gotowy wiosną.
Pod wpływem sugestii zmieniła się też elewacja Centrum Batory, skąd zniknęły wielkoformatowe reklamy. O lepszą estetykę dzielnicy chcą starać się kolejne dzielnice. W nadchodzącym roku sporo może zmienić się na Dąbrowie.
Kolejne działania mają się już jednak opierać na koncepcji zleconej przez prezydenta Wojciecha Szczurka, która zinwentaryzuje wszystkie zadania plastyka miejskiego i określi zasady, na których mogą odbywać się zmiany - także na terenach prywatnych. W dokumencie znajdą najpilniejsze potrzeby na najbliższy czas.
Pojawią się w niej też pomysły na funkcjonowanie struktury biura plastyka miejskiego. Niewykluczone jest powiększenie zespołu, mającego dbać o zachowanie estetyki w Gdyni.
- Dokument będzie swoistą strategią pracy na najbliższe lata. Ostatnie zarządzenie prezydenta w kwestii reklam na terenie gminy pochodzi z 2007 roku. Są tam określone procedury i zasady, ale trochę czasu minęło. Chcemy usystematyzować porządkowanie przestrzeni i wykorzystać możliwie jak najmocniej istniejące narzędzia prawne. Będę konsultował moje propozycje z prawnikami - podkreśla Jacek Piątek, który dostał trzy miesiące na przygotowanie dokumentu.
W planach jest zacieśnienie współpracy z biurem planowania przestrzennego na etapie przygotowywania planów miejscowych. Ma to skutkować m.in. wprowadzeniem obostrzeń w zakresie odległości nośników reklamowych nie tylko od pasów drogowych, ale też od skrzyżowań.
- Według moich wyliczeń mamy ok. 2 tys. nośników reklamowych w Gdyni. Część w niedalekiej odległości od skrzyżowań, co jest nie tylko nieestetyczne, ale tez niebezpieczne. Chciałbym to unormować: im większy nośnik, tym większa odległość od splotu dróg, nawet do 50 metrów - dodaje Piątek.
Opinie (117) 6 zablokowanych
-
2014-12-25 14:52
(1)
Szczurek nie potrafi załatać dziur po zeszłorocznej zimie ,więc nie sądzę żeby poradził sobie z chaosem reklamowym .
- 8 2
-
2014-12-25 17:42
ale tak gdynianie chcą i to lubią
- 1 1
-
2014-12-25 15:29
Podczas wyborow nosnikow reklamowych bylo wiecej (1)
Byly wszedzie, na slupach zaraz obok drogi, na plotach i jakos wtedy nikomu to nie przeszkadzalo? Dziwne to wybiorcze myslenie.
- 7 2
-
2014-12-25 18:24
To nie były reklamy tylko plakaty wyborcze
- 1 2
-
2014-12-25 15:35
A Gdansk?
Ty jeszcze gorzej z reklamami
- 3 2
-
2014-12-25 15:44
reklama pana prezydenta szczurka
Podczas wyborow przyczepa reklamowa z reklama prezydenta szczurka zaparkowana byla pomiedzy pasami ul.morskiej zastanawiam sie gdzie wtedy był piątek.
Ile pieniedzy wplyneło do kasy gdynii z reklam politykow.falsz i obluda- 14 1
-
2014-12-25 15:54
kolejne dzialanie pozorne um gdynia
Pod rzadami szczura w gdyni nic ciekawego sie nie dzieje....
- 9 3
-
2014-12-25 15:54
(1)
szczur to najgorsze co moglo się przytrafić.
- 7 2
-
2014-12-25 16:02
trzeba
Trzeba było się wybrać na wybory, bo szczurek ma 80% poparcie to chyba wszyscy bo reszta to inne partie.
- 1 2
-
2014-12-25 16:29
Reklamy
Zrywać ,likwidować,a jak nie pomoże to karać tych którzy zaśmiecają pstrokacizną reklamową miasto.
- 3 2
-
2014-12-25 17:41
co wydaje mi się wykłada się tak e samowola urzędników pozostanie bez zmian
za to walka z "prywaciarzami" będzie kwitła
pod pretekstem estetyki...- 3 0
-
2014-12-25 17:45
CAMELA
- 0 0
-
2014-12-25 17:46
DROMMA
Od Dromadera...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.