• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia chce konsekwentniej walczyć z chaosem reklamowym

Patryk Szczerba
25 grudnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Nie tylko w centrum miasta jest sporo do zrobienia. Także w dzielnicach coraz więcej osób widzi potrzebę zmian. Nie tylko w centrum miasta jest sporo do zrobienia. Także w dzielnicach coraz więcej osób widzi potrzebę zmian.

Lepsze wykorzystanie narzędzi prawnych, uporządkowanie zasad współpracy z urzędnikami i określenie potrzeb zmian w przestrzeni Gdyni to elementy, które mają znaleźć się w przygotowywanej przez plastyka miejskiego Jacka Piątka koncepcji. Dokument ma być gotowy wiosną.



Czy w najbliższych latach uda się ograniczyć chaos reklamowy w Trójmieście?

Funkcja plastyka miejskiego pojawiła się w Gdyni w połowie 2013 roku. Od tego czasu na dobre rozpoczęła się walka o większą estetykę przestrzeni miejskiej. Są pierwsze efekty. Udało się wygrać z pstrokacizną reklamową przy wjeździe do Wielkiego Kacka ulicą Źródło Marii zobacz na mapie Gdyni. Udało się też zmusić właścicieli banerów na płocie okalającym dom Sióstr Urszulanek w Orłowie zobacz na mapie Gdyni do ich demontażu. Ich obecność była niezgodna z zapisami planu zagospodarowania.

Pod wpływem sugestii zmieniła się też elewacja Centrum Batory, skąd zniknęły wielkoformatowe reklamy. O lepszą estetykę dzielnicy chcą starać się kolejne dzielnice. W nadchodzącym roku sporo może zmienić się na Dąbrowie.

Kolejne działania mają się już jednak opierać na koncepcji zleconej przez prezydenta Wojciecha Szczurka, która zinwentaryzuje wszystkie zadania plastyka miejskiego i określi zasady, na których mogą odbywać się zmiany - także na terenach prywatnych. W dokumencie znajdą najpilniejsze potrzeby na najbliższy czas.

Pojawią się w niej też pomysły na funkcjonowanie struktury biura plastyka miejskiego. Niewykluczone jest powiększenie zespołu, mającego dbać o zachowanie estetyki w Gdyni.

- Dokument będzie swoistą strategią pracy na najbliższe lata. Ostatnie zarządzenie prezydenta w kwestii reklam na terenie gminy pochodzi z 2007 roku. Są tam określone procedury i zasady, ale trochę czasu minęło. Chcemy usystematyzować porządkowanie przestrzeni i wykorzystać możliwie jak najmocniej istniejące narzędzia prawne. Będę konsultował moje propozycje z prawnikami - podkreśla Jacek Piątek, który dostał trzy miesiące na przygotowanie dokumentu.

W planach jest zacieśnienie współpracy z biurem planowania przestrzennego na etapie przygotowywania planów miejscowych. Ma to skutkować m.in. wprowadzeniem obostrzeń w zakresie odległości nośników reklamowych nie tylko od pasów drogowych, ale też od skrzyżowań.

- Według moich wyliczeń mamy ok. 2 tys. nośników reklamowych w Gdyni. Część w niedalekiej odległości od skrzyżowań, co jest nie tylko nieestetyczne, ale tez niebezpieczne. Chciałbym to unormować: im większy nośnik, tym większa odległość od splotu dróg, nawet do 50 metrów - dodaje Piątek.

Opinie (117) 6 zablokowanych

  • (1)

    Szczurek nie potrafi załatać dziur po zeszłorocznej zimie ,więc nie sądzę żeby poradził sobie z chaosem reklamowym .

    • 8 2

    • ale tak gdynianie chcą i to lubią

      • 1 1

  • Podczas wyborow nosnikow reklamowych bylo wiecej (1)

    Byly wszedzie, na slupach zaraz obok drogi, na plotach i jakos wtedy nikomu to nie przeszkadzalo? Dziwne to wybiorcze myslenie.

    • 7 2

    • To nie były reklamy tylko plakaty wyborcze

      • 1 2

  • A Gdansk?

    Ty jeszcze gorzej z reklamami

    • 3 2

  • reklama pana prezydenta szczurka

    Podczas wyborow przyczepa reklamowa z reklama prezydenta szczurka zaparkowana byla pomiedzy pasami ul.morskiej zastanawiam sie gdzie wtedy był piątek.
    Ile pieniedzy wplyneło do kasy gdynii z reklam politykow.falsz i obluda

    • 14 1

  • kolejne dzialanie pozorne um gdynia

    Pod rzadami szczura w gdyni nic ciekawego sie nie dzieje....

    • 9 3

  • (1)

    szczur to najgorsze co moglo się przytrafić.

    • 7 2

    • trzeba

      Trzeba było się wybrać na wybory, bo szczurek ma 80% poparcie to chyba wszyscy bo reszta to inne partie.

      • 1 2

  • Reklamy

    Zrywać ,likwidować,a jak nie pomoże to karać tych którzy zaśmiecają pstrokacizną reklamową miasto.

    • 3 2

  • co wydaje mi się wykłada się tak e samowola urzędników pozostanie bez zmian
    za to walka z "prywaciarzami" będzie kwitła
    pod pretekstem estetyki...

    • 3 0

  • CAMELA

    • 0 0

  • DROMMA

    Od Dromadera...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane