• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia zleca projekt nowego wiaduktu na płk. Dąbka

Krzysztof Koprowski
20 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Potrzeba 11 mln zł na wiadukt na płk. Dąbka
  • Wiadukt nad torami to obecnie "wąskie gardło" ul. płk. Dąbka pomiędzy poszerzonym niedawno odcinkiem w pobliżu ul. Kwiatkowskiego a istniejącym od lat dwujezdniowym fragmentem.
  • Wiadukt nad torami to obecnie "wąskie gardło" ul. płk. Dąbka pomiędzy poszerzonym niedawno odcinkiem w pobliżu ul. Kwiatkowskiego a istniejącym od lat dwujezdniowym fragmentem.
  • Obok istniejącego wiaduktu powstanie nowy.
  • Za wiaduktem w stronę Kosakowa droga rozszerza się do trzech pasów ruchu.
  • Skrzyżowanie ul. płk. Dąbka z ul. Derdowskiego.

Wiosną 2021 roku powinien być gotowy projekt rozbudowy ulicy płk. Dąbka o nowy wiadukt drogowy nad torami kolejowymi. W ramach inwestycji przewidziano też poprawę infrastruktury pieszej oraz poprowadzenie wydzielonej drogi dla rowerów. Koszty przygotowania dokumentacji pokrywa Gdynia razem z gminą Kosakowo.



Czy Gdynia powinna rozbudowywać układ drogowy na granicy z Kosakowem?

Rozbudowa ul. płk. Dąbka na granicy Gdyni oraz gminy Kosakowo będzie kolejnym etapem zmian w układzie drogowym w tym rejonie aglomeracji.

W sierpniu zakończono przebudowę skrzyżowania płk. Dąbka z Kwiatkowskiego.

Zwycięzca przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej będzie musiał przygotować m.in.:
  • trzy warianty nowego wiaduktu nad torami kolejowymi, który będzie przeznaczony dla ruchu samochodów oraz rowerów (jako fragment międzynarodowej trasy rowerowej R10),
  • projekt nowego zagospodarowania terenu w obrębie drogi i jej bezpośrednim sąsiedztwie,
  • wielobranżowy projekt architektoniczno-budowlany,
  • kosztorys całej inwestycji.

Nowa droga ułatwi dojazd do gminy Kosakowo



Rozbudowana droga będzie musiała być dowiązana do istniejącego układu, co z kolei może wymusić także zmiany na pobliskich skrzyżowaniach. Wykonawca będzie też odpowiedzialny za nadzór nad późniejszą realizacją robót budowlanych.

- Obserwujemy natężenie ruchu na kluczowych odcinkach naszego układu drogowego, analizujemy na bieżąco dostępne rozwiązania i stąd decyzja, aby już teraz opracować możliwości rozbudowy dla ul. płk. Dąbka - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju. - To odcinek, który dla wielu gdynian mieszkających w północnych dzielnicach jest codzienną drogą do pracy lub szkoły, a dodatkowo dotyczy mieszkańców sąsiedniej, szybko rozwijającej się gminy Kosakowo. Patrzymy na sprawę przyszłościowo i z myślą o dużym natężeniu ruchu zakładamy dla nowego wiaduktu wysoką nośność obciążeń, a rowerzyści zyskają też bardzo ważny fragment trasy.
- To bardzo ważna inwestycja także z punktu widzenia gminy Kosakowo. Bardzo się cieszę, że możemy realizować ją we współpracy z Gdynią - dodaje Marcin Majek, wójt gminy Kosakowo.

70 tygodni na przygotowanie dokumentacji



Dokumentacja projektowo-kosztorysowa, zgodnie z wymaganiami przetargu, musi być gotowa maksymalnie w ciągu 70 tygodni od daty podpisania umowy. Termin jej przygotowania jest jedną ze składowych oceny złożonej oferty (10 proc.).

Pozostałymi kryteriami oceny będą: najniższa cena (60 proc.) oraz kwalifikacje i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia (30 proc.).

Opinie (175) 3 zablokowane

  • Drugi wiadukt nad

    Jednym tylko torem będzie przebiegał na terytorium gminy Kosakowo. Granica między gminami jest na aktualnym wiadukcie a po prawej stronie to już kosakterytory wiadukt musi wybudować gmina Kosakowo gmina Gdynia istniejący wiadukt wybudowała w 190 91 roku ze środków własnych wraz z prawa jezdnia ul płk Dąbka. 2 km w stronę pogórza aktualnie od szperka do ronda wiejska płk dabka

    • 3 1

  • Stacja paliw bp

    Jest też na terenie gminy Kosakowo. Szperk też ul Derdowskiego też itd. Ewentualny drugi nowy wiadukt jest w interesie gminy. Kosakowo

    • 4 2

  • GPU

    Panowie projektanci bardzo was prosimy o zjazd na Derdowskiego za stacja paliw to się aż samo prosi żeby można było jechać za stacja i pas włączający na Derdowskiego PS. Po co my mamy dojeżdżać do stacji i zgarnynac tam pieszych i rowerzystów tam niech jadą sami zainteresowani.

    • 2 0

  • Fajny obiekt.

    • 0 0

  • A co z szynobusami ?

    A co z szynobusami ?
    Widzielbyśmy fajne rozwiązanie w postaci węzła transportowego w okolicy Szperka /stacji BP. Jest tam trochę pola pod inwestycję) blisko tory pod przystanek kolejowy (miały byc na lotnisko). Przy narastajacych korkach wielu przesiadałoby się na wolną od korków kolej. Przecież drogi ( raczej) nade cmentażem Obłuże nie poprowadzą ...to działania potrzebne ale nie bardzo skuteczne... Północ stanie.

    • 8 0

  • w Gdyni powinien być wprowadzony zarząd komisaryczny

    a znajdą się środki na drogi, chodniki, szkoły i tereny zielone w dzielnicach. Im szybciej to nastąpi tym lepiej dla tego zapuszczonego miasta.

    • 7 0

  • Drugi wiadukt powinien

    Drugi wiadukt zaprojektować i wybudować taki co by mial50 ton nośności bo tir y rozwałkowuje ten wybudowany po 1990 roku. W kosztach budowy powinna też partycypować. GDDKiA teraz już ida już takie ciężkie transporty że na wyremontowanym odcinku podskakują pokrywy studzienek a obręby zaczynaja się zapadać. Masakra ile tnie tir od i innych ciężarówek do Kosakowa.

    • 2 1

  • Będzie dobra kielbasa wyborcza przed następnymi wyborami

    • 6 0

  • Kiedy remont lub chociaż likwidacja ,,tarki" na Kwiatkowskiego?

    Powinno przewieźć się tam Szczurka tak z 10 razy góra dół , jakby zrobił głowa dziure w podsufitce może by coś zadecydował.

    • 10 0

  • (1)

    Zrobią dwa pasy, z czego jeden buspas i dalej będą korki

    • 9 0

    • Jeszcze kontrabas, kontrabuspass, atypass, pass i bipas,

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane