• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: mieszkańcy Leszczynek doczekają się drogi

Michał Sielski
12 lipca 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego
Dokończenie budowy Trasy Kwiatkowskiego ułatwiło jazdę wielu kierowcom, ale utrudniło wyjazd spod domów mieszkańcom Leszczynek. Także oni doczekali się jednak rozwiązania. Dokończenie budowy Trasy Kwiatkowskiego ułatwiło jazdę wielu kierowcom, ale utrudniło wyjazd spod domów mieszkańcom Leszczynek. Także oni doczekali się jednak rozwiązania.

Do tej pory drogę widzieli i słyszeli, ale od trzech lat nie mogli na nią bezpośrednio wjechać. By wydostać się z osiedla, mieszkańcy Leszczynek musieli kluczyć przez sąsiednie dzielnice. W tym roku ruszy jednak budowa drogi, która rozwiąże ich problemy.



W budowę jakich dróg powinny inwestować trójmiejskie samorządy?

Po dokończeniu budowy Estakady Kwiatkowskiego mieszkańcy Leszczynek stracili bowiem dogodny dojazd do ul. Morskiej. Zamknięty został istniejący przed budową estakady dojazd do skrzyżowania ul. Morskiej i Chylońskiej zobacz na mapie Gdyni, podobnie jak zjazd na ul. Morską na wysokości ul. Zakręt do Oksywia zobacz na mapie Gdyni.

Teraz, by dotrzeć np. do Estakady Kwiatkowskiego, do której w prostej linii mają ok. 150 metrów, muszą jechać do Grabówka, gdzie na ul. Morską wjeżdżają przez ul. Mireckiego zobacz na mapie Gdyni nieopodal sklepu Kaufland. Powoduje to duże korki, bo ruch jest tam spory w obu kierunkach, a skrzyżowanie wyposażone jest w tzw. inteligentne sterowanie. Inwestycja pomoże więc także wszystkim kierowcom, którzy muszą przejeżdżać przez ul. Morską zobacz na mapie Gdyni.

- System czujników bada natężenie ruchu na obu drogach i steruje sygnalizacją świetlną. Oczywiście główna droga ma priorytet, tam zielone światło świeci się nieco dłużej, ale czym więcej aut wjeżdża z boku, tym większe są korki. Gdyby było ich mniej i szybciej by przejechały, wcześniej zapaliłoby się zielone światło dla kierowców, jadących ul. Morską - tłumaczy Jacek Oskarbski, naczelnik biura inżynierii transportu gdyńskiego magistratu.

Budowa nowej drogi z Leszczynek, która będzie naturalnym przedłużeniem ul. Orlicz-Dreszera zobacz na mapie Gdyni, spowoduje zmniejszenie korków w całej okolicy. Jednak inwestycja rozpocznie się najprawdopodobniej dopiero po wakacjach. Najpierw trzeba przenieść Ośrodek Interwencji Kryzysowej, potem wyburzyć budynek, w którym ośrodek się mieścił. Stoi on bowiem na trasie nowej drogi.

- Finansowanie mamy zapewnione, gotowa jest już dokumentacja. Ruszamy więc z inwestycją po wyburzeniu - zapewnia wiceprezydent Gdyni, Marek Stępa.

Opinie (41) ponad 10 zablokowanych

  • Modernizacja dróg + sprawne, często kursujące autobusy = lubiana komunikacja miejska, na którą z własnej, nieprzymuszonej woli przesiadają się właściciele aut. Najlepszym dowodem jest Kraków.
    Przy okazji musi dokonać się pewna zmiana mentalności - z jakiegoś powodu mieszkańcy Trójmiasta uważają jazdę samochodem za prestiż. Tymczasem na Zachodzie byliby wyśmiewani za brak myślenia ekologicznego i antyspołeczną postawę.

    • 2 2

  • To trafna decyzja, zapewne pozwoli na powrót linii 102 na ulicę Działdowską i spowoduje brak jeżdżenia autobusu tej linii w kółko po Grabówka prawie tak jak to było przed oddaniem Estakady Kwiatkowskiego.
    Samochody osobowe mogą sobie jeździć w kółko, ale ta inwestycja pozwoli na usprawnienie komunikacji publicznej - brawo.

    • 1 0

  • Dodajmy tylko, że według pierwotnych zapowiedzi i obietnic magistratu, cała inwestycja miała się ZAKOŃCZYĆ "w pierwszej połowie 2009 r.".

    No ale wtedy część ludzi do wyborów dawno by o niej zapomniała, a na to Szczurek z ekipą pozwolić nie mogli...

    • 4 1

  • Kiedy przebudują skrzyżowanie Kalksztajnów i Morskiej ??? (3)

    Dlaczego z ul. Kalksztajnów w Morską można skręcać tylko w prawo. Tam powinno być pełne skrzyżowanie z możliwością jazdy w prawo i w lewo tym bardziej że tam są światła, to też znacznie odciąży skrzyżowanie przy Kauflandzie z "inteligentną sygnalizacją świetlną". A pro po sygnalizacja jest tak inteligentna jak ludzie którzy ją programowali więc Pan Oskarbski z Wydziału Inżynierii Ruchu nie ma czym się chwalić.

    • 10 2

    • Nigdy

      i nie zawracaj takimi duperelami glowy panu Stepniewskiemu , bo calkiem olysieje!!!!!!

      • 0 0

    • kiedyś był artykuł

      Kiesyś był artykuł, że projektują pełne skrzyżowanie Morska-Kalksztajnów- projektują już 2 lata....

      • 2 0

    • A pro po

      Jak w temacie

      • 1 0

  • Wyrzucanie pieniędzy w błoto..

    Chciałbym zauwazyć, że Ośrodek Interwencji Kryzysowej był jedną (lewą) z połówek niedokończonego bliźniaka. Prawą część wyburzono podczas budowy Trasy Kwiatkowskiego, a tę lewą wyremontowano i przeznaczono na ośrodek, choć gołym okiem widać było, że stoi zbyt blisko nowej drogi. Teraz, po dwóch latach będzie wyburzony....Bez komentarza!!. A co do skrzyżowania Morskiej i Kalksztajnów, to miejscy "fachowcy" od inzynierii ruchu juz dawno powinni wpaść na taki pomysł, aby umożliwić wyjazd z ul. Kalksztajnów w lewo w kierunku Chylonii. A co do "inteligentnego sterowania sygnalizacją" czyli przesławnego systemu TRISTAR to jest on od kilku lat jedynie faktem medialnym i nie widać żadnych efektów jego działania. Przeciwnie, po każdej zapowiedzi usprawnień korki się powiększają.....Też bez komentarza

    • 4 3

  • no wreszcie we wsi droge zbudują

    • 2 0

  • Gdynia XXIw

    Jest w Gdyni szereg trwałych zaniedbań.I niestety nawet przed wyborami
    nie daje się nadzieji na zmiany.Szczytem zaniedbań jest przejazd przez Dąbrowę
    a szczególnie Węzeł Rdestowa-Nowowiczlińska [niedawno modernizowany pod trajtka .A już w 1994r obecnie rządzący mieli w programie hasło"Teraz dzielnice".Brak planów na dłuższy czas.Władza nam się zasiedziała.

    • 3 1

  • same bzdury

    pierwsza bzdura - zwiększenie ruchu ma Morskiej zmniejszy korki. Codziennie od 15 korek ciągnie się od Gdyni Głównej, jak wybudują 3 pas to może uda się zwiększyć natężenie ruchu.
    druga bzdura - to traktowanie osiedlowej uliczki jako objazdu dla Morskiej, mieszkańcy dzielnicy którzy teraz walczą o tą uliczkę, jeszcze zatęsknia do tych spokojnych czasów, gdy uliczki nie było.
    trzecia bzdura - to wiara w to, że zmniejszą się korki. Na mireckiego się zmniejszą a przy chylońskiej zwiększą, tam na światłach może przeskoczyć najwyżej 5 samochodów, na mireckiego około 10.

    • 0 2

  • Brak skrzyżowania od centrum Gdyni aż do ulicy Grabowo przy Szkole Morskiej !!

    To jest dopiero absurd. Ktoś w końcu o tym pomyśli ?

    • 1 0

  • Ankieta jak zawsze skopana.

    A co tu wybierać? Wszytko jest ważne!
    I drogi na zadoopiu i główne, i dzielnicowe, i transport publiczny też!

    Mam tylko nadzieję, że za naprawę będą się brały już inne samorządy.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane