- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (76 opinii)
- 2 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (30 opinii)
- 3 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (294 opinie)
- 4 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (5 opinii)
- 5 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (47 opinii)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (187 opinii)
Gdynia poszerzy ul. Władysława IV? Mieszkańcy mają obawy
Poszerzenie ulicy rozważane jest na odcinku od ul. 10 lutego do Jana z Kolna . To na razie przymiarki, które są jednak zapisane w kierunkach zagospodarowania przestrzennego miasta. W ostatnim czasie wzbudziły kontrowersje wśród części mieszkańców śródmieścia Gdyni.
Ważna arteria w mieście
Zapędy zbyt mocno naciskających na pedał gazu hamują światła pozwalające włączyć się do ruchu pojazdom z innych ulic, a także bezpiecznie przejść przez jezdnię pieszym. Kolejne mają powstać już niebawem na skrzyżowaniu z ul. Obrońców Wybrzeża. Niektórzy idą dalej przyznając, że potrzebna jest jeszcze jedna sygnalizacja, która uspokoiłaby ruch w okolicach Starowiejskiej, ale na nią szanse są małe.
Plany związane z ulicą w tym miejscu są jednak poważne. Zatłoczona tylko w wyjątkowych sytuacjach droga może jednak za kilka lat zostać poszerzona. Chodzi o odcinek pomiędzy ul. 10 lutego i ul. Jana z Kolna, który docelowo ma być początkiem drogi do nowej zabudowy w śródmieściu Gdyni na Międzytorzu, czyli działce na styku ulic Wendy, Polskiej i Janka Wiśniewskiego .
Czytaj też: Gdyńskie Międzytorze ma inwestora. Początek prac w 2017 roku
Szerzej, czyli większy ruch
Propozycja wywołuje obawy części mieszkańców Śródmieścia związane ze zwiększeniem ruchu kołowego w centrum miasta. Dodatkowo na zniszczenia może być narażona architektura śródmieścia, przed czym ostrzegają zwłaszcza przedstawiciele Stowarzyszenia Starowiejska. Złożyli oni konkretne uwagi do dokumentu, nad którym debatować będą w środę radni Gdyni.
- Wskazaliśmy na szereg sprzeczności utrzymania planów dotyczących poszerzenia ul. Władysława IV z treścią studium, a także z innymi dokumentami o randze strategicznej. Chodzi nam o deklarowaną w studium ochronę historycznego śródmieścia i zakaz ingerowania w obecny układ przestrzenny tego terenu. Dodatkowo, pochodzące z PRL-u pomysły poszerzenia ulicy są sprzeczne z obowiązującą obecnie wizją tworzenia nowoczesnych miast - wyjaśnia Łukasz Piesiewicz ze Stowarzyszenia Starowiejska.
Jego zdaniem ruch kołowy w centrum powinien być stopniowo ograniczany, a drogi powinny mieć charakter dojazdowy zamiast tranzytowego.
Zdaniem przedstawicieli stowarzyszenia, poszerzenie ulicy pozostaje w sprzeczności z uprzywilejowaniem w ruchu pieszych i rowerzystów, o które zamierza dbać miasto w ramach przygotowanego Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej opracowanego na lata 2015-2025.
- Nie mamy wątpliwości, że czteropasmowa droga oznacza większą uciążliwość dla mieszkańców, szczególnie że istnieje dla niej alternatywa w postaci ul. Nowej Waszyngtona. Założenie pochodzące z lat 70. ubiegłego wieku dotyczące poszerzenia ulicy Władysława IV nie jest spójne z obecnymi warunkami, w których zwiększanie przepustowości ulic nie prowadzi do rozwiązania problemów transportowych, a nawet paradoksalnie - może je pogłębić - argumentują.
Konieczne zabezpieczenie
Miasto do wniesionych uwag odniosło się negatywnie. W uzasadnieniu można przeczytać, że "obecny układ komunikacyjny śródmieścia jest intensywnie obciążony i jego przepustowość jest praktycznie w pełni wykorzystana".
Poszerzenie ma również pozwolić na utworzenie buspasów, które są planowane jeszcze w tym roku na innym odcinku. To, zdaniem urzędników, jest odpowiedzią na argument o tym, że poszerzenie ma na celu zwiększenie liczby samochodów w centrum.
Zobacz również: Poczta Polska chce inwestować na Międzytorzu
- Przypominam, że ten zapis był tam od początku. Plan zagospodarowania dla Międzytorza jest wciąż u planistów. Nie jestem w stanie powiedzieć, czy zaraz po jego uchwaleniu rozpocznie się w tym miejscu zapowiadana inwestycja. Jeśli tak się stanie, musimy być gotowi również na zmiany na ul. Władysława IV, stąd obecność tych zapisów w dokumencie - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Miejsca
Opinie (213) 4 zablokowane
-
2015-08-25 16:14
pic na wodę fotomontaż (2)
A kartuską zwężają, żeby mieszkańcom nowych osiedli na pustkach, których cały czas przybywa, zapewnić codzienną dawkę adrenaliny, czy tak?
- 9 2
-
2015-08-25 16:15
lepiej!
Asfaltem z kartuskiej poszerzą władka IV! Paczta, jaka ta Gdynia ekonomiczna!
- 5 2
-
2015-08-25 17:45
kartuska
przeciez władza tedy nie jezdzi,w teren tez nie rusza,depcze po swietojańskiej w przypadku katastrofy pustki odciete ,nie ma drugiej drogi wyjazdowej,cyrk zacznie sie z rozpoczeciem roku szkolnego
- 3 2
-
2015-08-25 16:30
Stowarzyszenie starowiejska w natarciu
kamienicznicy chcą deptak zrobić ze starowiejskiej....a samochody chyba bedą latać...
- 5 12
-
2015-08-25 16:35
(3)
Jestem gdańszczaninem, ale życzę Wam jak najlepiej i nie dajcie się bałamucić. Nic nie trzeba u Was poszerzać (jeżdżę przez centrum Gdyni codziennie do pracy) i Wasze korki to mały pikuś w porównaniu do Sopotu i Gdańska. Trzeba rozwijać transport publiczny!!!
- 15 9
-
2015-08-25 17:18
(2)
Transport publiczny będzie fruwać nad ulicami ?!
- 1 7
-
2015-08-25 18:21
to wydzielić buspasy i załatwione (1)
- 3 3
-
2015-08-25 22:38
Zlikwidować dopłaty do komunikacji publicznej i można zaorać tą waszą komunikację dla bezdomnych.
- 0 0
-
2015-08-25 16:44
W ankiecie nie ma dobrej odpowiedzi
"To zależy od polityki transportowej miasta"
W domyśle: jeżeli miasto sobie życzy uatrakcyjnić transport indywidualny inwestycjami taki jak powyższa to jak najbardziej - korki będą rosnąć.- 1 2
-
2015-08-25 17:16
(1)
W końcu sensowna inwestycja drogowa w mieście. Powinna również być poszerzona Jana z Kolna !
- 5 19
-
2015-08-25 17:45
Jana z Kolna
- wystarczy, jak się zrobi porządny remont, bo koleiny tam i na Wójta Radkiego mają już chyba z pół metra głębokości na całej długosci.
- 7 1
-
2015-08-25 17:17
(1)
Bardzo smutne, pomysly z piekla rodem. Tam raczej powinni jeden pas przeznaczyc dla autobusow, drugi pas dla rowerzystow, trzeci pas dla samochodow. Poszerzac juz nic nie trzeba.
- 12 5
-
2015-08-25 22:42
Centrum jest tam gdzie bogaci ludzie w swoich samochodach pojadą! To jest Riwiera lub Klif. A tam gdzie wy chcecie to jest slams dla bezdomnych! Czyli świętojańska i itp.
- 0 0
-
2015-08-25 17:19
Gdynia zabija wlasne centrum.
- 18 4
-
2015-08-25 17:22
(2)
Kolejny artykuł z cyklu "Gdynia cos tam...." Otóż nie Gdynia bo to podmiot nieożywiony a szczurasy i jedno co jest pewne to to, ze niczego pożytecznego dla mieszkańców nie zrobią tylko przerobia na g....no kolejne miliony z naszych podatków.
- 12 6
-
2015-08-25 17:51
(1)
Fajnie tak anonimowo hejtowac?
- 3 7
-
2015-08-25 18:12
Po co się pytasz jak dobrze znasz odpowiedz z własnego doświadczenia
- 1 2
-
2015-08-25 17:39
Ciekawe czemu nie słychać nic o pomyśle zamienienia Starowiejskiej w deptak?
co z ukończeniem Drogi Różowej? Opatem? w Gdyni co tydzień jest nowy, piękny pomysł - ale tylko na papierze, żeby gazety miały o czym pisać, a tymczasem drogi są w opłakanym stanie, miasto się coraz bardziej korkuje, bo zamiast w nie inwestować wydaje się miliony na koncepcje zagospodarowania lotnista (???), na którego budowę już wzcześniej wydano miliony, i które nigdy nie powstanie!
- 12 0
-
2015-08-25 17:41
Władysława IV
W latach 70 wyburzono w dwóch budynkach partery by wykonać przejście dla pieszych ,tak jest do dzisiaj trzeba zrealizować stary plan, i jezdnia będzie szersza a auta i tak będą pod oknami.
- 6 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.