- 1 Pozostałości baterii mającej bronić portu (35 opinii)
- 2 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (31 opinii)
- 3 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (127 opinii)
- 4 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (342 opinie)
- 5 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (83 opinie)
- 6 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (23 opinie)
Gdynia poszerzy ul. Władysława IV? Mieszkańcy mają obawy
Poszerzenie ulicy rozważane jest na odcinku od ul. 10 lutego do Jana z Kolna . To na razie przymiarki, które są jednak zapisane w kierunkach zagospodarowania przestrzennego miasta. W ostatnim czasie wzbudziły kontrowersje wśród części mieszkańców śródmieścia Gdyni.
Ważna arteria w mieście
Zapędy zbyt mocno naciskających na pedał gazu hamują światła pozwalające włączyć się do ruchu pojazdom z innych ulic, a także bezpiecznie przejść przez jezdnię pieszym. Kolejne mają powstać już niebawem na skrzyżowaniu z ul. Obrońców Wybrzeża. Niektórzy idą dalej przyznając, że potrzebna jest jeszcze jedna sygnalizacja, która uspokoiłaby ruch w okolicach Starowiejskiej, ale na nią szanse są małe.
Plany związane z ulicą w tym miejscu są jednak poważne. Zatłoczona tylko w wyjątkowych sytuacjach droga może jednak za kilka lat zostać poszerzona. Chodzi o odcinek pomiędzy ul. 10 lutego i ul. Jana z Kolna, który docelowo ma być początkiem drogi do nowej zabudowy w śródmieściu Gdyni na Międzytorzu, czyli działce na styku ulic Wendy, Polskiej i Janka Wiśniewskiego .
Czytaj też: Gdyńskie Międzytorze ma inwestora. Początek prac w 2017 roku
Szerzej, czyli większy ruch
Propozycja wywołuje obawy części mieszkańców Śródmieścia związane ze zwiększeniem ruchu kołowego w centrum miasta. Dodatkowo na zniszczenia może być narażona architektura śródmieścia, przed czym ostrzegają zwłaszcza przedstawiciele Stowarzyszenia Starowiejska. Złożyli oni konkretne uwagi do dokumentu, nad którym debatować będą w środę radni Gdyni.
- Wskazaliśmy na szereg sprzeczności utrzymania planów dotyczących poszerzenia ul. Władysława IV z treścią studium, a także z innymi dokumentami o randze strategicznej. Chodzi nam o deklarowaną w studium ochronę historycznego śródmieścia i zakaz ingerowania w obecny układ przestrzenny tego terenu. Dodatkowo, pochodzące z PRL-u pomysły poszerzenia ulicy są sprzeczne z obowiązującą obecnie wizją tworzenia nowoczesnych miast - wyjaśnia Łukasz Piesiewicz ze Stowarzyszenia Starowiejska.
Jego zdaniem ruch kołowy w centrum powinien być stopniowo ograniczany, a drogi powinny mieć charakter dojazdowy zamiast tranzytowego.
Zdaniem przedstawicieli stowarzyszenia, poszerzenie ulicy pozostaje w sprzeczności z uprzywilejowaniem w ruchu pieszych i rowerzystów, o które zamierza dbać miasto w ramach przygotowanego Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej opracowanego na lata 2015-2025.
- Nie mamy wątpliwości, że czteropasmowa droga oznacza większą uciążliwość dla mieszkańców, szczególnie że istnieje dla niej alternatywa w postaci ul. Nowej Waszyngtona. Założenie pochodzące z lat 70. ubiegłego wieku dotyczące poszerzenia ulicy Władysława IV nie jest spójne z obecnymi warunkami, w których zwiększanie przepustowości ulic nie prowadzi do rozwiązania problemów transportowych, a nawet paradoksalnie - może je pogłębić - argumentują.
Konieczne zabezpieczenie
Miasto do wniesionych uwag odniosło się negatywnie. W uzasadnieniu można przeczytać, że "obecny układ komunikacyjny śródmieścia jest intensywnie obciążony i jego przepustowość jest praktycznie w pełni wykorzystana".
Poszerzenie ma również pozwolić na utworzenie buspasów, które są planowane jeszcze w tym roku na innym odcinku. To, zdaniem urzędników, jest odpowiedzią na argument o tym, że poszerzenie ma na celu zwiększenie liczby samochodów w centrum.
Zobacz również: Poczta Polska chce inwestować na Międzytorzu
- Przypominam, że ten zapis był tam od początku. Plan zagospodarowania dla Międzytorza jest wciąż u planistów. Nie jestem w stanie powiedzieć, czy zaraz po jego uchwaleniu rozpocznie się w tym miejscu zapowiadana inwestycja. Jeśli tak się stanie, musimy być gotowi również na zmiany na ul. Władysława IV, stąd obecność tych zapisów w dokumencie - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Miejsca
Opinie (213) 4 zablokowane
-
2015-08-25 17:50
Organizacja ruchu to porażka!
Ja myślę ze trzeba co 10 metrów namalować przejścia dla pieszych na co drugim postawić sygnalizację i to na pewno "uspokoi zapędy mocniej naciskajacych na gaz "
Co za bzdury trochę świata zwiedziłem i wszędzie robi się tak żeby była jakaś droga tranzytowa przez miasto z możliwie jak najmniejszą liczbą skrzyżowań i przejść dla pieszych a jak już nie ma wyjścia to tworzy się zieloną falę a nie jak w tym chorym kraju obojętnie jak by nie jechać czy wolno czy szybciej i tak się jedzie od czerwonego do czerwonego.
Generalnie organizacją ruchu w tym kraju zajmują się idioci.
Nie jednokrotnie dzwoniłem do U. Miasta w Gdyni i aż dziw bierze jaką trzeba mieć fantazję żeby wymyślać tłumaczenia na zadawane pytania!- 10 8
-
2015-08-25 17:52
Od lat nie potrafią zrobić obwodnicy Witomina, OPAT, Drogi Czerwonej, a już im się marzy poszerzanie Władysława IV?
- 15 2
-
2015-08-25 18:03
Miałem do czynienia kiedyś
Z kilkoma mieszkańcami tej ulicy z budynku widocznego na zdj. Mam nadziejeze bebędzie się wam tam mieszkać coraz gorzej. Kij wam w oko.
- 3 7
-
2015-08-25 18:17
rowerowa
ścieżka rowerowa przy ul. Władysława to mistrzostwo świata. gratulacje dla projektanta.
- 9 1
-
2015-08-25 18:23
Jak zwykle
pieniacze.
- 2 6
-
2015-08-25 18:37
Zdecydowanie poszerzac
A zenujaca inicjatywe starowiejska.pl zignorowac.
- 8 6
-
2015-08-25 18:40
Ulice w Gdyni (1)
Najlepiej zlikwidować ulice i zrobić same ścieżki rowerowe. Zlikwidować SKM i Kolej Metropolitalną bo szumi i ktoś może wpaść na tory. I za jajka powiesić członków Stowarzyszenia Starowiejska aby mogli to wszystko oglądać z wysokości.
- 12 5
-
2015-08-25 18:51
Ulice w Gdyni - ciąg dalszy
Popieram taką skrajność. Jak coś zniszczyć, to na całość. Zacznijmy w Gdyni od zakazu otwierania lokali handlowych, banków, restauracji. Zbudujmy wysoki mur przebiegający po granicy STREFY PŁATNEGO PARKOWANI.
No i co wtedy będzie?
Pusto jak w gettcie.
Jeśli zamknie się sklepy, biura, banki, to i mniej samochodów wjedzie do centrum. Natomiast właściciele centrów handlowych będą zacierać dłonie, bo przeniesiemy się do ich galerii. Im napełnimy kieszenie.
:)- 6 0
-
2015-08-25 19:01
Precz z buspasami ! (1)
- 4 9
-
2015-08-25 19:19
Precz z 15 letnimi szrotami!
- 4 1
-
2015-08-25 19:08
niny jak chcą poszerzyć ?
po obu stronach są zabudowania, ewentualnie moga chodnik zwęzić lub zlikwidować. Poszerzenie tego kawałka drogi nic nie da, to jakaś bzdura
- 7 2
-
2015-08-25 19:10
niech sie wezmą lepiej za remont i poszerzenie
drogi -przedłuzenie Estakady do Płk. Dąbka, a nie wymyślają na siłę poszerzenie drogi, niby w którą stronę?
- 14 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.