- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (66 opinii)
- 2 Nowy, 20. punkt widokowy w Gdańsku (31 opinii)
- 3 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (68 opinii)
- 4 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (228 opinii)
- 5 Andrzej Duda dziękował strażnikom granic (245 opinii)
- 6 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (162 opinie)
Gdynia powalczy o pieniądze na największy w historii zakup taboru
Gdyńscy urzędnicy mają nadzieję, że trzeszcząca w posadach Unia Europejska jeszcze trochę wytrzyma. Za pół roku zamierzają bowiem zgłosić wniosek na dofinansowanie zakupu 55 autobusów oraz 35 trolejbusów. Gra idzie o niemal 90 mln zł wartego 143,5 mln zł zamówienia.
Całkowity koszt zakupu sięga 143 mln zł. W całości miejski budżet na pewno go nie udźwignie, ale jest szansa na dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Może ono wynieść nawet 87,5 mln zł.
Zakup nowych autobusów i trolejbusów to nie tylko wymiana taboru, ale również szansa na zapowiadane od dawna nowe trasy. Będzie można uruchomić w końcu trolejbusową linię do Jelitkowa, bo zakupione pojazdy będą miały nowoczesne i coraz bardziej wydajne akumulatory, które pozwalają na podróż bez zasilania z trakcji. Podobne jeżdżą już po Gdyni i radzą sobie bardzo dobrze. Jeśli uda się pozyskać finansowanie, one także zostaną wyremontowane. Przede wszystkim mogą liczyć na wymianę baterii, by zapewnić możliwość przejazdu dłuższych tras.
W dalszej kolejności rozważane są połączenia do Chwarzna i Wiczlina, a nawet Ergo Areny. Trolejbusy na baterie mogłyby z powodzeniem obsługiwać też trasy w Sopocie. Baterie mogłyby być doładowywane na niektórych przystankach, ale to jeszcze melodia przyszłości.
Najbliższe realizacji jest jednak połączenie z Gdynią Zachód, czyli najszybciej rozwijającym się rejonem miasta. Chwarzno, Wiczlino i okolice mają też największy potencjał, czyli mówiąc wprost: najwięcej terenów, na których deweloperzy mogą wybudować kolejne bloki.
Czytaj także: Trolejbusy na Fikakowo w przyszłym roku.
Opinie (167) 2 zablokowane
-
2016-07-12 23:45
ile kosztuje utrzymanie trolejbusów i ich akumolatorów ?
trolejbusy konik zkm gdynia ,koszta przeogromne ,ekologi zero , prąd wbrew pozorom nie bierze się znikąd do tego jest drogi , wymiana na nowe akumulatory kosztuje , utylizacja starych też i raczej mało ekologiczna , jeden trolejbus kosztuje tyle co prawie dwa autobusy , do tego trzeba dodać podstacje , obsługe sieciowców , konserwacja sieci , w zimę trzeba odszraniać sieć to znaczy ,że kilka trolejbusów w nocy objeżdża całą sieć co by ją odszronić czyli koszta następne , pod górkę to te nowoczesne akumulatory siadają trzeba będzie zbudować na pętlach stacje doładowania , częściej doładowujesz szybciej padną akumulatory ,tym się nie chwalą ale po pierwszej regeneracji (oczywiście kasa ) zostaje 70% wydolności akumulatora , jak by mieli wydawać swoje pieniądze to by nigdy nie weszli w taki interes ale za czyjeś czytaj nasze to się bawią
- 5 1
-
2016-07-12 22:01
Jeszcze się taki nie narodził...
co by wszystkim dogodzil. Jak czytam wasze opinie, to odnoszę wrażenie, że niektórzy albo trajtkiem nie jeździli albo robili to w latach 80tych.
Wysłanie trolejbsu do Jelitowa wynika z odległości, żeby baterie na pewno wystarczyły..Sam nieraz próbowałem tam się dostać komunikacją miejską. Z Sopot i Oliwy - masakra. Więc się przyda. Pewnie, że lepiej byłoby do Oliwy, ale tam jeździ już 171 i SKM- 4 2
-
2016-07-12 16:38
Linia do Ikei i więcej autobusów na lotnisko (2)
Uruchomcie linię do Ikei i dajcie więcej autobusów na gdańskie lotnisko. Z Gdyni bez samochodu tu ani tu nie można się normalnie dostać, komunikacja miejska jest w te dwa kierunki w zasadzie żadna.
- 5 6
-
2016-07-12 21:54
Oj, niezorientowany
Do IKEI nie ma, fakt, ale uważam, że taki autobus powinna IKEA fundnąć, a nie miasto. A co lotniska to jeździ PKM i autobus 4A tyle, że obłożenie zerowe. A powietrza wozić nikt nie będzie. Z autobusu korzystają głównie ludzie pracujący w okolicach lotniska a nie latający...
- 0 1
-
2016-07-12 16:55
Gdy odblokuje KE lotnisko
to nie tylko częstotliwość w kierunku (północnym) wzrośnie, ale i trajtki tam pojadą.
- 3 4
-
2016-07-12 13:21
Antypolska (2)
Może w końcu ktoś pomyśli o mieszkańcach Sopotu i dadzą przegubowe S-ki i żeby jeździły one tak często jak R na Karwiny !!!!
- 7 7
-
2016-07-12 21:46
Sopot się nie dokłada
do przegubowych "S", a poza tym po co przegubowce na trasie pokrywającej się z SKM?
- 4 0
-
2016-07-12 14:22
zrobcie sobie dziadki w Sopocie wlasny ZKM to bedziecie miec przegubowiec
popros Karnowskiego by o was wreszcie pomyslal
- 11 1
-
2016-07-12 12:25
(5)
A co Z pogórze dolnym obiecywali rewiatalizacje rzeźni tunel więcej busow a tudo kelitkowa poto by gapowicze z ganska h
- 14 4
-
2016-07-12 12:41
Gdańsk ma gdzieś te wynalazki do jeżdżenia aż do Jelitkowa (4)
po co komu taka linia?
- 8 2
-
2016-07-12 12:44
Po to żeby Gdańsk zazdrościł! (3)
Jak tramwaje dojadą do Gdyni to postawię ci duże piwo w małym kuflu!
- 4 3
-
2016-07-12 12:55
w Gdańsku nikt nie zmarnuje kasy na taką linię (2)
bo po co komu wysyłać cywilizację do Gdyni?
- 11 3
-
2016-07-12 13:53
Hahah "cywilizację" czyli po niemieckie stare szroty (1)
- 3 2
-
2016-07-12 21:28
Mówisz o tych używanych niemieckich autobusach co to Szczurek odkupił?
- 3 1
-
2016-07-12 16:37
Najpierw do Jelitkowa, a dopiero potem "ewentualnie" do Ergo Areny? (3)
A nie lepiej Zieloną do Ergo Areny i dalej Orłowską i Pomorską do Jelitkowa???
A potem drugą linię Al. Grunwaldzką po prostu w okolice pętli tramwajowej w Oliwie (bo autobus do ZOO jedzie inną trasą)?- 7 2
-
2016-07-12 16:57
a ja bym proponował do Brzeźna (2)
w końcu trolejbusy to ekologiczny transport !
- 2 2
-
2016-07-12 19:20
a ja bym proponował wcale (1)
po co taki bzdurny złom na ulicach?
- 2 1
-
2016-07-12 20:35
Napisał durny beton z falowca...
- 0 1
-
2016-07-12 19:58
Jak to Gdynia....
Ciagle cos planuje i nic z tego nie wychodzi.
- 6 1
-
2016-07-12 19:04
Ja też mam wiele planów
ale mój budżet ich nie udźwignie. Ale planuje.
- 11 0
-
2016-07-12 13:22
"U E jeszcze trochę wytrzyma" (4)
Czyli dalej antagonizowanie UE przeciw Gdyni przez gdańskiego redaktora, widać "dobra zmiana" w stosunku Lotniska BD nic gdańszczan nie nauczyła dalej napuszczanie i robienie Gdyni niedźwiedziej przysługi.
Niemniej Gdynia powinna zainteresować się najnowszymi autobusami i trolejbusami, aby zdobyć kolejny raz najwyższe trofeum za miejski transport. Także to, że na świecie jet obecnie trend na nowe infrastruktury balując na ładowaniu i eksploatacje hybrydowych pojazdów. A także nad wydzielonymi trasami Kalifornii, Ameryki Środkowej czy najbliższej nam Szwecji nad jezdniami zamontowane zostały specjalne przewody takie jakie mają gdyńskie trolejbusy, z których samochody mogą czerpać energię. Wyprodukowane i adaptowane zostały pojazdy, które skorzystały już z tej drogi, to m.in.ciężarówki firmy Scania. Warto byłoby przemyśleć co jeszcze można podpiąć pod sieć w Gdyni?
Pojazdy z silnikami spełniającymi europejską normę Euro 6, które zapewne pojawią się w Gdyni, będą wiec na pewno mniej innowacyjne. Należałoby także popracować nad nowym gdyńskim dejazjnem zmienić kształt szyby przedniej i kabiny prowadzącego nadając trolejbusu i autobusom smukłą, nowoczesną sylwetkę stylizowana na kształt ryby.
Byłby to wspaniały marketing i zachęta do przesiadania sie z blachosmrodów. Jednocześnie ciągle należy podnosić bezpieczeństwo i wygodę podróżowania i prowadzenia tych pojazdów - tak aby umożliwić szersze pole widzenia w porównaniu do tradycyjnych konstrukcji.
To wszystko można zastrzec i odpowiednio umotywować.
Ważne, aby Gdynia jako miasto była jedynym i niepowtarzalnym w Polsce, które posiadałaby pojazdy z takimi rozwiązaniami. O ile mnie pamięć nie myli to tylko w Europie takie rozwiązani preferuje Francja i Austria (a wiadomo w Wiedniu żyje się najlepiej w Świecie:)).
Mam nadzieje, ze przy okazji wymiany baterii Z-d w Gdyni zacznie przerabiać także kabiny - o czym rozmawiałem kiedyś z Kierownictwem>
Nowe zamówione pojazdy zwłaszcza te kursujące na dłuższe dystanse powinny być dłuższe, niskopodłogowe, wyposażone w klimatyzację, monitoring, nowoczesny system informacji pasażerskiej (elektroniczne tablice wyświetlające trasę przejazdu, informacje co dzieje sie na trasie, imprezy, informacje obywatelskie,... ew.skróty gdyńskiej panoramy TV, oraz głosowe zapowiadanie przystanków, przesiadek i innych wiadomości komunikacyjnych, przypięcia do internetu i ładowanie akumulatorów kom., wszelkie możliwości zakupu biletu tradycyjnego, elektronicznego, i innych tzw. automaty biletowe, wyposażone dodatkowo w nowoczesny system ContiPressureCheckTM (System CPC) umożliwiający stałe nadzorowanie ciśnienia w oponach oraz ich temperatury, radary z każdej strony i inne udogodnienia.
Należy także zacząć cywilizować przystanki poprzez opracowania wzorców, uniformizacje i wprowadzić zachęty np. dla kiosków, aby właśnie tam prowadzili działalność.- 5 29
-
2016-07-12 19:03
Jesteś chory z nienawiści
Zgryzota cie zjada. Straszny typek z ciebie musi być
- 3 6
-
2016-07-12 16:15
zauwżyłem po minusach, że istnieje pewne
niezrozumienie -bo aż 9"-"???, jeśli nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze:)
Otóż "elektronicznego i innych" miałem na myśli bilety komunikacji miejskiej, kupowane w biletomatach mobilnych i stacjonarnych, ale najlepiej gdyby zameldowani Gdynianie płacili mniej o ca 20% w stosunku do pasażerów zewnętrznych i mogli płacić przy pomocy specjalnej aplikacji np. tak jak w Łodzi BLIK zainstalowanej w telefonie komórkowym.- 2 4
-
2016-07-12 13:28
Stary nie wiem co ty bierzesz ale lepiej bierz połowę (1)
- 13 0
-
2016-07-12 13:33
każdy sądzi względem siebie:))
tz. wcale nie zachęcam, ale jak już musisz?
- 0 5
-
2016-07-12 14:22
Gdynia (1)
I co wy na to? Hejterzy z Gdańska? Zatkało kakao?
- 8 20
-
2016-07-12 17:37
Ahahahaha :D
- 9 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.