• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynianie chcą automatów biletowych

Patryk Szczerba
15 stycznia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Czytelnik: Gdynio, zainwestuj wreszcie w biletomaty
Automaty biletowe zdaniem przedstawicieli ZKM nie są w Gdyni niezbędne. Automaty biletowe zdaniem przedstawicieli ZKM nie są w Gdyni niezbędne.

Coraz więcej pasażerów gdyńskiej komunikacji chce, by na przystankach, wzorem Gdańska, stanęły automaty biletowe. W Zarządzie Komunikacji Miejskiej przekonują jednak, że obecna metoda dystrybucji jest wystarczająca.



W Gdańsku automaty z biletami na przystankach pojawiły się w czerwcu 2011 roku. Choć jak każde urządzenie wymagają napraw i konserwacji, a usterek nie brakuje, zdobyły uznanie pasażerów. Można w nich kupić nie tylko bilety jednorazowe, ale także doładować karty miejskie. Można płacić zarówno gotówką - bilonem i banknotami - jak i kartami płatniczymi.

- Transakcje w automatach to mniej zakupów biletów u kierowców i motorniczych, zatem sprawniejsza i płynniejsza jazda wszystkich pojazdów - tak uzasadniała decyzję o ich wprowadzeniu Alicja Kraska, zastępca dyrektora ds. handlowych z ZTM Gdańsk.

Podobne argumenty prezentują pasażerowie z Gdyni, dodając, że utrudnieniem dla podróżujących jest również oferowanie w pojazdach wyłącznie karnetów zamiast jednorazowych biletów.

- Dlaczego ZKM nie chce postawić automatów biletowych i ułatwić życia pasażerom? Czyżby chodziło o kierowców, którzy sprzedając karnety zamiast biletów, mają dodatkowy zarobek? - pyta w liście do redakcji pan Wojciech.

Gdzie zwykle kupujesz bilety komunikacji miejskiej?

Przedstawiciele przewoźnika odpierają zarzuty tłumacząc, że skargi na obecny system sprzedaży biletów bezpośrednio do firmy nie trafiają. Co więcej, sprzedawane przez kierowców karnety stanowią ponad połowę wszystkich dystrybuowanych biletów w Gdyni.

Czytaj też: Nowy rozkład ZKM. Mniej autobusów w weekendy

- Uznajemy, że taki system się sprawdza i nie chcemy go zmieniać. Kierowcy, otrzymując prowizję od sprzedawanych karnetów muszą wykazać się uprzejmością i dobrymi manierami. Tworzy się dzięki temu więź z pasażerami, którzy mogą zawsze wejść chociażby przednimi drzwiami. Karnety łatwiej sprzedać niż jednorazowe bilety, które nie mają zaokrąglonych cen. Kierujący przekonują, że dzięki temu są mniejsze opóźnienia. - tłumaczy Marcin Gromadzki, rzecznik prasowy ZKM Gdynia.

O tym, że nie ma automatów biletowych zdecydowała jednak przede wszystkim ekonomia. ZKM chciał od firm montażu urządzeń tylko w przypadku, gdyby prowizja dla nich nie była wyższa niż w tradycyjnym modelu sprzedaży. Nikt do tej pory nie złożył takiej propozycji.

- Niewykluczone, że niebawem za bilet będzie można zapłacić w autobusie lub na przystanku kartą zbliżeniową. To kolejny powód takich decyzji. Cała operacja montażu urządzeń zajęłaby nam pewnie dwa lata. To przy obecnym postępie technologicznym bardzo długi okres - dodaje Gromadzki.

Miejsca

Opinie (214) 1 zablokowana

  • A drukarki kupili (1)

    Niedługo kierowcy będą drukowali bilety pasażerą, wydali kupę kasy na te urządzenia zamiast zainwestować to w biletomaty. I tak zamiast iść do przodu to cofamy się w czasie, ZKM widocznie lubi zawracać d...y kierowcą. 100 lat za murzynami...

    • 9 1

    • Przecież te urządzenia (drukarki i biletomaty) mogą się świetnie uzupełniać.

      • 1 0

  • moBilet i po sprawie (5)

    • 5 5

    • (4)

      mobilet to kupa, trzeba przedpłacić min 20 zł. po kiego mi to skoro rocznie korzystam może 3 razy z zkm ?

      • 2 5

      • bzdura (1)

        mozesz przelać ile chcesz, ja tak robie świetna rzecz.

        • 3 3

        • mozesz przelać nawet 3,67, jesli się uprzesz

          mMobilet ma dwie inne wady:
          -telefon musi przyjąć aplikację, a nie wszystkie tak maja, mój np. nie
          -bilet kupujesz przez GPRS, jak nie ma pola GPRS (a nie wszędzie gdzie jest zasięg jest internet) to nie kupisz...

          CallPay nie ma wady zasięgu, bo bilet kupuje się na fonii.
          Za to w hałasie trudno go kupić, gdy nie słychać automatycznego lektora.

          • 0 1

      • nie kłam

        • 3 1

      • skoro rocznie korzystasz 3 razy z usług ZKM

        to stawianie dla ciebie automatu jest idiotyzmem

        • 2 1

  • (2)

    moBilet ok, ale nie wszyscy mają smartfony. A co z przyjezdnymi? Turystami w sezonie? Ostatnio chciałem kupić bilet w kiosku przy Świętojańskiej. Obskoczyłem 4 i dałem sobie spokój. w żadnym nie prowadzili sprzedaży.....centrum miasta...na początek mogliby postawić w centrum (Świętojańska, Władka, Hala itp)

    • 6 0

    • mobilet działa na zwykłych telefonach i wielu miastach (1)

      a konto ze środkami jest ogólne, potem wybierasz sobie w jakim mieście chcesz korzystać (w ustawieniach)

      • 2 0

      • W moim starym Synu Eryka k750i działał aż miło

        a teraz mam nowy i nie działa, forsa leży na koncie i się marnuje, a ja używam CallPaya, a w Wawie mPaya

        zdumiewa ilu u nas wykluczonych cyfrowo
        czy wszyscy mamy odstające uszy, płaskie czoła i czarne podniebienia?

        • 1 0

  • ale uczniowie i osoby pracujące maja miesięczne więc automaty są głównie dla turystów (1)

    a turyści są w wakacje. bez sensu stawiać biletomaty z których korzysta się 3 miesiące w roku

    • 2 5

    • BILET

      Jak ktos chce sie przejechac od jakiegos czasu to lepiej kupic blet w automacie nie korzystac z samochodu to poco kupowac karnet u kierowcy jak mozna sobie kupic bilet w automacie.

      • 2 0

  • jestem z Gdyni jeżdżę po Gdańsku

    i korzystam z automatów biletowych. To jest fajne rozwiązanie. Płacisz kartą, gotówką itp itd. rozwiązanie na miarę XXI, szybko, łatwo i wygodnie.
    I zadawałem sobie pytanie, dlaczego w Gdyni nie ma tego?
    Nigdy nie mam przy sobie biletu i nie chce mi się łazić do kiosku po bilety, może gdyby stanął taki biletomat to wówczas skorzystałbym z oferty ZKM Gdynia

    • 10 1

  • Znów ten gość od parkometrów, panie Boze dopomóż, chce zarobić???

    Zapomnieli, że Gdynia jest miastem seniorów, którzy jeżdzą za darmo?

    • 6 0

  • ja dziękuję za taką "uprzejmość i dobre maniery" (1)

    Generalnie nigdy nie miałam nic do zarzucenia ZKM-owi. Korzystam z ich usług już od ponad 20 lat. Ale po tym, jak 19 grudnia, gdy była śnieżyca, w Gdyni na Witominie na skrzyżowaniu (!!!!!) Chwarznieńskiej z Rolniczą kierowca autobusu zatrzymał się przy barierce, otworzył drzwi i kazał wysiadać osobom, które miały zamiar wysiać na przystanku: Witomino Centrum przy ul. Widnej, to mi ręce opadły. Na pytanie czemu nie na przystanku jak Pan Bóg przykazał odpowiedział, że po prostu się tam nie zatrzyma i jak ktoś chce wysiadać to teraz. I wyobraźcie sobie tych wysiadających ludzi z zakupami świątecznymi, przyklejonych prawie że do barierki i idących ulicą (!!!) do przejścia dla pieszych i w tym kobietę z wózkiem dziecięcym, który w żaden sposób nie chciał się już przykleić do owej barierki. Napisałam skargę do ZKM na tego oto kierowcę i ostatnio otrzymałam odpowiedź: że blebleblebleble jacy to jesteśmy świetni blebleble a na pytanie dlaczego kierowca zatrzymał się na głównej krzyżówce w celu wysadzenia pasażerów odpisali: kierowca otrzymał jednorazową zgodę od dyspozytorni na taki manewr. Wystąpiłam też do nich z prośbą, żeby obejrzeli sobie nagranie z monitoringu autobusu, to napisali, że nagranie zostało już usunięte (... skargę wysłano 20 grudnia za pośrednictwem maila, nie wierzę, że przez, załóżmy, tydzień czasu nie będzie nagrania na rejestratorze, chyba, że kierowca usunął zdarzenie) Jako, że rzadko kiedy daje się spławić tego typu tekstami zadzwoniłam do dyspozytorni i przedstawiam sytuację co i jak a dyspozytor na to: że nigdy w życiu nikt nie zezwolił by kierowcy na tak niebezpieczny manewr z przyczyn oczywistych i powiedział wprost, że ktoś tu po prostu ściemnia. Także Panie Gromadzki...kończ waść, wstydu oszczędź i nie sil się...

    • 11 2

    • chamowo poubierali w koszule i krawaty i myślą, że sprawa załatwiona....

      • 3 0

  • Red Szczerba trafił tu z Faktu? (4)

    Gdynianie chcą automatów biletowych wieści tytuł. Jacy gdynianie? Jeden tajemniczy Pan Wojciech (w tabloidach tajemniczy Pan Wojciech jest raz Wojciechem, raz Andrzejem, a raz Tomaszem - w zależności od fantazji piszącego redaktora) i paru internautów. To ma być reprezentacja gdynian? Było się wysilić i przeprowadzić ankietę przed napisaniem artykułu. Jej reprezentatywność była by żadna, ale lepsze to, niż powoływanie się na wolę mieszkańców zza biurka. Gratuluję redaktorze!

    • 1 9

    • (3)

      morda gamoniu. Biletomaty są po to, by nie było problemów z wydawaniem reszty, płaceniem kartą, kupowaniem hurtem karnetów itp. Mamy w końcu XXI wiek

      • 1 0

      • podpisz się przynajmniej nickiem (2)

        niedorobiony przygłupie. A następnym razem jak komentujesz mendo wioskowa, to proszę ad rem, miękki wacku.

        • 0 0

        • do k (1)

          dobrze,ze na tej imprezie co cię wtedy poczęli nie było psów, bo byś teraz szczekał , psi wytrysku

          • 0 2

          • Stare, z brodą po jajca

            Wysil się pęknięta gumo na coś oryginalnego

            • 0 0

  • A hołota w gdańskich autobusach mimo biletomatów

    ustawia się codziennie w kolejce do kierowcy po jeden bilet.

    • 5 5

  • nie muszą być wszędzie....

    ale warto by automaty pojawiły się w dzielnicach gdzie nie ma kiosku, ani punktu gdzie można bilet kupić.dla starszych osób wciąż obsługa kom, stanowi problem i raczej młodsi korzystają z mobiletu, punkty sprzedaży działają w określonych godzinach, a automat służy całą dobę.

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane