- 1 Majaland: znamy dokładną datę otwarcia (176 opinii)
- 2 Zdejmowali dzikie roje pszczół (37 opinii)
- 3 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (240 opinii)
- 4 Do kogo z pomocą przyleci śmigłowiec? (126 opinii)
- 5 Znaki na Armii Krajowej do poprawki (62 opinie)
- 6 Zatrzymani za narkotyki (i nie tylko) (31 opinii)
Gdynianie chcą automatów biletowych
Coraz więcej pasażerów gdyńskiej komunikacji chce, by na przystankach, wzorem Gdańska, stanęły automaty biletowe. W Zarządzie Komunikacji Miejskiej przekonują jednak, że obecna metoda dystrybucji jest wystarczająca.
W Gdańsku automaty z biletami na przystankach pojawiły się w czerwcu 2011 roku. Choć jak każde urządzenie wymagają napraw i konserwacji, a usterek nie brakuje, zdobyły uznanie pasażerów. Można w nich kupić nie tylko bilety jednorazowe, ale także doładować karty miejskie. Można płacić zarówno gotówką - bilonem i banknotami - jak i kartami płatniczymi.
- Transakcje w automatach to mniej zakupów biletów u kierowców i motorniczych, zatem sprawniejsza i płynniejsza jazda wszystkich pojazdów - tak uzasadniała decyzję o ich wprowadzeniu Alicja Kraska, zastępca dyrektora ds. handlowych z ZTM Gdańsk.
Podobne argumenty prezentują pasażerowie z Gdyni, dodając, że utrudnieniem dla podróżujących jest również oferowanie w pojazdach wyłącznie karnetów zamiast jednorazowych biletów.
- Dlaczego ZKM nie chce postawić automatów biletowych i ułatwić życia pasażerom? Czyżby chodziło o kierowców, którzy sprzedając karnety zamiast biletów, mają dodatkowy zarobek? - pyta w liście do redakcji pan Wojciech.
Czytaj też: Nowy rozkład ZKM. Mniej autobusów w weekendy
- Uznajemy, że taki system się sprawdza i nie chcemy go zmieniać. Kierowcy, otrzymując prowizję od sprzedawanych karnetów muszą wykazać się uprzejmością i dobrymi manierami. Tworzy się dzięki temu więź z pasażerami, którzy mogą zawsze wejść chociażby przednimi drzwiami. Karnety łatwiej sprzedać niż jednorazowe bilety, które nie mają zaokrąglonych cen. Kierujący przekonują, że dzięki temu są mniejsze opóźnienia. - tłumaczy Marcin Gromadzki, rzecznik prasowy ZKM Gdynia.
O tym, że nie ma automatów biletowych zdecydowała jednak przede wszystkim ekonomia. ZKM chciał od firm montażu urządzeń tylko w przypadku, gdyby prowizja dla nich nie była wyższa niż w tradycyjnym modelu sprzedaży. Nikt do tej pory nie złożył takiej propozycji.
- Niewykluczone, że niebawem za bilet będzie można zapłacić w autobusie lub na przystanku kartą zbliżeniową. To kolejny powód takich decyzji. Cała operacja montażu urządzeń zajęłaby nam pewnie dwa lata. To przy obecnym postępie technologicznym bardzo długi okres - dodaje Gromadzki.
Miejsca
Opinie (214) 1 zablokowana
-
2013-01-15 16:28
Zaokrąglone ceny?
"Karnety łatwiej sprzedać niż jednorazowe bilety, które nie mają zaokrąglonych cen". Co za bzdura! Bilety sprzedawane w ilości 5 szt. w 1 karnecie wcale nie mają zaokrąglonych cen. Co więcej, lepiej dla pasażera jest sprzedawać po 2 lub 4 (jak już muszą) a nie po 5, bo zawsze ten jeden zostaje.
- 4 1
-
2013-01-15 16:34
Czy biletomaty pooglądamy sobie w infoboksie?
A wirtualne dodatkowe kursy też zobaczymy w infoboksie?
- 9 1
-
2013-01-15 16:43
Chcieć to nie znaczy móc ...
Jak nie mają forsy żeby arkę na nogi postawić, o bałtyku nie wspomnę ... to co dopiero automaty biletowe itp.
- 3 1
-
2013-01-15 16:48
Automaty biletowe są za mało designerskie, modernistyczne i emanujące polskością. Nie przysłużą się też promowaniu dr Szczurka jako budowniczego Gdyni.
- 9 0
-
2013-01-15 17:02
A do czego Gdyni biletomaty? Będą je kasować w łódkach i kutrach rybackich?
- 3 0
-
2013-01-15 17:13
Lepiej postawić "Gdyńskie Meble"...
jeszcze kilka stołów i taboretów ( tzw. meble miejskie), z których Gdynia słynie! Może znów Pan Prezydent przyjdzie wtęgę przeciąć?
- 7 0
-
2013-01-15 17:19
a (1)
Nie nawidzę kupowania biletów u kierowców!Jak dobrze ,że w Gdańsku są automaty
- 6 0
-
2013-01-15 20:24
I bardzo dobrze,bo czym mniej sprzedam biletow inteligencji,tym jestem zdrowszy na duchu...
- 0 0
-
2013-01-15 17:24
" Uznajemy, że taki system się sprawdza i nie chcemy go zmieniać. Kierowcy, otrzymując prowizję od sprzedawanych karnetów muszą wykazać się uprzejmością i dobrymi manierami. Tworzy się dzięki temu więź z pasażerami, którzy mogą zawsze wejść chociażby przednimi drzwiami. Karnety łatwiej sprzedać niż jednorazowe bilety, które nie mają zaokrąglonych cen. Kierujący przekonują, że dzięki temu są mniejsze opóźnienia. - tłumaczy Marcin Gromadzki, rzecznik prasowy ZKM Gdynia" oj bardzo pokrętna logika, co ma istnienie automatów biletowych na przystanku do zwiększania opóźnień ze względu na to, że kwota jest niezaokrąglona...
- 5 0
-
2013-01-15 17:34
kolesie szczurka
mają firemkę, która postawi automaty i będzie się czym dzielić. Najważniejszy jest odpowiedni PR poparty "badaniami"
- 6 1
-
2013-01-15 17:35
Gdzie zwykle kupujesz bilety komunikacji miejskiej?
ankieta powinna byc w innym czasie:
Gdzie chciałbyś kupować bilety komunikacji miejskiej?- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.